Skocz do zawartości

<t>e30 vs e36</t>  

30 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

temat chyba zalozylem w dobrym dziale jak nie to prosze o przeniesienie

 

a wiec w koncu uzbieralem troche kaski i zastanawiam sie nad kupnem bmw i wybor padl na e30 325i coupe lub e36 318is coupe i mam wielki dylemat jakie auto wybrac bo co sekunde mam inne mysli a jak juz kupie to wyboru nie cofne i kasy nie odzyskam

 

za e30 przemawia to ze bardzo mi sie podoba z wygladu, podoba mi sie tez srodek auta, dla mnie to kultowe auto do ktorego mam wielki sentyment i w takim malym samochodzi 2.5l robi swoje (i nie chodzi mi tu o jakies szpanowanie ze rusze z pisakami z pod swiatel bo nie o to chodzi tylko o to ze jak np wylece na trase to bede chcial sobie troche przycisnac bo lubie szybka jazde ale nie bezmysla) a minusy ma takie ze jest to juz troche stare auto i jest napewno mniej wygodne od e36

 

za e36 przemawia to ze jest nowsze (dla mnie to mocny atut) napewno wygodniejsze, wiecej przestrzeni w srodku i domyslam sie ze jest solidniej wykonane (to tylko moje domysly bo nie wiem jak jest naprawde) a minusy ma takie ze troche mniej mi sie podoba i nie ma tego czegos w sobie chodz tez jest ladne

 

a wiec jak widzicie sam nie wiem ktore auto wybrac i mysle ze moze mi cos doradzicie, naprowadzicie mnie na jakis trop, dodam ze e30 jest w dobrym stanie jak i e36 bo mam takie dwa na oku

 

z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi

Opublikowano
kolego kup sobie e30 325 cabrio ;) powiem szczerze, że sam miałem dylemat jakieś pół roku temu.... zastanawiałem się czy kupić e36 coupe czy e30 cabrio.... Nigdy nie myślałem o 4ro garnkowym moturze... Kupiłem e30 cabrio (3 moje e30 w karierze :)) powiem szczerze że auto jest wygodne, troche szumi przy 120km/h ale frajda z jazdy E30tką jest nie do opisania.... Jechałem także e36.... jest bardziej wytłumiona, inaczej wszystko słychać podczas jazdy, ale jakoś nie podnieca mnie już te auto... E30 to E30.... POLECAM :)
Opublikowano

Po Twoim opisie widzę że sercem jesteś bliżej E30 i taki głos oddałem :wink:

 

Silniczek będziesz miał w dechę a model możesz sobie poszukać z końcówki produkcji :cool2:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Hmm, cena?

 

Zdrowe i bez żadnych festyniarskich przeróbek E30 to powoli klasyk.

E36 na razie zbiera opinie auta dla typowego drecha, który przesiadł się o oczko wyżej z E30. Za niedługo taka łatka przylgnie do E46.

E30 technicznie to prehistoria, ale dla niektórych to wielka zaleta. Ma coś w sobie, dlatego prawdziwy pasjonat weźmie zadbane i w ori stanie E30.

Natomiast mniej awaryjne, bardziej ergonomiczne i wygodniejsze, a także i bezpieczniejsze będzie zdrowe i nie zburaczone E36.

Opublikowano

Raceboy nie zburaczałe e36 w 318is do tego w coupe znaleźć graniczy z cudem a jeśli nawet się znajdzie to 99% było katowane

Przyznam że znaleźć e30 w dobrym stanie też nie należy do łatwych zadań ale dla chcącego nic trudnego

Ja mam dwie e30 i obie znalazłem w całkiem dobrym stanie długo nie szukając po Polsce (fakt że parę drobnych rzeczy było do zrobienia)

316i m10 jeżdże już od kilku lat i nigdy nie miałem większych przygód (przejechałem ok 40tys km) a 320i m20 jeżdżę od pół roku i jak na razie również świetnie jeździ

Po Polsce e36 jeździ tyle samo co golfów i tylko co 10egzemplarz jest w zadowalającym stanie ale jest to czterodrzwiowa wersja 316 ewentualnie 318

Ja z e30 nigdy nie zrezygnuje :mrgreen:

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano

Hmmm wybór jest dość ciężki.

Ja mając wybór pomiędzy E30 325i a 318IS w E36 wybrałbym E30 ale w cabrio. Coupe i sedany jakoś do mnie nie przemawiają, a kombi wygląda jak trumna na kołach.

Dlatego jeśli E30 to tylko cabrio ( jak dla mnie ).

 

Zastanów się nad E36 320i - IS bym nie brał bo w większości posiadaczmi byli "młodzi gniewni".

Opublikowano
E36 jest nowocześniejsze, ma lepsze tylne zawieszenie, prowadzi się lepiej, ale jednak nie tak przyjemnie jak E30. Sugerując się Twoją wypowiedzią skłaniam się ku wyborze E30. Poszukaj zadbanego egzemplaża i będziesz zadowolony. Podejrzewam że jak wybierzesz E36 to możesz czuć potem niedosyt, gdyz bardziej podoba Ci się E30.
Opublikowano

Piszesz, że wolisz E30? bierz E30- lecz musisz wziąć pod uwagę, że to już stare auto, wszystkie egzemplarze napewno z historią - a więc musisz liczyć się z tym , że przy takim aucie pewnie będziesz musiał co jakiś czas podłubać - jeśli masz na to czas i chęci to świetnie - przez własnoręczne naprawy zżyjesz się jeszcze bardziej ze swoim autem.

Ja ongiś też chciałem E30 2.5, ale po przeglądnięciu rynku wybrałem E36 328 - po prostu E30 2.5 były w 99% przypadków "podejrzane o bycie zajechanymi".

Zapłaciłem ponad 2x więcej za auto, ale mam 100% oryginał, w świetnym stanie utrzymane (i staram się go dalej tak utrzymywać jak poprzedni właściciel). Ale ja nie mogłem już sobie pozwolić na kupienie auta które byłoby zawodne - po prostu potrzebuję auta na codzień i nie mam (już) czasu na wizyty w garażu co weekend.

 

E36 -dresowóz, brzydkie ale młodsze, IS-dość wysilony jak na 1.8 - zapewne dużo zmęczonych egzemplarzy.

E30 - youngtimer, klasyczna ładna linia, STARY mocny silnik- i tutaj to samo - musisz poszukać zadbanego egzemplarza.

 

ale jednak oddaję głos na E30 :)

Opublikowano

dzieki wielkie za podpowiedzi, widze ze mi dobrze radzicie i wlasnie takich porad szukalem a co do tematu to mam jeszcze takie pytanie odnosnie e30, czy te auta az tak czesto sie teraz psuja ze caly czas jest cos do roboty? i zaden zburaczaly tuning nie wchodzi w gre, co do tego IS-a to macie racje, te silniki moga byc juz zameczone, musze sprawdzic tego co mam na oku w jakim jest stanie, byc moze dzisiaj albo jutro bede mial mozliwosc przejechania sie e30 a takze e36 to moze wtedy bede wiedzial cos wiecej

 

szczerze to powiem wam ze bym wolal e36 bo jest nowsze wygodniejsze i wszyscy znajomi mi mowia zebym kupowal e36 bo e30 to juz przezytek, ze szkoda kasy ladowac w taki stary samochod no i po czesci maja troche racji ale jak sobie np wlacze ten film

to wiem ze to jest moje marzenie, to auto jest piekne tylko boje sie ze taka pieknosc bedzie stala caly czas w warsztacie bo sie jakos za duzo naczytalem awaryjnoscia tych aut heh

 

i jeszcze takie pytanie na koniec, czy sa takie fotele do e30 aby dalo sie regulowac gora-dol? bo jestem dosc wysoki mam 188 i chyba przydala by sie taka regulacja, slyszalem tez o pekajacych glowicach i to wystepuje takze w 2.5l czy tylko w 2.0l bo gdzies kiedys o tym troche czytalem ale juz dokladnie nie pamietama nie chce zakladac osobnego tematu

Opublikowano
Miałem e30 i e36 i nie sądze zeby e30 było bardziej awaryjne...Oba auta są juz dośc stare i maja przejechane wiele kilometrów za sobą i czy to e30 czy e36 czasem może niemiło zaskoczyć.Jeżeli bardziej pasjonuje Cie e30 to je kup bo potem jak będziesz widział gdzieś na ulicy odpicowane e30 to będzie Cie szlag trafiał!poszukaj,pojexdzij oba autami i wybierz co Ci bardziej odpowiada
Opublikowano

rozsądek mówi e36 a serducho e30 :)

 

Wiem co to znaczy doskonale.

 

Miałem mieć ciemną qpete e30 a mam srebrnego sedana e36 :roll2:

 

Ja wybrałem e36 bo była z pierwszej ręki i wiedziałem o tym aucie wszystko.

Nie żałuje, bo wiernie mi służy już prawie 3 rok.

______________________________

Ale wiem, że kiedyś kupie e30 qpe, bo jestem w tej furmance po prostu zakochany :)

RWD Rulez!
Opublikowano
zoth filmik naprawde nakreca na e30 hahha!dla mnie to tez klasyk i tez o takiej mysle.pozdrawiam.bierz e30!
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Opublikowano
No IS niby ma te swoje 140KM ale naprawde trzeba go na maksymalne obroty wrzucic. Dlatego teraz odkladam kasiorke by za rok przesiasc sie na 328. A w sumie to bardzo dobrze ze mlodzi gniewni kupuja e36 1,6 i 1,8is bo jest mniejsze prawdopodobienstwo ze sie zabija i innych. Sam nie zaluje ze kupilem IS na poczatek.
Opublikowano

Bierz E-30 zwłaszcza, iż w tym modelu rozważasz silnik M20B25 czyli R6 a więszka frajdę ( a widze , że głównie to Ciekręci ) da ci rzędowa szóstka ma piękny dźwięk

 

Utrzyamnie bedzie tak samo ksoztowne jak trafisz zadbany egzemplarz bezproblemowa wymiana eksploatacyjna jak trafisz trupa to Cię zje :)

 

Bierz E-30 to już prawie klasyk jak zadbasz to będzie piękne autko :)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.