Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prosze powiedzcie mi czy w sedanie mozna spościc tylna kanape, by powiekszyla sie przestrzen bagaznika??

 

Powiedzcie takze, przy ilu tys. obrotow nalezy zmieniac biegi by jazda byla najbardziej oszczedna??

 

A ostatnie pytanie to czy ma ktos moze jakas rozpiske jakie powinny byc zarowki do wszytkich swiatel?

Opublikowano

1. Nie, nie można

 

2.Generalnie powinno sie zmieniac biegi w okolicach maxymalnego momentu obrotowego ale w samochodach BMW jest takie fajne urządzonko ktore zwie sie ekonomizerem i nalezaloby sie nauczyc z niego korzystac

 

3. :search: :search: :search: :search: :search:

Opublikowano
Według mnie, jeśli chcesz oszczędnie jeździć staraj się zmienić bieg dosyć wcześnie ,nie wchodzić wysoko na obroty, jednak taki styl jazdy robi z samochodu strasznego "muła", żeby jeździć dynamicznie trzeba kręcić wyżej ,przy maksymalnym momencie obrotowym, ale żeby trzymać go wysoko non stop ,to przed zmianą biegu przydało by się wkręcić wyżej i mamy dynamicznie (tyle że mało ekonomicznie ).Koledzy dobrze mówią masz w aucie ekonomizer, patrz często i połącz sobie jazdę dynamiczną z jazdą ekonomiczną, tylko pamiętaj coś za coś.Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozpiska zarowek jest w instrukcji obslugi, sam szukalem do lamp tylnych

pzdr

yaz

Opublikowano

Wes tez pod uwage np dojazd do troche oddalonego skrzyzowania gdzie masz czerwone a ruszasz z zielonego. Na 3 biegu masz 3 tys obrotow i wrzucasz 4.

Nie wiem czy nie bedzie ekonomiczniej dociagnac do 3,5 i zdjac noge z gazu a samochod bez problemu dojedzie nie zuzywajac paliwa.

 

Zauwazylem ze wrzucenie wczesniej 4 biegu w takich okolicznosciach powoduje ze lekko jeszcze wciskamy gaz aby dojechal na 4 biegu.

Opublikowano
A ostatnie pytanie to czy ma ktos moze jakas rozpiske jakie powinny byc zarowki do wszytkich swiatel?

 

Przy każdej żarówce na oprawie lub obok wejścia na wkładzie plastikowym gdzie są wkładane jest wytłoczone fabrycznie, jaka żarówka powinna być zamontowana i gdzie. :hand:

Opublikowano
Witam panowie,nie chce tu nikogo obrażac ale dosyc czesto zagladam na to forum bo równiez jestem jego uzytkownikiem no i mam BMW.Nie chce zeby kolega co zadaje to pytanie sie obraził ale tak mnie denerwuja takie gatki,jak zmieniac biegi zeby paliło jak jak najmniej?Stary po co sie pakowałes w bmw??????ty nie wiedziałeś ile te samochody pala???tu masz cos za cos-wieksze spalanie ale jakie np. przyspieszenie??trzeba było sobie kupic malucha albo TICO na gazie i nie bedziesz sie spalaniem martwił.I po takich pytaniach widze ze wiekszosc chce miec BMW dla samej checi szpanu czy jak????jak cie nie stac na paliwo do niego to po co je kupujesz???I jezdza potem takie padaczki po drodze a nie BMW bo kolegów nie stac na czesci czy paliwo???Zastanówcie sie??NIe chce tu nikogo obrazić tylko potem sa opinie o posiadaczach BMW itp.Pozdrówka i jak kogos obraziłem to przepraszam ale nie mogłem juz wytrzymac.A i jeszcze jedno nie jestem synkiem jakiegos bogatego tatusia co synkowi kupił autko szpanuje-Kupiłem je sam i za własne pieniadze i za własne tankuje i naprawiam.
Opublikowano
Z tym, że auto pali mniej na mniejszych obrotach to też nie do końca prawda bo np. takie 16V ma tendencje do wiekszego spalania na niskich obrotach i poprawienia ekonomii przy obrotach wyzszych... Poza tym - jak ktoś napisał - zapewne masz ekonomizer wiec w czym problem ?
Opublikowano
Kolego Daro222, ludzie później różne rzeczy gadają właśnie o takich jak Ty,od świateł do świateł z pedałem w podłodze, bo kupiłem sobie becię i ona ma super buta i mnie stać żeby tankować więc niech wszyscy widzą i o tym wiedzą.Nie każdy ma takie spojrzenie na te rzeczy więc niektórzy chcą wiedzieć jak można zaoszczędzić, albo na czym po prostu polega technika ekonomicznej jazdy.Bez urazy, pozdrawiam.
Opublikowano
Kolego bezy 74 troche sie nie zrozumielismy,jesli chodzilo mi o cos to na pewno nie o to zeby sie wsciekac spod swiateł,ani o palenie gumy i sgiganie sie czy cos podobnego-Nie jestem zwolennikiem tego i szanuje i dbam o swój samochód a wegług mnie takie zachowanie to zwykłr katowanie samochodu.Chodzi mi o to ze tej marki samochody nigdy nie były oszczędne nawet z silnikiem 1.6 czy 2.5TDS bo miałem-tak czy siak pała swoje i jak ktos kupuje to musi sie z tym liczyc a nie potem patrzec bez przerwy na wskaznik poziomu paliwa bo chyba nie o to chodzi no nie?ogolnie mówią jesli sie kupuje BMW musimy liczyc sie z kosztami paliwa jak również z nie najtańszymi częściami no nie?nie mam racji?Bo na prawde sa na swiecie samochody oszczedne i w miare dostepne cenowo a bmw mistrzem oszczędności nigdy nie było i nie bedzie takie jest moje zdanie
Opublikowano
A ja jestem zdania że na swoje możliwości są dość oszczędne, no weź takiego pospolitego passata 94" moc 115km pojemność 2.0 a pali wyraźnie więcej niż mój motor. Ale mniejsza z tym, wypowiadać się co do tematu a nie czy bmw jest oszczędne...
Opublikowano

Ekonomiczna jazda :) hahahahaha

Panowie,co my tutaj mówimy :) hahahah,

Jeżeli chcesz jeżdzić ekonomicznie to polecam "Tico"

Prawda jest taka,że BMW lubi smarowanie i potwornie pożera :) i to nawet na gazie - oczywiście w porównaniu do innych samochodów, albo z wykluczeniem silników nowej generacji.

A ekonomicznie jeżdzić??

Podobno przy każdym samochodzie 90km/h przy nie przekraczaniu magicznego 2,5tys obr/min :D

"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

Znam takich, którzy pilnują dokładnie obrotomierza aby tylko nie przekroczyć ustalonej wcześniej wartości obrotów i na tym kończy się ich ekojazda. Za to nie widzą nadużywania hamulców, nie hamowanie silnikiem, niepotrzebne przyspieszanie i brak przewidywania sytuacji na drodze.

Jest kilka szkół ekojazdy o których słyszałem:

1. Przyspieszać ostrożnie i powoli jakby pod nogą miało się jajko na obrotach tak do 2500 góra 3000 obr/min.

2. Dynamiczne przyspieszanie wciskając pedał gazu do ¾ utrzymując obroty w okolicach obrotów maksymalnego momentu obrotowego, jakie uzyskuje dany silnik. Po uzyskaniu pożądanej prędkości wrzuca się na wyższy bieg tak żeby silnik miał ok. 2500 obr/min

3. Rozpędzanie się tak jak w punkcie 2 tylko po uzyskaniu pożądanej prędkości wrzuca się na luz i toczy, gdy prędkość spodnie powtarza się punkt 2. Skuteczność tego rozwiązanie raczej dyskusyjna bo silnik na luzie też spala paliwo i przy okazji można znacznie przyspieszyć zużycie elementów układu napędowego.

Opublikowano

Rozpędzanie się tak jak w punkcie 2 tylko po uzyskaniu pożądanej prędkości wrzuca się na luz i toczy, gdy prędkość spodnie powtarza się punkt 2.

Ktora szkola ekojazdy daje takie rady :shock: przeciez to jest bardziej niz bez sensu

Opublikowano
nooo :) i producent niepotrzebnie wymyślił funkcję 'cut off' :) i przyspieszać dynamicznie hmmmmm czyli wartości na ekonomizerze średnio do 30l/100 :)
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano

Przy moim silniku punkt 2 ekojazdy daje efekty oszczednosci. Jak nie przekraczalem 3 tys i uwaznie patrzylem na obrotomierz to palil wiecej. Teraz mimo wchodzenia na wyzsze obroty 4 tys i zostawiania na mniejszym biegu (zamiast 4 to 3-ojka) i dodajac przewidywanie manewrow co pozwala szybciej na danym odciunku przyspieszyc i wyhamowac silnikiem powoduje spadek spalania. Na ekonomizerze przedstawia sie to tak ze czesciej wskazowka laduje na 30l-20l ale zarazem tez czesciej na 5l-9l no i 0l.

Spalanie wychodzi wieksze jak ekonomizer utrzymuje sie srednio 8l-12l i krocej na 0l (czyli pilnowanie niskich obrotow)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.