Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rado_! a kto kiedys cos mial do oryginal xenon? Bo sobie nie przypominam.... raczej Ty pewnie zle kogos zrozumiales i/lub interpretujesz wszystko po swojemu. Znowu..

 

A to wszystko efekt GŁEBOKIEJ NIEWIEDZY w tym temacie, co udowodniles piszac bzdurne posty.

 

Nalot na reflektorach to nie wina spryskiwaczy tylko kiepskiej jakosci plynu. Moze wartoby bylo sie szarpnac na lepszy? Tylko nie pisz ze kupujesz na Orlenie BiPenie czy Statoilu za 30zl bo to wszystko szajs. Omijac wszystkie ktore robi Organika. Polecam Lotos Premium 19,90 za 4l bardzo fajny zapach nie zostawia osadu swietnie czysci

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wczoraj stanąłem za kapelusznikiem w Polo, na skrzyżowaniu. Było jeszcze jasno, ale pan zaczał mrugac przecwimgielnym z tyłu. Zrozumiałem że go oślepiam :D. Na nastepnych światłach stanąłem obok i zagajam " Przepraszam, ale chyba ma pan zwarcie bo przeciwmgielny panu mruga z tyłu" (hehehe). On na to, że jestem smarkacz i go oslepiam tymi ksenonami i ze Policja mi dowód zabierze. Ja że to fabrycznie zamontowane. Pan zamknął okno i odjechał.

 

Polska. Zero komentarza.

 

Światła mam ustawione idelalnie. Mam 31 lat.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Wczoraj stanąłem za kapelusznikiem w Polo, na skrzyżowaniu. Było jeszcze jasno, ale pan zaczał mrugac przecwimgielnym z tyłu. Zrozumiałem że go oślepiam :D. Na nastepnych światłach stanąłem obok i zagajam " Przepraszam, ale chyba ma pan zwarcie bo przeciwmgielny panu mruga z tyłu" (hehehe). On na to, że jestem smarkacz i go oslepiam tymi ksenonami i ze Policja mi dowód zabierze. Ja że to fabrycznie zamontowane. Pan zamknął okno i odjechał.

 

Polska. Zero komentarza.

 

Światła mam ustawione idelalnie. Mam 31 lat.

 

No bo w Polsce większość aut ma powypalane odbłyśniki, zasyfione całe lampy świecące na żółto i jak pojawi się białe światło to od razu OŚLEPIENI, W SZOKU CO SIĘ DZIEJE :worried: :worried: :worried:

Opublikowano

Możesz mi tutaj zarzucić ustawą w której jest napisane o tym poziomowaniu, spryskiwaczu i szkle? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

 

Bardzo proszę:

Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.

Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.

Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.

- Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

jeśli chodzi o regulamin to punkty: 6.2.6.2 oraz 6.2.9

Opublikowano

Polska przystępując do tzw. Porozumienia z roku 1958 zobowiązała się wzajemnie uznawać Regulaminy EKG ONZ stanowiące załączniki do ww. Porozumienia, a będące dokumentami normatywnymi określającymi wymagania techniczne. Regulaminy te normalizują między innymi parametry reflektorów i źródeł światła w nich stosowanych:

• regulamin 37 – żarówki samo- chodowe,

• regulamin 99 – gazowe, wyładowcze źródła światła (tzw. ksenonowe źródła światła),

• regulamin 112 – reflektory z halogenowym źródłem światła,

• regulamin 98 – reflektory z gazowym, wyładowczym źródłem światła

• regulamin 48 – rozmieszczenie urządzeń świetlnych na pojeździe.

 

Nielegalne w świetle faktów:

Z analizy regulaminów pod kątem stosowania tzw. zamienników źródeł światła wynikają następujące fakty:

• każdy reflektor może być bezpiecznie użytkowany, jeżeli co najmniej stosuje się odpowiednie źródło światła, którego oznaczenie jest naniesione, przeważnie w pobliżu miejsca jego mocowania;

• zastosowanie jednoznacznie określonego źródła światła gwarantowane jest stosowaniem różnych oprawek i trzonków źródeł światła tak, aby nie można było zamontować w reflektorze przystosowanym do żarówki np. H4, żarówki H3, czy też gazowego wyładowczego źródła światła np. D1S lub D1R;

 

• zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło światła dużej jasności (wysoka wartość strumienia świetlnego), a takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła. Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności badań technicznych pojazdu. Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art.

66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).

 

Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla źródeł światła jest nielegalny

– określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym).

 

W świetle przytoczonych faktów nie ulega wątpliwości, że zamiana żarówek na „zestaw ksenonów” jest całkowicie nielegalna i grozi konsekwencjami prawnymi i finansowymi. Ale czy tylko? Aby się o tym przekonać sprawdziliśmy jak zachwalane przez handlowców zamienniki ksenonowe spisują się w rzeczywistości.

 

Pozdro

Opublikowano
a czy może mi ktoś napisać co zakłdał oryginalne xenony co potrzeba? czy wślizgi pasują te same co od zwykłych? jest jakaś różnica między sedan a kombi? wiem że potrzeba jeszcze nowy włacznik xenon, do spryskiwaczy potrzeba? nowe listwy, pompki, spryskiwacze. ma ktoś jakieś foto jak taki zestaw gotowy do złożenia powinien wyglądać?
Opublikowano
Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.

Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.

Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.

- Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

jeśli chodzi o regulamin to punkty: 6.2.6.2 oraz 6.2.9

Dzięki za odpowiedź... widzę że sie pofatygowałeś :cool2:

Wychodzi na to że w myśl punktu 6.2.9 równie nielegalne jak xenony są także wszelkiego rodzaju żarówki 100/90W. Ci wszyscy którzy mają mocniejsze żarówki bez spryskiwaczy tak samo łamią prawo jak HIDowcy.

A co do tego samopoziomowania to doczytałem w punkcie 6.2.6.2.2 że

"Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...) Ręczny korektor ustawienia świateł musi być obsługiwany z fotela kierowcy"

Nie znalazłem nic natomiast na temat gładkiego szkła - widocznie nie ma takiego wymogu. Wychodziłoby na to że wystarczy sam system oczyszczający szkło reflektora i elektryczna regulacja świateł żeby spełnić warunki określone regulaminem.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
a czy może mi ktoś napisać co zakłdał oryginalne xenony co potrzeba? czy wślizgi pasują te same co od zwykłych?

jesli mowiac wslizgi masz na mysli ten plastik na ktorym lezy reflektor to nie pasuja.to znaczy pasuja ale po "wyprofilowaniu" ich nozycami do blachy :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.