Skocz do zawartości

520i 24v-1996, Problem z plynem w chlodnicy/waz twardy


Steffan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z plynem w chlodnicy mianowicie sporo go ubywa- brak sladów pod samochodem ale sporo moge powiedziec o zaobserwowanych problemach z tym zwiazanych, dokladniej:

 

Po wlaniu i odpowietrzeniu chlodnicy przejade okolo 50km otwieram maske i waz górny jest bardzo twardy (nie moge go nawet do polowy scisnac), dolny zimny. Gasze silnik... (oczywiscie jak odkrece korek i poczekam az cisnienia sie wyrownaja to plynu jest prawie na max).

 

na nastepny dzien mam ledwo na dnie plynu w chlodnicy. :?

 

co zrobilem:

 

-Visco + wiatrak sa NOWE

-Pompa jest nowa - po odkreceniu korka, widac przelewajacy sie plyn w chlodnicy jak zwiaksze obroty.

-wykonalem test na obecnosc Tlenku Wegla w chlodnicy - test to potwierdzil :/

 

co zaobserwowalem:

 

-sporadyczne problemy z cieplym powietrzem z nawiewu w kabinie (zwiazane chyba z niskim stanem plynu) bo jak doleje jest ok.

-gorny waz przy chlodnicy goracy i twardy / dolny zimny

-duze ilosci pary z rury wydechowej (nawet przy nagrzanym silniku) w momencie robienia zdjecia silnik juz byl nagrzany (dopiero co przyjechalem z miasta) a temp. na dworze 10 S/C.

-brak oleju w chlodnicy i brak wody w oleju (olej ma normalną konsystencje) ale za to na korku od oleju jest jak na zdjeciach.

-Problemy z odpalaniem (nie wiem czy to jest z tym zwiazane ale w tym samym czasie nastapily problemy) kreci, kreci nagle cos blokuje rozrusznik - wszystko przygasa, nastepna próba, nawet nie kreci od razu jest "blokada", kilka prób i odpala.

- mam wrazenie ze rosnie cisnienie w chlodnicy i przez to ubywa plynu

- po wyciagnieciu "bagnetu" od oleju przy odpalonym silniku wydobywa sie para (jak na zdjeciach) nie wiem czy to normalne? ale do tego dochodzi ta para z wydechu.

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/a39f27de.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/6d15a924.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/829aa56f.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/49548245.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/7ca0b49a.jpg

 

domyslam sie ze uslysze nie raz ze to uszczelka pod glowica, ale wykluczmy tu ta mozliwosc (wiem ze to tez wchodzi w gre...) :cry2:

 

dokladniej to silnik ma przejechane 220 000 KM

jest na GAZ - LPG (KME Diego sekwencja) - dziala bez problemu.

 

wyczytalem tu na forum ze przy podobnych problemach byly to trojniki od redukora? nie wiem...dodam ze problemy sa identyczne zarowno na LPG jak i na benzynie!

Edytowane przez Steffan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

najprawdopodobnie uszczelka pod głowicą , ale poczekaj na inne porady

 

co do tych wezy chłodnicy tez tak miałem ( para z wydechu taksamo ) u mnie to wtedy był termostat , wymieniłem i po problemie

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez miałem cały czas zimny ,dodatkowo chłodnica była zimna a jak u ciebie :?:

oleju nie masz w zbiorniczku wyrównawczym :?:

a wskazówka od tem. silnika :?: w jakim jest położeniu :?:

u mnie to był termostat , a muslalem ze uszczelka

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli ta woda idzie z dymem to wszyscy wiemy co to.

jezeli zimny jest dolny przewod, gorny twardy goracy - to winił bym tu termostat (zawiesił sie, jest zamkniety i nie daje pelnego obiegu)

jesli to dzialo sie przed ubytkiem wody to mogłes przez to przegrzac motor...??

i rozwalic usczelke...

a ze posiadasz gaz...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez miałem cały czas zimny ,dodatkowo chłodnica była zimna a jak u ciebie :?:

oleju nie masz w zbiorniczku wyrównawczym :?:

a wskazówka od tem. silnika :?: w jakim jest położeniu :?:

u mnie to był termostat , a muslalem ze uszczelka

 

chlodnica jest ciepla - a i samo powietrze wewnatrz kabiny tez jest cieple,

nie mam oleju w zbierniczku (w wodzie)

 

wiem ze nie wyrazne ale cos widac, generalnie jest ok "zero" sladów oleju w wodzie (jak bym wylal na koszule to nie bylo by widac tlustych plam)

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/98069da6.jpg

 

temperatura silnika jest idealnie na srodku - no chyba ze plynu zaczyna brakowac i uklad chlodzenia sie zapowietrzy to wtedy nagle wskazówka idzie na czerwone- wystarczy ze troszke "przygazuje" i zaraz pompa zaciagnie wode i w oczach wskazowka wraca na srodek...

mam nadzieje ze to tylko termostat- ale jak to sprawdzic? mam miernik z sonda/termometrem wiec sprawdzil bym ale jak? przy jakich temp termostat sie zalacza? ktos wie?

 

 

jezeli ta woda idzie z dymem to wszyscy wiemy co to.

jezeli zimny jest dolny przewod, gorny twardy goracy - to winił bym tu termostat (zawiesił sie, jest zamkniety i nie daje pelnego obiegu)

jesli to dzialo sie przed ubytkiem wody to mogłes przez to przegrzac motor...??

i rozwalic usczelke...

a ze posiadasz gaz...

pozdro

 

nie mialem wczesniej problemów z temp. silnika, nagle stojac na swiatlach zauwarzylem ze wskazówka idzie na czerwone pole- szybko zjechalem i odczekalem- w 3 partiach dojechalem do domu (tak aby wskazówka nie weszla na czerwone pole), na nastepny dzien dolalem plynu(ostatnio 8 miesiecy temu dolewalem bo nie bylo z tym problemu), odpowietrzylem i 2 dni bylo ok. :worried: pozniej brak cieplego powietrza w kabinie, i wiem ze beda problemy jak nie doleje wody, fakt ze z bagnetu wydobywa sie para

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-03/7ae8d0e6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies na forum było jak sprawdzić termostat

ja ci nie powiem jak to sprawdzić ,ja poprodtu pojechałem do mechanika i oni postawili diagnoze ze termostat

koszt nieduzy bo zapłacilem 70 zl za termostat z wymianą

wiec moze sprobuj go wymienic

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego zmien termostat bo to jest przyczyna zapowietrzania sie(nie odpowietszysz ukladu do konca z zamkniętym termostatem).A to co widać po wyjęciu bagnetu to ja obstawiam pierścienie(jak wrocisz z trasy to podnieś maske zgaś silnik i odkręć korek wlewu oleju)powinno być widać przez kilka sek unoszący się dym,albo nie wciskaj miarki oleju tylko ją delikatnie przytknij i przegazuj jeśli ją podnosi to kompresja ucieka do silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zmien termostat bo to jest przyczyna zapowietrzania sie(nie odpowietszysz ukladu do konca z zamkniętym termostatem).A to co widać po wyjęciu bagnetu to ja obstawiam pierścienie(jak wrocisz z trasy to podnieś maske zgaś silnik i odkręć korek wlewu oleju)powinno być widać przez kilka sek unoszący się dym,albo nie wciskaj miarki oleju tylko ją delikatnie przytknij i przegazuj jeśli ją podnosi to kompresja ucieka do silnika.

jutro to sprawdze, mozesz mi jeszcze wyjasnic o jakie pierscienie chodzi (aby zasugerowac mojemu mechanikowi)?

 

dziekuje wszystkim za odpowiedzi, prosze o jeszcze- kazda sugestia jest brana pod uwage, fajnie by bylo jakby ktos z walnieta uszczelką (ktora wymienil) sie wypowiedzial, jakie byly objawy itp.

 

piotr520 - jutro sprawdze z tym bagnetem (nie wcisnietym), a czy jezeli bedzie uszczelka walnieta to tez moze go podnosic?

 

najgorsze ze test na obecnosc Co2 byl pozytywny :/ a to slyszalem nie dobrze. nikt o tym nie slyszal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzi o pierścienie tlokowe(jakie masz zużycie oleju na 1000km).Co2 w plynie;uszczelka glowicy bądz czarny scenariusz pęknięta glowica.Nie chce cie straszyć ale spaliny w plynie nie oznaczają niczego dobrego(raczej bez ściągania glowicy się nieobejdzie).

Auto 96r to pewnie masz tam odme wypadalo by ją sprawdzić czy jest drożna.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, wiem ze to tzw. "Wykop" ale na dosyc sensowne zakonczenie dodam, ze potwierdzila sie wersja z uszczselka pod glowica malo tego okazala sie peknieta sama glowica :(

potwierdzila sie tez wersja ze uszkodzenie bylo spowodowane przez GAZ nagar na 3 tłokach byl taki ze mechanik walczyl przez 4h usuwajac nalot w dodatku wymienione prawie 2 lata temu swiece byly juz mocno nadpalone.

 

wykonalem kilka zdjec,

 

 

Odma:

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/d56b0693.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/3a9b2e9c.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/ff829347.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/a6885b32.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/2b4b7ee3.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/e2c5236d.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/03bd470b.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/ca5486dc.jpg

 

http://www.fotoo.pl/zdjecia/files/2009-04/376462b1.jpg

 

Teraz koszty:

 

Nowa glowica bez zaworów - 1600zł

uszczelka pod glowica - 110zł

robocizna - 600zł

inne uszczelki i czesci ktore standardowo sie wymienia przy tym uszkodzeniu - 590 (jak kogos zainteresuje to moge podac dokladnie o jakie czesci chodzi)

 

w sumie zaplacilem 2900zł - auto chodzi rewelacyjnie, duzo wieksza moc, rowna praca silnika (chodzi jak odkurzacz) teraz przy odpalaniu auto nie trzesie, nie ubywa plynu z chodnicy i jestem z naprawy zadowolony.

 

wiem ze glowice mozna bylo kupic na allego za 500-900zł i kupilem 2 ale obydwie mialy jakies uszkodzenie jedna miala wywalone prowadnice, a druga nie byla szczelna- na szczescie nie bylo problemu z reklamacja i kase odzyskalem bez problemu ale po tych przejsciach wolalem kupic pewniaka za 1600zł...dziekuje wszystkim za pomoc, i nikomu nie zycze takich problemów, co do gazu- hmmm ja juz nigdy nie kupie BMW na LPG szkoda silnika, wiecznych regulacji, wymiany filtrów a przy przegladach dodatkowych 65zł i na koncu uszkodzeniu glowicy. Tyle co zaoszczedzilem teraz stracilem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.