Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam do wymiany sondę lambda. Przeglądałem oferty i mam możliwośc kupić w dobrej cenie sondę do M52. Ja mam silnik M50. Czy sonda z nowszego silnika będzie u mnie prawidłowo pracować, a jeżeli nie to co rózni te dwie sondy?
Opublikowano

-SONDY M50

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/325i-M50/ECE/L/M/1995/01/mg-18/ill-18_0177/

-SONDY M52

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/323i-M52/ECE/L/M/1997/01/mg-11/ill-11_1471/

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/323i-M52/ECE/L/M/1997/01/mg-18/ill-18_0189/

 

W/g mnie problem będzie leżał tylko i wyłacznie w długościach przewodów bo sondy na 99% ,jeśli mają te same kolory kabelków co twoje, (czyli 4 szt, 2xbiały, szary i czarny) pracują tym samym napięciem do 1V.

Opublikowano
Niby takie same, ale czy na pewno? Pracuje w sklepie z częściami samochodowymi. Jednak w katalogach jest za małoa danych technicznych. Różnica między sondami do tych silników polega na innej wtyczce i długości kabla. Przynajmniej tyle jeżeli chodzi o dedykowane sondy. Patrzyłem jednak na uniwersalne które nie mają wtyczek. Jezeli to byłyby jedyne różnice wówczas numer katalogowy uniwersalnej sondy dla obu silników byłby identyczny. Tymczasem numery się różnią, więc musi być jakaś różnica.
Opublikowano
Ok. Znalazłem różnicę. M50 ma przejście na masę, a M52 nie. Więc chyba nie można ich zamieniać między sobą.
Opublikowano

I chyba jeszcze do M52 robił siemens i jest 5V-a, a do M50 (B25) robił bosch i jest 1V-a.

Więc raczej musisz szukać pod konkretny silnik.

Opublikowano (edytowane)

Z własnego doświadczenia odradzam uniwersalne w których kostki trzeba przerabiać :!: :!: :!:

 

Jak nie wierzysz to pojeździj na uniwersalnym zamienniku i za jakiś czas wstaw na próbę oryginalną używkę.

Efekt taki jak byś dodał kilka kucy i przy okazji mniej pali o ok litra na sto.

Edytowane przez Boggy e36
Opublikowano
jak najlepiej sprawdzic czy sonda dobrze dziala,bo zmienilem,kupilem zamiennik ale auto faktycznie jakby troche slabsze i wiecej pali albo mi sie zdaje,teraz juz kupilbym boscha ale chce sie upewnic ze ta naprawde nie robi
Opublikowano
jak najlepiej sprawdzic czy sonda dobrze dziala,bo zmienilem,kupilem zamiennik ale auto faktycznie jakby troche slabsze i wiecej pali albo mi sie zdaje,teraz juz kupilbym boscha ale chce sie upewnic ze ta naprawde nie robi

 

Zamiennik też działa prawie normalnie, więc ani błąd ani wykres raczej nic nie wykarze.

Też kupiłem wreszcie zamiennik, ( wcześniej 2 używki i nie działały ). Przez rok byłem zadowolony że auto jeździ, nie szarpie i kasa zaoszczędzona.

Po jakimś czasie zaczeły się podobne problemy z pracą silnika, byłem pewien że to znowu sonda.

Na warsztacie kolega wkręcił mi oryginał z używek bo akurat jechałem w trasę i nie miałem czasu kombinować ze swoją, byłem w szoku że moje 316 może tak jechać :)

Bardziej elastyczne a po podsumowaniu trasy mniejsze spalanie.

Opublikowano

No dobra. Od zamienników z daleka. A co z oryginalną uniwersalną sondą BOSCH taką jak na zdjęciu? Można ją kupić ok 100zł taniej niż dedykowaną. Różnica to brak wtyczki, za to jest zestaw złączek wraz z kostką izolująca.

http://images45.fotosik.pl/86/25b66c0863ed618emed.jpg

Opublikowano
z tego co sie orientowalem to ta bez wtyczki sie niczym nie rozni od dedykowanej tyle ze w krakowie jak sie dowiadywalem ta kosztuje 240 zl a z wtyczka 350 takze jak ktos ma kanal i lubie sie pobawic to przekladasz wtyczke i ma byc idealnie,zebym ja byl taki madry pol roku temu jak dzis i zamiast kupic zamiennik za 150 dolozyc 100 i kupic ta boscha to dzis bym byl gosc ale zmylili mnie w m-carsie bo powiedzieli ze sonda do bambeja 800 zl wiec stwierdzilem wole zamiennik jaki by nie byl :mad2:
Opublikowano
Bo jak idzie masowa produkcja sond to lepiej jest pakować 100 takich samych bez kostek, niż 10 paczek po 10 sond z różnymi wtyczkami... Do każdego rodzaju wtyczki maszyna, pracownik, prąd, materiał... Suma sumatum i mamy sporo większą kaskę za sonde...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
o to chodzi dlatego wniosek prosty,lepiej kupic boscha bez wtyczki :) ale naprawde nikt nie wie czy da sie jakos sprawdzic ta sonde,nie ma innego sposoby niz kupic i zalozyc boscha :?: :?:
Opublikowano
o to chodzi dlatego wniosek prosty,lepiej kupic boscha bez wtyczki :) ale naprawde nikt nie wie czy da sie jakos sprawdzic ta sonde,nie ma innego sposoby niz kupic i zalozyc boscha :?: :?:

 

Oczywiście, że da się sprawdzić... Jak?? Opcja szukaj w menu forum, google, nawet na allegro :twisted2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany więc mogę podsumować temat. Sondy z silników M50 i M52 nie są zamienne. Założyłem uniwersalną sondę BOSCH jak na zdjęciu wyzej. Pracuje bez zarzutów więc mogę wszystkim polecić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.