Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pytanie o skrzynie automat - co ile wymienia sie olej i czy sie wogole wymienia - wiem ze szkoly sa rozne - ale generalnie czy olej moze miec wplyw na taki objaw - dzieje sie to tylko raz dziennie rano po pierwszym uruchomieniu - jak wrzucam wsteczny to trzymajac na hamulcu chce auto porwac do tylu i nastepnie ruszajac do przodu to tylko pierwsza zmiana biegu objawia sie szarpnieciem a potem juz jest ok, moge stanas i znowu ruszyc i juz nic nie szarpie - czy cos ma wspolnego z tym olej czy cos innego czy moze to normlane z rana? :)
Opublikowano
Witam, mam pytanie o skrzynie automat - co ile wymienia sie olej i czy sie wogole wymienia - wiem ze szkoly sa rozne - ale generalnie czy olej moze miec wplyw na taki objaw - dzieje sie to tylko raz dziennie rano po pierwszym uruchomieniu - jak wrzucam wsteczny to trzymajac na hamulcu chce auto porwac do tylu i nastepnie ruszajac do przodu to tylko pierwsza zmiana biegu objawia sie szarpnieciem a potem juz jest ok, moge stanas i znowu ruszyc i juz nic nie szarpie - czy cos ma wspolnego z tym olej czy cos innego czy moze to normlane z rana? :)

 

Co do wymiany oleju to szkoly sa takie, ze serwis nie zaleca, a producent skrzyni zaleca.

Slyszalem w serwisie opinie, ze jak juz ma skrzynia troche przelatane to lepiej nie zmieniac, bo moze to negatywnie wplynac na jej prace. Cos w tym jest, sam to przezylem z Dodgem grandcaravanem.

Czy zmieniac olej warto by sie dopytac w jakims niezaleznym serwisie od automatow. Jest ich sporo, ale dobrych i uczciwych ponoc ciezko znalezc.

 

Co do szrpania na zimnym to u mnie tez wystepuje, i wogole w innych autach to czeste zjawisko. Ja nigdy nie zaobserwowalem szrpania nawet na zimnym w fabrycznie nowym samochodzie.

Tutaj tez szkoly sa rozne. Jeden mechanik powie , ze to oczywiste, a inny, ze nie.

Moze na to miec wplyw zarowno software, czesci mechaniczne w skrzyni, jak i nawet luzy na wale napedowym czy dyfrze.

Wszystko zalezy jak bardzo szarpie. No i jesli tylko na zimnym to ja bym sie nie przejmowal (zimny olej jest gestszy i hydraulika dziala wtedy bardziej zdecydowanie)

Sprobuj mocniej nacisnac hamulec.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź sobie stan skrzyni, ja miałem podobne objawy (nie szarpało, ale załaczało D z lekkim opóźnieniem) - okazało się że za mało oleju. Po dolewce było znowu aksamitne jeżdżenie.

 

Olej jest według ASO niewymienny, bo im sie nie chce babrać z wymianą (jak zmieniasz olej, to wypadałoby filtr, a ten jest z miską). Lepiej więc powiedzieć że olej jest dożywotni, bo klient zmieni skrzynie na nową w razie problemów, mimo że to jest nieprawda.

 

W naszych skrzyniach olej zaleca sie zmienić co 100 do 140 tys km. Ja zmieniłem przy 160 i według serwisu stary był i tak bardzo dobrej jakości (ciemny kolor, ale przejrzysty, bez opiłków czy syfu), etc, ale po wymianie odczyłem zdecydowaną poprawe działania skryni (zaczęła działać miękko, gumowo, wcześniej bardziej zmiany biegów były odczuwalne np. na zimnym, nie szarpało ale było czuć że bieg sie zmienia, natomiast teraz jest ładne gumowe ledwo odczuwalne przełożenie).

 

Polecam zmienić olej, to tańsze rozwiązanie niż nowa skrzynia (mimo że do naszych olej i filtr troche kosztuje), a efekt zawsze będzie dobry i pojeździmy na skrzynce dłużej.

Opublikowano
Witam, dzieki za uwagi - na pewno z nich skorzystam, dzownilem dzisiaj do firmy nie zaleznej zajmujacej sie skrzyniami automatycznymi Teo Motors pod poznaniem - bardzo dobra firma :) i pan powiedzial ze olej w bmw wymienia sie co 60 tys a wiec jak ja mam 68 tys to jak najbardziej powinienem sie pojawic a koszt to maks 800 zl olej z filtrem. Zadzwonilem tez do bmw zapytac i oni znowu powiedzieli ze oleju sie nie wymienia ale jakbym chcial to co 100 tys - wiec chyba jednak sie zdecyduje i podjade na ta wymiane.
Opublikowano
Hey! W moim autku był wymieniany olej skrzyni jakieś 3k km temu. Jak na razie nie ma problemów. Tylko należy też wiedzieć, że w tych skrzyniach automatycznych filtr jest zintegrowany z ( że tak powiem ) miską olejową skrzyni i to się wymienia w całości, razem jeszcze z taką tulejką z oringami uszczelniającymi.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zna ktos dobry serwis od automatow na Śląsku?

Moze moja skrzynie obejrzalby ktos z poza ASO.

 

Ja robiłem w M-Auto, chciałem zobaczyć na czym polega wymiana więc robili to przy mnie i wyglądało to tak, jakby 150ty raz tą samą rzecz robili. W skrócie - znają się na robocie i to widać. Polecam.

 

Olej warto kupić sobie samodzielnie, bo wtedy masz pewność że leją to co trzeba. Będziesz potrzebował 6l do wymiany (troche jeszcze zostanie).

Opublikowano
A zna ktos dobry serwis od automatow na Śląsku?

Moze moja skrzynie obejrzalby ktos z poza ASO.

 

Ja robiłem w M-Auto, chciałem zobaczyć na czym polega wymiana więc robili to przy mnie i wyglądało to tak, jakby 150ty raz tą samą rzecz robili. W skrócie - znają się na robocie i to widać. Polecam.

 

Olej warto kupić sobie samodzielnie, bo wtedy masz pewność że leją to co trzeba. Będziesz potrzebował 6l do wymiany (troche jeszcze zostanie).

 

A powiedz mi , czy zlali stary i napelnili, czy byla to wymiana dynamiczna?

A jaki olej? Z ASO?

Pozdraiwam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej spuścili, wyjęli miske, włożyli nową, wypełnili olejem. Wymiana statyczna, wątpie żeby ktoś na tych skrzyniach odważył się na wymianę dynamiczną. Poza tym żadna to różnica, syfy i tak nowy filtr wyłapie, a olej się wymiesza. Do skrzyni wchodzi 9.5l, wymienia się 6l około.

 

Olej w ASO, na forum 7 pisałem niedawno jaki ma być dokładnie (Shellowski, nie do kupienia na rynku, w DE mają ale w bańkach po 20l więc darowałem sobie). Olej w ASO niecałe 90 PLN, można zniżke wyciągnąć zawsze żeby cena była znośna. Kupiłem teraz, bo niebawem ceny pójdą w górę jak im się skończą zapasy magazynowe i będą ściągać nowe po tym kursie EUR.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam, pytanie za 100 punktow :D - dzisiaj bylem w firmie ktora zajmuje sie wymiana oleju w skrzyniach automatycznych - Teo Motors w Swadzimiu pod Poznaniem. Pan podal mi cene wymiany oleju wraz z jakims srodkiem ktory podobno BMW zaleca przy wymianach zeby go dodawac - podobno poprawia plynnosc zmiany biegow, niweluje jakiekolwiek szarpniecia skrzni - zloty srodek :) - czy ktos o tym slyszal zeby BMW zalecalo takie dodatki przy wymianie?

pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

wymiana miski olejowej - 18JR - 483,12zł

miska olejowa z filtrem - 668,41zł

olej przekładniowy - 6 litr - 501,27zł

 

nie jestem pewien bo mam na tej fv wymiane kolektora ssącego również, ale jest pozycja

śruba - 21 sztuk - 109,40zł

tuleja - 1 szt - 42,32zł

 

to może być do miski, albo do kolektora, nie wiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.