Skocz do zawartości

[E60/E61] Napiecie ładowania


jasiuq1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie z ten post namieszał mi w głowie według tego co piszecie 12,5V jest OK przy nowym akku?

Z tego co mi wiadomo prawidłowe napięcia to 14,5÷14,8 niewaźne nowy czy stary akumlator , chyba źe się myle?

Z kolegą szukamy powodu naszym zdaniem słabego ładowania e60 przed LCI ma 12,5V ???

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A kable przy alternatorze sprawdzaliacie?

Podmień IBS i regulator jak da radę.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z ten post namieszał mi w głowie według tego co piszecie 12,5V jest OK przy nowym akku?

Z tego co mi wiadomo prawidłowe napięcia to 14,5÷14,8 niewaźne nowy czy stary akumlator , chyba źe się myle?...

W liczbach 12,xV lub 14,xV mowa była o dwóch sprawach – napięciu akumulatora „w spoczynku” (czyli np. 12,5÷12,8V) lub napięciu ładowania podczas pracy silnika (prawidłowo ok. 14,8V).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kolega "hadron" w pierwszym poscie pisał 12,5V (nowe akku)nawet przy maksymalnych obrotach jest wartością poprawną?

jestem innego zdania i dlatego pytam?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, teraz zauważyłem. Też jestem innego zdania, ale też chyba nie mierzyłem jeszcze napięcia ładowania nowego aku (poprzedni za całej swojej 6-cio letniej kadencji ani razu nie załapał się na pomiar podczas pracy alternatora). Z ciekawości, przy okazji, jak nie zapomnę sprawdzę ładowanie, bo właśnie mam kolejny nowy akumulator, ale przy wciąż nowym regulatorze napięcia, zdecydowanie spodziewam się ok. 14,8V.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14.8 V nie uzyskasz, musiał byś kompletnie rozłączyć wszystkie odbiorniki które pobierają prąd a tego nie jesteś w stanie zrobić. 14.1 V w E60 będzie dobrym wynikiem.

 

Wysłane z mojego HM NOTE 1S przy użyciu Tapatalka

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało, 12,5 12,7 V będzie miał nowy aku ale gdy nie jest ładowany.

 

Wysłane z mojego HM NOTE 1S przy użyciu Tapatalka

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za mało, 12,5 12,7 V będzie miał nowy aku ale gdy nie jest ładowany

:cool2:

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam i proszę o info. Od około miesiąca czasu jeżdżę E61 525 lift.. Auto kupiłem od gościa który przesiadł się do trochę świeższej E60. Przed zakupem pamiętam że był ładowany prostownikiem. Sprzedawca twierdził, że samochodem nie jeździ i stąd taka sytuacja. Po zakupie oczywiście jak tylko wyjechałem od sprzedawcy ustawiłem godzinę, a po przejechaniu około 40 km komunikat o słabym akumulatorze zgasł.Przez około miesiąc czasu wszystko było ok aż do dzisiaj. Jak wsiadłem po pracy do samochodu ukazał się komunikat, ,,podwyższone zużycie energii elektrycznej podczas postoju. Pewne odbiorniki mogą zostać wyłączone". Pomimo iż udało się mi przejechać ok 20 km to komunikat nie zniknął. Przed momentem sprawdzałem miernikiem napięcie prądu na akumulatorze i sprawa wygląda następująco:

- wyłączony silnik, wyłączone wszelakie oświetlenie jedynie co to wydaje się mi że CD lub DVD pracuje- pomiar dał wynika 12,2 V

- odpalony samochód pomiar dał wynik 14,4V

Czy według was takie wyniki są ok czy może jednak mam za słabe ładowanie?

Co jeszcze zauważyłem, a mianowicie że jak wyłączę samochód i wyjmę kluczyk to tak jakby napędy CD lub DVD nadal pracowały. Taki odgłos ich pracy słyszalny też jest jak rano wchodzę do samochodu. Dodatkowo ostatnio przestały mi świecić światła na powitanie oraz odprowadzanie do domu. Jeden z forumowiczów wskazał że być może to wina słabego aku i komputer sam mógł wyłączył mi tę funkcję.

Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To że nie nie działają ci światła na powitanie i odprowadzenie na pewno jest przez słaby akumulator. sprawdź jaki masz fizycznie rodzaj akumulatora (zwykły czy AGM) i tak samo wypadało by sprawdzić jaki jest zakodowany obecnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od godz. 20:00 podpięty jest pod prostownik. Przed momentem udałem się do samochodu żeby sprawdzić czy kontrolka od słabego akumulatora znikła. Wsiadłem do środka faktycznie kontrolka znikła, ustawiłem godzinę a tu ponownie komunikat o słabym akumulatorze. Nie wiem co jest grane. Czy według Was należy rozglądać się za akumulatorem? W samochodzie mam na pewno biały VARTA tak jakby był oryginalny ale jutro jeszcze to sprawdzę. Z tego co wyczytałem na forum to na biegunie minusowym chyba jest wytłoczona data produkcji. Co do kodowania to będę musiał najpierw poszukać jakiegoś szpeca w mojej okolicy aby mi to ogarnął. Gorzej jak ta niemoc akumulatora będzie spowodowana jakimś niepożądanym działaniem innego podzespołu.

Jeśli wszystko będzie ok rano to jeszcze sprawdzę ładowanie akumulatora w ukrytym menu.


No więc dziś sprawa przedstawia się następująco. Po odłączeniu prostownika wszystko działa jak należy. Zero komunikatów o rozładowanym aku a na dodatek ładnie świecą mi światła na powitanie oraz odprowadzanie do domu :D . Jadąc do pracy poprzez ukryte menu sprawdziłem poziom ładowania. I tak:

jadąc z nogą w gazie wynik pomiaru był średnio 14,2V,

a jeśli tylko odjąłem nogę z gazu na lizie otrzymałem wynik średnio 14,7 V.

Czy według Was ładowanie jest ok?

Jeśli chodzi o akumulator to w samochodzie siedzi ori BMW Varta z roku 19/09. Jego dane to 12V 90Ah 900A, S:61 21 69 19 342. Czy to jest ten akumulator Start/Stop? Jaki byście mi polecili bo na zimę na pewno będę musiał pomyśleć o wymianie?

Adriano007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie masz ok. Nie wiem, czy to jest Start/Stop, ale to co wcześniej wspomniałeś o napięciu aku 12,2V, jest trochę niepokojące i może wskazywać na zużycie akumulatora, a jeszcze bardziej naprowadza na to data (2009rok). Ja podobny akumulator (tzn. BMW, pewnie właśnie Varta) kupiłem wprost z ASO w 2008 roku, a jesienią 2014r. musiałem kupić nowy, bo padł (nie całkiem wiem czemu, bo miał dość lekkie życie w klasyku). Dlatego na temat Twojego myślę, że też już może być na niego pora. Niezależnie od myślenia o nowym aku, warto skontrolować pobór prądu wyłączonego auta (wiedząc, jaki jest typowy dla tej wersji wyposażenia).


Co do polecenia czegoś, to jeżeli o mnie chodzi, zdecydowanie mogę polecić do wyboru coś z serii Varta Silver Dynamic (właśnie to teraz mam od 2014r.) albo Bosch Silver S5, który mamy od stycznia 2008r. w innym aucie i nie chce się zużyć, nawet zimą nie dając dotąd żadnych wyraźnych sygnałów mniejszej wydajności.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się mam następujący problem. W zimie auto stało po 2 tyg i odpalalo bez problemu. Teraz też nie ma problemu dopóki nie będę coś przy aucie robił ostatnio czyscilem skóry nawet kluczyka nie miałem w stacyjce i po 3h amba auta nie odpaliłem. Raz zostawiłem interfejs obd działający na bluetooth podpięty w aucie po 3h wracam kaplica. Czy będzie to wina akumulatora czy coś rozladowuje aku gdy auto jest otwarte.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


No więc dziś sprawa przedstawia się następująco. Po odłączeniu prostownika wszystko działa jak należy. Zero komunikatów o rozładowanym aku a na dodatek ładnie świecą mi światła na powitanie oraz odprowadzanie do domu :D . Jadąc do pracy poprzez ukryte menu sprawdziłem poziom ładowania. I tak:

jadąc z nogą w gazie wynik pomiaru był średnio 14,2V,

a jeśli tylko odjąłem nogę z gazu na lizie otrzymałem wynik średnio 14,7 V.

Czy według Was ładowanie jest ok?

Jeśli chodzi o akumulator to w samochodzie siedzi ori BMW Varta z roku 19/09. Jego dane to 12V 90Ah 900A, S:61 21 69 19 342. Czy to jest ten akumulator Start/Stop? Jaki byście mi polecili bo na zimę na pewno będę musiał pomyśleć o wymianie?

 

Sądząc po twoich testach posiadasz system odzysku energii z hamowania (upewnij się rozkodowując VIN) dlatego akumulator zawsze jest naładowany w 75% , pozostałe 25% jest przeznaczone na energię z odzysku hamowania. Do tego systemu nadaje się tylko i wyłącznie akumulator w systemie AGM, ładowanie wygląda poprawnie dlatego stawiam na zużytą baterię która ma już 9 lat a to już sporo nawet dla AGM-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podpinam się pod temat, mój problem wygląda tak, po uruchomieniu samochodu pod maską na klemie dodatniej 14,4 natomiast na minusowej przy aku w bagażniku średnio o 1 Volt mniej.

Co miesiąc rozładowany akumulator, odpala na kable bez problemu.

Jakieś sugestie, z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.