Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.a wiec jak w temacie.problem polega na tym ze niezaleznie czy to w zime czy to w lato po wlaczeniu klimatyzacji i przekroczeniu predkosci okolo120km/h po pewnym czasie odcina mi doplyw powietrza do kabiny,innym slowem nawiem dziala ale klapy nieprzepuszczaja dalej.bylem na kompie i nic nie wykazalo. zauwazylem pewna zmiane mianowicie po odpaleniu silnika i wylaczeniu przycisku oznaczonego platkiem sniegu,czyli klimatyzacji, sam nawiew dziala poprawnie,ale tylko leci cieple powietrze,nic sie niezamyka.wszystko jest perfekt,niestety po wlaczeniu klimy problem sie pojawia.jedynym sposobem jest wylaczenie silnika na kilka minut i problem znika do nastepnego razu. czy ktos ma jakies sugestie..jak cos zle opisalem prosze mnie poprawic,
Opublikowano
ARTURB..objawy podobne,pewnie mamy to samo. pozatym dodam ze bylem na kompie i koles niedawal za wygrana, na inpie poprzestawial klapy nadmuchow(zresetowal do ustawien fabrycznych) i powiem ze jakis czas bylo perfekt.ale niestety nic nietrwa wiecznie. przyjemnosc 50zeta.Dziwi mnie tylko jedno dlaczego sam nadmuch funkcjonuje poprawnie a kiedy zalaczy sie klimatronik to odcina doplyw z kratek.I TO PO PRZEKROCZENIU OKOLO 100KM/H
Opublikowano

TUDM - jeszcze nir rozbierałem panela. Ostatnio krucho u mnie z czasem...całe szczeście nie ma jeszcze wysokich temperatur:)

 

Ale jak znajdę chwilę to na pewno sie za to wezmę.

 

Biorę jeszcze pod uwagę jedną rzecz. Auto-świat dawał jakieś 2 miesiace temu dodatek o BMW. I tam wyczytałem że wiatraczek w panelu klimatronika lubi się zawieszać. Skutkuje to przegrzewaniem się procesora sterującego i automatyka zaczyna świrować...

Opublikowano

Zależy jakie masz ustawienia na panelu. Poniżej +3C u mnie nie włąnczysz klimy.

Jeśli przy danej prędkości zamyka ci klapy od nawiewu do środka ( czyli tak jak byś włączył obieg zamknięty ) to albo coś ze sterowaniem klapy od obiegu albo nastawiona jest na obieg automatyczny, pod warunkiem że masz dwufunkcyjny przycisk od obiegu zamkniętego, czyli obok rysunku z kołem obiegu, drugi z kołem i literką A.

Opublikowano
jak znajde troche czasu to sie dibiore do tego wiatraczka.dziwi mnie tylko to dlaczego po podlaczeniu do kompa nic niewykrywa.noi jak by sie cos przegrzewalo to dlaczego po przekroczeniu takiej predkosci,np.na miescie nic sie takiego niedzieje.same zagadki???
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Podłączę się pod temat, bo mój problem jest zbliżony, a nie znalazłem potrzebnej mi informacji w szukajce, ani wśród znajomych użytkowników BMW.

 

Kupiłem właśnie e46 320td compact'02 na climatroniku.

Ogrzewanie i termostat pracują prawidłowo.

Problemy zaczynają się przy jeździe powyżej 130-140 km/h. Po przekroczeniu tej prędkości temperatura powietrza z wszystkich nawiewów (niezależnie od ustawień climatronika i pokrętła na środkowym nawiewie) przestawia się na zimne. Jest to wyjątkowo upierdliwe przy dłuższej jeździe po autostradzie, bo jest zimno w kabinie. Ponownie zwolnienie poniżej 140km/h powoduje, że spowrotem leci ciepłe powietrze.

 

Czy to jest jakiś wynalazek, aby kierowca nie zasypiał przy szybkiej jeździe (możliwe jest tego wyłączenie) czy jakaś awaria?

Auto przepytane na komputerze Gutmanna nie wykazywało żadnych usterek.

Opublikowano
pare dni temu dobralem sie do nawiewow.droga rozbiurki wszyskiego co sie da doszlem do klap,z moich obserwacji wynika ze jedna z klap wogole niereaguje za zadne komendy,(cieplo,zimno,gora ,dol,srodek itd)niestety bez interfejsu nic niewskoram, Sprzet juz zamowiony, mysle ze po niedzieli powinno cos sie ruszyc. CDN........
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

CD...........Problem rozwiazany.jak narazie wszystko dziala bez zarzutu.po licznych testach w trasie nic mi sie nierozlacza,wszystko dziala sprawnie.

W moim przypadku wystarczylo dobrze przeczyscic caly uklad nawiewu.w tym celu nalezy zdemontowac filtr kabinowyi grodz oddzielajaca przedzial silnikowy od nawiewu. puzniej demontujemy oslone silniczka od nawiewu,po zdemontowaniu widzimy silnik..umnie wszystko bylo niezle zapylone,dobra sprezarka dala sobie z tym rade. tu jest link z fotami TUDM-a. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=60 zasada taka sama jak przy odgrzybianiu. z tym ze uzywamy sprezarki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy jakie masz ustawienia na panelu. Poniżej +3C u mnie nie włąnczysz klimy.

Jeśli przy danej prędkości zamyka ci klapy od nawiewu do środka ( czyli tak jak byś włączył obieg zamknięty ) to albo coś ze sterowaniem klapy od obiegu albo nastawiona jest na obieg automatyczny, pod warunkiem że masz dwufunkcyjny przycisk od obiegu zamkniętego, czyli obok rysunku z kołem obiegu, drugi z kołem i literką A.

 

Własnie ja mam taki przycisk o którym piszesz. Mozesz mi wytłumaczyc jak to własnie działa na czym to polega?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Własnie ja mam taki przycisk o którym piszesz. Mozesz mi wytłumaczyc jak to własnie działa na czym to polega?

Instrukcja to tłumaczy. A to automatyczny obieg zamknięty.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Zależy jakie masz ustawienia na panelu. Poniżej +3C u mnie nie włąnczysz klimy.

Jeśli przy danej prędkości zamyka ci klapy od nawiewu do środka ( czyli tak jak byś włączył obieg zamknięty ) to albo coś ze sterowaniem klapy od obiegu albo nastawiona jest na obieg automatyczny, pod warunkiem że masz dwufunkcyjny przycisk od obiegu zamkniętego, czyli obok rysunku z kołem obiegu, drugi z kołem i literką A.

 

Własnie ja mam taki przycisk o którym piszesz. Mozesz mi wytłumaczyc jak to własnie działa na czym to polega?

 

w zamierzeniu ma to działać tak, że jak ustawisz na automatyczny obieg zamknięty (pali się dioda po lewej stronie przycisku) to układ powinien automatycznie zamykać obieg przy wykryciu nieczystego powietrza. Jeżeli wg czujnika powietrze jest ok to obieg jest otwarty :)

Jakiego typu nieczystości to wykrywa to nie wiem. U mnie jak ustawie na automat to i tak obieg pozostaje otwarty gdy przejeżdżam koło śmietniska :)

Testu Ikarusa jeszcze nie przeprowadzałem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy jakie masz ustawienia na panelu. Poniżej +3C u mnie nie włąnczysz klimy.

Jeśli przy danej prędkości zamyka ci klapy od nawiewu do środka ( czyli tak jak byś włączył obieg zamknięty ) to albo coś ze sterowaniem klapy od obiegu albo nastawiona jest na obieg automatyczny, pod warunkiem że masz dwufunkcyjny przycisk od obiegu zamkniętego, czyli obok rysunku z kołem obiegu, drugi z kołem i literką A.

 

Własnie ja mam taki przycisk o którym piszesz. Mozesz mi wytłumaczyc jak to własnie działa na czym to polega?

 

w zamierzeniu ma to działać tak, że jak ustawisz na automatyczny obieg zamknięty (pali się dioda po lewej stronie przycisku) to układ powinien automatycznie zamykać obieg przy wykryciu nieczystego powietrza. Jeżeli wg czujnika powietrze jest ok to obieg jest otwarty :)

Jakiego typu nieczystości to wykrywa to nie wiem. U mnie jak ustawie na automat to i tak obieg pozostaje otwarty gdy przejeżdżam koło śmietniska :)

Testu Ikarusa jeszcze nie przeprowadzałem :)

 

A wiec wł nawiec naciskam na ten przycisk z tym kólkiem i swieci sie pampka po lewej stronie czyli obieg otwary, a gdy bedzie zanieczyszczone powietrze zaswieci sie lampka po prawej stronie i obieg bedzie zamkniety tak? dobrze zrozumiałem ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
noi jak sie spodziewalem problem powrocil.kilka dni w stecz ruszylem w trase gorzow wlkp.olsztyn,400km.myslalem ze sie zagotuje,klima znowu sie wylaczyla.najleprze jest to ze ponizej 100km/h klima dziala bez zazutu. jakas paranoja.
Opublikowano

A wiec wł nawiec naciskam na ten przycisk z tym kólkiem i swieci sie pampka po lewej stronie czyli obieg otwary, a gdy bedzie zanieczyszczone powietrze zaswieci sie lampka po prawej stronie i obieg bedzie zamkniety tak? dobrze zrozumiałem ?

 

Przy automatycznym obiegu zamknietym zawsze bedzie swiecila lapka po lewej stronie - bez wzgledu czy w danej chwili obeig bdzie otwarty czy nie.

Czujnik zamknicia obiegu reaguje napewno na duze nagromadzenia spalin, czyli jak wspominal kolega wyzej - temat Ikarusa :mrgreen:

Co do smietnikow i innych smierdzacych przygod, to nie testowalem dokladnie, ale wydaje mi sie, ze na to nie reaguje.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano
Aby filtrować brzydkie zapachy, musi być filtr z aktywnym weglem. On z załozenia absorbuje "smrodki" :P

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.