Skocz do zawartości

Tarcze + klocki


Michael1916

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie polecacie tarcze + klocki do E60? Slyszalem ze oryginaly BMW sa produkowane przez ATE ale takze ze zamienniki ATE sa znacznie gorsze od oryginalow i tarcze potrafia sie giac. Czy to prawda? Co polecacie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam kupienie ich w ASO. U mnie ostatnio byly robione tylne klocki i widzialem, ze oryginaly byly robione przez Textara.

Co do rzekomego giecia sie tarcz ATE - nic takiego nie slyszalem. Pewnie to jakas kolejna bajka. Sam mialem w poprzednim samochodzie aftermarketowe hamulce ATE - dobrze hamowaly, takze na Nürburgringu i sie nie pogiely :lol:

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie ma problemow z markowymi zamiennikami to dlaczego polecasz kupno w ASO?

 

to norma kolego w wykonaniu tego Pana, kilka razy zresztą prowadziliśmy tu malą wojenkę z nim z powodu pisania takich wesolości - ASO ASO uber alles :lol: :lol:

 

 

Kupuj porządne tarcze i finito !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to norma kolego w wykonaniu tego Pana, kilka razy zresztą prowadziliśmy tu malą wojenkę z nim z powodu pisania takich wesolości - ASO ASO uber alles :lol: :lol:

 

Nie dosc, ze nie rozumie, co czyta, to jeszcze ma jakies rozdwojenie jazni. :lol:

 

Nie trolluj, tylko pisz na temat.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

pogiete tarcze ate w e39 530d sa raczej norma niz wyjatkiem - pewnie to po czesci kwestia ciezaru samochodu, ja juz sie na takie badziewie nigdy nie zdecyduje (pogete po 3k km) - kupilem w aso i jest ok

 

aha, na szczescie reklamacja zostala po moich dwoch odwolaniach uznana

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio kupowałem koledze do audi tarcze bo mam dojście do dobrego sklepu i niezłe rabaty.

Kolega chciał ATE ale jak powiedziałem sprzedawcy ( też koledze) żeby mi naszykował ATE to sie roześmiał i oznajmił abym tego bardziewia już nie brał bo teraz sa robione w chinach i widnieje napis MADE IN CHINA !!!

ATE było ok ale kilka lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za kolejne warianty tematów jakie tarcze i klocki też bym dawał nagrody - stać mnie było (wreszcie) na BMW i stać mnie na niekombinowanie tylko wymianę w ASO. Rozumiem jeszcze do tych E34 i in., których właścicieli nigdy nie było stać na właściwe utrzymanie samochodu, ale E60?
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A co ma jedno do drugiego? To, że ktoś ma nawet nową 7mę nie znaczy że ma bez sensu wydawać kasę jeżeli może kupić to samo za pół ceny i wymienić w nawet lepszym serwisie niż ASO za kolejne pół ceny. Oszczędzają bogaci..... :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nawet za 1/3 ceny pewnie się da. A jak? Kupując klocki i tarcze np w Inter Cars (ATE albo Textara) jak ktoś Ci kupi w cenie hurtowej to masz w porównaniu do ASO 1/3 ceny albo i taniej. Wymienić to w dobrym serwisie nieautoryzowanym i też pewnie wyjdzie 1/3 ceny tego co bierze ASO, które pewnie przy tym się nie śpieszy a roboczogodziny lecą. Oczywiście nie każdy ma dobry, zaufany serwis, który to zrobi dobrze nie oszukując klienta i nie każdy ma dostęp do dobrych cen na części zamienne, ale ja Ci tylko chciałem napisać że się da i jak to zrobić. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niestety żadna dla mnie oszczędność. Jadąc do ASO podstawiam samochód i odbieram (jeśli będą uprzejmi zadzwonić, jak jest gotowy) i nic więcej mnie nie obchodzi. Załatwiając diabli wiedzą gdzie części (a skąd ja wiem czy te co trzeba i jakie trzeba?) a następnie wymieniając je w innym (skąd wiem, że zaufanym?) serwisie tracę czas, więc nie zarabiam.
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za kolejne warianty tematów jakie tarcze i klocki też bym dawał nagrody - stać mnie było (wreszcie) na BMW i stać mnie na niekombinowanie tylko wymianę w ASO. Rozumiem jeszcze do tych E34 i in., których właścicieli nigdy nie było stać na właściwe utrzymanie samochodu, ale E60?

 

Serwisowanie metoda druciarska nie jest akurat zalezne tylko od modelu i jego wieku. Sa wlasciciele E34, ktorzy serwisuja swoj samochod z wielka atencja i zamilowaniem, sa rowniez wlasciciele E60, ktorzy chca kupowac do niego chinskie opony i podrobione felgi. I to jest wlasnie druciarstwo pelna geba. Coz, ich samochod, niech robia, co chca.

 

To, co pisze mmw, jest w 100% racja i nie ma z nic wspolnego z druciarstwem. Jezeli ktos ma czas i mozliwosci tak serwisowac swoj samochod, to w porzadku. Tyle, ze prawdopodobienstwo wejscia na mine i kupienia jakichs czesci niby-ATE, ale wyprodukowanych z podejrzanej jakosci materialow w Chinach, jest wieksze.

Edytowane przez KrzysztofP

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to niestety żadna dla mnie oszczędność. Jadąc do ASO podstawiam samochód i odbieram (jeśli będą uprzejmi zadzwonić, jak jest gotowy) i nic więcej mnie nie obchodzi. Załatwiając diabli wiedzą gdzie części (a skąd ja wiem czy te co trzeba i jakie trzeba?) a następnie wymieniając je w innym (skąd wiem, że zaufanym?) serwisie tracę czas, więc nie zarabiam.

 

Życie to sztuka wyboru. Dla Ciebie oszczędzenie w ten sposób 1000 zł nie ma to sensu dla innego ma. ASO też muszą z czegoś żyć. Zresztą jeżeli ktoś nie "siedzi" w tych sprawach a stać go na wydanie więcej w ASO to oczywiście jego sprawa, ale nie pisz, że jak masz E60 to powinno Cię być stać na to żeby się serwisować tylko w ASO, bo równie dobrze mógłbym odwrócić kota ogonem i spytać czemu jeździsz 520i skoro stać Cię na E60 to powinno Cie być stać na paliwo i jeżdżenie chociaż 530i nie wspominająć o 550i np. Oczywiście to teoria bez sensu ale równie bez sensu jest Twoja. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój czas (jestem tłumaczem) ma swoją cenę i jak go tracę to nie zarabiam. Nikogo (a zwłaszcza Ciebie) nie atakuję w tym temacie - po prostu mi się to nie opłaca. Nie będę też polemizował z niedokładnym moim cytatem i Twoimi wnioskami-po prostu nie wysnuwaj z mojej wypowiedzi wniosków pasujących pod Twoją tezę, bo ja po prostu tego nie napisałem a już bron Boże nie tworzę żadnych teorii. A jeżdżę 520 (chociaż tankuję tylko V-Power Racing bo mnie stać) bo nawet nie pomyślałem, że potrzebny mi mocniejszy silnik do jazdy raz w tygodniu do kościoła.
PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i jak zwykle wiecej bezsensownych wywodow a znacznie mniej na temat.

Jesli chodzi o serwisowanie to osobiscie staram sie zapewnic mojemu e60 nawet lepszy serwis niz w ASO. Zmienilem wlasnie olej na najnowszy Valvoline SMT ktory uwazam za znacznie lepszy niz stosowany w ASO tanszy Castrol. Tak samo z oponami i filtrami. Kupuje najlepsze co jest na rynku a wychodzi i tak taniej niz w ASO. Tarcze i klocki tez chce kupic najlesze i wiem ze bedzie taniej niz w zlodziejskim ASO. Forum jest po to by wymieniac sie doswiadczeniami wiec pytam jeszcze raz czy ktos moze ma propozycje i wskaze mi najlepsze klocki i tarcze do E60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem tarcze i klocki (wszystkie) w ASO.

Hamulce pracuja gorzej, tarcze zuzywaja sie nierownomiernie, spoadycznie lekkie bicie sie zdarza. Gdy poprosilem o zmierzenie bicia tarcz w ASO, bo chcialbym reklamowac, dowiedzialem sie , ze nie ma sensu sprawdzac tylko mam sobie kupic nowe. Gwarancji na tarcze nie ma!

Ja raczej juz wwiecej tarcz w ASO nie kupie.

Podejrzewam, ze jest conajmniej dwoch dostawcow i tarcz i klockow. Jedne moze sa dobre, a drugie daremne. Tak jak w przypadku np. pior wycieraczek.

ASO powinno zapewniac najwyzsza jakosc czesci - tak nie jest. Nie warto wiec przeplacac. Podobnie z jakoscia uslug. Kwestia przypadku, czy akurat trafimy na mechanika, ktory ma jakies pojecie i w dodatku bedzie mu sie chcialo....

Jak ktos chce miec cos dobrze zrobione, to musi to zrobic sam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jeszcze może być tak, że matoły źle oczyścili piasty i sami spowodowali problemy. A co do tego że nie ma na tarcze gwarancji to im wyślij pisemko od adwokata to sobie nagle przypomną że jest. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dopisuje się do wypowiedzi Jasiuka.

ASO mają jakieś syfiaste kloski. Ja nie powiem jakie są najlepsze, jednak mam wrażenie że każde tylko nie te z ASO. Nabrałe takiego przekonania po tym jak w pewnym warsztacie wymieniono mi klocki z takich pylących, i hałaśliwie pulsujących (nowych), na niby nieorginalne, ciche i skuteczne a przytym, czyste ( które nie pylą).

Marki nie pamiętam, koszt 280 zł za przód + wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o serwisowanie to osobiscie staram sie zapewnic mojemu e60 nawet lepszy serwis niz w ASO. Zmienilem wlasnie olej na najnowszy Valvoline SMT ktory uwazam za znacznie lepszy niz stosowany w ASO tanszy Castrol.

 

To zupelnie co innego - jezeli szukasz poza ASO czegos lepszego, to uwazam, ze to jest OK. Wiekszosc ludzi szuka jednak czegos tanszego - a o jakosci nikt nie mowi.

BTW - na jakiej podstawie uwazasz, ze Valvoline SMT jest lepszy, i to znacznie? Nie mowie, ze nie, ale znasz sie na olejach?

 

Tak samo z oponami i filtrami.

 

No a sa jakies oryginalne opony BMW? :lol: Ale z ciekawosci, jakie kupiles?

Co do filtrow, to mysle, ze jednak lekko przesadzasz - moze kupisz taniej, ale czy lepiej?

 

Forum jest po to by wymieniac sie doswiadczeniami wiec pytam jeszcze raz czy ktos moze ma propozycje i wskaze mi najlepsze klocki i tarcze do E60.

 

Trzeba bylo od razu tak pytac - nie baw sie z jakimis bylejakimi, popularnymi ATE czy Textarami. Bierz np. te, podobno niezle sa.

http://www.ebc-brakes.de/StartseiteEN.htm

http://www.movit.de/

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PawelH jak zwykle musi wszystkim pokazac, ze jest lepszy od wszystkich bo robi wszystko w ASO. Nie obrazam Ciebie broń Boze, pisze wprost to co widze.

 

ASO to nie jest święta krowa. Jeśli coś robisz w ASO, nie znaczy również że jest to zrobione jak przez fabryke BMW. W Polsce często jest zrobione gorzej niż w dobrym warsztacie - te niestety ciężko znaleźć.

 

Ja w ASO kupuje tylko te części, które są na prawdę warte zakupu u nich. Niektórych części nie warto, bo zamiennik dostepny na rynku jest identyczny z tym co dostaje w ASO.

 

 

Natomiast sprawa klocków i tarcz taka prosta nie jest. O ile np w 520i, jeśli jeździmy do kościoła raz w tygodniu, możemy zamontować byle chińszczyzne, to w aucie o większej mocy już nie jest to zalecane. Konsultowałem się z kilkoma osobami i np. do mojej 333 konnej 2 tonowej kupy niemieckiego złomu (żonka wymyśliła określenie i się przyjęło :D ) zaleca sie montowanie tarcz oryginalnych i klocków przynajmniej na przód oryginalnych, na tył można "oszczędzić".

 

Ja z racji przymusu wrzuciłem na przód ostatnio Textary, bo zostały zakupione do mojej poprzedniej E65 a na oryginały nie mogłem sie doczekac (leciały z Niemiec). Jak narazie jeżdże na nich i jest OK, jedyna róznica z oryginalnymi to że bardziej pylą. Na lato je raczej wymienie na oryginaly, dla swietego spokoju, bo wyhamowanie z 250 do 0 na niemieckiej autostradzie z kiepskimi klockami moze sie niemiło skończyć.

Edytowane przez Zodiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.