Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie polecacie tarcze + klocki do E60? Slyszalem ze oryginaly BMW sa produkowane przez ATE ale takze ze zamienniki ATE sa znacznie gorsze od oryginalow i tarcze potrafia sie giac. Czy to prawda? Co polecacie?
Opublikowano
Nie wiem, jak w E60, ja do siebie w E39 wstawiłem komplet ATE i jak na razie jest OK... Wcześniej miałem jakieś inne badziewie i się pogięło po 8 tys. km...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Polecam kupienie ich w ASO. U mnie ostatnio byly robione tylne klocki i widzialem, ze oryginaly byly robione przez Textara.

Co do rzekomego giecia sie tarcz ATE - nic takiego nie slyszalem. Pewnie to jakas kolejna bajka. Sam mialem w poprzednim samochodzie aftermarketowe hamulce ATE - dobrze hamowaly, takze na Nürburgringu i sie nie pogiely :lol:

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Akurat dlatego polecam, bo fajne sa czesci z nadrukiem BMW ;)

Poza tym w ASO BMW w De te czesci byly tansze niz w sklepie z zamiennikami :8)

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Jesli nie ma problemow z markowymi zamiennikami to dlaczego polecasz kupno w ASO?

 

to norma kolego w wykonaniu tego Pana, kilka razy zresztą prowadziliśmy tu malą wojenkę z nim z powodu pisania takich wesolości - ASO ASO uber alles :lol: :lol:

 

 

Kupuj porządne tarcze i finito !!

Opublikowano

to norma kolego w wykonaniu tego Pana, kilka razy zresztą prowadziliśmy tu malą wojenkę z nim z powodu pisania takich wesolości - ASO ASO uber alles :lol: :lol:

 

Nie dosc, ze nie rozumie, co czyta, to jeszcze ma jakies rozdwojenie jazni. :lol:

 

Nie trolluj, tylko pisz na temat.

pozdrowienia

Krzysztof

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pogiete tarcze ate w e39 530d sa raczej norma niz wyjatkiem - pewnie to po czesci kwestia ciezaru samochodu, ja juz sie na takie badziewie nigdy nie zdecyduje (pogete po 3k km) - kupilem w aso i jest ok

 

aha, na szczescie reklamacja zostala po moich dwoch odwolaniach uznana

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

ostatnio kupowałem koledze do audi tarcze bo mam dojście do dobrego sklepu i niezłe rabaty.

Kolega chciał ATE ale jak powiedziałem sprzedawcy ( też koledze) żeby mi naszykował ATE to sie roześmiał i oznajmił abym tego bardziewia już nie brał bo teraz sa robione w chinach i widnieje napis MADE IN CHINA !!!

ATE było ok ale kilka lat temu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo pewnie podróby to są. Textar albo ATE to to co BMW wkłada oryginalnie. ATE jest droższe, ale nie wiem czy lepsze. Ja mam tarcze i klocki ATE i żadnych problemów.
Opublikowano
za kolejne warianty tematów jakie tarcze i klocki też bym dawał nagrody - stać mnie było (wreszcie) na BMW i stać mnie na niekombinowanie tylko wymianę w ASO. Rozumiem jeszcze do tych E34 i in., których właścicieli nigdy nie było stać na właściwe utrzymanie samochodu, ale E60?
PawełH
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co ma jedno do drugiego? To, że ktoś ma nawet nową 7mę nie znaczy że ma bez sensu wydawać kasę jeżeli może kupić to samo za pół ceny i wymienić w nawet lepszym serwisie niż ASO za kolejne pół ceny. Oszczędzają bogaci..... :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet za 1/3 ceny pewnie się da. A jak? Kupując klocki i tarcze np w Inter Cars (ATE albo Textara) jak ktoś Ci kupi w cenie hurtowej to masz w porównaniu do ASO 1/3 ceny albo i taniej. Wymienić to w dobrym serwisie nieautoryzowanym i też pewnie wyjdzie 1/3 ceny tego co bierze ASO, które pewnie przy tym się nie śpieszy a roboczogodziny lecą. Oczywiście nie każdy ma dobry, zaufany serwis, który to zrobi dobrze nie oszukując klienta i nie każdy ma dostęp do dobrych cen na części zamienne, ale ja Ci tylko chciałem napisać że się da i jak to zrobić. :wink:
Opublikowano
to niestety żadna dla mnie oszczędność. Jadąc do ASO podstawiam samochód i odbieram (jeśli będą uprzejmi zadzwonić, jak jest gotowy) i nic więcej mnie nie obchodzi. Załatwiając diabli wiedzą gdzie części (a skąd ja wiem czy te co trzeba i jakie trzeba?) a następnie wymieniając je w innym (skąd wiem, że zaufanym?) serwisie tracę czas, więc nie zarabiam.
PawełH
Opublikowano (edytowane)
za kolejne warianty tematów jakie tarcze i klocki też bym dawał nagrody - stać mnie było (wreszcie) na BMW i stać mnie na niekombinowanie tylko wymianę w ASO. Rozumiem jeszcze do tych E34 i in., których właścicieli nigdy nie było stać na właściwe utrzymanie samochodu, ale E60?

 

Serwisowanie metoda druciarska nie jest akurat zalezne tylko od modelu i jego wieku. Sa wlasciciele E34, ktorzy serwisuja swoj samochod z wielka atencja i zamilowaniem, sa rowniez wlasciciele E60, ktorzy chca kupowac do niego chinskie opony i podrobione felgi. I to jest wlasnie druciarstwo pelna geba. Coz, ich samochod, niech robia, co chca.

 

To, co pisze mmw, jest w 100% racja i nie ma z nic wspolnego z druciarstwem. Jezeli ktos ma czas i mozliwosci tak serwisowac swoj samochod, to w porzadku. Tyle, ze prawdopodobienstwo wejscia na mine i kupienia jakichs czesci niby-ATE, ale wyprodukowanych z podejrzanej jakosci materialow w Chinach, jest wieksze.

Edytowane przez KrzysztofP

pozdrowienia

Krzysztof

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to niestety żadna dla mnie oszczędność. Jadąc do ASO podstawiam samochód i odbieram (jeśli będą uprzejmi zadzwonić, jak jest gotowy) i nic więcej mnie nie obchodzi. Załatwiając diabli wiedzą gdzie części (a skąd ja wiem czy te co trzeba i jakie trzeba?) a następnie wymieniając je w innym (skąd wiem, że zaufanym?) serwisie tracę czas, więc nie zarabiam.

 

Życie to sztuka wyboru. Dla Ciebie oszczędzenie w ten sposób 1000 zł nie ma to sensu dla innego ma. ASO też muszą z czegoś żyć. Zresztą jeżeli ktoś nie "siedzi" w tych sprawach a stać go na wydanie więcej w ASO to oczywiście jego sprawa, ale nie pisz, że jak masz E60 to powinno Cię być stać na to żeby się serwisować tylko w ASO, bo równie dobrze mógłbym odwrócić kota ogonem i spytać czemu jeździsz 520i skoro stać Cię na E60 to powinno Cie być stać na paliwo i jeżdżenie chociaż 530i nie wspominająć o 550i np. Oczywiście to teoria bez sensu ale równie bez sensu jest Twoja. :wink:

Opublikowano
mój czas (jestem tłumaczem) ma swoją cenę i jak go tracę to nie zarabiam. Nikogo (a zwłaszcza Ciebie) nie atakuję w tym temacie - po prostu mi się to nie opłaca. Nie będę też polemizował z niedokładnym moim cytatem i Twoimi wnioskami-po prostu nie wysnuwaj z mojej wypowiedzi wniosków pasujących pod Twoją tezę, bo ja po prostu tego nie napisałem a już bron Boże nie tworzę żadnych teorii. A jeżdżę 520 (chociaż tankuję tylko V-Power Racing bo mnie stać) bo nawet nie pomyślałem, że potrzebny mi mocniejszy silnik do jazdy raz w tygodniu do kościoła.
PawełH
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i jak zwykle wiecej bezsensownych wywodow a znacznie mniej na temat.

Jesli chodzi o serwisowanie to osobiscie staram sie zapewnic mojemu e60 nawet lepszy serwis niz w ASO. Zmienilem wlasnie olej na najnowszy Valvoline SMT ktory uwazam za znacznie lepszy niz stosowany w ASO tanszy Castrol. Tak samo z oponami i filtrami. Kupuje najlepsze co jest na rynku a wychodzi i tak taniej niz w ASO. Tarcze i klocki tez chce kupic najlesze i wiem ze bedzie taniej niz w zlodziejskim ASO. Forum jest po to by wymieniac sie doswiadczeniami wiec pytam jeszcze raz czy ktos moze ma propozycje i wskaze mi najlepsze klocki i tarcze do E60.

Opublikowano

Wymienilem tarcze i klocki (wszystkie) w ASO.

Hamulce pracuja gorzej, tarcze zuzywaja sie nierownomiernie, spoadycznie lekkie bicie sie zdarza. Gdy poprosilem o zmierzenie bicia tarcz w ASO, bo chcialbym reklamowac, dowiedzialem sie , ze nie ma sensu sprawdzac tylko mam sobie kupic nowe. Gwarancji na tarcze nie ma!

Ja raczej juz wwiecej tarcz w ASO nie kupie.

Podejrzewam, ze jest conajmniej dwoch dostawcow i tarcz i klockow. Jedne moze sa dobre, a drugie daremne. Tak jak w przypadku np. pior wycieraczek.

ASO powinno zapewniac najwyzsza jakosc czesci - tak nie jest. Nie warto wiec przeplacac. Podobnie z jakoscia uslug. Kwestia przypadku, czy akurat trafimy na mechanika, ktory ma jakies pojecie i w dodatku bedzie mu sie chcialo....

Jak ktos chce miec cos dobrze zrobione, to musi to zrobic sam :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeszcze może być tak, że matoły źle oczyścili piasty i sami spowodowali problemy. A co do tego że nie ma na tarcze gwarancji to im wyślij pisemko od adwokata to sobie nagle przypomną że jest. :wink:
Opublikowano

A ja dopisuje się do wypowiedzi Jasiuka.

ASO mają jakieś syfiaste kloski. Ja nie powiem jakie są najlepsze, jednak mam wrażenie że każde tylko nie te z ASO. Nabrałe takiego przekonania po tym jak w pewnym warsztacie wymieniono mi klocki z takich pylących, i hałaśliwie pulsujących (nowych), na niby nieorginalne, ciche i skuteczne a przytym, czyste ( które nie pylą).

Marki nie pamiętam, koszt 280 zł za przód + wymiana.

Opublikowano

Jesli chodzi o serwisowanie to osobiscie staram sie zapewnic mojemu e60 nawet lepszy serwis niz w ASO. Zmienilem wlasnie olej na najnowszy Valvoline SMT ktory uwazam za znacznie lepszy niz stosowany w ASO tanszy Castrol.

 

To zupelnie co innego - jezeli szukasz poza ASO czegos lepszego, to uwazam, ze to jest OK. Wiekszosc ludzi szuka jednak czegos tanszego - a o jakosci nikt nie mowi.

BTW - na jakiej podstawie uwazasz, ze Valvoline SMT jest lepszy, i to znacznie? Nie mowie, ze nie, ale znasz sie na olejach?

 

Tak samo z oponami i filtrami.

 

No a sa jakies oryginalne opony BMW? :lol: Ale z ciekawosci, jakie kupiles?

Co do filtrow, to mysle, ze jednak lekko przesadzasz - moze kupisz taniej, ale czy lepiej?

 

Forum jest po to by wymieniac sie doswiadczeniami wiec pytam jeszcze raz czy ktos moze ma propozycje i wskaze mi najlepsze klocki i tarcze do E60.

 

Trzeba bylo od razu tak pytac - nie baw sie z jakimis bylejakimi, popularnymi ATE czy Textarami. Bierz np. te, podobno niezle sa.

http://www.ebc-brakes.de/StartseiteEN.htm

http://www.movit.de/

pozdrowienia

Krzysztof

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

PawelH jak zwykle musi wszystkim pokazac, ze jest lepszy od wszystkich bo robi wszystko w ASO. Nie obrazam Ciebie broń Boze, pisze wprost to co widze.

 

ASO to nie jest święta krowa. Jeśli coś robisz w ASO, nie znaczy również że jest to zrobione jak przez fabryke BMW. W Polsce często jest zrobione gorzej niż w dobrym warsztacie - te niestety ciężko znaleźć.

 

Ja w ASO kupuje tylko te części, które są na prawdę warte zakupu u nich. Niektórych części nie warto, bo zamiennik dostepny na rynku jest identyczny z tym co dostaje w ASO.

 

 

Natomiast sprawa klocków i tarcz taka prosta nie jest. O ile np w 520i, jeśli jeździmy do kościoła raz w tygodniu, możemy zamontować byle chińszczyzne, to w aucie o większej mocy już nie jest to zalecane. Konsultowałem się z kilkoma osobami i np. do mojej 333 konnej 2 tonowej kupy niemieckiego złomu (żonka wymyśliła określenie i się przyjęło :D ) zaleca sie montowanie tarcz oryginalnych i klocków przynajmniej na przód oryginalnych, na tył można "oszczędzić".

 

Ja z racji przymusu wrzuciłem na przód ostatnio Textary, bo zostały zakupione do mojej poprzedniej E65 a na oryginały nie mogłem sie doczekac (leciały z Niemiec). Jak narazie jeżdże na nich i jest OK, jedyna róznica z oryginalnymi to że bardziej pylą. Na lato je raczej wymienie na oryginaly, dla swietego spokoju, bo wyhamowanie z 250 do 0 na niemieckiej autostradzie z kiepskimi klockami moze sie niemiło skończyć.

Edytowane przez Zodiac
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.