Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kup po lifcie jak ci zależy albo jak zdecydujesz się na 528i to zostaw go przed liftem. Oryginalność przede wszystkim.
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Może i oryginalność jest ważnym czynnikiem, ale każdy ma swój gust i dla mnie 5er po lifcie jest dużo dużo ładniejsze.

Co za tym idzie będę chyba wolał kupić egzemparz przed liftem i zrobić ją typowo pod siebie na poliftowy. A to m.in. dzięki temu forum, doszedłem do wniosku, że w temacie BMW nie szuka się okazji...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może poszukaj sobie gdzieś w Niemczech auta z niegroźnie uszkodzonym przodem. Wtedy kupisz taniej a naprawiając od razu pokupujesz sobie części po lifcie i dwie pieczenie przy jednym ogniu upieczesz.
Opublikowano (edytowane)

muayfan ja wlaśnie na dniach już kończę przerabiać moje autko z przedliftowego na poliftowy + własne rozwiązania typu felgi, zawieszenie, car-audio itd. Różnice zewnętrzne zawierają się przede wszystkim w lampach, inne są też zderzaki, listwy, nerki, felgi, dodana jest też listwa na klapę. Lampy można kupić nowe, np. IN PRO na licencji Hella (koszt przednich około 1600 zł, tylnie 950 zł) lub orginalne używki w podobnych cenach. Zderzaki są w różne cenie, przednie około 1000 zł z malowaniem tylni podobnie, choć w tym ostatnim różnica jest tak minimalna, że nawet nie trzeba tego robić. Felgi to już kwestia gustu, wszystkie fabryczne wyglądaja tak sobie, nerki z przodu w ASO 250 zł, listwa na klapę 150 zł. Jest też wiele różnych subtelnych różnic typu składajace się lusterka zewnętrzne w poliftowej czy umiejscowienie chromu na listwach w wersji chrom-line. Różnic wewnętrznych też jest oczywiście sporo.

 

Wg mnie zderzaków poliftowych nie warto kupować, bo jedyna zauważalna różnica to zamiana prostokątnych halogenów na okrągłe, które wg wielu opinii wyglądaja gorzej niż przedliftowe, a trzeba się wykosztować. Lepiej założyć m-pakiet (koszt zderzaków z malowaniem i listwami bocznymi to niecałe 4 tys.), lecz wyglądem dyskwalifikują jakiekolwiek inne, autko nabiera zupełnie innego wyrazu.

 

Pamiętaj jednak, że poliftowy ma też wiele różnic technicznych, z których najważniejsze to inne, udoskonalone silniki, zarówno benzynowe jak i diesele, kolejna generacja kontroli trakcji (ASR+T-->DSC), zmiana tandetnie wyglądającej navi z radiem kasetowym na dużą navi czy na mniej istotnych jak udoskonalenie mechanizmu wycieraczek kończąc.

 

Co do sensu pozostawienia auta w orginale lub zmianach to mniej więcej dyskusja na poziomie czy malować ściany w pokoju na śnieżno biały czy może kremowy, różne są gusta. Wg mnie w przedliftowej E39 brzmi na tyle ogromny potencjał, że mając kaskę nawet nie warto się zastanawiać czy ją przerabiać czy nie, bo efekt jest boski. :)

 

Pamiętaj jednak, że kupując przedliftowe autko jest ono zwyczajnie starsze, uboższe technologicznie, a wszystko to co w nim zmienisz nie zwróci Ci się zupełnie przy odsprzedaży. Jeśli więc z góry planujesz przeróbkę przedliftowego na poliftowy to chyba rzeczywiście, jak ktoś wyżej napisał, dobrze jest kupić trafioną z przodu, jeśli nie przeszkadza Ci wypadkowość auta.

Edytowane przez _Kris_
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest też wiele różnych subtelnych różnic typu składajace się lusterka zewnętrzne w poliftowej

 

Co miałes na myśli? Inny jest kształt składanych lusterek?

Opublikowano
Jest też wiele różnych subtelnych różnic typu składajace się lusterka zewnętrzne w poliftowej

 

Co miałes na myśli? Inny jest kształt składanych lusterek?

 

Chodzi o składanie się samych lusterek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli, że niby przed liftem nie ma składanych elektrycznie? To co ja mam wersję specjalną, że są składane??? :wink:
Opublikowano

Masz auto z 99 i w w tym okresie najprawdopdobniej więc zostało to dodane, czyli jeszcze przed liftem.

 

Z różnic zewnętrznych to jeszcze listwy są w kolorze nadwozia (bardzo zauważalne, jeśli autko nie jest w ciemnym kolorze). Z wewnętrznych inna kierownica i możliwość zamówienia ringów na licznik (super to wygląda, ale to minimalny wydatek około 80 zł i łatwa wymiana).

 

Co do zmiany samych silników:

 

Benzynowe:

 

520i/2.0/150KM----> 520i/2.2/170KM

523i/2.5/170KM----> 525i/2.5/192KM

528i/2.8/193KM----> 530i/3.0/231KM

 

Diesele:

 

525tds/2.5/143KM---->525d/2.5/163KM

530d/3.0/184KM---->530d/3.0/193KM

+ Pojawienie się nowego silnika 520d/2.0/136KM

Opublikowano

Lipa, będzie Ci łykała co najmniej 15-16 litrów w mieście mając osiągi ponad 9 sekund do setki, czyli nieporozumienie. Ponadto ma pomarańczowe kierunki, jeśli Ci sie to podoba to ok, jeśli nie to będzie problem ze zmianą, bo o ile przednie klosze i kierunki można białe dokupić (choć wymiana przednich nie jest łatwa) to zmienic tylnich się nie da rozsądnym kosztem. Oprócz tego brak skóry w środku i pewnie ogólnie bida, bo koleś nawet zdjęcia środka nie pokazał.

 

Poza tym koleś za bardzo nie wie o czym pisze, raz jego 192-konne autko ma 193KM, raz 200KM, zawyża znacznie osiągi, myli system kontroli trakcji, najpierw twierdzi, że kupił auto od rodziny z Niemiec, a później że kupił je nowe, ale to już taka uszczypliwość. :wink:

Opublikowano

 

Kris ma rację -- to jest totalny golas. Ja również od dłuższego czasu szukam benzyny w automacie po lifcie i nic ciekawego do tej pory w Polsce nie znalazłem, a wracając do tej 5 z Kalisza:

1. brak skóry

2.klima ręczna

3.kierownica golas, a taka chyba nie była montowana po lifcie

4.brak PCD

5.brak spryskiwaczy reflektorów

Gość mi wysłał fotki i stąd mój opis czego nie ma, a powinien mieć w E39 po lifcie

 

wiec wg mojej oceny ogólna ściema.

 

pozdrawiam

Opublikowano

W gruncie rzeczy dobry diesel też nigdy nie jest zły...

1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7731876

2. http://www.moto.allegro.pl/item581830331_bmw_530_d_2000r.html

 

Gdybym miał już budżet i przekonanie do diesla to jechałbym po tę pierwszą choćby zaraz.. Z tym że widać że klejona na model poliftingowy (lampy przód tył) co wcale jej nie dyskwalifikuje ale sugeruje potężne oględziny :evil:

 

Edit: Przód malowany (prawy błotnik), maska źle spasowana z prawym przed, błotnikiem, nie znam się ale tyle to ja nawet widze..

 

Ależ ja mam słabośc do m-pakietu.. :mad2:

 

Edit2: tak sobie szukam po allegro i znalazłem takiego kwiata:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7372728

niby wszystko gra na moje niedoświadczone oko (lampy listwy duża navi) ale nerka ewidentnie przedliftowa (w tym roczniku??) , mam rację?

I ringi na zegarach też chyba powinny być choć nie jestem pewien.

 

 

Ta sztuka mi bardzo chodzi po głowie:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8059334..ale z kolei dziwi mnie brak ringów na zegarach i czarne listwy boczne (myślałem że ring i listwa w kolorze to reguła po lifcie)

Opublikowano

Ringi na zegarach to nie reguła zawsze była to opcja większość nie miała po lifcie przy czym większość m pakietów miała.

 

 

Ten kwiat z tym przebiegiem no no no jak na diesla to by musiał chyba jako drugi samochód być ale bmw w dieslu jako drugi?? nie chcę osądzać ale nie napalał bym się

 

Dobry diesel nie jest zły skąd tylko mieć pewność że dobry że nie katowny że turbinka nie wyzionie ducha??

 

 

Radze ci tylko jedno jak już pojedziesz po samochód to się nie "podpalaj za bardzo" Większośc jest tak zajarana samochodem że oczy im zarastają pewną częścią ciała damskiego. Lepiej pojedz z kims kto dobrze trybi w mechanice zna temat i potrafi realnie ocenić czy nie pakujesz się w bagno i 3 metry mułu.

 

P.S to że maska na zjęciu np jest źle spasowana to według mnie jest takie glupie gadanie jak pojechalem po swoja tez sie okazało że maska była"krzywo spasowana po czym okazało się że nie wskoczyła na zawiasach jak trzeba co jest normalką w e39 szczególnie że zbiera się tam syf z drogi zazwyczaj a nikt nie wpada na pomysł smarowania tego w rezultacie od czasu do czasu czytamy pękła linka od maski co zrobić??

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

 

Kris ma rację -- to jest totalny golas. Ja również od dłuższego czasu szukam benzyny w automacie po lifcie i nic ciekawego do tej pory w Polsce nie znalazłem, a wracając do tej 5 z Kalisza:

1. brak skóry

2.klima ręczna

3.kierownica golas, a taka chyba nie była montowana po lifcie

4.brak PCD

5.brak spryskiwaczy reflektorów

Gość mi wysłał fotki i stąd mój opis czego nie ma, a powinien mieć w E39 po lifcie

 

wiec wg mojej oceny ogólna ściema.

 

pozdrawiam

 

troszkę to nie tak jak piszesz, bo po lifcie wcale nie musiał mieć tych rzeczy. kierownica jak najbardziej normalna, po liftowa, tyle że nie multi. spryskiwacze reflektorów są przy xenonach, ten egzemplarz ich nie posiada. klima ręczna jest na życzenie. skóra jak wiadomo to opcja...

 

tak w ogóle to wszystko było by ok. egzemplarz może być zadbany, jednakże automat i manualna klima przynajmniej jak dla mnie odpada.

Opublikowano

 

Ciekawe, że na zdjeciach widać że lewa strona wyżej siedzi od prawej. Zawsze różnica jest na wysokość 1 palca. Co jest? Przypadłość 530d? Złe wyważenie mas?

U mnie też to jest, u kolegi limited'a też. Nie sądze, że to zbieg okoliczności...

 

z reguly prawa strona zawieszenia bardziej dostaje po d*** podczas jazdy po naszych drogach, lewa jest w lepszym stanie przeważnie - moze to jest przyczyną?

 

oczywiscie nie byloby to cechą tylko 530d, ale raczej wszystkich modeli

Opublikowano
hej u mne tez tak jest i nie sądze ze to dziury na drodze bo po wymienie amorków na nowe dalej tak mam
Opublikowano

kolego mmw oswiec mnie w takim razie a nie stwierdzasz fakt bez zadnych wyjasnien....zwlaszcza ze juz kilka osob o tym problemie pisalo bys pomogl przynajmniej

 

rozumiem ze sprezyny maja tu tez duzy wplyw u mie przy wymianie amorkow byly sprawdzane i sa ok

 

dodam ze zawias mam mtechnik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stwierdziłem oczywisty fakt, nie pomyślałem że chcesz wytłumaczenia. Za wysokość auta odpowiadają tylko i wyłącznie sprężyny. Amortyzator jest tylko tłumikiem drgań.
Opublikowano

U mnie dla pewności wymienione są sprężyny, amortyzatory i ich poduszki - jak stało przechylone, tak stoi nadal.

 

 

Mam jeszcze inną teorię: czy wpływ na przechylenie mogą mieć zużyte poduchy tylnej belki?

Mam podejrzenie, że są do wymiany - czyli zużyte gumy + ciężar akumulatora.

Bo to wyglada tak, że prawy tył troche obciąża więc jest obniżony i przekątnie podnosi trochę lewy przód - całość sprawia wrażenie, że auto w calosci pochylone jest na prawą stronę.

Opublikowano
Niestety BMW wszystkie są lekko pochylone w prawo patrząc od tylu, w e39 namordowałem się z tym co nie miara myśląc że coś jets nie tak wymieniałem wszystko co było można i stała dalej tak samo. Mi się wydaje że to przez akumulator który bądź co bądź ale jest ciężki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale wyrównuje tę masę końcowa część układu wydechowego który idzie lewą stroną, wiec to raczej nie to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.