Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Poraz kolejny problem z moją e39 w kombi i powoli zaczynam mieć jej dość. Kiedy jadę po dobrej i równej drodze to wszystko jest ok ale gdy tylko zaczną się choćby delikatne koleiny to muszę cały czas walczyć z kierownicą aby utrzymać auto na drodze. Nie ma wogóle żadnej przyjemności z jazdy. Po podjechaniu na stacje diagnostyczna stwierdzono że do wymiany są: tuleje tylnej belki i tylne wahacze górne oraz wahacze przednie dolne. Naprawa wykonana, geometria ustawiona a auto i tak rzuca po całej drodze. Opony mam 195/55/15. Proszę o pomoc co może być tego przyczyną bo pojadę znowu na stacje diagnostyczną stwierdzą że kolejne części do wymiany a jak wymienie to i tak pewnie problem nie zniknie. Pozdrawiam
Opublikowano
Nic nie wniosę do wątku, ciekaw jestem tylko co teraz na diagnostyce wymyślą....trafią, nie trafią :duh:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
no myśłałem że ktoś z nas miał podobny przypadek i pomoże bo jak jakis mechanik znowu wpadnie na genialny pomysl to pół samochodu wymienie a przyczyna moze byc jakas pierdolka.
Opublikowano

Bartku a może wina jest w zbyt małych kapciach, wiesz 195/55 to do passata B3 a nie E39

ja teraz w zimie jeżdżę na 195/65 no i muszę się pochwalić, że jeździ się jak takami

 

 

P.S jak się mylę to mnie poprawcie ale spróbuj na 15" p 205/65 t 225/60

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Faktycznie kapcie trochę wąskie i 15-tki jak do tego masz zimowe oponki a one jak wiadomo mniej sztywne na bokach....kto wie, warto spróbować i podmienić. 195 to rozmiar zalecany przez fabrykę? U mnie fabryka daje 225/55/16 i to zimowe :?
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Ja podejrzewam że za małe to one nie są bo też w zimie na takich jeżdżę (czyżby jakaś różnica większa między 34 i 39)

Miałem podobny problem ale na szerokich gumach (235 przód i 245 tył 17'') strasznie rzucało w koleinach a jak jeszcze po hamplach dałem to naprawdę trzeba się było produkować żeby utrzymać na drodzę

Wystarczyła zmiana na 225/45 - 17 i auto odrazu się zmieniło

Teraz popiernicza jak zły (przyklejony do drogi)

Opublikowano
zalecany rozmiar producenta to 205/55/16. bede robił niedługo przekładke na letnie to może coś się zmieni choć wydaje mi sie że to nie jest wina opon bo jak ją kupiłem to miała 225/50/17 to wogóle więcej jak 90km/h nie dało rady jechać. fakt że to przed wymianą tego co napisałem wyżej. musiałbym spróbować przełożyć od kumpla bo on ma 205/55/16 i zobaczymy czy może być r5óżnica
Opublikowano
Hmmm....a jak tam amortyzatory? :doh:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

witam,

tylne zawieszenie w ombi ma dwie takie poduszki ktore pod ciezarem sie pompuje, jesli one padaja to wtedy nie mozna utrzymac auta, najczesciej pada jedna i rzuca autem. Ja mialem taki przypadek ale w sedanie, okazalo sie ze sanki wyly pekniete, po wymianie jest super, ale najpierw sprawdz te poduszki.

PS ceny nowej ci nie podam bo cie posmuce, uzywka w granicach 500 zl,

jakbys chcial kupic to daj znac, posiadam

Opublikowano
witam,

tylne zawieszenie w ombi ma dwie takie poduszki ktore pod ciezarem sie pompuje, jesli one padaja to wtedy nie mozna utrzymac auta, najczesciej pada jedna i rzuca autem. Ja mialem taki przypadek ale w sedanie, okazalo sie ze sanki wyly pekniete, po wymianie jest super, ale najpierw sprawdz te poduszki.

PS ceny nowej ci nie podam bo cie posmuce, uzywka w granicach 500 zl,

jakbys chcial kupic to daj znac, posiadam

 

Nie wszystkie. Nivo to opcja :cool2:

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
no mam w swojej wlaśnie nivo ale to nie to bo gdyby poduszki by się już kończyły to uchodziło by z nich powietrze a auto stoi caly czas w tej samej pozycji a jak jest dociążone to się pompuje w górę do wyrównania poziomu. Nowa poducha kosztuje 700 złotych.
Opublikowano
Stare opony, a co za tym idzie twarda guma więc ciągnie. Sam to przerabiałem. Proponuje założyć od znajomego kółka jeśli masz taką możliwość i sprawdzić pod warunkiem, że kolega też nie ma starych i nie ciągnie go, ewentualnie jak masz komplet zapasowy założyć i sprawdzić - to nic nie kosztuje oprócz piwka dla znajomego za czekanie :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stare opony, a co za tym idzie twarda guma więc ciągnie. Sam to przerabiałem. Proponuje założyć od znajomego kółka jeśli masz taką możliwość i sprawdzić pod warunkiem, że kolega też nie ma starych i nie ciągnie go, ewentualnie jak masz komplet zapasowy założyć i sprawdzić - to nic nie kosztuje oprócz piwka dla znajomego za czekanie :P
Zgadzam sie z kolega.Mialem to samo w touringu.U mnie wymiana opon pomogla.PZDR
Opublikowano
no to dzisiaj zamawiam dwie nowe oponki bo dwie leżą w garażu i robie już przekładke na letnie bo na tych zimowych nie idzie wogóle jeździć już. Pytanie tylko czy założyć kapcie 195/60/15 czy może lepiej 205/55/16??? z tego co wiem to im szersza opona tym więcej rzuca na koleinach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja po przejsciu z 225/55/16 na 235/45/17 nie odczulem zadnej roznicy,jezdzi tak samo,a wyglada o wiele lepiej.Gumy 195/60/15 na lato do e-39 sa chyba za waskie,takie jest moje zdanie.Najlepiej zaluz takie,jak przewiduje producent.PZDR
Opublikowano

zgadzam się z przedmówcą

 

195 to nawet do e36 za wąskie

 

Nie ma co się oszukiwać E39 to "kawał budziska" i musi być stabilna

 

Na lewym progu musisz mieć naklejkę z rozmiarami opon

 

Jeśli chcesz montować na 15" to przód 205 a tył 225 ( a wysokości nie chce Ci źle pisać ale chyba p65, t 60)

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
w poprzednim e39 miałem 225/60/15 i nawet w głębokich koleinach była stabilna, a opony nie były pierwszej jakości, więc to nie do końca prawda że szeroki kapeć musi pływać w koleinie, przyczyn trzeba szukać w samochodzie
Opublikowano
dziękuję panowie za pomoc. zmiana ogumienia znacznie poprawiła komfort jazdy. zapodałem na przód 205/65/15 a na tył 215/65/15 i auto zrobiło się o wiele sztywniejsze. teraz na diagnostyke jeszcze bo na szarpakach trzeba sprawdzic co mozna byłoby wymienic
Opublikowano
zalecany najmniejszy/najwęższy rozmiar ( ze słupka) to 205/65/15 i takie na zimę sa idwalne, też jezdze na takich zimą i jest ok, na lato wkladam 225/55/16 i nie ma zadnych problemow. Nie powinno sie zakladac opon 195 to e-39, ze względu na bezpieczenstwo no i w raqzie wypadku, jak policja albo ubezpieczyciel sprawdzi jakie masz oponki zero kasy no i jeszcze moze byc twojam wina nawet jesli nie jest ( to podobnie jak z lampami niehomologowanymi)
Opublikowano
Witam.W E34 miałem to samo.Wymieniłem tuleje gumowo-stalowe tylnej belki i było ok.Miałem równiez przypadek że przednie opony (jodełki) powodowały że auto szukało tropu.Powyżej 100km/h dwa pasy moje.Załozyłem jakieś używane miśki i było dobrze.A co do rozmiarów opon to : po pierwsze trzeba zachować wysokość koła,żeby ABS nie głupiał, a po drugie to profil 55 czy 60 jest mało ważny bez szerokości tzn profil to jest procent szerokości i opona np 195/55/16 będzie miała dużo mniejszy profil niż 225/55/16.Ja w E39 ma 235/45/17 i nie ma problemów.Ale jakbym miał założyć felgi 16" byłoby to 225/50/16 i wtedy wysokość koła byłaby o jeden rozmiar mniejsza. . . Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.