Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przejrzalem dokladnie forum i wiem, ze powodem drżenia kierownicy przy hamowaniu nie zawsze muszą być pokrzywione tarcze.

 

Moje tarcze Zimmermann maja 2 miesiace a z problemem lekko drżącej kierownicy przy hamowaniu borykam sie już od dawna. Jakiś rok temu wymienilem tuleje na górnych wahaczach ale mechanik najpewniej skręcał to kiedy kola wisialy, wiec przykręcił w niewłaściwej pozycji i pewnie szybko sie zerwały.

 

Teraz zdecydowalęm sie wymienić całe wahacze górne na sworzniu też może być jakiś luz) + kompletne drązki z końcówkami (ponoc jest jakiś luz)

 

i teraz pytanie, czy problem drżącej kiery spowodowany jest tylko tymi wygiętymi wahaczami czy tez powodem mogą być te dolne wahacze krótkie? Czy one raczej nie maja wplywu?

 

No i jeszcze pytanie jak czesto zdarza się, zeby kiera drżała od piast?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Ważne są koła, dobrze muszą być wyważone.

Czy podczas jazdy, nie hamowania, też odczuwasz drgania w zakresie prędkości 80-120?

Może masz jakieś inne felgi i nie pasują idealnie do piasty? Ja tak miałem, różnica pomiędzy piastą a otworem w feldze wynisiła 1,6mm i też kombinowałem, wymieniłem pół zawieszenia, opony a drgania dalej. Wyczytałem gdzieś że są pierścienie centrujące i drgania zniknęły, a felgi kupiłem na allegro, cholera wie z jakiego modelu.

Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano
Ważne są koła, dobrze muszą być wyważone.

Czy podczas jazdy, nie hamowania, też odczuwasz drgania w zakresie prędkości 80-120?

Może masz jakieś inne felgi i nie pasują idealnie do piasty? Ja tak miałem, różnica pomiędzy piastą a otworem w feldze wynisiła 1,6mm i też kombinowałem, wymieniłem pół zawieszenia, opony a drgania dalej. Wyczytałem gdzieś że są pierścienie centrujące i drgania zniknęły, a felgi kupiłem na allegro, cholera wie z jakiego modelu.

 

Kierownica nie drży przy normalnej jeździe, poza tym ostatnio kilka dni temu wyważałem koła. Felgi mam oryginalne stalówki do BMW, mają jeden sezon, nie powinno być z tym kłopotu.

 

Problem o którym piszesz wynika z żle dobranego rozmiaru otworu centrujacego w feldze. Felgi do E39 powinny mieć otwór 74 mm, znaczna czesc innych felg, np do E60, E46 maja z tego co wiem 72,5 mm. Zależy od jakiego auta są felgi i czy masz oryginalne piasty jeszcze. U mnie to nie ten problem.

 

A tak przy okazji, jakie piasty na przednią oś polecacie? Jaka firma robiła jako oryginał?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ja miałem też coś takiego po zmianie klocków. Na początku mój mechanik powiedział że to wina może krzywych tarcz. Pamiętam że jeszcze do tego strasznie mi piszczał przy hamowaniu. Po jakiś 2tys wszystko znikło. Co ciekawe klocki były orginalne...
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Opublikowano

Ja miałem problem z drżeniem kiery w e39 - nikt nie wiedział co było powodem (tarcze wykluczono,bo miały może przebieg z 1 tys km - brembo). Nie szło utrzymać prawie przy każdym hamowaniu kierownicy...jak się okazało później mechanik przełożył je na tzw. "sztukę" czyli nie pofatygował się, żeby odtłuścić nową tarczę, nie wyczyścił też blachy piasty do której dolega tarcza (wżery rdzy,piasek kurz). Ponownie kupiłem nowe tarcze tym razem wszystko ATE...inny mechanik odtłuścił tarcze, zeszlifował rdzę,oczyścił z syfu blachy i teraz nie ma mowy o jakims biciu a tarcze już są po ponad 2 tyś km.

Jednak tarcze są bardzo wrażliwe w BMW i trzeba wiedziec jak je dobrze założyc, bo nawet najmniejszy syf potrafi narobić niezłej szkody.

 

Pozdrawiam

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, mam tez problem z drzaca kierownica podczas hamowania,tylko ze u mnie problem zaczyna sie przy predkosciach rzedu 40-50km/h.Wyminione koncowki i lacznik stabilizatora,kola na org. i podrobach.Tarcze i klocki spoko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Luzy w układzie kierowniczym mogą powodować drżenie.

Nawet minimalne luzy.

Przekładnia kierownicza , drążki , końcówki , łożyska piast.

 

Oczywiście po wykluczeniu luzów na wahaczach i tulejach wahaczy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.