Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tłumik który jest w miejscu kata produkuje/produkował do E34 EBERSPÄCHER nr katalogowy 21.889.80 tak na dobicie. Krosuje się nawet z nr BMW części która wg Ciebie nie istnieje.

 

to nie jest moje zdanie, tylko to co wskazuje katalog...

ani przez moment nie watpilem ze jest tak jak mowisz - pokazalem tylko ze przy pomocy katalogu nie da sie niczego w tym temacie udowodnic, uzylem nawet slow "WEDLUG Real Oem..." :mrgreen:

 

wracajac do tematu - czekam jakikolwiek link, foto, skrypt instrukcje cokolwiek co potwierdza ze M70B50 zostalo wypuszczone bez sond lambda - moim zdaniem mija sie to z zalozeniami ktore przyswiecaly konstruktorom tej jednostki

 

najlepiej byloby gdyby wypowiedzieli sie ludzie typu Kanap albo ktokolwiek to od lat siedzi w temacie M70 :wink:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Lambdy nie wplywaja na prace silnika na LPG.Za to na benzynie bezwzglednie musza byc i do tego sprawne

 

Jesteś pewny że przy instalacji sekwencyjnej sondy nie mają wpływu na pracę silnika?

Opublikowano

Panowie...

 

ECU sterujące silnikiem M70 (do 90 roku M1.3 po 90 M1.7)

mają wejścia na obsługę oxygen sensora...

 

programy w nich zawarte uwzględniają wskazania sond do zmiany

czasu wtrysku benzyny

 

To jest oficjalna wersja.

 

Nieoficjalnie zostało wydanych kilka programów do M1.3 i M1.7,

które omijają sondy lambda. Ale to już CHIP TUNING.

 

Może gdzieś tam z początku produkcji M70 (86-87) latały

wersje bez sond lambda... ale sądzę, że były to wersje

testowe, nie wchodzące do oficjalnej produkcji.

(Takie moje własne dewagacje na ten temat).

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Piszecie pierdoły, żeby pisać, żeby sobie wzajemnie dogryzać i udawać najmądrzejszych, a chyba nikt juz nie pamieta po co powstał ten watek:

 

Witam, byłem dzisiaj ze swoją beemka na takim jakby przeglądzie i gościu powiedział, że samochód w ogóle nie posiada sond lambda :/

 

Mówi, że sam się dziwi, że ten samochód jeździ na gazie, a za to na benzynie nie wkręca się na obroty :/

 

Czy one są też odpowiedzialne za spalanie gazu czy tylko benzyny?

Jak to jest? Chyba powinny być, prawda?

Ja się nie znam na M70 więc sie nie mądrze i wklejanie schemacików z RealOEM też sobie raczej podaruję.

 

Jedyne co mogę napisać to:

Benzyna: sonda jest raczej drugorzędnym czujnikiem - wiele starszych aut po odłączeniu sondy pracuje prawidłowo.

Sekwencja: j.w.

2 generacja: sonda jest PODSTAWOWYM czujnikiem - w zasadzie bez niej auto nie pojedzie nawet.

1 generacja: sonda zbędna

 

Jest jeszcze taka sprawa jak fabryczny brak sondy. Sterownik jej nie uwzględnia i jak najbardziej dobrze bez niej pracuje (co tylko potwierdza fakt drugorzędności albo nawet trzeciorzędności tego czujnika), bo tak został zaprojektowany.

 

Obejrzyj wiec kolego wydech czy w miejscu gdzie te sondy powinny być są jakieś zaspawane miejsca po nich, albo inne wskazanie, że ktoś je zdemontował.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano

Temat jest w ogóle zbędny. Mechanik twierdząc że nie ma sond, mógł dokonać oględzin i stwierdzić. Czy nie ma ich gdyż producent nie wyposażył tego egzemplarza w nie, czy też ktoś je usunął.

 

Autorowi proponuje odpalić wyszukiwarkę i dokształcić się z zakresu zastosowanych systemów w M70 i zasady ich działania. A także częstych/typowych usterek. Skoro mechanik jest nie dokształcony, właściciel pojazdu będzie musiał sam się do edukować.

Opublikowano

temat nie jest zbędny - wrecz przeciwnie jest ciekawy jesli podejsc do tego z odpowiedniej strony; zaczelo sie czy jakies tam konkretne 750i jest pozbawione sond czy nie i jakie to ma znaczenie dla instalacji gazowej ale mnie akurat zalezalo na tym zeby wyjasnic czy M70 wychodzilo bez sond czy nie - z prostego powodu że drażni mnie bez sensowne dopowiadanie w stylu "wersja na urugwaj na pewno tego nie miala"

 

 

niestety jak to czesto bywa na tym forum zawsze znajda sie osoby ktorym cos przeszkadza, najwiecej maja do powiedzenia w temacie na ktory nic nie wiedza i dodatkowo pojawi sie tez kilku profesorow ktorzy nawet z tematu o odcieniu fabrycznego lakieru zrobia dyskusje na temat LPG i juz jest komplet

 

 

Panowie...

 

ECU sterujące silnikiem M70 (do 90 roku M1.3 po 90 M1.7)

mają wejścia na obsługę oxygen sensora...

 

programy w nich zawarte uwzględniają wskazania sond do zmiany

czasu wtrysku benzyny

 

To jest oficjalna wersja.

 

Nieoficjalnie zostało wydanych kilka programów do M1.3 i M1.7,

które omijają sondy lambda. Ale to już CHIP TUNING.

 

Może gdzieś tam z początku produkcji M70 (86-87) latały

wersje bez sond lambda... ale sądzę, że były to wersje

testowe, nie wchodzące do oficjalnej produkcji.

(Takie moje własne dewagacje na ten temat).

 

DZIEKUJE za tą wartosciową wypowiedz ktora potwierdzila moje przypuszczenia odnosnie sond lambda w M70

 

temat niniejszym uwazam za wyczerpany :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Witam.

Przyznam się że dość ogólnie przeleciałem temat i powiem wam że najwięcej jest w tym temacie kłótni a najmniej porad co zrobić .

Po pierwsze pojechałbym na porządny komp najlepiej do dobrego mechanika a nie ASO bo ci ostatni tylko potrafią kasę brać.

Jeżeli komp nic ciekawego nie wykaże zrobiłbym reset komputera w samochodzie - opisany na forum.

Co do sąd lambda to muszę się przyznać że naprawdę nie wiem do końca jak to z nimi jest . Moja pierwsza 750 była z 90 roku druga z 91 i obie mają sondy i u moich kumpli też są, ale gazu za to nigdy.

Jeszcze jedno miałem przypadek jakby brakowało mocy i naprawdę gorzej się auto zbierało , zamiast szukać po przewodach , kopułkach , palcach zrobiłem reset DME i autko dostało nowego ducha.

Osobiście od tego bym zaczął i sprawdził czy na benzynie zacznie chodzić lepiej.

 

Niewiele pomogłem bo w ''strefie gazu '' jestem laikiem.

Pozdrawiam Kanap.

Opublikowano
Witam, byłem dzisiaj ze swoją beemka na takim jakby przeglądzie i gościu powiedział, że samochód w ogóle nie posiada sond lambda :/

 

Mówi, że sam się dziwi, że ten samochód jeździ na gazie, a za to na benzynie nie wkręca się na obroty :/

 

Czy one są też odpowiedzialne za spalanie gazu czy tylko benzyny?

Jak to jest? Chyba powinny być, prawda?

 

 

jesli masz w programie zaznaczone zeby pobieral informacje z sondy to ma wplyw na spalanie gazu jesli nie to nie ma, gaz ma swoj komputer a sonda i komp benz jest tylko do kalibracji... (pochwal sie jaka masz instalke?)

 

wszystkie M70 miały sondy

Opublikowano
A ja zapytam o inną sprawę też związaną z sondą, czy np przez nieszczelność w wydechu między kolektorem a katalizatorem, co na pewno spowoduje błędny odczyt tlenu w spalinach, silnik może gorzej chodzić?np trochę nierówno? reset DME rozumiem przez zwarcie klem?opisany w innym temacie? :D z góry dzięki
Opublikowano

Podepne sie pod temat!

otoz padly mi sondy w m60B30 objawem bylo brak mocy walilo benzyna jak by mi zbiornik sie przedziurawil. kupilem zamienniki magnetti mareli wymienilem i przez 5 dni po wymianie bylo zarabiscie moc przyspieszenie male zuzycie w miescie i tak dalej.... potem znow lup i sondy padly wydruk na kompie pokazal blad 201; 203 oxygen sensor odpielem je i latam w usrednionym trybie awaryjnym srednio w miescie pali 17-18 litrow teraz a jak sondy byly to pokazywal 13-14 litrow .Co moze mi uwalac sondy.

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano
Forumowicze skarżyli się na te Magnetti że zaraz po wymianie się psują. Po wymianie na BOSCH wszystko w porządku. Czym to jest spowodowane? Może niską jakością, może wadliwa partia?
Opublikowano
Masz racje, chyba wadliwa seria, bo kolesie wczesniej zakladali nic im sie nie dzieje, podpielem je ponownie dzis i masakra po resecie kompa zaczol skakac jak zaba jakby test amorow mial :( Kumpel ma uwalone sondy w 750 i nic , jezdzi normalnie a umnie normalnie to jezdzi jak je odepne troche to dziwne

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano
Odnosnie sond to ja w swoim zamontowalem uniwersalki NGK japonskie po 99zł za szt z allegro i chodza swietnie a odnosnie M70 to moj kolega ma 750 z 1988r i wydech na 100 procent oryginalny i nie ma tam katow ani nigdzie nie ma sond ani zaspawanego niby miejsca po nich ani zadnych wtyczek na nie i innych rzeczy...cos w tym musi byc.Pozdrawiam.
Opublikowano
Odnosnie sond to ja w swoim zamontowalem uniwersalki NGK japonskie po 99zł za szt z allegro i chodza swietnie a odnosnie M70 to moj kolega ma 750 z 1988r i wydech na 100 procent oryginalny i nie ma tam katow ani nigdzie nie ma sond ani zaspawanego niby miejsca po nich ani zadnych wtyczek na nie i innych rzeczy...cos w tym musi byc.Pozdrawiam.

 

to w tym musi byc ze rdza mu zzarła katalizatory i odpadły razem z sondami , albo jako jedyny ma specjalna wersje na Urugwaj o której nawet konstruktorzy BMW nie słyszeli ...

 

 

sondy NGK lub BOSCH - jeszcze nie słyszałem zeby ktos na nie narzekał

Opublikowano
dziku750iL odsylam tutaj http://bmwfans.info/original/E32/Lim/750i-M70/ECE/L/A/1988/01/mg-18/ale pewnie to wersja tylko dla Urugwajczyków i nawet fachowcy z BMW,ktorzy umiescili te strone nie maja pojecia,ze istnieje wydech bez katalizatorow i sond lambda...ja tylko napisalem jak wyglada wydech u mojego kolesia i gdyby bylo faktycznie tak jak to opisales,uzywajac swojej bogatej wyobrazni,to nie umieszczalbym na ten temat posta...Pozdrawiam.
Opublikowano
dziku750iL odsylam tutaj http://bmwfans.info/original/E32/Lim/750i-M70/ECE/L/A/1988/01/mg-18/ale pewnie to wersja tylko dla Urugwajczyków i nawet fachowcy z BMW,ktorzy umiescili te strone nie maja pojecia,ze istnieje wydech bez katalizatorow i sond lambda...ja tylko napisalem jak wyglada wydech u mojego kolesia i gdyby bylo faktycznie tak jak to opisales,uzywajac swojej bogatej wyobrazni,to nie umieszczalbym na ten temat posta...Pozdrawiam.

 

nie musisz odsyłac bo dobrze znam ta str. i pewnie nie widziałes ale juz taki link ktos wkleił przed toba ,który z reszta o niczym nie swiadczy wiec postaraj sie o lepszy dowód...

: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M70 -> dlaczego tu nie ma podanego maksymalnego momentu obrotowego bez katalizatora w M70 ,a tu http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M30 -> w M30 B30M i M30 B35M jest podany moment z katem i bez kata???

co do auta kolegi 1 opcja taka jaka napisałem wyzej lub 2 opcja ze rzezbił ktos przy tych katach z czym sie dosc czesto spotykałem nawet u niemiaszków w nowszych autach kupujac najczesciej auta od Turasów....

Opublikowano
Wiki to tez nie dokonca jest dowod , przeciez to wolna encyklopediaikazdy moze edytowac tam tematy!!! Powiem tyle ja wzielem moje autko od sniadego niemiaszka z placu, i w domku juz okazalo sie ze katy wyrzniete a sondy wspawane w ruresie :)

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano

co do wiki, w tym co wkleiłem jest to samo co w innych zródłach...

wystarczy zapoznac sie z budowa silnika M70 i bedzie wiadomo dlaczego te silniki posiadały katalizatory i sondy fabrycznie ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.