Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, byłem dzisiaj ze swoją beemka na takim jakby przeglądzie i gościu powiedział, że samochód w ogóle nie posiada sond lambda :/

 

Mówi, że sam się dziwi, że ten samochód jeździ na gazie, a za to na benzynie nie wkręca się na obroty :/

 

Czy one są też odpowiedzialne za spalanie gazu czy tylko benzyny?

Jak to jest? Chyba powinny być, prawda?

Opublikowano
Bzdura, dość często w 750(i nie tylko, także w 3 i 3,5l) padnięte są sondy lambda, auto pracuje normalnie, pali za to sporo wiecej(komputer podstawia wartości zastępcze), radzę wymienić, oczywiście nie mają wpływu na pracę na LPG, natomiast nie wkręcanie się na obroty może być spowodowane usterką przepływomierza(sam tak miałem) lub nieszczelnymi kolektorami dolotowymi.
Opublikowano
Sam gadasz bzdury, nie rozróżniasz braku sondy, od jej złych wskazań. Tak na prawdę w starym aucie najlepiej skasować adaptację, pojeździć trochę żeby siemapa ułożyła i odłączyć te sondy, bo jak coś fumluje to sonda tylko pogarsza sprawę, a jak jest odłączona to od razu widać jeśli coś siądzie i łatwo zdiagnozować usterkę.
Opublikowano
Jak masz wersje bez katalizatorów to sond lambda w tym aucie nie było i nie ma i to jest normalny stan rzeczy. Sondy lambda zostały wprowadzone w autach z katalizatorem spalin, po to żeby przy nie prawidłowej pracy osprzętu skorygować dawkę paliwa, aby nie uszkodzić katalizatora, a nie po to żeby auto mniej paliło.
Opublikowano
Kolego, zanim zaczniesz pisać takie rzeczy, zapoznaj się z budową, zasadą działania i własciwościami układów sterujacych Bosch serii Motronic. Powodzenia
Opublikowano
chłopie, sam to zrób lepiej. Były wersje M70 bez sond lambda i bez katalizatorów.

 

skad takie informacje?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano (edytowane)

wydaje mi sie ze to błedna informacja - zreszta "na zdrowy" rozsadek nie ma to sesnu

 

M30 bez sond owszem mozna bylo spotkac w pierwszysch e32/e34, tyle ze ten silnik byl produkowany "nieco" dluzej, natomiast w momencie wprowadzenia M70 katalizatory byly "wymogiem"

Edytowane przez sz4l0ny

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
wymogiem były od 90 roku,przynajmniej w Polsce, w EWG chyba też tak samo.

 

Wiesz, że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele... W Polsce obowiązkowe katalizatory (a co za tym idzie sondy lambda) weszły mniej więcej w połowie 1995 roku, w Europie zachodniej bodaj w okolicach 1991...

Opublikowano
Widzę, że rozgorzala ciekawa dyskusja, wic polega na tym, że były wersje z katalizatorami i bez, bez szły na kraje arabskie, natopmiast sonda lambda ma jedno, jedyne zadanie(jest to po prostu pętla sprzężenia zwrotnego od wyjścia): kontrolować skład mieszanki, o ile bez katalizatorow rozregulowanie sie układu niczym specjalnym nie grozi, o tyle z katem po prostu go zabija, dlatego sondy lambda były zawsze w wersji z katem a niekoniecznie bez. Poza tym sondy są czułe na silniki biorące olej(podobnie jak atalizatory) wiec są stosunkowo awaryjne, szczególnie w starszych, wyeksploatowanych autach. Dlatego też w sporej części siódemek są po prostu padnięte, a jednak auta te najzwyczajniej w świecie jeżdżą,po prostu nieco więcej palą. Ale każdy może mieć swoje zdanie...
Opublikowano

wybaczcie po raz kolejny nudne pytanie:

 

 

 

że były wersje z katalizatorami i bez, bez szły na kraje arabskie...

 

skad taka informacja?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano (edytowane)

z kilkunastu sztuk z ktorymi mialem juz stycznosc oraz nie przesadzajac z setek opracowan przewertowanych w czasach kiedy doktoryzowalem sie nad problemami z wlasnym M70

 

NIGDY nie spotkalem sie nawet z najmniejsza przeslanka odnosnie M70 bez sond lambda

 

wybaczcie dociekliwosc ale M70 bez sond (ktore oryginalnie silnik ten posiada aż dwie) jest po prostu bez sesnu

 

drażnią mnie nie sprawdzone opinie typu "a chyba byla taka wersja ale tylko na azerbejdżan" czemuż tak akurat?!

 

czy to tak wiele zamiescic chociaż jedną taką informacje ze zrodlem skad sie ja wzielo skoro nie jest wyssana z palca?

Edytowane przez sz4l0ny

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
no widzisz, to teraz masz pierwszą okazję.

 

a tobie o coż chodzi znowu?

 

masz cos do powiedzenia w temacie, wal informacje i link do zrodla i zakoncz bez sensowne dogadywanie nie wnoszace zadnych tresci

 

gwarantuje ze uciszysz mnie tym skutecznie

 

w kazdym innym przypadku... daj sobie spokoj z przegadywaniem bez sensu

 

http://www.7-forum.com/modelle/e32/images/motor_getriebe-c.jpg

 

http://www.7-forum.com/modelle/e32/images/bmw_750il_e32_technik-c.jpg

 

http://images36.fotosik.pl/81/582d2e953b4b0eb1.jpg

 

pozdrowienia

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

RealOEM w diagramie przedstawiajacym wydech do e32 735i z 7/1992 podaje katalizatory oraz jako opcje tłumiki (silencer front)

podczas gdy doświadczenie podpowiada że tylko M30 w e32 z początku produkcji było fabrycznie bez sond lambda i kató, także nie traktowałbym tego jako wyznacznik czegokolwiek

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
E34 z M30 też występowały oryginalnie bez kata.

 

 

wedlug real OEM jest to nieprawda, oto dowod:

 

%5B500%3A480%5Dhttp%3A//images48.fotosik.pl/86/5ac53eefe39dcca2med.jpg

 

udowadnianie czegokolwiek przy pomocy katalogu jest bez sensu, przykro mi

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img517.imageshack.us/img517/2662/74484186.jpg

 

Następnym razem jak przyjedziesz na osiedle 'sexu i biznesu' weź czteropak ze sobą. To Ci pokaże E34 535i Oryginalnie bez sondy i kata z rynku Włoskiego.

 

Tłumik który jest w miejscu kata produkuje/produkował do E34 EBERSPÄCHER nr katalogowy 21.889.80 tak na dobicie. Krosuje się nawet z nr BMW części która wg Ciebie nie istnieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.