Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Współczuję, masz jeszcze większego pecha niż ja ostatnio z autkiem. Wiesz co Ci poradzę, może kup nową częśc jesli jest w przystepnej cenie, albo zadzwon tam: 603-595-333, gosc z Łodzi załatwia niektóre częsci duzo taniej, dla przykładu wiskoze behra kupiłem nową u niego za 210zł, pompke wode skf za 150zł itp. Gosc ma aukcje na allegro.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja wizyta w ASO w 1 dzien kwietnia o 9:00 wygladala jak jeden wielki prima-april'isowy zart. Na dziendobry powiedziano mi, ze przez nastepne 2 godziny nic pan u nas nie kupi, system siadl, odtwarzamy go z archiwizacji...

Udalo mi sie wytargac od nich ten zbiorniczek 17111741167 zostawiajac sianko z niewielka gorka.

 

Pojechalem do Lodzi, wrocilem. Cos tam jeszcze w silniku sie od czasu do czasu dzialo, ale potem wszystko ustalo i zaczal dzialac w pelni idealnie. Czas od 0-100 byl taki jak zawsze. Biegi wchodzily TAK GLADKO ze wogole nie bylo czuc przelozen (przed dolaniem oleju bylo mozna odczuc minimalne oslabienie ciagu przy zmianie). Musialem dolac wody do chlodnicy na przestrzeni 500km. Troszke mnie to zastanawialo, gdyz nigdzie nie kapala, ale myslalem, ze moze jeszcze wlewa sie w jakies rurki, otworki, takze regularnie odpowietrzalem. Po jakims czasie (ok 550km) przy przelaczaniu na D zaczelo coraz czesciej nieprzyjemnie szarpac. Na dodatek gdy ja odstawilem, znowu brakowalo wody w chlodnicy. Uznalem, ze sprawdze stan oleju w skrzyni w przyszlym tygodniu i pojechalem innym autem na narty na weekend.

 

Na nartach szybko skojarzylem fakty: Ucieka woda z chlodnicy w szczelnym obiegu (nie kapiacym), oraz coraz czesciej szarpia biegi... Ostatnio spawany element: chlodniczka skrzyni biegow 17217505823... :duh: :mad2: :cry2:

 

Jesli zachodzi w niej wymiana plynow, musi znalezc sie w chlodnicy olej... Wczoraj wieczorem gdy tylko wrocilem dolewam wody do chlodnicy i wyplywaja bable oleju.

 

Wszystko jasne. Poszukuje 17217505823 i wymieniam olej w SB.

 

PS. Ktos mi kiedys powiedzial, ze: "To auto... moze sie tylko zepsuc z glupoty jego uzytkownika". :clap:

 

Lukas23: Dzieki za kontakt, dzis tam dzwonie, mam kumpla w lodzi, odbierze mi ewentualne czesci.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skrzynia dziala, przynajmniej dzialala jak ostatnio wylaczylem, tylko delikatnie szarpala jak zalaczalem D. Mysle, ze bedzie zyla jak zmienie olej. Trzeba wyciagnac wnioski...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Bardzo współczuję Ci tego co się stało.

U mnie też wisko (nowe) szybko się załącza, ale wiem, że mam brudną chłodnicę klimatyzacji (od oleju wspomagania) i stąd jest mu (wisku) cieplej niż powinno być. Twój przypadek potraktuję jako ostrzeżenie przed wkręcaniem silnika na obroty przy załączonym wisku.

 

Daj znać jak się sprawa wreszcie unormuje. Podliczyłeś może koszty operacji ?

 

pozdr

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie do 2500RPM jest bezpiecznie. Wisco powinno maxymalnie odlaczyc sie przy 3000RPM. Jesli sie nie odlacza jest cos nie tak. Mozna jechac ale normalnie, bez kickdowna czy doprowadzania odbrotomierza do szalu.

 

Czesci juz kosztowaly mnie jakies 3200-3600zl.

 

Kupie jeszcze: nowa chlodniczke - 700zl, olej do skrzyni 10L - 880zl + filtr 140zl.

 

Doswiadczenie - bezczenne. :roll:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy wie ktos moze czy sladowe ilosci oleju do SB beda przeszkadzaly w ukladzie chlodniczym czy w obiegu wody w nim? Jesli tak, to jak wyczyscic uklad chlodniczy?

 

Nie chce wiecej juz awarii... :nienie:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

IMO śladowe ilości oleju nie będą przeszkadzały w niczym poza ewentualnym rozpoznaniem uwalonej uszczelki pod którąś z głowic. ;)

 

Słyszałem, że wymiana płynu chłodzącego w M60 nie jest prostą sprawą..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uwalona uszczelka pod glowica? Znaczy, ze bedzie tlusta tak? :P

 

Ja wymieniam w taki sposob, ze odpinam najnizej polozony przewod od chlodnicy. Mam nadzieje, ze prawidlowo. :worried:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

500km przejechal i wszystko ok. Spalanie jakby wieksze, ale to moze mi sie wydawac. Wyglada na to, ze jest wszystko OK. :cool2:

 

10000km przejechane, przezylem epizod z zuzyta chlodnica, ktora kupilem w stanie "uzywana". Teraz mam nowa, oryginalna Behra, kilka elementow kosmetycznych, zrobiona i pomalowana maska, w sumie koszty nie przekraczaja 7500zl.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.