Skocz do zawartości

Kupno 530d vs 530


TNR

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę się z zamiarem kupna 5, mam zamiar kupić zadbany egzemplarz, bez pośpiechu...Zastanawiam się tylko co wybrać diesel czy benzyna?

Przebiegi roczne to 15-20k (bliżej tej dolnej granicy). Ogólnie jestem zwolennikiem bezołowiowej, ale jeździłem kolegi 3litrowym dieslem i tak powstał dylemat.

 

Jako, że jeżdżę raczej szybko - benzynę biorę pod uwagę tylko w manualu, a przy dieslu to mi wszystko jedno.

 

Ceny wydaje mi się są bardzo zbliżone, ale może w przedziale 30-35k nie opłaca się w ogóle szukać tego samochodu lub którejś z wersji?

 

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noszę się z zamiarem kupna 5, mam zamiar kupić zadbany egzemplarz, bez pośpiechu...Zastanawiam się tylko co wybrać diesel czy benzyna?

Przebiegi roczne to 15-20k (bliżej tej dolnej granicy). Ogólnie jestem zwolennikiem bezołowiowej, ale jeździłem kolegi 3litrowym dieslem i tak powstał dylemat.

 

Jako, że jeżdżę raczej szybko - benzynę biorę pod uwagę tylko w manualu, a przy dieslu to mi wszystko jedno.

 

Ceny wydaje mi się są bardzo zbliżone, ale może w przedziale 30-35k nie opłaca się w ogóle szukać tego samochodu lub którejś z wersji?

 

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam.

 

a ktory rocznik cie interesuje? bo na modele poliftingowe wydaje mi sie że 30-35k bedzie wyraznie za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz poszukać w dziale serii 5 był taki temat i było kilka stron odpowiedzi

ja bym brał benzyne, miałem jedego diesla i wszystkie oszczędności szlag trafia jak się coś wysypie i trzeba naprawieć

 

glowna rzecz ktora moze sie posypac w 3.0d a nie moze w 3.0i to turbo. Nowe oryginalne turbo Garretta kosztuje 3000 zł i wytrzyma przy normalnej ekspoatacji spokojnie ze 200k km. Przy mojej jezdzie (40 tyś km rocznie) oszczednosci na paliwie z jazdy 3.0d w porównaniu z 3.0i sięgają 4000-5000 zł rocznie. Zatem na odcinku 200.000 km (czyli 5 lat) na paliwie oszczedzam ponad 20.000 zł. Spokojnie wystarczy na dwie turbiny i dwa komplety oryginalnych nowych wtryskow i jeszcze troche kasy zostanie :) wiec wg mnie, jesli sie kupi zadbanego niekatowanego diesla to nie ma co tragizować z kosztami napraw, bo i tak beda nizsze niz oszczednosci (mowie tylko o naprawach elementow, ktore są w dieslu a nie ma w benzyniaku).

 

Ale to tylko moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo, ale i też pompa wtryskowa, jak i same wtryskiwacze, te w benzynie rzadko padają i nie kosztują tyle, do tego trzeba wziąć pod uwagę automaty w 3.0d, które się sypią, do tego diesla kupuje się właśnie żeby robić duże przebiegi, a diesel z dużym przebiegiem to nic dobrego

benzyna + gaz i jest taniej i szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo, ale i też pompa wtryskowa, jak i same wtryskiwacze, te w benzynie rzadko padają i nie kosztują tyle, do tego trzeba wziąć pod uwagę automaty w 3.0d, które się sypią, do tego diesla kupuje się właśnie żeby robić duże przebiegi, a diesel z dużym przebiegiem to nic dobrego

benzyna + gaz i jest taniej i szybciej

 

automatu nie liczylem, bo nie jest to element specyficzny dla diesla - mozna przeciez miec rowniez benzyne z automatem :) ogolnie wydaje mi sie, ze żeby oszczednosci z tankowania ON nie wystarczyly na naprawy części specyficznych dla diesla, to musialoby sie popsuc wszystko co mozliwe.

 

PB+LPG to tez tania opcja, ale mniej wygodna (czeste tankowania, mniej miejsca w bagazniku). Jezdzilem zarówno 3.0i z gazem (niestety nie BMW tylko Laguna) a teraz 3.0d i jesli chodzi o samo porownanie kosztów i wygody eksploatacji (abstrah.ując od oczywistych innych roznic miedzy bmw a renaultem) to koszty paliwa wychodzą praktycznie takie same, diesel jest wygodniejszy (nie woże kola zapasowego w bagazniku, nie tankuje co 250-300km)

 

ogolnie polecilbym diesla, pod warunkiem DOKLADNEGO POZNANIA STANU TECHNICZNEGO przed kupnem, zeby sie nie wpakować na minę - bo o to jednak z dieslem latwiej niz z benzyniakiem

 

EDIT: teraz doczytałem, że zalozyciel tematu chce jezdzic 15kkm rocznie - w takim wypadku jednak zdecydowanie benzyniak :) za malo kilometrow pokonywanych, zeby cokolwiek zaoszczzedzic na paliwie, a śmierc turbo czy pompy wtryskowej zawsze sie moze zdarzyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz benzynę z dwóch powodów:

1. Używane diesle z dekadą na karku będą miały kilkaset tysięcy przebiegu, oczywiście ładnie skręcone do 180 000 :) Benzyniaki mają przeciętnie niższe przebiegi.

2. Mniejsza awaryjność silnika wynikająca z braku kilku wrażliwych elementów dieslowskich oraz z punktu 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz doczytałem, że zalozyciel tematu chce jezdzic 15kkm rocznie - w takim wypadku jednak zdecydowanie benzyniak :) za malo kilometrow pokonywanych, zeby cokolwiek zaoszczzedzic na paliwie, a śmierc turbo czy pompy wtryskowej zawsze sie moze zdarzyc

 

no i w zasadzie do tego się wszystko sprowadza. Przy takich przebiegach wydaje mi się, że tylko benzynka. Akceptuje spalanie na poziomie 14-15L w mieście jednak wolę się zaskoczyć na korzyść niż na straty.

 

Trochę już poszukałem na forum 5, ale tam porównujemy 3l diesel z 3,5 i więcej benzynką a v8 to zupełnie inny temat moim zdaniem.

 

Całość moich przemyśleń jednak zaczęła się dzięki wam sprowadzać do wyboru między 330i (ale wtedy w kombi) a 530 w budzie dowolnej. Moje założenia jednak ciągle obejmują w miarę dużą powierzchnię załadunkowo-pasażerską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i w zasadzie do tego się wszystko sprowadza. Przy takich przebiegach wydaje mi się, że tylko benzynka. Akceptuje spalanie na poziomie 14-15L w mieście jednak wolę się zaskoczyć na korzyść niż na straty.

 

3.0i mniej na pewno nie spali, wiec nie licz na zaskoczenie in plus, ale dobrze utrzymany silnik nie powinien tez palic wiecej. Jesli akceptujesz takie spalanie to bierz :)

 

Całość moich przemyśleń jednak zaczęła się dzięki wam sprowadzać do wyboru między 330i (ale wtedy w kombi) a 530 w budzie dowolnej. Moje założenia jednak ciągle obejmują w miarę dużą powierzchnię załadunkowo-pasażerską.

 

3 jest strasznie ciasna w środku. Z przodu siedzi sie normalnie, ale juz na tylnej kanapie nie chcialbym jechac wiecej niz 100 km :shock:

 

Jesli chodzi o bagaznik, to w 5 touring jest potężny, no i pasazerowie z tylu tez jadą w komforcie, no chyba ze jestes strasznie wysoki i musisz mocno odsuwac fotel. Ja mam 185 cm i przy moim ustawieniu fotela jest pelno miejsca z tylu.

 

Wiec jesli chcesz kogos wozic z tyłu, bierz 5er :) jesli raczej nie, to 3er touring powinien w zupelnosci wystarczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za tą kase diesel bedzie mial na pewno duuzo ponad 200 tys km, a wtedy moze sie juz duzo popsuc i bedzie drogo, kup benzyne i pomysl nad LPG, ja mam zbiornik 59 l (520i) po miescie przejezdzam ok 420 km , wiec nie ma co przesadzac ze gora 300 km i tankowanie. Policz ze za 50 l placisz tylko 80 zl. Na koniec dodam ze bylem zdecydowanym przeciwnikiem LPG w BMW i zalozylem gaz dopiero po roku jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą kase diesel bedzie mial na pewno duuzo ponad 200 tys km, a wtedy moze sie juz duzo popsuc i bedzie drogo, kup benzyne i pomysl nad LPG, ja mam zbiornik 59 l (520i) po miescie przejezdzam ok 420 km , wiec nie ma co przesadzac ze gora 300 km i tankowanie. Policz ze za 50 l placisz tylko 80 zl. Na koniec dodam ze bylem zdecydowanym przeciwnikiem LPG w BMW i zalozylem gaz dopiero po roku jazdy.

 

60 litrowy zbiornik pewnie masz w bagazniku, ktorego do dyspozycji w takim razie pozostaje Ci tylko polowa - i podejrzewam że nie mozesz zlozyc siedzen zeby wsadzic np. narty :) dobrze mysle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za tą kase diesel bedzie mial na pewno duuzo ponad 200 tys km, a wtedy moze sie juz duzo popsuc i bedzie drogo, kup benzyne i pomysl nad LPG, ja mam zbiornik 59 l (520i) po miescie przejezdzam ok 420 km , wiec nie ma co przesadzac ze gora 300 km i tankowanie. Policz ze za 50 l placisz tylko 80 zl. Na koniec dodam ze bylem zdecydowanym przeciwnikiem LPG w BMW i zalozylem gaz dopiero po roku jazdy.

 

60 litrowy zbiornik pewnie masz w bagazniku, ktorego do dyspozycji w takim razie pozostaje Ci tylko polowa - i podejrzewam że nie mozesz zlozyc siedzen zeby wsadzic np. narty :) dobrze mysle?

 

zbiornik mam w miejscu kola zapasowego, zapas w bagazniku woze, siedzenia moge skladac, ale do wozenia nart nie potrzebuje, mam worek na narty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak piszesz ze chcesz robic ok 15 tys km to tez doradzalbym koledze 530i - mniej stresu z ew. awariami i nizsze koszty napraw w porownaniu z dieslem lepsza moc i przyspieszenie ....

 

a jesli chodzi o wieksze spalanie w 530i no to trzeba policzyc jak dlugo bedziesz uzytkowal to auto bo jesli za 2 lata bedziesz chcial zmienic to nie ma sensu sie pakowac w diesla bo nie zaoszczedzisz na paliwie

 

530d moge polecic ale tylko kiedy auto jest z pewnego zrodla i wiadomo co bylo w nim zrobione i w jakim stanie jest

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

3.0i ma jedna wielka przewagę nad dieslem - przez 99% czasu użytkowania będzie chodził jak seria, mimo podeszłego wieku.

 

3.0d jest super ale w miare młodym aucie, gdzie wiesz że żaden z właścicieli nie katował go na zimnym, nie lał opału czy też nie zrobił miliona kilometrów.

 

Ja doszedłem ostatnio do dość ciekawego wniosku. Jeśli potrzebujesz auta do pracy, robisz dużo km to tylko diesel. Natomiast jeśli szukasz czegoś co daje frajde, ma niską awaryjność i mimo wieku sporego będzie jeździło ciągle świetnie, to tylko benzyna. Fakt, spalanie w 3.0i dojdzie do 15 nie raz czy dwa, średnio też różnie zależy od tego jak i gdzie jeździsz może być sporo. Ale nie martwisz sie o turbo, o zapiekające wtryski, padające jak muchy przepływki, 100 czujników które też cos jakiś czas trzeba wymienić. W nowych jeszcze do tego dochodzi filtr cząstek, masakra.

 

Ogólnie, diesel jest fajny, nawet bardzo, ale jak przyjdzie w nim kolejne rzeczy wymienić, to zamiast wymienić wszystko jak należy, lepiej zmienić auto - na nowego diesla i tak większość użytkowników tych aut robi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładny zadbany pewny egzemplarz 3.0d to piękna sprawa,

ale trudna do zdobycia przy założonym budżecie,

w ogóle patrząc na allegro a kurs euro, akcyze i ceny w DE heh to czego mozemy się spodziewać:)

 

co do motorku M54B30 polecam :)

spalanie w mieście przy spokojnej jeździe poniżej 15,

ja uzyskuje na manualu 12 - 13 ale nie mieszkam w Wawie,

trasa miłe zaskoczenie, auto pali poniżej 9 litrów, i to wcale nie emerycka jazda,

 

3.0d manual palił mi miasto 8 - 9 litrów, trasa ok. 7 litrów gnojówki,

kultura pracy, elastyczność bardzo sympatyczna,

awaryjność - wysoka bo auto miało nakulane sporo kilometrów,

najważniejsze to znaleźć sensownego mechanika do diesla,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że 530i raczej nie kupisz w tej cenę no chyba że patrzysz na allegro ale stan tych samochodów jest komiczny zazwyczaj perełki nie trafiają się a rocznik musi być już po lifcie bo przed nie było tego silnika.

 

Co do diesla ja moge zauważyć tylko tyle że tam gdzie w benzynie zaczyna się zabawa to w dieslu ona się kończy na tych 4,5 tysiącach obrotów a patrząc na doświadczenia ludzi z padniętymi turbinami itd itp to ja wolę LPG jako tanią alternatywę

 

Ktoś wspomniał że minusem jest mniej miejsca w bagażniku hmm ja mam zbiornik w koło a zamiast koła mam to http://www.slime.pl/50033.php

 

i w zasadzie problem z głowy :D

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że 530i raczej nie kupisz w tej cenę no chyba że patrzysz na allegro ale stan tych samochodów jest komiczny zazwyczaj perełki nie trafiają się a rocznik musi być już po lifcie bo przed nie było tego silnika.

 

Co do diesla ja moge zauważyć tylko tyle że tam gdzie w benzynie zaczyna się zabawa to w dieslu ona się kończy na tych 4,5 tysiącach obrotów a patrząc na doświadczenia ludzi z padniętymi turbinami itd itp to ja wolę LPG jako tanią alternatywę

 

Ktoś wspomniał że minusem jest mniej miejsca w bagażniku hmm ja mam zbiornik w koło a zamiast koła mam to http://www.slime.pl/50033.php

 

i w zasadzie problem z głowy :D

 

ile za to cudo zapłaciłeś? miałeś kapcia i wypróbowałeś jak działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam 3.0i w serii 3 lub 5. Miałem podobny dylemat, a od 14 lat jeździłem głownie dieslami i wybór padł na benzynę, choć za cenę kupna mogłem mieć 2 lata młodszego diesla. Spalanie (nie mieszkam w dużym mieście), średnie w zimę 9,8 - 10,2. Nie stoję w korkach, ale robię krótkie odcinki (średnia prędkości 39-42km/h). W serii 5 trudno znaleźć manualną skrzynię, ale automat jest podobno fajny i 6 biegowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam 3.0i w serii 3 lub 5. Miałem podobny dylemat, a od 14 lat jeździłem głownie dieslami i wybór padł na benzynę, choć za cenę kupna mogłem mieć 2 lata młodszego diesla. Spalanie (nie mieszkam w dużym mieście), średnie w zimę 9,8 - 10,2. Nie stoję w korkach, ale robię krótkie odcinki (średnia prędkości 39-42km/h). W serii 5 trudno znaleźć manualną skrzynię, ale automat jest podobno fajny i 6 biegowy.

 

automat ma 5 biegów, skrzynia A5S 325Z

 

jesli spalanie w miescie na krotkich odcinkach zimą masz na poziomie 10 litrów to chyba ciagle z gorki jezdzisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jesli spalanie w miescie na krotkich odcinkach zimą masz na poziomie 10 litrów to chyba ciagle z gorki jezdzisz :)

 

Czy ja powiedziałem że mieszkam w dużej aglomeracji, Warszawa? Specjalnie podałem średnią prędkość z BC.

 

Hmm, sądziłem że automaty są 6-biegowe... Jeśli wprowadziłem w błąd to wybaczcie :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.