Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH11&mospid=47552&btnr=11_1487&hg=11&fg=15

 

Odma to numer 2

Wewnątrz jest membrana.

Nowa kosztuje 210 zł.

Stara brudna i nowa działają identycznie.

 

Chyba , że ktoś ma dziurawą membranę to może łapać lewe powietrze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
AAAA widzisz to ja sprawdzałem tą rurkę zaraz przy wyjsciu spod pokrywy zaworów i było w miare czysto, tzn nalot na rurce był olejowy na sciankach ale nie taki zeby zatykał coś, skoro stara nawet brudna i nowa, działają identycznie czyli nie ma zadnych objawow niepoprawnego działania silnika to po co wymieniać? Z tego co wiem, to odma jest wazna ale szczególnie w silnikach turbodoładowanych zwlaszcza diesle a w benzynkach nie wymienia sie odmy. Nawet w ASO pytałem to gośc mówił ze owszem moze mi sprzedac ale raczej nie warto, jesli nie ma masełka w tej rurce to membrana tez jest ok
Opublikowano
Skoro w tej odmie jest membrana to chodzi właśnie o nią , gdy jest rozerwana to przy rozgrzanym silniku wypada zapłon . Czy do wykręcenia odmy trzeba zdjąć kolektor ssący ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim M52 nie trzeba wyjmować kolektora.

Godzinka roboty < spokojnej >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Czy da radę wyciągnąć ją od góry czy trzeba od dołu, na ile śrubek jest przykręcona i na jakie . Możesz opisać co po kolei wykręcałeś , żeby ją wyjąć ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robisz tylko z góry.

Zaczynasz od wymontowania przepływomierza.

Następnie przepustnice < piszę w liczbie mnogiej bo u mnie są dwie wtym od ASC >

następnie odkręcasz od uchwytu odmę.

To są trzy śrubki na kluczyk 10.

Odma siedzi wciśnięta w gumową uszczelkę a ta uszczelka siedzi w kolektorze.

Na dole odmy jest wężyk odprowadzający olej do miski < przy samym bagnecie >

Ale żeby wyjąć odmę trzeba jeszcze wymontować krokowca < dwie śrubki na kluczyk 10 >

I wspornik który trzymał odmę i krokowca < jeszcze dwie śrubki na kluczyk 10 >

I jeszcze musisz odpiąć wąż odmy < ten gruby > bo z nim nie wyjdzie.

 

Teraz już wyjdzie < jak troszkę pokombinujesz >

 

W opisie mogłem pominąć jakieś drobiazgi bo nie sposób zapamiętać ale nie będą to sprawy trudne. Jak zaczniesz to będziesz widział o co chodzi.

 

Potrzebne są jedynie podstawowe klucze < zapewne wszystkie takie masz >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dzięki kolego za bardzo szczegółowy opis, gdy będę miał trochę wolnego czasu to zabiorę się za to Pozdrawiam . :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.