Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam problem w E 39 2,5 benzyna gdy silnik osiągnie temperaturę 90 stopni przestaje pracować czwarty cylinder dzieje się to na mieście w korkach. Wymieniłem świece, cewki i dalej to samo co jeszcze może być przyczyno tego . Dodam że gdy silnik jest zimny pracuje idealnie Koledzy proszę o jakieś porady bo nie wiem co robić dzięki ...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pomierz ciśnienie na cylindrze, sprawdź wtrysk....może to coś nasunie

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
wtrysk paliwa ok ciśnienie na tym cylindrze ma 10 trochę za mało mechanik powiedział że tak może być bo nie działał oleju nie bierze..
Opublikowano
Panowie co jest nikt nie wie co może być przyczyną wypadania zapłonu tylko na 4 cylindrze . Dodam że gdy wyłączę i po chwili włączę silnik wszystko wraca do normy , aż postoi trochę na biegu jałowym i znowu to samo zapłon wypada na 4 gaże. :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapytam jaki masz olej?

Może zmiana na gęściejszy by coś wyjaśniła?

Przy pomiarach ciśnienia trzeba było zrobić próbę olejową.

A na pozostałych cylindrach jakie wyszło ciśnienie?

 

A pomiary ciśnienia były robione na zimno czy na ciepłym silniku?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
pomiar ciśnienia był robiony na rozgrzanym silniku i na pozostałych cylindrach było 11,5 i 12 , tylko ten jeden miał 10. Przebieg mam 230 tyś. i olej 10/40 castrola.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To raczej niestety zbyt niskie ciśnienie na tym cylindrze.

 

Jest zasada , że różnica nie może przekraczać 7%

 

Może ktoś jeszcze ma pomysły ale ja stawiam na zbyt niską kompresję.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Buma - podłącz pod kompa , pierwsza zasadnicza sprawa, wykaże jesli to coś z elektroniką. Miałem podobnie, nie palił na pierwszy cylinder. Pokazał błąd stały układu zapłonowego na tym cylindrze, podmieniałem cewke swiece i nic nadal to samo, w koncu sie samo naprawiło i nikt nie wie o co chodzi. Sprawdzałem wszystko, instalke gazowa, czy nie ma gdzies zimnego lutu, sprawdzałem również kompa od gazu tj. zmostkowałem ze jezdzil tylko na benzynie i problem był ten sam, w koncu samo sie naprawiło i nikt do tej pory nie wie co było. Elektronika to jak widać czarna magia, sprawdz kompresje jeszcze ale na zimnym silniku koniecznie.
Opublikowano
Co morze być przyczyną niskiej kompresji na tym cylindrze i dlaczego tylko na nim wypada zapłon. Panowie a czy są może jakieś dodatki do oleju które by podniosły kompresje? pozdrawiam.
Opublikowano
A czy nie możesz podjechac na dobrego kompa najpierw i zobaczyc czy to nie jest kwestia elektroniki?? To nie kosztuje duzo a bedziesz miał pewnosc, czy to usterka mechaniczna stricte, czy tez problem zwiazany z elektroniką auta. Moze cewka być peknięta i jak nabierze temp to cos nie styka ( tak miał mój kolega a pęknięcia nie było widac gołym okiem dopiero po wnikliwym spojrzeniu na nią cos tam widać było
Opublikowano
Cewki i świece mam nowe a na kompa podjadę dopiero w piątek albo w sobotę bo na razie nie mam czasu . Ile by trwało sprawdzenie tego na kompie?
Opublikowano
Co morze być przyczyną niskiej kompresji na tym cylindrze i dlaczego tylko na nim wypada zapłon. Panowie a czy są może jakieś dodatki do oleju które by podniosły kompresje? pozdrawiam.

 

Ja również na 4 cylindrze mam słabszą kompresję ok 10.5 a na pozostałych od 11-13 i czasami delikatnie zatrzęsie budą, znajomy mechanik mówił mi że przyczyna słabszej kompresji mogą być już wypalone zawory bo oleju nie bierze więc pierścienie i uszczelniacze wporządku

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Miałem kiedyś pasata 1.8 i podobny problem jak odpaliłem to chodził na wszystkie cylindry a po chwili tylko na trzy jeżdziłem na komputery wymieniłem szklaneczki w zaworach co mechanik to inna diagnoza a ciśnienie na tym cylindrze co nie palił było niższe niż na pozostałych byłem w Zabrzu w serwisie vw i tam stwierdzili ze jakiś pierścień sie zapiekł lub pękł więc postanowiłem ze znajomym że to sprawdzimy jak próbowaliśmy wyciągnąc silnik po odkręceniu kolektora wydechowego okazało sie że na uszczelce jest dziurka dosłownie jak łepek od szpilki wiec kupiłem nową (12zł. pamietam jak dziś) poskręcaliśmy to i autko jak nowe śmigałem nim jeszcze pare kkm zanim sprzedałem może akurat to to Pozdr
Opublikowano
Powiedzcie ile może kosztować wymiana zaworów czy to się opłaca , po drugim pomiarze kompresji gdy były wykręcone wszystkie świece najmniejsza kompresja była na pierwszym cylindrze miała 10,5 a na czwartym było 12 . Najdziwniejsze jest to że zapłon zawsze wypada tylko na czwartym cylindrze i tylko wtedy jak silnik jest rozgrzany ,czy powodem tego może być popsuty czujnik wałka rozrządu ?
Opublikowano
Koledzy w którym miejscu znajduje się gumowa membrana pod kolektorem ssącym ,bo nieszczelna może być przyczyną wypadania zapłonu.
Opublikowano
O jaką membranę Ci chodzi i za co ona odpowiada, jak sprawdziłes, czy tez doszedłeś do wniosku, ze to ona jest powodem tego co się u Ciebie dzieje?
Opublikowano
Powiedzcie ile może kosztować wymiana zaworów czy to się opłaca , po drugim pomiarze kompresji gdy były wykręcone wszystkie świece najmniejsza kompresja była na pierwszym cylindrze miała 10,5 a na czwartym było 12 . Najdziwniejsze jest to że zapłon zawsze wypada tylko na czwartym cylindrze i tylko wtedy jak silnik jest rozgrzany ,czy powodem tego może być popsuty czujnik wałka rozrządu ?

przedewszystkim zleć sprawdzenie kompresji w innym warsztacie

wymiana zaworów z planowaniem głowicy to kosztuje z 1500 zł ale pamiętaj że jak będzie to robił ktoś kto nie zna silników BMW to może pozrywać gwinty w bloku no a nowy silnik w dobrym stanie to 4000 zł

Opublikowano
tak mi powiedział mechanik bo kiedyś miał taki sam przypadek jak u mnie i po wymianie membrany pod kolektorem ssącym { zapomniałem jak on to dokładnie nazwał} problemy z tamtym autem się skończyły, więc warto spróbować a chce zrobić to sam bo on wolne miejsce ma dopiero za dwa tygodnie . Teraz tylko nie wiem czy dużo jest roboty przy jego ściągnięciu ?
Opublikowano

nie będe tu znowu opisywał mojej walki ze silnikiem 2,5i ale kiedyś po kolejnej naprawie pierw było OK a po kilku dniach silnik dostawał drgań

no i sie okazało że mechanik kolektor ssący tylko pochytał a nie dokręcił ... no i zgubiły się nakrętki a silnik dostawał fałszywe powietrze

no a z nakrętkami też wielki problem bo to gwinty M7 ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy nie chodzi ci o ODMĘ?

To jedyna membrana jaka mi przychodzi do głowy.

 

Ja jestem właśnie po wymianie całej odmy na nową. Wymieniłem bo podobno się jej nie czyści tylko wymienia. < a brudna była >

Strata czasu i pieniędzy. :mrgreen:

 

ale faktycznie membrana była już mocno osłabiona i jak ją z ciekawości rozmontowałem to rozpadała się ze starości.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Może to i ta odma zapomniałem jak on to nazwał ile ona kosztowała ? i dlaczego nie opłacało się jej wymieniać ?
Opublikowano
Jaka tam membrana jest?? Tam jest rurka odpowietrzająca i jesli jest zawalona masełkiem to sie czyści ewentualnie albo wymienia , ale membrany to ja tam nie widziałem jak zdejmowalem pokrywe zaworów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.