Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Miałem trochę zaniedbane zawieszenie wiec postawiłem autko do warsztatu na zrobienie całego zawieszenia... trochę tam było do roboty rożnych powybijanych końcówek itp :) oraz coś z którymś wachaczem ale mechanik powiedział ze spróbuje go naciągnąć, ze może będzie się dało... nie wiem czy się udało czy nie :) (rozmawiałem o wszystkim przez tel wiec już nie pamiętam co tam dokładnie było do roboty) no i wszystko było ok miałem odebrać dziś samochód :) ale niestety maja problem z geometria.... nie mogą ustawić zbieżności w tylnym lewym kole oraz przednie prawe koło leży ok 2 stopnie, lewe przednie tez trochę ale mniej... Mechanik mówił że trzeba wymienić zwrotnice lub spróbować ją giąć....

Co poradzicie co do tego przodu i tyłu? :) i ile to może kosztować? :) bo o ewentualnych kosztach mam rozmawiać dopiero jutro i podjąć decyzje co robić więc dobrze by było coś na ten temat wiedzieć :D hehe

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego dla mnie to jakiś dziwny warsztat najpierw naciągali wachacz teraz chcą giąć zwrotnicę w ten sposób nigdy nie ustawisz zbiezności

mają jakieś dziwne metody

Opublikowano
coś z którymś wachaczem ale mechanik powiedział ze spróbuje go naciągnąć

:jawdrop:

Mechanik mówił że trzeba wymienić zwrotnice lub spróbować ją giąć....

:mad2:

Co poradzicie co do tego przodu i tyłu? :) i ile to może kosztować? :)

Mogę Ci poradzić coś dotyczącego całego samochodu bierz brykę od tego KOWALA

Kosztować będzie kupe kasy jak zaczniesz poprawić jego rzeźbienie.

 

Naciąganie wachacza.... :jawdrop:

Gięcie zwrotnicy.... :mad2:

Ja pi...le gdzieś ty znalazł tego szpesjaliste.

 

Te, a może ty se jaja robisz?

Opublikowano

:lol: :lol: :lol: Dawno sie tak nie uśmiałem :lol: :lol: :lol:

 

330i dobrze Ci radzi :cool2:

 

A tak z ciekawości - on jest naprawde mechanikiem? A co naprawia - Uazy, Tarpany i stare Nyski? :twisted2:

 

No jak on Ci naciąga i gnie wszystko po kolei to na 100% nie ustawisz potem niczego...

Opublikowano

Zrobili mi co mieli... żeby nie stukało.... wachacza i zwrotnic nie ruszali.... powiedzieli że mogą je nagiąć jak będę chciał :) ... ustawili zbieżność jak mogli i zabrałem auto....i tak to wygląda:

 

http://images40.fotosik.pl/73/46d73b892205ec70m.jpg

 

Możecie mi coś o tym powiedzieć? :)

Opublikowano

Jedź na geometrię do kogoś polecanego najlepiej przez innych właścicieli bmw.

Rozbieżnośc tylnego koła może wynikać ze zgiętego wahacza poprzecznego tzw. "patyka".

Geometria była sprawdzana przy prawidłowym obciążeniu i ustabilizowaniu zawieszenia?

Kiedy ostatnio robili kalibrację urządzenia?

Jeśli masz samochód bezwypadkowy, niepogięte wahacze i dobre sprężyny to musi być dobrze.

Opublikowano
Zrobili mi co mieli... żeby nie stukało.... wachacza i zwrotnic nie ruszali.... powiedzieli że mogą je nagiąć jak będę chciał :) ... ustawili zbieżność jak mogli i zabrałem auto....i tak to wygląda:

 

http://images40.fotosik.pl/73/46d73b892205ec70m.jpg

 

Możecie mi coś o tym powiedzieć? :)

powinno być:

oś przednia zbieżność 0*18'+_ 8'

pochylenie koła do 08 1994 -40'+_ 30'

pochylenie koła od 09 1994 -30'+_ 30'

oś tylna zbieżność 0*24'+_ 6'

pochylenie ujemne -1*30' od roku 1992 -1*40'+_ 15'

Opublikowano
Rozbieżnośc tylnego koła może wynikać ze zgiętego wahacza poprzecznego tzw. "patyka".

Geometria była sprawdzana przy prawidłowym obciążeniu i ustabilizowaniu zawieszenia?

Kiedy ostatnio robili kalibrację urządzenia?

Jeśli masz samochód bezwypadkowy, niepogięte wahacze i dobre sprężyny to musi być dobrze.

 

Nie wiem jak z tym obciążeniem i ustabilizowaniem i kalibracją urządzenia :)

ale tylny lewy wachacz jest zgięty w właśnie go chcieli prostować tak jak i przednie zwrotnice...

 

Samochód u mnie bity nie był (2 lata)... ale wcześniej wydaje mi się ze tak :P

 

tak z dzisiejszych obserwacji:

- trochę ściąga do lewej (pewnie przez tą rozbieżność tylnego lewego koła? :) )

- i nie wiem czy mi się wydaje czy tak jest ale w prawo jakoś "ciężej" się skręca i mocniej odbija kierownicą... w lewo lżej

Opublikowano

Ten wahacz można łatwo naprawić i nie jest też problemem wymiana na inny używany (chyba taki sam jest w e36).

Ale według mnie i tak podstawą jest nabycie pewności (przez sprawdzenie w dobrym warsztacie geometrii) co do stanu zawieszenia.

Opublikowano
:shock: :shock: wachaczy się nie ciągnie, nie klepie, nie prostuje a kupuje nowe, jak nie dbasz o swoje bezpieczeństwo to pomyśl o ludziach którym niesprawny samochód może wyrządzić tragedie :oops: :oops:
Opublikowano
:shock: :shock: wachaczy się nie ciągnie, nie klepie, nie prostuje a kupuje nowe, jak nie dbasz o swoje bezpieczeństwo to pomyśl o ludziach którym niesprawny samochód może wyrządzić tragedie :oops: :oops:

 

Ale ja nie powiedziałem że to ja chce ten wachacz naciągać czy coś.... :P

Opublikowano

Połowa sukcesu już jest - samochód wzięty od kowala. :cool2:

Nie rozumiem teraz jednego. Czy ten wahacz jest krzywy, czy nie.

Jeśli jest krzywy to go wymień na prosty, jeśli nie to wal na geometrie do jakiegoś dobrego fachowca. Trafisz na rzeczywiście dobrego, to Ci powie co prawdopodobnie jest do roboty.

Specjalistom, którzy chcą naciągać lub giąć zawieszenia w naszych BMW mówimy STANOWCZE NIE :nienie:

Opublikowano
Dobrze by było zrobić pomiar płyty podłogowej.To wyjaśni czy wszystko z nadwoziem jest ok.I będziesz miał pewność czy to wina zawieszenia czy złej naprawy blacharskiej.Mierzą tam wszystkie punkty do kturego mocowane są elementy zawieszenia.Ja pracuje w warsztacie taki pomiar kosztuje 250zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.