Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. W tym tygodniu zamierzam kupic opony na moje felgi 18'' (opony 225/40R18) gdyż nie stac mnie na kupno wszystkich czterech nowych opon zamierzam kupic dwie nowe za 455zl sztuka i dwie używane za 200zł sztuka w całkiem dobrym stanie. Teraz powiedcie mi gdzie lepiej założyc te nowe opony a gdzie używane. Chodzi mi oto żeby dobrze trzymały na szybkich zakretach żebym nie wypadł za łatwo z drogi przy letkim przegięciu :lol:
Opublikowano
a ja jak naciągałem zimówki to nówki na przód. Przecież przednie koła sterują i pierwsze hamują dlatego lepiej mieć dobry bieżnik.
Opublikowano

Witam!

Według mojej wiedzy zawsze zakłada się lepsze opony na tył a te bardziej zużyte na przód. Oglądałem kiedyś jakiś program na TVN TURBO i tam tez o tym mówili w ten sposób

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie lepsze na tył czy lepsze na przód a lepsze tam gdzie jest napęd. W tym wypadku na tył. I na TVN Turbo też tak mówili albo czegoś nie dopowiedzieli.
Opublikowano
Nie lepsze na tył czy lepsze na przód a lepsze tam gdzie jest napęd. W tym wypadku na tył. I na TVN Turbo też tak mówili albo czegoś nie dopowiedzieli.

 

Mylisz się kolego. Nawet w samochodzie z napędem na przód powinno zakładać się lepsze opony na tył. Pozdrawiam.

Opublikowano
Nie lepsze na tył czy lepsze na przód a lepsze tam gdzie jest napęd. W tym wypadku na tył. I na TVN Turbo też tak mówili albo czegoś nie dopowiedzieli.

 

Raczej nie-w samochodzie z przednim napędem także tył może zacząć wyprzedzać przód, a jeśli tam będą lipne opony to źle się to kończy. Większość znajomych zakładało np w audi "na przód bo łatwiej ruszyć na śliskim i pod górkę wyjechać po śniegu" a się dziwili jak na pewniaka darli po śniegu i przód się trzymał a tył latał po całej drodze.

Opublikowano

Zagadnieniem, które wciąż budzi liczne kontrowersje jest miejsce montażu opon w przypadku kiedy dysponujemy niejednolitym kompletem opon (różny stopień zużycia bieżnika) lub zakupiliśmy tylko dwie opony. Właściwe rozwiązanie może zadecydować nawet o ludzkim życiu.

 

Jedną z najbardziej rozpowszechnionych teorii jest ta, która mówi, że opony znajdujące się w lepszym stanie (mniej zużyte) należy montować na osi napędowej. Ze względu na fakt, iż większość aut posiada napęd przedni, opony lepsze najczęściej trafiają na oś przednią. Inna teoria nakazuje umieszczać opony z przodu aby poprawić kierowalność samochodu, odprowadzanie wody oraz jego trakcję w przypadku ruszania na śliskiej nawierzchni lub śniegu. Obie powyższe teorie są nieprawdziwe.

 

Najgroźniejszą i najtrudniejszą do opanowania sytuacją jest silne i niespodziewane zarzucenie tyłu samochodu (lub nawet obrócenia wokół własnej osi) w przypadku hamowania na śliskiej nawierzchni lub w przypadku jazdy po łuku. Łatwo w takim przypadku utracić całkowitą kontrolę nad pojazdem. W przypadku poślizgu kół osi przedniej podczas przyspieszania lub hamowania ograniczona zostaje kierowalność pojazdu. Aby ją odzyskać wystarczy zmniejszyć nacisk na pedał hamulca lub przyspieszania.

Z tego też względu producenci opon i samochodów zalecają montowanie nowych lub mniej zużytych opon zawsze na tylnej osi - niezależnie od tego, czy samochód posiada napęd na przednie, czy też tylne koła. Aby zwiększyć jeszcze bardziej poziom bezpieczeństwa zaleca się sprawdzenie ciśnienia i wyważenie opon przeniesionych z tyłu na przód.

brokat_
Opublikowano

lepsze na przód daj, gorsze na tył, jak spadnie deszcze będziesz mógł driftować :mrgreen:

 

a tak poważnie to jak dasz gorsze na przód, to masz gorsze hamowanie, gorsze prowadzenie przodu, będzie tendencja do podsterowności na zakrętach, jak dasz gorsze na tył to będziesz miał gorzej ze startem i samochód będzie miał tendencje do nadsterowności

wybór należy do ciebie, ja uważam ze lepiej mieć dobre hamowanie, do tego nadsterowność lepiej mi kontrolować, nie lubię jak przód jedzie nie tam gdzie ja chce więc lepsze dałbym na przód

Opublikowano
Chciałbym zobaczyć tą Twoją kontrole nadsterowności gdy pokonujesz jakiś łuk na trasie przy prędkości około 140km/h na słabych oponach z tyłu i wpadasz w poślizg. A nie ma się co oszukiwać wielu z nas nie jeździ poza miastem z dozwoloną prędkością. Wydaję mi się, że chyba jednak łatwiej poradziłbyś sobie z podsterownością w takiej sytuacji ;)
Opublikowano

jak pisałem dalej wole nadsterowność, znam dobrze swój samochód i wiem czego mogę się po nim spodziewać, a uwierz mi przy twardym i niskim zawiasie, a taki mam u siebie poślizgi są raczej gwałtowne i trzeba szybko działać, pamiętam jak miałem e39, tam uślizgi były można by powiedzieć "kulturalne" i bez problemu dało się to auto kontrolować

 

do tego jeżeli ktoś zakłada zajechane opony to musi być tego świadom, i dalej twierdze że lepiej dać lepsze na przód, tak by auto hamowało dobrze, do szybkiej jazdy po zakrętach nikt Cię nie zmusza, a do awaryjnego hamowania owszem!!!!

Opublikowano

w tym wypadku kłania sie fizyka

był test z zablokowanymi kołami z przodu i osobno z zablokowanymi kołami z tyłu jednoznacznie wyszło bez wzgledy na os napedową ze lepsze opony powinny byc z tyłu

to był test w tvn turbo

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

czyli według tej teorii ciężki z natury i dociążony dodatkowo przy hamowaniu przód hamuje gorzej, a odciążony tył lepiej?? jakoś dziwnie to brzmi

po prostu uważam że w awaryjnej sytuacji lepiej mieć dobrze sterowalny przód

Opublikowano
kolego kup markowe opony wszystkie chinskie wynalazki to masakra dołóż 80 zł na szt i miej pewną markową opone przecież to ie tragedia wydać ok 800 zł na nowe pewne opony
brokat_
Opublikowano (edytowane)
kolego kup markowe opony wszystkie chinskie wynalazki to masakra dołóż 80 zł na szt i miej pewną markową opone przecież to ie tragedia wydać ok 800 zł na nowe pewne opony

 

 

Chyba 1800zl za 800 to nawet chinskich nie kupie nowych bo jedna sztuka markowej opony kosztuje 455zl szt a to już troche jest ja planuje wydac okolo 1200zl

Edytowane przez Mati6227
Opublikowano (edytowane)

no właśnie to jest trochę kontrowersyjny temat. Wiele razy pytałem się o to samo- dobre na tył? czy na przód? i tak jak w tym poście uzyskiwałem takie same odpowiedzi, że nlepiej na oś napędową itp. Przekonał mnie jeden facet i jego zdaniu zaufałem. byłem na lekcjach doskonalenia jazdy u kierowcy zawodowego(sportowego) i on mi powiedział że jeżeli już dochodzi do sytuacji kiedy mam 2 lepsze opony to zakładać je na przód ponieważ auto ma lepszą sterowność i skraca się droga hamowania. wiadomo że tył ma wtedy gorszą przyczepność dlatego lepiej nie jechać po zakrętach 140km/h.

nie musisz kupować odrazu michellin są inne dobre firmy jak barum, semperit firmy te produkują opony na licencji przodujących marek

 

 

itd itd, poszukaj po serwisach opon czasami mają ostatki i sprzedają taniej

Edytowane przez Kubex
Opublikowano
Teraz powiedcie mi gdzie lepiej założyc te nowe opony a gdzie używane.:

 

Zdecydowanie lepsze na tył.

Jak zablokujesz tylnie koła to tył cię wyprzedzi. Jak zablokujesz przednią oś to jedziesz prosto. Bardzo dobrze odczuwane na ślizgiem nawierzchni. Kiedyś było o tym na TVN Turbo w Jeździe Poskiej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
no to w takim razie dobrze się nauczyć hamowania bez blokowania kół. ale to już inny temat
Opublikowano

przestańcie oglądać TV i zacznijcie jeździć, jak przy hamowaniu tył ma wyprzedzić przód??, masz hamulce na jedno koło czy jak??, ja nie mam ABSu i nawet jak zablokuje koła to samochód jedzie prosto, a nie wykręca go od razu, a jak przyjdzie ominąć przeszkodę to skręcasz przodem a nie tyłem, tył pójdzie za przodem, najwyżej później przeżuci go w drugą stronę, ale tu odpowiednia kontra załatwi sprawę i jedziesz dalej, a jak przód ci nie skręci to dobre opony z tyłu i tak ci się nie przydadzą

 

 

kolego jak nie masz kasy na 18 opony to sprzedaj felgi i kup 17, chyba że ma być lans, wtedy kupuj co chcesz i jeździj powoli :mrgreen:

Opublikowano
byłem na lekcjach doskonalenia jazdy u kierowcy zawodowego(sportowego) i on mi powiedział że jeżeli już dochodzi do sytuacji kiedy mam 2 lepsze opony to zakładać je na przód ponieważ auto ma lepszą sterowność i skraca się droga hamowania. wiadomo że tył ma wtedy gorszą przyczepność dlatego lepiej nie jechać po zakrętach 140km/h.

 

ciekawe czy ktoś z was ma jakieś życiowe praktyki dotyczące zakładania opon; czy tylko ot tak wierzycie komuś bo wydaje się że lepiej wie...??

 

to tak jak z mechanikami, koleś pobrudzony to się zna... a gówno prawda...

 

dla mnie to możecie jeździć bez opon;

a zakładając lipę na tył to nawet przy 60 nic nie pomoże,

nawet tył napęd;

a podstawą driftu też jest dobra przyczepność...

 

ja już 1 auto robiłem bo się zachciało oponki przemieniać;

bo przecież lepiej jak na przodzie są dobre

 

przestańcie oglądać TV i zacznijcie jeździć, jak przy hamowaniu tył ma wyprzedzić przód??, masz hamulce na jedno koło czy jak??, ja nie mam ABSu i nawet jak zablokuje koła to samochód jedzie prosto, a nie wykręca go od razu, a jak przyjdzie ominąć przeszkodę to skręcasz przodem a nie tyłem, tył pójdzie za przodem, najwyżej później przeżuci go w drugą stronę, ale tu odpowiednia kontra załatwi sprawę i jedziesz dalej, a jak przód ci nie skręci to dobre opony z tyłu i tak ci się nie przydadzą

 

widzę, że niezły z Ciebie IvanHoe,

chyba TY musisz zacząć jeździć jak nie wiesz jak tył może wyprzedzać przód

Opublikowano

no to z tej dyskusji nic nie wynika bo każdy gada co innego. Ja zaufałem kolesiowi bo wiem że ma doświadczenie. póki co jeżdżę tak i nie mam problemów

 

kolego korni8808jakie Ty masz życiowe praktyki dotyczące zakładania opon?

 

sytuacje na drodze są różne i nawet dobre nowe opony czasami nie pomogą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.