Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam mały problemik z kierunkowskazem. Zaraz po włączeniu zaczyna szybko mrugać podobnie jak przy przepaleniu żarówki, tylko przez jakieś 2 sekundy. Problem się powtarza przy przwie każdym odpaleniu auta i puźniej jest OK.

 

Przykład: Odpalam rano autko, włączam prawy kierunek i 2 sekundy szybkiego mrugania i wraca do normy, jakbym gdzieś jechał w trasę bez gaszenia silnika przez cały dzień to ta usterka się nie powtórzy. Wystarczy że zgaszę i zapalę silnik i znów to samo.

 

Może wiecie co to może być? Żarówki niby wszystkie dobre. Czy to może być przełącznik od kierunkowskazów?

Opublikowano
mam pytanko a masz hak :!: :?: :D

 

Haka nie mam i co do odpowiedzi wcześniejszego kolegi to żarówki są dobre. robi mi się to tylko po włączeniu prawego kierunku

Opublikowano
Ja tez tak miałem. Wymieniłem wszystkie zarówki itp. Po paru tygodniach okazało się że błąd polegał na tym że w tylnej lampie po zdjęciu panela były lekko skorodowane wtyki , prawie niezauważalne. Kierunkowskaz świrował, raz chodził jak wariat , raz normalnie. Problem wyczaiłem jak z daleka spojrzałem na tylne lampy . Jedna świeciła ciut słabiej przy normalnym włączeniu oświetlenia. Problem tkwił w żarówce oświetlenia pozycyjnego a nie kierunku. Akurat ja miałem zgrzyt z lewym kierunkowskazem i lewa tylnia lampa świeciła słabiej. Styki wyczyściłem igłą i lekko je nagiąłem aby mocno dociskały. Od pół roku mam spokój i wszystko działa. :D
Opublikowano
tez mam taki problem tyko ze u mnie to wystepuje jak wlaczam lewy i prawy kierunek. Wczesneij ktos pisal czy ma ktos hak. wiec ja mam hak. Wlasnie tez mysle zeby go zdjac ale chyba bedize to zle wygladalo bo w zderzaku mam takie 1,5 cm wyciecie.
Opublikowano

Witam !

 

Nie mam E46, ale też się wypowiem :). W waszych autkach sterowanie kierunkami i ich diagnostyka realizowane jest przez LCM'a, idea działania jest prosta jak precel, tzn. mierzony jest spadek napięcia na boczniku 20 mOhm przez którego zasilane są żarówki kierunków jeśli napięcie jest nie takie LCM sygnalizuje "awarię" szybkim mróganiem.

 

Przyczyny

1. Spalona żarówka :lol:

 

2. Słaby styk żarówki z oprawką (zaśniedziałe, skorodowane, poodginane itp.)

 

3. Włókno żarówki nie rozgrzane ma tak dalece dużą rezystancję że LCM wykrywa to jako brak żarówki (żadki przypadek ale się zdaża) - problem rozwiązuje wymiana żarówki

 

4. Brak masy, ale to byś widział jako przygasanie żarówki albo innych elementów świecących (przez coś prąd musi wracać :D )

 

Najprostsza sprawa na początek to przeczyścić wszystkie kontakty, sprawdzić blaszki stykowe (czy nie powyginane), wypiąć konektory z oprawek i sprawdzić czy coś się tam nie dostało co spowodowało korozję.

Dalej można wymienić żarówki na próbę i zobaczyć czy to nie sprawa włókna ...a na koniec padnięty LCM - ale to baardzo rzadki przypadek.

 

Mam nadzieje że komuś "podpasuje" rozwiązanie :)

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

koledzy zlikalizowałem problem.

Zły styk w kostce tylnej lampy. Po wyciągnięciu wkładki z lampy zauważyłem że jak dotykam kostki jedna żarówka od pozycyjnych lekko się ściemnia. Najlepiej to wykryć jak jest ciemno bo w dzień możecie tego nie zauważyć. Poprawiłem styki w kostce i problem znikł. pozdrawiam

  • 8 lat później...
Opublikowano
Ja w e87 mam tak, że miga szybko w prawo i w lewo natomiast awaryjne normalnie. Rok 1ki 2007 - ktoś ma jakieś pomysły ?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja w e87 mam tak, że miga szybko w prawo i w lewo natomiast awaryjne normalnie. Rok 1ki 2007 - ktoś ma jakieś pomysły ?

Pochwał sie jak naprawiłes bo moja jedynkę boli to samo w tym momencie :/ i nie wiem co jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mialem podobnie , też zarówki były dobreale po wymianie przestało. Wymieńcie wszystkie z tej strony co macie problem i zobaczcie czy sie poprawiło

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Mialem podobnie , też zarówki były dobreale po wymianie przestało. Wymieńcie wszystkie z tej strony co macie problem i zobaczcie czy sie poprawiło

Właśnie ze wszystkie kierunki migają szybko ale wszystkie działają tylko szybko migają a awaryjne normalnie po podłączeniu Kompa pokazuje po przekątnej tylna prawa i przednia lewa :search: :mad2: masz jakis pomysl ?? Pozdawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Włącz kierunek i delikatnie wciśnij włącznik świateł awaryjnych ale tak żeby same awaryjne nie włączyły się.
:arrow: E91 325D+

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.