Skocz do zawartości

320i M52TU Stuka na ciepłym silniku Zestaw naprawczy VANOS !


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego manieksw widziałeś ten filmik ?? Jakie popychacze ?? Nie myl pojęć. A przyczyn tego dzwięku może być 1500000...
Krzysztof
  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Koledzy mam to samo w swojej 735 M62. Też występuje klekotanie z okolic czoła głowicy Nr1. Tam jest to najbardziej słyszalne. Z tym że u mnie jest to inny dzwięk na wolnych obrotach jest cykliczne tach tach tach. Dodając gazu dzwięk ginie, praktycznie przy około 1200obr dzwięku już nie ma. Występuje tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym kompletna cisza. MIałem padnięty czujnik położenia wałka rozrządu włąsnie na pierwszej głowicy wymieniłem go ale niestety efekty klekotu nie zmieniły sie. Zaglądałem też do pompy oleju, która w silnikach v8 ma tendencje rozkręcania się, ale po zdjęciu misy stwierdziłem że żadna ze śrób nie jest lużna. Jeżdzę obecnie na shelu 5w40. Zadnych błędó INPA nie wykazuje w moim silniczku. Dobija tylko to klepanie.
Opublikowano

Przeczytałem cały wątek i jak się nie mylę jest na forum ,( albo się mylę i nie na tym forum :D ) diagnoza podobnej usterki.

 

Problem, jak dobrze pamiętam, znajduje się pod poktywą zaworów.

Jest tam ponoć osłona plastikowa która coś osłania (nie pamiętam co ale po zdjęciu pokrywy ponoć wiadomo od razu o jaki element chodzi. )

Przy danej temperaturze ( niepełne nagrzanie, strzałka za niebieskim polem )ponoć słychać to najbardziej a później nie.

Plastik ten po nagrzaniu wpada w wibrację lub ociera ( nie pamiętam o co)

i wtedy jest takie terkotanie czy jak kto woli rzężenie.

Opublikowano

Dokładnie to nie pamiętam. Tłumaczył to ktoś z forum (tylko nie jestem pewien czy z tego, w avatarze miał fotę e39 zrobioną od tyłu, :D ).

 

Ale wiem że jakaś osłona plastikowa co oddziela...pod pokrywa i leci od wlewu oleju po długości :wink:

Więc jeśli to jest plastikopodobne to pewnie na 99% pisal o tym.

Opublikowano
według mnie to nie ta osłona, podczas gdy było słychać stukanie odkręciłem wlew oleju i dotykałem ją żadnych wibracji na niej nie było
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
kwiatus19 zdaje sobie sprawę ze podwójny jest inaczej zbudowany niż pojedyńczy:) ba nawet powiedziałbym że wiem jak jest zbudowany:):):) ale porównaj sam "terkotanie" z tych 2 linków:

 

1. http://www.youtube.com/watch?v=8qKglygqExE&feature=channel_page

 

2.

 

Jak dla mnie to pierwszy film przedstawia wlasnie to grzechotanie (dla mnie prawdopodobnie plastikowa oslona walka rozrzadu).

Natomiast drugi link to stukanie lancuszka vanosu o obudowe (wyciagniety lancuch lub napinacz ewentualnie jego uszczelnienie do bani)

 

Mialem tez taki odglos w 520i M52TU i po rozgrzaniu ustawal wiec to napewno nie pompa oleju bo olej robi sie rzadszy i byloby jeszcze gorzej.

Moze ktos poswieci uszczelke pod pokrywe zaworowa i sprawdzi czy bedzie grzechotac bez tej oslony walka. Ciekawe tylko czy bez uszczerbku na smarowaniu walka rozrzadu :doh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja olej wymieniłem wczoraj i nic się nie zmieniło. :D

Z tego co wyczytałem w necie i sam wydedukowałem przyczyną grzechotania mogą być luzy w mocowaniu tłoczka VANOSA do zębatki przestawiającej wałki mocowanego "śrubą pasowaną" (nr 9 na rysunku)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

Luz może powstawać na otworze w tłoczku lub na śrubie. Wałki się kręca a tłoczek stoi w miejscu. Po rozgrzaniu się elementów grzechotka może ustawać z uwagi na rozszerzalność cieplną materiałów.

 

Co do osób diagnozujących osłony wałka, łańcuchy rozrządu napinacze to polecam im poczytanie o temacie. Ta przypadłość można nazwać chorobą silników z podwójnym VANOSEM i wielu posiadaczy BMW wymieniało łańcuchy rozrządu, napinacze i inne i nic nie pomagało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko co powiesz na to ze odglosy dochodza z okolicy 3 - 4 cylindra a nie z okolicy vanosu. Co do drugiego linka jestem pewien ze to odglos grzechoczacego krotkiego lancucha http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM11&mospid=47537&btnr=11_2171&hg=11&fg=25 a winny temu jest napinacz czesc nr.2. Pzdr

 

Co do pierwszego linka to powiem Ci że to jest link typowo z przypadłością, o której tu rozmawiamy. Dla Twojej wiedzy ja też tak mam i próbuję znaleźć trafną diagnozę juz kawałek czasu. Wiem dobrze skąd pochodzi ten odgłos i wiem jakie inne objawy temu odgłosowi towarzyszą.

Skoro wiesz co jest przyczyną i też tak miałeś to rozumiem, że naprawiłeś tą usterkę i możesz dokładnie z nami podzielić się wskazówkami.

Opublikowano

Niestety tez tak mialem ale nie udalo mi sie usunac usterki. Wymienilem tylko uszczelki vanosa bo mi obroty falowaly na zimnym. Niestety grzechotanie w fazie rozgrzewania silnika pozostalo. Natomiast po zdjeciu pokrywy zaworowej stwierdzilem iz ta oslona plastikowa nie siedzi ciasno i byc moze to jest przyczyna. Jednakze w obawie o smarowanie walka zostawilem ja na miejscu jak byla. http://img518.imageshack.us/img518/1484/image018fyf.jpg

 

Sam jestem mocno ciekawy co to moze byc bo po powrocie do kraju chce kupic 530i i gdyby pojawil sie znowu taki objaw- wiedziec jak to usunac. Wiec jak sie dowiesz to prosze daj znac na forum lub pw.

Opublikowano

Witam

Może dodam swoje pięć groszy. Wiem że przypadłość to jest nurtująca. Wszystkie pomysły, o których czytam tutaj odnoszą się do czegoś co sie kręci ze zmienną prędkością w silniku(tak jak w pierwszym linku, który podałem kilka postów wyżej) a dzwięk jest z jednostajną częstotliwością. Kwiatus co do tego połączenia tłoka z tym "kielichem" to może on powodowac terkot ale nie jestem do końca przekonany czy taki o którym rozmawiamy. Przyczyną terkotania w pojedyńczym vanosie tez może być właśnie to połączenie ale wtedy w silnikach z pojedynczym vanosem terkotanie nie ustaje jak sie zagrzeje i jego częstotliwość się zmienia wraz z obrotami. Dziwna sprawa z tymi silnikami i tym terkotaniem.

 

Tak patrząc na to obiektywnie to faktycznie jakiś plastik może terkotać wpadając w rezonans, lub jakiś kawałek blaszki. Myśle głośno i rzucam jakies możliwości do sprawdzenia więc nie mieszajcie mnie z błotem:)

 

 

Jeszcze mi sie przypomniało że luz może występowac na kole zębatym wałka ssącego, luz osiowy albo i promieniowy, to trzeba sprawdzić, poluzować łańcuch łączący wałki i poruszać kołem...

 

na tą chwile nic więcej mi do głowy nie przychodzi

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

To moze i ja opowiem o mojej przygodzie z "pukajacym vanosem" E46 323Ci podwojny Vanos.

przebieg pewnie cos kolo 150tys choc kto to moze wiedziec ;]

Wybralem sie niedawno nad morze. W połowie urlopu auto popsulo mi humor gdyz po odpaleniu

zaczelo stukac dokladnie tak samo jak na pierwszym filmiku. Tyle ze ze zmienna czestotliwoscia.

Moja pierwsza diagnoza VANOS mysle nie fajnie

Po przepałowaniu auta i osiagnieciu temp roboczej ustawało.

Jako ze mialem cieknaca przekładnie kierownicza przedwczoraj wyjałem ja z auta i przy okazji

pompe wspomagania. Biorac ja do reki gdy przekrecilem bez paska klinowego wydobywało sie z niej dokładnie

takie samo pukanie. Byłem na 100% pewien ze odglos dobiega gdzies z okolic pokrywy zaworow itp. a tu psikus niesadzilem

ze to sie tak moze przenosic. Odpalilem auto bez paska klinowego (oczywiscie na nie dlugo bo pompa wody nie chodzi )

CISZA I SPOKOJ !!!! ku mojemu zaskoczeniu i zarazem zadowoleniu skonczylo sie na pompie wspomagania :)

 

Szok bylem naprawde pewien ze odglos dochodzi z gornych czesci silnika, tylko dlaczego po przepalowaniu (trasie do domu) odglos ustał,lecz powrocil po jednym dniu ;] pompa sie przeciez nie nagrzała a moze ;]

Takze proponuje ten zabieg trwa tylko chwile zrzucic pasek klinowy i zobaczyc czy jednak cos z "osprzetu" sie nie "konczy"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To na 100%, w tym wypadku który opisuje autor posta, nie chodzi o pompe od wspomagania. Czytałeś cały temat ?? To nie pukanie a raczej charczenie, grzechotanie jakby platikowej klapki, podkładki. Jest w zakresie ok 2500 obr i zanika jak silnik osiągnie 1/4 nagrzania płynu chłodzącego. Pompa od wspomagania nie ma tu nic do tego. U Ciebie odgłos mógł być podobny i dlatego skojarzyłeś to.
Krzysztof
Opublikowano
Panowie albo u mnie jest to jakaś błahostka której nikt nie może zlokalizować, :? albo coś poważniejszego może popychacze hydrauliczne :duh: sam już nie wiem ręce mi opadają
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie albo u mnie jest to jakaś błahostka której nikt nie może zlokalizować, :? albo coś poważniejszego może popychacze hydrauliczne :duh: sam już nie wiem ręce mi opadają

Nadal to masz przy tych temperaturach otoczenia ??? U mnie juz nie ma tego efektu... Pewnie wróci jak spadnie temperatura zewnetrzna.

Krzysztof
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Znalazlem (wyszukalem w necie) przyczyne grzechotania - jest to jednak vanos. Tu jest link z opisem przyczyny i jak to naprawic. Niestety czesci dostepne tylko w USA :duh: . Wracajac w przyszlym roku zakupie chyba pare kompletow :D

http://www.beisansystems.com/procedures/double_vanos_rattle_procedure.htm a tutaj stronka z cennikiem

http://www.beisansystems.com/products.html

Pozdrawiam i zycze sukcesow w naprawach

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! czytam te wszystkie posty i jednoznacznej diagnozy nie widze:( Może mi ktoś powiedzieć gdzie kupie zestaw oringów na podwójny vanos bo chce zacząć od tego, może pomoże a jak nie to będe się zagłębiał dalej bo dłużej już nie zniose tego grzechotania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.