Skocz do zawartości

318 is - silniki M42 i M44??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!chodzi o E36 318is: jak odróżnić wzrokowo silnik m42 od m44??i czym sie dokłądnie różnią??

dziekuje z góry za wszystkie odpowiedzi :lol: pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Najlepiej wychwycić różnice samemu. Wejdź na stronę www.realoem.com i porównaj sobie wygląd jednego jak i drugiego silnika - różnice nie są znaczne, wręcz znikome, ale są. Pozdrawiam.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
podpbno do M44 drozsza instalacja gazowa jest :) jesli chcialbys zagazowac ja oczywiscie.

No... to teraz rafal_ek już wie jak odróżnić M42 od M44 - ten z droższą instalacją gazową to M44 :duh: :mad2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Najlepiej wychwycić różnice samemu. Wejdź na stronę www.realoem.com i porównaj sobie wygląd jednego jak i drugiego silnika - różnice nie są znaczne, wręcz znikome, ale są. Pozdrawiam.

 

Różnice są i to bardzo znaczne....na pierwszy rzut oka widać , silniki różnią się kolektorami dolotowymi, m42 ma prawie taki sam jak poczciwy m40 a m44 zupełnie inny ze zmienną długością kanałów dolotowych.

 

m42:

http://img250.echo.cx/img250/4104/m42top5he.jpg

 

m44:

http://img250.echo.cx/img250/5804/m442ot.jpg

 

Oprócz wyglądu różnią się pojemnością m42-1,8l; m44-1,9l; osprzętem; elektroniką sterującą.

Opublikowano

Jonny wszystko cacy! Ale zapytanie było o silniki 1.8iS w E36 !!! A ty Pokazałeś: na pierwszym zdjęciu model E30 - a to przeciesz już inna epoka- bez urazy dla posiadaczy!!

Zaś silniki M42 i M44 w modelach E36 naprawdę nie tak łatwo rozróżnić temu kto pilnie i uważnie w temat nie wniknął- dlatego poleciłem stronę realoem.com - Sam byłem ciekaw tych różnic - bo posiadam M42. Co do pojemności silników -sama prawda.

Na pierwszy rzut oka najprościej rozróżnić- PODPOWIADAM- "w czole bloka silnika" jest montowany czujnik. M44 ma go nieco z prawej strony, zaś M42 z lewej. Komory silnikowe dla M42 i M44 w E36 są wręcz jednakowe. POLECAM sprawdzić no i Pozdrawiam!! Miłego dochodzenia. 8)

Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

Okej :wink: masz rację, zwracam honor :cool2:

Czyli wg. ETK wygląda na to że w 91 roku z silnikiem M42 były stosowane dwa różne kolektory dolotowe, inny w e30 a inny w e36......

 

Człowiek uczy się całe życie :wink: szkoda że na własnych błędach :duh: ale co tam :mrgreen:

Opublikowano
Jeszcze jedno zapytanie w związku z tematem. W którym z silników M42 czy M44 w układzie zasilania występuje zmienna długość kanałów dolotowych. Rozumując na podstawie wyglądu kolektora dolotowego - budowa dla mnie bez różnic zewnętrznych-, wynikałoby, że oba te modele mają to samo. Ale czy rzeczywiście? Jeśli ktoś zna fakty to poproszę o wypowiedź. 8) Temat dotyczy oczywiście modelu E36!
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przed chwilą zrobiłem dla prównania zdjęcie silnika M42 z E36 (mojego). Trochę słaba jakość zdjęcia, bo robione komórką, ale coś tami widać :wink:

 

http://img233.echo.cx/img233/4188/m4215ar.jpg

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Jeszcze jedno zapytanie w związku z tematem. W którym z silników M42 czy M44 w układzie zasilania występuje zmienna długość kanałów dolotowych. Rozumując na podstawie wyglądu kolektora dolotowego - budowa dla mnie bez różnic zewnętrznych-, wynikałoby, że oba te modele mają to samo. Ale czy rzeczywiście? Jeśli ktoś zna fakty to poproszę o wypowiedź. 8) Temat dotyczy oczywiście modelu E36!

 

Tak, słowo klucz to DISA, silniki M42 w E36 oraz M44 są wyposażone w "elektroniczno-pneumatyczną regulację długości kanałów dolotowych" (wg. AI z 09'92, w teście 318iS pojawia się sformułowanie - "różnicujące urządzenie ssące" :wink: ), natomiast silnik M42 w modelu E30 nie został wyposażony w to rozwiązanie.

 

W silnku M44 wartością graniczną przejścia jest około 4200 obr/min.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Panowie różni się przepływomierzem - klapkowy kontra drut bimetaliczny.

 

Pzdr,

Opublikowano

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
Termostaty sa tez inne (w m42 rozbieralny za 30-150zł, a w m44 caly z obudowa min.100zl. Nie jestem pewien czy kable WN sie nie roznia dlugoscia(napewno dłuzsze od m40), co w IS jest sporym wydatkiem(ok.300-400)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.