Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj po raz pierwszy zaskoczył mnie samochód. Po porannym rozruchu, a ostatnio stoi na zewnątrz przy temp. -5 stopni C przez około 15-20 sekund pracował nierówno z deikatnym szarpnięciem. Potem pracował bez zarzutu. Gdy było wcześniej -21 stopni C palił od razu bez problemu i bez takiego szarpnięcia. Zaznaczam, że silnik po uzyskaniu temp. roboczej pracuje bardzo cicho, praktycznie nie słychać czy to diesel, czy benzyna. Samochód ma autentyczne 131 kkm.
Opublikowano
Paliwo jest zawsze z Orlenu, takie same jak i na BP, Statoil, czy Shellu. Wszystkie stacje biorą paliwo z tej samej bazy magazynowej nalezącej do Orlenu. Świeca żarowa ? A co wpływa na jej tak szybki koniec żywota. W moich poprzednich dieslach TDI świece żarowe wymieniałem dopiero po 180 kkm.
Opublikowano

rbk

5 stopni C przez około 15-20 sekund pracował nierówno z deikatnym szarpnięciem.

 

nawet z padnietymi swiecami silnik diesla w dobrym stanie powninien zapalic w temp -5 st i nie powninno nim szarpac.

 

coś masz nie tak z układem zasilania, albo ukladem wtryskowym, albo paliwo :mrgreen:

Opublikowano
czasami świeca żarowa potrafi się w ten sposób spalić że robi zwarcie z masą i wtedy koniecznie coś musi się uszkodzić. W moim aucie w ten sposób poszedł sterownik świec żarowych, ale w tym zakresie wykaże wszystko diagnostyka komputerowa
Opublikowano

Jak jesteście tacy mądrzy, to po cholere się pytacie ? Wiesz kiedy świeca żarowa się skonczy ? Nie wiesz. Może jutro, może za rok. A wiesz co ma pan Zenek w zbiorniku z paliwem ? Albo co mu wleciało do niego ze sniegiem i wodą ?

 

:duh:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Nigdy nie miałem zjawiska niesprawnej świecy żarowej. Zawsze profilaktycznie wymieniałem komplet, tak jak podałem po 180 kkm. ( a miałem wcześniej dwa TDI odfabryki ) Dzisiaj umówiłem się na sprawdzenie na komp skoro to może być świeca żarowa.

 

Przepisy karne

Art. 31. 1. Kto wytwarza, transportuje, magazynuje lub wprowadza do obrotu paliwa ciekłe, biopaliwa ciekłe, gaz skroplony (LPG), sprężony gaz ziemny (CNG) lub lekki olej opałowy niespełniające wymagań jakościowych określonych w ustawie, podlega grzywnie od 50.000 zł do 500.000 zł lub karze pozbawienia wolności do lat 3.

2. Tej samej karze podlega ten, kto w stacji zakładowej gromadzi paliwa wymienione w ust. 1 niespełniające wymagań jakościowych określonych w ustawie.

3. Jeżeli paliwa, o których mowa w ust. 1 lub 2, stanowią mienie znacznej wartości, sprawca podlega grzywnie od 100.000 zł do 1.000.000 zł lub karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat.

4. W przypadku mniejszej wagi sprawca podlega grzywnie od 10.000 zł do 25.000 zł.

5. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1-3 działa nieumyślnie, podlega grzywnie od 25.000 zł do 250.000 zł.

 

Zawodowo przerobiłem kwestę jakości paliwa na etapie produkcja -sprzedaż hurtowa - sprzedaż detaliczna i wiem na której satcji można tankować bezpiecznie ( na 99 % ). Z tym, że bezpeicznie dla właściela stacji, bo jak mi coś zaszwankuje to marny jego los. :mrgreen:

 

Wykluczam jakość paliwa jako powód "telepawki"silnika.

Opublikowano
koelgo nie byl bym taki pewien co do tych paliw!sam sie kiedys przekonalem jak na nestea zatankowalem glosniej chodzil i czuc bylo roznice!paliwa to za duzy biznes zeby byc pewnym tego co lejesz!
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.