Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu monstrualnej i wspaniałej limuzyny :) 730D/740D z roku minimum 2003.

 

I w związku z tym kilka pytań:

 

1.Kiedy był lifting (miesiąc/rok) wersji e65 do tej z "światłami w klapie bagażnika"? Co obejmował lifting (światła, silniki?, wnętrze?).

2.Czym różnią się 3 litrowe rzędowe diesle 218 od 231 KM? w BMW 5 występuje wersja 535D z silnikiem o mocy 285KM. Czy da się "ztuningować" ten 231KM do 285?

3.Gdzie można poczytać o silniku 740D?

4.Co powinienem jeszcze wiedzieć przed zakupem?

 

 

Pozdrawiam,

Jarek.

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Właśnie walcze z searche'm od jakiegoś czasu i nie koniecznie udało mi się znaleźć precyzyjnie odpowiedzi na swoje pytania.

 

Możesz podać jakiś przykład postu z porównaniem silników 3.0 diesla o różnych mocach montowanych po 2002r ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Marzec 2005, zmienilo sie bardzo wiele (elektronika, mechanika, wyglad przodu i tyłu).

 

2. Wieloma elementami, ale dla Ciebie najwazniejsze jest, że nowszy jest bardziej wytrzymaly, a przy tym bardziej ekonomiczny (że mocniejszy, to jasne). Diesel mocniejszy byl montowany od marca 2005, wczesniej w BMW byl tylko 218 konny diesle 3.0 R6 oraz 256 konny diesel 4.0 V8.

 

3. Na tym forum mało znajdziesz konkretow, bo jak ktos ma to chwali, a jak ma i nie może sie pozbyc problemow, to o tym nie pisze by potem nie miec problemow ze sprzedaza. Ja sam znam kilka przypadków problemów z tymi silnikami i ogólnie 740d niechcialbym posiadac w garazu.

 

 

Przygotowuje dosc rozbudowana w zalozeniach strone o E65 i przekleje Ci krótki element mojego autorstwa opisujący 740d:

 

"Jednostka wzbudzająca wiele emocji, którą albo sie kocha, albo unika. Kocha za wysoki moment obrotowy, dość wysoką moc oraz możliwości jej podnoszenia poprzez tuning, jak również umiarkowanie niewysokie spalanie. Unikana przede wszystkim za wysokie koszta eksploatacji w stosunku do analogicznej wersji w benzynie.

 

Plusem aut z tym silnikiem jest zazwyczaj bardzo bogate wyposażenie dodatkowe. Nowe auto z tym silnikiem kosztowalo sporo więcej niż wersja 3.0, tak więc osoby które ją zakupiły, najczęsciej nie oszczędzały na dodatkach. Niestety spore przebiegi, dla ktorych z założenia przynajmniej na zachodzie kupuje się diesla, są przyczyną problemów podczas użytkowania. Wymiana wtryskiwaczy może byc bardzo kosztowana, a występowanie 2 turbin w przypadku awarii zwiększa koszta naprawy (zazwyczaj po awarii jednej, pada druga). Jest to wersja silnikowa należąca do kategorii prestiżowych - jeśli ją posiadasz, to oznacza że stać Ciebie na jej utrzymanie."

Opublikowano
Witam! Zodiac to ja oczekuje linku do twojej stronki chetnie poczytam pozdr

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Opublikowano

Zodiac!

 

Dzięki za garść dobrych rad i informacji :)

 

W zasadzie przymierzam się dopiero do zakupu czegoś z serii 730D/745i i co ciekawe...Dziś telefonując pod jedno z ogłoszeń dowiedziałem się, że właściciel sobie sam zrobił lifting w 2005 po tym jak sprowadził rozbitka, zakupił światła, błotniki, tylną klapę i już mu się zrobił "nowy model".

 

Widze, że nieźle trzeba uważać przed zakupem -dlatego gromadzę wiedzę :)

 

PS. Co powiesz o 745i (2003 i w góre)? Masz tam już jakieś artykuły na stronę, o której piszesz?

 

BMWWMB!

 

Jak Ci się sprawuje 745i ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

yaro1 --> mam juz druga 745i, ta jest maj 2003 i jestem na prawde zadowolony (mimo kilku problemow po drodze, ale okazuje sie ze majac laptopa z odpowiednim softem wyleczysz to auto z wielu problemow i niedogodnosci).

 

Pierwsze - 2002 rok, niestety nie bylem zadowolony. Dobrze ze szukasz 2003 - szukaj produkcje od marca 2003, poznasz je po tym, ze mają nawigacje w bagażniku na DVD, a nie na plyty CD. Poza nawigacja, roznia sie elektronika (był lift elektroniki w marcu 2003) oraz kilkoma innymi usprawnieniami (weszly nowe elementy wyposażenia).

 

O E65 mozna pisac sporo dlatego zdecydowalem sie spisac to w zjadliwej postaci na stronie www (idzie mi niestety powoli ze wzgledu na sporą ilość pracy).

 

730d - jesli lubisz jeździc spokojnie to auto dla Ciebie. Nie da sie tam za bardzo pocisnac auta, co prawda 218 koni to nie jast malo, ale dla mnie z perspektywy 333 koni w 745i - zdecydowanie za mało. Spalanie tez nie jakas rewelacja, jesli duzo jeżdisz w miescie to bedzie oszczednie, na trasie rowniez będzie paliło mało. Ogolnie jak na nasze drogi i mozliwosci dobry wybor.

 

Awaryjnosc 730d - stosunkowo mala. Te auta maja sporo przejechane, dlatego ciezko kupic cos zadbanego, a w E65 tez sie da przekrecic licznik. Zasadniczo wymienic bedziesz musial wtryski jak to w dieslu po duzym przebiegu / jesli padna od zlego paliwa. Czesto pada przeplywomierz, tylko oryginal. Turbina dożywa do 300 tys km, ale nie zawsze, zalezy jak ktos jeździl. Regeneracją tanio to też załatwisz.

 

745i to inna historia. Spali co prawda w miescie sporo, na krotkie trasy rowniez, na trasie juz spokojnie 10-11 osiagniesz, a jadac w trybie 'emeryta' nawet mniej. Poza tym silnik praktycznie niezniszczalny i bez wiekszych problemów. Oczywiscie przy sporym przebiegu też czekają Cie problemy z alternatorem (regulator napiecia czesto pada, a ze alternator jest chlodzony woda, to juz nie wymienisz tego elementu tylko calosc), katy padaja na naszych drogach. Benzyny maja ten plus, ze rozsądny przebieg tutaj spokojnie znajdziesz.

 

OK, to tyle bo sie zrobi elaborat z tego :D

 

 

Pamiętaj tylko przy zakupie, nie wierz w żadne promocje i super oferty. Auto prześwietl dokladnie, bo jak kupisz będąc napalony, to potem będziesz żalował. A bitych i po 3 dzwonach E65 u nas jest zalew.

Opublikowano

Silnikowo bez zarzutu , z reszta mialem pare problemow ale jest juz ok , wiec nawet niema co pisac , silniki benzynowe sa wytrzymale. Jedyna wada to spore spalanie auto po miescie zadowoli sie minimum 18litrami. Pewne jest to ze Bmw jest zdecydowanie drozsze w utrzymaniu w porownaniu do mercedesa ,merc ma wiecej zamiennikow .

Ps omijaj alternatory chlodzone ciecza , (lecz chyba w nowszych modelach to juz normalka) alter jest nie rozbieralny wiec np jak padnie regulator napiecia wymienic trzeba caly alternator. Koszt 2700zl sam alter + wymiana 500zl (uwazac trzeba na uzywki ,znalezienie sprawnego graniczy z cudem .

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Opublikowano
yaro1 --> mam juz druga 745i, ta jest maj 2003 i jestem na prawde zadowolony (mimo kilku problemow po drodze, ale okazuje sie ze majac laptopa z odpowiednim softem wyleczysz to auto z wielu problemow i niedogodnosci).

 

Pierwsze - 2002 rok, niestety nie bylem zadowolony. Dobrze ze szukasz 2003 - szukaj produkcje od marca 2003, poznasz je po tym, ze mają nawigacje w bagażniku na DVD, a nie na plyty CD. Poza nawigacja, roznia sie elektronika (był lift elektroniki w marcu 2003) oraz kilkoma innymi usprawnieniami (weszly nowe elementy wyposażenia).

 

O E65 mozna pisac sporo dlatego zdecydowalem sie spisac to w zjadliwej postaci na stronie www (idzie mi niestety powoli ze wzgledu na sporą ilość pracy).

 

730d - jesli lubisz jeździc spokojnie to auto dla Ciebie. Nie da sie tam za bardzo pocisnac auta, co prawda 218 koni to nie jast malo, ale dla mnie z perspektywy 333 koni w 745i - zdecydowanie za mało. Spalanie tez nie jakas rewelacja, jesli duzo jeżdisz w miescie to bedzie oszczednie, na trasie rowniez będzie paliło mało. Ogolnie jak na nasze drogi i mozliwosci dobry wybor.

 

Awaryjnosc 730d - stosunkowo mala. Te auta maja sporo przejechane, dlatego ciezko kupic cos zadbanego, a w E65 tez sie da przekrecic licznik. Zasadniczo wymienic bedziesz musial wtryski jak to w dieslu po duzym przebiegu / jesli padna od zlego paliwa. Czesto pada przeplywomierz, tylko oryginal. Turbina dożywa do 300 tys km, ale nie zawsze, zalezy jak ktos jeździl. Regeneracją tanio to też załatwisz.

 

 

to ja wtrące swoje 3 grosze bo mam okazje d.duzo jezdzic e65 3.0 d (nie moją) i mam porównanie do 750 i v12 (moja :) )

spalanie e65 3.0d w miescie typu Poznań ok 12-13 litrów, poza da sie zejsc nawet do 7-8 , ostatnio robiłem trase ok 800 km i średnia wyszła 7.2

awaryjnośc taka sobie tzn sypie sie zawiecha (wachacze,łaczniki i siadają pneumatyczne amory) oraz elektronika (padła navi) o ogólnie auto jest jakosc tak moim zdaniem wykonane z gorscych materiałow niz e38 np. podlokietnik ze skóry prztarł sie juz po 150 km a w e38 po 290.000 wygląda jak nowy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
robertzpoznania --> jaki rocznik tej 730d? Bo ja mialem w 2002r i podłokietnik przy 90 tys km wygladal jakby go ktoś zmasakrował. W aktualnej mam 165 tys juz przejechane i wyglada ciagle jak nowy.
Opublikowano

Zodiac.

 

Po raz kolejny mały elaboracik, ale dla 7er-nowicjusza(mnie) każde info jest na wagę złota.

 

Jeżdże nowym MONDEO (sic!!!!kajhfksdhfsdkjhflasdh)- to mój komentarz. Sprzedaje - i choćby już to za późno. Wcześniej jeździłem A6 (2003). Przesiadka na FORDA nieprzemyślana, klase w dół - na manual i na nie V6. Za błędy trzeba płacić.

 

Moje założenia to:

1.Czas i spokój przy zakupie + sprawdzenie dokładnie w salonie BMW na jakiejś diagnostyce (przebieg, błedy, historia napraw etc)/

2.W weekend umówiłem się na jazdę nową 7er w salonie (730D) - posmakuje luksusu :) (5er - za mała dla mnie - już jeździłem)

3.Przemyśle... 730D - najlepiej po lifcie , czyli po 03.2005 lub 745i .

 

Pytanie:

Czy były różnice w silnikach w 745i przed 03.2005 i po lifcie (po 03.2005)?

Jaka jest pojemność tego silnika (4.0, 4.4, 4.5 L) ? Dokładna moc? Gdzie znajde jakiś dokładny opis?

Opublikowano
robertzpoznania --> jaki rocznik tej 730d? Bo ja mialem w 2002r i podłokietnik przy 90 tys km wygladal jakby go ktoś zmasakrował. W aktualnej mam 165 tys juz przejechane i wyglada ciagle jak nowy.

 

 

2001 przedliftowa, auto ma teraz ok 160.000 a środek wyglada jak bys krowie z gardła wyjął :(, autko w leasingu jako 2 letnie z floty bmw

ogólnie powiem tak e65 bez rewelcji nie warte tego siana > 100 k moim zdaniem , duzo lepiej jezdziło mi sie w220 i a8 o e38 nie wspomnę :)

 

a dla kolegi który chce kupic e65 na przedliftowa wogóle nie patrz , jezeli juz to po lifcie, przemysl benzyne 745 bedzie mniej problemów na diesla v8 wogóle nie patrz bo jak cos pierdyknie to za naprawe zaplacisz tyle ile za 50% mondeo , przed zakupem 7-er przypatrz sie Phaetonowi - naprawde super - jechałem w12 - MIAZGA :)

Opublikowano
jezeli juz to po lifcie, przemysl benzyne 745

 

Nie było 745i poliftowych. Zastąpilo je 740i (306KM) ew. 750i (367KM).

 

 

na diesla v8 wogóle nie patrz bo jak cos pierdyknie to za naprawe zaplacisz tyle ile za 50% mondeo

 

Wiesz to z własnego doświadczenia ??

 

 

przypatrz sie Phaetonowi - naprawde super - jechałem w12

 

Super to jest tylko i wyłącznie jego cena. Wygląd nadmuchanego Passata sprzed 8lat chyba nie jest jego atutem ?? Nie mówiąc już o kosztach eksploatacji takiego W12.

 

 

Czym różnią się 3 litrowe rzędowe diesle 218 od 231 KM? w BMW 5 występuje wersja 535D z silnikiem o mocy 285KM. Czy da się "ztuningować" ten 231KM do 285?

 

Zarówno 218 jak i 231 da się podciągnąć w okolice 270KM/570Nm.

 

Yaro1, jeśli myślisz o 7er przedliftowej, to zdecydowanie nie ryzykowałbym zakupu diesla z uwagi na domniemany przebieg ( patrząc na oferty za Odrą, takie E65 mają średnio 250kkm przelotu ). Więc tak jak doradza Zodiac - 745i będzie dobrym wyborem (jest w czym wybierać). Poliftowe - 750i ew 745d (ale tylko z potwierdzonym rozsądnym przebiegiem).

 

Pzdr,

Opublikowano

Berni!

 

Dzięki za sporo cennych informacji.

Ile Ci spala e65 745D (miasto/trasa 100-140/autostrada 160-250/mieszany)? Czemu nie wybrałeś 740i/750i?

 

Jak na tą chwilę widze dla siebie 745i po 03.2003 - zgodnie z tym co pisze Zodiac.

 

Dobrze ze szukasz 2003 - szukaj produkcje od marca 2003, poznasz je po tym, ze mają nawigacje w bagażniku na DVD, a nie na plyty CD. Poza nawigacja, roznia sie elektronika (był lift elektroniki w marcu 2003) oraz kilkoma innymi usprawnieniami (weszly nowe elementy wyposażenia).

 

Opcja druga - ale tu już czuje >>100k PLN ->

 

Nie było 745i poliftowych. Zastąpilo je 740i (306KM) ew. 750i (367KM).

lub

Poliftowe - 750i ew 745d (ale tylko z potwierdzonym rozsądnym przebiegiem).

Opublikowano

Niezgodze sie z Bernim , przypatrz sie tez za innym auta, Jezdzilem troche Phaetonem, powiem szczeze ze bardzo dobrze wykonane autko sto razy wygodniejszy od e65 i niewiem czy przypadkiem nie dokladniejszy. Vw musial czyms zaskoczyc i naprawde im wyszlo , a bmw to bmw od lat ma jakas klase. Pozatym nie powiesz mi kolego Berni ze utrzymanie vw bedzie drozsze od bmw , jakies glodne kawalki rzucasz, . Lecz szczeze nie obrazcie sie wolal bym zdecydowanie s-klase od 7ki.Wykonanie auta miedzy s a 7 jest o niebo lepsze .

Ps kolego yaro1 , wejdz w gogle i poszukaj info na tematy ktore Cie interesuja tam wszystko pisze wystarczy troche cierpliwosci. Chcesz wiedziec spalanie , wejdz na gogle wpisz dane techniczne aut i posprawdzaj . :nienie:

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zmiany w benzynach po lifcie były dość oczywiste.

 

735i -> 740i po lifcie - o ile przed to nie jest dobry wybór (moc średnia, a pali prawie jak 4.4) to po lifcie już jest OK. Minus - troche słabsze wyposażenie zazwyczaj.

 

745i -> 750i po lifcie - silnik sporo poprawiony w stosunku do wersji przedliftowej. Wiekszy, a pali praktycznie tyle samo. Wart polecenia.

 

740d odpada, ja go nie mielem, ale znalem i slyszalem od serwisantow historie co sie z tym silnikiem dzieje podczas użytkowania i robert dobrze podsumował koszta jego eksploatacji.

 

745d jeszcze ujdzie, bo jest to w miare nowy model i lepiej zrobiony, niż 740d. Berni jest naszym "testerem" i moze Ci cos w temacie powiedziec :D

 

730d to ogolnie byla najtansza wersja E65 a zarazem najbardziej ekonomiczna (9-11 srednio to zawsze mniej od 12-14 srednio dla benzyny np.). Była też 3 litrowa benzyna ale wychodzila raczej w ilosciach niezauważalnych.

 

Phaeton - jak ktoś słuszanie zauważył, to auto po 1-2 latach wygląda jakby miał 10-20 lat. Mnie sie nie podoba, ale przede wszystkim - dla kogoś kto kupuje BMW, a nie byle auto, ta opcja i tak nie wchodzi w grę.

Edytowane przez Zodiac
Opublikowano

BMWWMB, śledząc Twoje posty faktycznie nie dziwię się frustracji związanej z posiadaniem 7-er. Moze kupiłes ją zbyt okazyjnie ??

Proponuję sprzedaż tego feralnego modelu i zakup porządnej E65 albo Phaetona/S-klasy.

Co do Phaetona, to jesli komuś nie przeszkadza brak prestiżu oraz archaiczny wygląd to jest to dobre auto - w końcu tylko szczegółami różni się od A8, a kilkuletni kosztuje śmieszne mało jak na segment F.

 

Pzdr,

Opublikowano

E65 kupilem w dobrych pieniadzach od rodziny ktora miala go 3lata i. Znawco a E65 za ile sie kupi? Tez za smieszne pieniadze . Apropo ciesze sie ze sledzisz szkoda ze nic od siebie nie dajesz ! A opisuje problemy bo nie jestem osoba ktora cos ukrywa. Zapytasz sie poco ? Poto zeby osoby takie jak Ty mialy co czytac w wolnych chwilach. Forum jest poto by opisywac swoje spostrzezenia, na dany temat.

Nie mam zamiaru sie dochodzic na forum szczesliwy posiadaczu diesla. Na zywo to co innego! Ps zycze zebys Ty nie mial zadnych problermow ze swoim autkiem (pewnie bysmy sie nawet nie dowiedzieli, bo nic bys nie opisal)

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Opublikowano

BMWWMB możesz być pewien, że opiszę każdy problem o ile taki wystapi w moim aucie ( w innym wątku zresztą opisałem np problem niedoboru mocy). Przecież, jak trafnie napisał jeden z forumowiczów jestem testerem 4.5d :-)

Co do cen E65 vs Phaeton, to miałem na myśli modele 2-3 letnie. Nie cofam się do czasów przedliftowych.

No offence, ale po prostu dziwię się, że kupiłeś właśnie E65 (jak piszesz od rodziny, czyli znałeś wady i zalety tego modelu już wcześniej) jeśli Phaeton i S-klasa są w/g Ciebie solidniejsze/tańsze w eksploatacji.

 

Pzdr,

Opublikowano

Moje zdanie jest takie, że...

 

1.Pheaton nie ma wyglądu sportowej i szybkiej limuzyny dla młodych i aktywnych osób.

2.Poprzednia S-classe również nie.

3.Dlatego szukam 7er i dorstam decyzycjnie do 750i.

 

Oczywiście wygląd/przywiązanie do marki etc są rozpatrywane indywidualnie przez każdego użytkownika i nie mam zamiaru negować poszczególnych opinii/preferencji.

 

Berni/Zodiac - dzięki za link i opinie o wersjach silnikowych przed i po-liftowych.

 

 

PS.

1.Teraz pozostaje kwestia znalezienia źródła, gdzie można kupić 740i/750i za "normalne" pieniądze i normalnie wyposażone... Jakieś sugestie forumowiczów (poza otomoto, gratka itp)...

2.Gdzie można znaleźć "oficjalną" listę wyposażenia, jakie BMW wkładało do e65 po lifcie wraz z kodami tych opcji?

3.Czy e65 od 03.2005 to nadal e65 czy już e-xx ??

Opublikowano

Nie rozumiem Cie yaro pierw piszesz ze chcesz po lifcie potem przed liftem , nikt nie mowi o starej s-klasie , za 2005r 7ki trzeba juz troche zaplacic , dolozyl bys troszke i masz nowa s-ke.

Kolego berni z autem wczesniej nie bylo problemow , tak jak i teraz nie ma , po serwisie wszystko gra. Po 7ce bedzie s-klasa , narazie nie posiadam takich funduszy by pozwolic sobie na to auto .

Berni apropo trudno zeby samochod ktory posiadasz mial sie sypac , rok produkcji to minimum 05, jesli byly by z nim juz problemy to zlom nie auto . Problemy zaczynaja sie po 200tys :) Pozdr

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Opublikowano
Problemy zaczynaja sie po 200tys

 

Tym to już będzie się martwił następny właściciel.

 

Po 7ce bedzie s-klasa

 

S-klasa przy F01 wydaje się być zdecydowanie passe, ale to tylko moje zdanie. Zobaczymy czy nowe 7er będzie się sprzedawało równie dobrze jak niegdyś E65.

 

Pzdr,

Opublikowano
Moje zdanie jest takie, że...

 

1.Pheaton nie ma wyglądu sportowej i szybkiej limuzyny dla młodych i aktywnych osób.

2.Poprzednia S-classe również nie.

3.Dlatego szukam 7er i dorstam decyzycjnie do 750i.

 

więc tak

 

- 740 d i 745 d czesto widze w serwisie w Poznaniu robiąc cos przy leasingowej 730 d i przy moich 750-tkach i rozmawiam z ich kierowcami (są to tez najczesciej auta leasingowe itp) - koszt serwisu 740 i 745 d jest baaardzo wysoki istnieją nawet zupełnie inne stawki roboczogodzin itd.,nie mówiąc juz ewentualnych naprawach itd

- najczesciej psuje sie elektronika silnika oraz klęka turbina

- serwis benzyn jest d.tanszy i jezelimialbys sie decydowac to moim zdaniem tylko na benzynke

- koszt zakupu polifcie 750 to > 150.000 zł , pamietaj takze o kosztach ac i swrwisu - mozesz sie lekko zdziwic przesiadając sie z mondeo i audi a6 2003 - np.koszt zakupu opon letnich to ok 6 k , troche mniej zimówki itd

jezeli bedziesz robic serwis np.w aso (ja niestety musze,cale szczescie ze firma placi :)) to Twoja kieszen szybko opustoszeje np.ostatnia faktura na duze przeglad przed zimowy wyszla brutto ok 9.000 (bez powaznych napraw)

pamietaj ze kupujac w miare nowe auto klasy lux koszty sa tez lux , np. za casco firma placi ok.20.000 na rok , a bez casco straach takie auto postawic nawet na stacji benzynowej i isc zaplacic :(\

np.kupujac nawet s-ke w220 jestes w stanie duzo zejsc nizej

tak wiec spokojnie przemysl wszystkie za i przeciw, kupno auta to ne problem, koszty moga cie przerazic po przesiadce z mondeo .np amory z edc po 2700 szt itd, w firmowej przeciakał zawór na sterowniku nivo (nie wiem jak to nazwac fachowo , wyglada to jak kran) wymiana 3600 :) itd

tyle mojej rady

 

p.s.

aha i co ciekawe spotkałem sie juz z kilkoma przypadkami uszkodzonych skrzyń biegów w e65 - nawet nie pytaj o koszty napraw :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.