Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam E30 320i i umiera mi dyfer. chciałbym założyć most od e36 ale interesuje mnie jakie poprawki należy zastosować. jeśli ktoś to robił to proszę o podpowiedź. :modlitwa:
Opublikowano

dzieki za podpowiedź, jeszcze tak dla uściślenia z tym 4,44 da radę jeździć??

ewentualnie sam dyfer mogę zmienić, no i czy musi być od 2 litrowego motoru?

Opublikowano
Istotne w tym przypadku jest przełożenie ,to z jakim motorem wcześniej pracował dyfer nie ma znaczenia.Zakładam że obecnie masz właśnie 4,10 ale sprawdż :D założysz 4,44 autko będzie zrywniejsze ale kosztem prędkości maksymalnej ,jeśli więcej używasz autka po mieście to raczej nie będzie problemu ale gdy robisz długie trasy to spalanie nieco wzrośnie .
Opublikowano
szczerze mówiąc to na trasie używam maksymalej prędkości. jeśli ten 4,44 jest ok to na takim poprzestane. swoją drogą to oile moze ta max prędkośc spaść?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

wyjasni mi ktos roznice miedzy mostami np 3,45 ,a 4,40? czym sie roznia??czy moge zalozyc do autka ktore mialo most 3,45 most 4,40 i jakie beda roznice??cszemu w tych samych autkach o takich samych pojemnosciach byly rozne dyfry??

Opublikowano

np. w e36(nie wiem jak w compact-tam most jest taki sam jak w e30) sa mosty na małą(316i-320i) i duzą(325i-328i,325tds) głowe.roznica w przełozeniach(2.93, 3.15, 3.23, 3.38, 3.45, 4.44, 4.45) polega na tym ze im wieksze przełozenie tym przyspieszenie bedzie lepsze ale bedziesz osiągał mniejszą predkosc max na poszczególnych biegach(czyli predkosc maksymalna sporo spadnie)

przykładowo bedzie to wyglądac tak:

 

most 3.45

1bieg-50km/h

2-90

3-135

4-180

5-220

 

most 4.45

1bieg-40km/h

2-70

3-105

4-140

5-170

 

przeważnie było tak ze mosty 4.44 i 4.45 były montowane w automatach przy słabszych silnikach(316-318is),mosty 3.45(3.38) w manualach(316-320) i automatach(320) a mosty 2.93, 3.15 i 3.23 przy mocnych silnikach(325i,328,m3).wszystko zalezało tez od tego na jaki kontynent lub kraj był robiony samochód.

///M40pwr
Opublikowano
no duzo sie dowiedzialem dzieki,powiedz mi jeszcze czy lepiej zalozyc most 3,91 czy np 4,27 zeby zyskac na przyspieszeniu obecnie mam 3,38.czym sie rozni 3 od 4??zalezy mi na drifcie.
Opublikowano
Żeby zyskac na przyśpieszeniu to zdecydowanie 4.27 tylko że to mała głowa.Różnica między przełożeniami 3.xx i 4.xx to nic innego jak 3,xx obrotu wału pędnego na jeden obrót kół natomiast przy dyferku 4.xx wał obraca się 4.xx koła robia jeden obrót.
Opublikowano
jak przyspieszenie to bym założył 4.27,ale trzeba juz sporo wajchowac biegałką.a do driftu to musi juz byc szpera(most ze szperą),fabryczna ma 25%,mozna dac do zacisnienia(np. 40%) lub zaspawac zwykły most(szpera 100%). ty masz z3?tam most jest taki sam jak w e30 i e36 compact
///M40pwr
Opublikowano

tak koledzy mam z3 czyli zeby byl lepszy przyspiech i zeby nie bylo tragedi zalozyc 3.91? czy 4.10??,a czym sie roznia mala od duzej glowy??male glowy sa zle??

(jestema laik w tym temacie)

pzdr.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.