Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hm drugi oddech :D Trzymam Cie kolego za słowo, wyczyszczę kolektor jak tylko będę miał chwilę czasu i mam nadzieje że będzie tak jak mówisz.
Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
poczytaj topic który Ci wysłałem. Zacznij od tego i spokojnie się do wszystkiego przygotuj. Pomyśl również o czyszczeniu zaworków sterujących. Wszystko tam masz opisane. Nie musisz mnie trzymać za słowo, bo sam sie przekonasz o mojej racji. Ja wcześniej też nie bardzo chciałem wierzyć, ale poważnie się do tego przygotowałem no i wziąłem się do roboty przez jedna całą sobotę. Było warto. A i żeby Cię jeszcze dobić to proponuję wymianę odmy.:) Pozdrawiam!
Dolo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poczytaj topic który Ci wysłałem. Zacznij od tego i spokojnie się do wszystkiego przygotuj. Pomyśl również o czyszczeniu zaworków sterujących. Wszystko tam masz opisane. Nie musisz mnie trzymać za słowo, bo sam sie przekonasz o mojej racji. Ja wcześniej też nie bardzo chciałem wierzyć, ale poważnie się do tego przygotowałem no i wziąłem się do roboty przez jedna całą sobotę. Było warto. A i żeby Cię jeszcze dobić to proponuję wymianę odmy.:) Pozdrawiam!

odme wymieniłem 10tys temu - nie chcę zepsuc turbiny a odma ma na to duzy wpływ

Pozdrawiam
Opublikowano
poczytaj topic który Ci wysłałem. Zacznij od tego i spokojnie się do wszystkiego przygotuj. Pomyśl również o czyszczeniu zaworków sterujących. Wszystko tam masz opisane. Nie musisz mnie trzymać za słowo, bo sam sie przekonasz o mojej racji. Ja wcześniej też nie bardzo chciałem wierzyć, ale poważnie się do tego przygotowałem no i wziąłem się do roboty przez jedna całą sobotę. Było warto. A i żeby Cię jeszcze dobić to proponuję wymianę odmy.:) Pozdrawiam!

odme wymieniłem 10tys temu - nie chcę zepsuc turbiny a odma ma na to duzy wpływ

 

Mógłbyś rozwinąc myśl związaną z odolejaczem?

sex, drugs and BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hm, odma ma duży wpływ na trwałość turbo!!

Odma to tzw odpowietrzenie skrzyni korbowej, jeśli jest zapaprana to funkcjie odpowietrzania przejmuje turbina a to jet dla niej zabujcze.

O odmę należy dbać koszt niewielki a jednak ma ogromny wpływ na turbo

Jeśli powietrze pójdzie przez kanały olejowe turbiny to sami się domyślcie co może się stać i to w ułamku sekundy.

Teraz zauważyłem że masz 330i więc temat odmy nie powinien niepokoic Twojego snu

Pozdrawiam
Opublikowano

Ja kilka tygodni temu zablokowałem EGR (przez zatkanie wężyka od podciśnienia) więc moge coś powiedzieć na ten temat.

 

Są pewne konsekwencje, mianowicie:

 

1. Na kompie wyskakuje błąd: DDE Fault code 6: Exhaust gas recirculation (control deviation). Ale wg WDS jego jedyny skutek to deaktywacja EGR-a, czyli w sumie to o co chodzi - ECU przestaje używać EGR-a :)

 

2. Po każdym zgaszeniu silnika słychać głośne brzęczenie w okolicy zaworka podciśnieniowego EGR, pewnie trzeba by go też odłączyć ale póki co nie chciało mi sie za to zabierać.

 

3. Nie stwierdziłem różnicy w pracy silnika z i bez EGR (ale może dlatego że rok wcześniej miałem czyszczony cały dolot). Inna sprawa że różnicy kilku koni i tak sie nie odczuje, trzeba by na hamownie jechać przed i po.

 

Jeżdze bez EGR tylko dlatego ze nie widze za bardzo jego zalet (poza ochroną środowiska) a jedynie same wady (sadza, cieplejsze powietrze w dolocie = gorsze osiągi itp).

 

Ale musze przyznać że auto faktycznie nagrzewa ciut za długo - ok. 7 km jazdy przy obecnej temp (a termostat główny mam nowy). Jutro odblokuje EGR-a i sprawdze jak szybko wtedy sie nagrzeje.

 

Dodam że silnik to M47 136PS

Zbir
Opublikowano

A ja czyściłem i elektrozawory i EGR i cały kolektor, a na tamten czujnik nie zwróciłem uwagi... nawet nie pamiętam, czy był rozbieralny.

Ma ktoś fotki, albo potrafi wytłumaczyć, co tam trzeba wyczyścić?

Bo na 99,99% nie jest podobny do elektrozaworów i nie ma tej siateczki/membrany :roll:

 

PS. Jest też jeszcze jeden zawór, po prawej stronie kolektora, pod jego spodem, mocowany na wsuwkę...

Wiecie jak go profilaktycznie przeczyścić? Bo też nie był dla mnie podobny do znanych na pamięć elektrozaworów od EGR i turbo :mrgreen:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
A ja czyściłem i elektrozawory i EGR i cały kolektor, a na tamten czujnik nie zwróciłem uwagi... nawet nie pamiętam, czy był rozbieralny.

Ma ktoś fotki, albo potrafi wytłumaczyć, co tam trzeba wyczyścić?

Bo na 99,99% nie jest podobny do elektrozaworów i nie ma tej siateczki/membrany :roll:

 

PS. Jest też jeszcze jeden zawór, po prawej stronie kolektora, pod jego spodem, mocowany na wsuwkę...

Wiecie jak go profilaktycznie przeczyścić? Bo też nie był dla mnie podobny do znanych na pamięć elektrozaworów od EGR i turbo :mrgreen:

 

ten czujnik w kolektorze znajduje się na jego tylnej ściance, przykręcony na jedną śrubkę. Mała tulejka z uszczelką gumową tego czujnika jest wpuszczona w kolektor. Jak nazwa wskazuje tulejka ma w środku dziurkę na którą działa ciśnienie w kolektorze i jeżeli ona jest zapchana nagarem to siłą rzeczy odczyty ciśnienia są przekłamane, co jednocześnie ma wpływ na pośrednia pracę turbiny, czyli jej sterowanie elektrozaworkiem, który dostaje sygnał z komputera o ciśnieniu panującym w kolektorze. On też steruje dawką paliwa podawaną na wtryski. Ot i tyle. Po wykręceniu czujnika, trzeba po prostu sprawdzić czy dziurka nie jest zapchana i ewentualnie delikatnie wyczyścić - uważając jednocześnie żeby nie wbić głębiej tego syfu co jest na początku. Ja czyściłem igłą, ale stroną z oczkiem.

Ten czujnik to nr 17 na linku

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AX71&mospid=47664&hg=11&fg=40

Dolo
Opublikowano
A ja czyściłem i elektrozawory i EGR i cały kolektor, a na tamten czujnik nie zwróciłem uwagi... nawet nie pamiętam, czy był rozbieralny.

Ma ktoś fotki, albo potrafi wytłumaczyć, co tam trzeba wyczyścić?

Bo na 99,99% nie jest podobny do elektrozaworów i nie ma tej siateczki/membrany :roll:

 

PS. Jest też jeszcze jeden zawór, po prawej stronie kolektora, pod jego spodem, mocowany na wsuwkę...

Wiecie jak go profilaktycznie przeczyścić? Bo też nie był dla mnie podobny do znanych na pamięć elektrozaworów od EGR i turbo :mrgreen:

 

ten czujnik w kolektorze znajduje się na jego tylnej ściance, przykręcony na jedną śrubkę. Mała tulejka z uszczelką gumową tego czujnika jest wpuszczona w kolektor. Jak nazwa wskazuje tulejka ma w środku dziurkę na którą działa ciśnienie w kolektorze i jeżeli ona jest zapchana nagarem to siłą rzeczy odczyty ciśnienia są przekłamane, co jednocześnie ma wpływ na pośrednia pracę turbiny, czyli jej sterowanie elektrozaworkiem, który dostaje sygnał z komputera o ciśnieniu panującym w kolektorze. On też steruje dawką paliwa podawaną na wtryski. Ot i tyle. Po wykręceniu czujnika, trzeba po prostu sprawdzić czy dziurka nie jest zapchana i ewentualnie delikatnie wyczyścić - uważając jednocześnie żeby nie wbić głębiej tego syfu co jest na początku. Ja czyściłem igłą, ale stroną z oczkiem.

Ten czujnik to nr 17 na linku

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AX71&mospid=47664&hg=11&fg=40

Dzieki Dolo za rozświetlenie tematu :)

Chyba pójdę do garażu i profilaktycznie postaram się do niego dostać bez ściągania kolektora; może da radę.

 

Oto główny bohater:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img142.imageshack.us/img142/5880/11qg0.jpg

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jak kolego wyczyściłeś ten czujnik?? napisz czy sie coś poprawiło z doładowaniem.bb
Pozdrawiam
Opublikowano
I jak kolego wyczyściłeś ten czujnik?? napisz czy sie coś poprawiło z doładowaniem.bb

Niestetz obowiyki stanelz mi na drodye :?

Jak dam rade, to wezme sie za to po poludniu.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ja zblokowalem wezyk od egr tak jak ju ktos wczesniej pisal i moje odczucia sa jedynie takie ze zdolu lepiej sie zbiera

 

co do dluzszego nagrzewania to nie zauwazylem - jezdze codziennie ta sama trasa i wskazowka staje w pionie w podobnym czasie

Opublikowano
a czy to prawda że zaślepienie egr ma jakiś wpływ na puszczenie dymka czarnego przy ostrym depnięciu, a może to jedynie mit tych co zaślepili.
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
znaczy dymi jak depniesz ostro czy jak kto woli bąka puści :) tak po zaślepieniu jak przed :) żadnego wpływu na czystość - czyli mit. to jak u mnie działa egr to nie ma większego sensu w zaślepianiu :) ktoś pisał że lepiej się zbiera po tym zabiegu - ale czemu ma tak być ??
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano

nic sie nie zmienilo po zaslepieniu jesli chodzi o dymienie

 

oczywiscie przy mocnej przegazowce na postoju lekkiego bąka pusci ale to norma bez zadnej przesady i tak samo bylo wczesniej

 

jesli chodzi o lepsze zbieranie przy wylaczonym egr to fakt jest taki ze zamiast spalin silnik dostaje czyste powietrze wiec sie nie dlawi, mozna to latwo sprawdzic na inpie: wskazanie przeplywki przy podlaczonym egr - oraz po odlaczeniu

 

ja u siebie odczuwam roznice na niskich obrotach

 

pozdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
I jak kolego wyczyściłeś ten czujnik?? napisz czy sie coś poprawiło z doładowaniem.bb

OK, dzisiaj wyczyściłem ten czujnik ciśnienia doładowania, sam otwór był "zapchany" w 1/3 jego średnicy, ale w środku też było ciut mazi z kolektora.

Do czyszczenia użyłem igły i szpilki (stroną "łepka"). Na foto już czysty.

 

http://images41.fotosik.pl/83/4ef673bbc40f418em.jpg

 

Poza tym zdjąłem węż dolotu do turbiny i przepływki i wyczyściłem przepływkę (ten drucik) wacikiem z benzyną ekstrakcyjną.

 

Efekt poprawy jest naprawdę odczuwalny!

Ostatnio moja 320d podczas przyspieszania miała momenty zawahania przy przyspieszaniu między 2100 a 2400 obr/min, teraz tego nie ma :)

 

Wyczyścić warto, nie ma z tym dużo roboty.

 

PS. "Dwie krople" oleju po odkręceniu rury dolotu do turbiny, właśnie na końcu tej rury i na wlocie do turbiny od strony zimnej świadczą o... :?:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świadczą moim zdaniem o zdrowej turbinie.

Ja żeby wyczyścić ten czujnik pewnie będę musiał zdiąć kolektor, w 4- cylindrowym pewnie dostęp jest lepszy

Pozdrawiam
Opublikowano
Świadczą moim zdaniem o zdrowej turbinie.

 

Tzn powinno być ciut oleju na wlocie do turbiny od strony zimnej (przed wirnikiem)?

Czy inaczej - jest zdrowa, bo ma TYLKO trochę oleju, a nie "pływa"?

 

Skoro już zapytałem o A, zapytam o B :

Od rury dolotu do turbo odchodzi gdzieś w połowie jej długości krótka gumowa rurka, która łączy się z jakimś "kanałem" idącym pod/wzdłuż obudowy filtra paliwa. Czy to jakiś odpływ/dopływ oleju czy co?

 

Ja żeby wyczyścić ten czujnik pewnie będę musiał zdiąć kolektor, w 4- cylindrowym pewnie dostęp jest lepszy

 

Nie dam głowy, ale niestety pewnie tak.

Ja zdjąłem gorną obudowę, półkę z filtrem powietrza, taką cienką osłonę termiczną na tylnej stronie kolektora i tą ścianę grodziową.

I dostęp był bez problemu na małą grzechotkę. A czujnik wyjąłem normalnie ręką, więc miejsca było w sam raz :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

witam wszystkich,

Wczoraj ponownie zajrzalem do zaworu egr (po przejechaniu 5-7tys km) i okazalo sie ze jest zapieczony w pozycji zamknietej. sprawdzilem wskazania przeplywomierza, na jalowym oczekiwany wynik to: 293mg/H zmierzony: 441mg/H, czyli takie wskazania jakie podaje komputer kiedy np. zaslepimy ERG,

Co kilka dni mam na kompie blad 3FF0: błąd przepływomierza - błąd mieszanki, zbyt dużo powietrza w stosunku do paliwa. podlaczalem auto do INPY, KTS 500 Bosch'a, DIS i SOLUS PRO w różnych odstępach czasowych i wyskakiwal ten sam blad co kilka dni.

 

auto ciągnie i można jeździć, ale ciągnie troche słabiej, turbina troche głośniej pracuje i ma mniejsze ładowanie, jak wcisne gaz auto się zbierze ale po chwili. przed wczorajszym czyszczeniem w zaworze egr zebrało się sporo syfu. teraz nie wiem czy jeśli odetkam egr sprawa się nie pogorszy, czy mam szukać przyczyny w czujniku ciśnienia doładowania? jedynie tego czujnika nie czyściłem bo nie mogłem go wyciągnąć z kolektora. elektrozawor egr wyczyszczony - nie był zasyfiony, przewody podciśnieniowe ok, turbo steruje komputer (brak elektrozaworka od strony turbo w m47n). dodatkowo zauważyłem że od strony egr przy IC zebrało się sporo sadzy... Obawiam się że jak odblokuje egr to autko mi zupełnie zamuli.

 

Z tego co zrozumialem to zaslepienie egr poprawia moc auta, a w moim przypadku wydaje sie ze jest odwrotnie, alo to nie to

  • 2 lata później...
Opublikowano

Mam pytanie. Czy w e46 320d 150KM na CR ze po zaslepieniu rurym idacej do EGR oraz wezyka podcisnienia pokazuje potem błąd?

I jeszcze jedno, jak w skrócie wyglada zasada działania EGR, co dzieje sie ze spalinami gdy jest zaslepiony? Moze ktos to opisać. Mam plastikowy separator odmy, to tez jest powiazane z tym ukaldem dopalania spalin?

Opublikowano

nie wiem ale ja zaślepiłem wczoraj egr, byłem happy itd a dziś wykichał błąd check engine, pojechałem do mechanika pełen nadzieji że wyłączy go albo ograniczy dis-sem ale nie mógł się dostać do w disie w tej opcji do mojego sterownika

niby do 2003 nie wyskakuje błąd a po 2004 wyskakuje

zaślepie go jak będe chipował, wtedy niepowinien wywalać błedu

  • 7 lat później...
Opublikowano
Witam A co jeśli membrana w zaworze EGR jest nieszczelna!? To co mi da zaslepienie tego? Skoro spaliny mogą same wtedy otworzyć zawór.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymienić zawór, później ograniczyć i będzie dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.