Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy jest mozliwosc zaslepienia w tym aucie zaworu EGR? We wczesniejszych autach, ktore mialem byla taka mozliwosc. Mozna to bylo zrobic mechanicznie (przez zaslepienie wezyka) i elektronicznie (przez interfejs diagnostyczny). Jak to jest w E46 320d?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest możliwość popżez ucięcie wężyka i wkręcenie z obu stron srubek.

Zastanawia mnie tylko po co ten zabieg wykonywać, z tego co pamiętam dopiero kupiłeś to autko a już chcesz grzebać :nienie:

Moim zdaniem powinno być tak jak zrobiła fabryka i kropka.

Pozdrawiam
Opublikowano
Gdyby wszystko mialo byc jak fabryka wydala, to nie byloby chiptuningu, a to chyba nie uwazasz za zlo :) We wczesniejszym aucie zaslepilem EGR elektronicznie i auto troche lepiej ciagnelo od dolu. Zadnych innych objawow nie zauwazylem. Dlatego pytam jak to jest w 320d.
Opublikowano
Gdyby wszystko mialo byc jak fabryka wydala, to nie byloby chiptuningu, a to chyba nie uwazasz za zlo :) We wczesniejszym aucie zaslepilem EGR elektronicznie i auto troche lepiej ciagnelo od dolu. Zadnych innych objawow nie zauwazylem. Dlatego pytam jak to jest w 320d.

Tak jak Hunter napisał - przecinasz wężyk idący od zaworu sterującego EGR do EGR i zaślepiasz jego obie końcówki.

Ja zaślepiłem tak wczoraj, niestety jeszcze nie mogłem sprawdzić, czy auto choć ciut lepiej przyspiesza, wszystko przez tą pogodę.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam przykrecony elektronicznie, ale delikatnie. Trza dbac o srodowisko :D

Na ile procent go ustawiłeś?? Disem jak sie domyślam. :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano

ja tez zaslepilem jak wyzej koledzy pisza

 

teraz lepiej sie zbiera od dolu

 

pozdr

Opublikowano
Mechanik przymknal mi KTS'em od Boscha. Jest otwarty chyba na 30%. Autko mniej dymi, lepiej sie zbiera, troche ciszej pracuje.
Opublikowano (edytowane)

Jak zaslepie mechanicznie tak jak koledzy wyzej pisali, to komputer nie bedzie zglaszal zadnych bledow?

 

Moglby ktos wrzucic fotke, ktory wezyk dokladnie trzeba rozciac i zaslepic?

Edytowane przez Majes86
Opublikowano
Jezeli chcecie ograniczać EGR to najlepiej to zrobić elektronicznie i przykręcić go przez komputer. W zimie po całkowitym zamknięciu EGR silnik bardzo długo się nagrzewa i przez to więcej pali. Ja mam tak samo przykręcony na 30% i silnik do końca niebieskiego pola - to jest granica do której nie powinno się instrukcyjne przekraczać 2000 obr/min - nagrzewa mi się po przejechaniu około 4 km. Poza tym największy syf w wylocie - czyli też na katalizatorze - zbiera się podczas pracy zimnego silnika. Czyli oprócz ochrony środowiska EGR ma na celu wydłużenie żywotności kata. Pamiętajcie, że jak wejdą do nas normy unijne, dobry wyziew z wydechu będzie nam potrzebny na przeglądzie. Bez kata wtedy ani rusz. Poza tym jakiś szczególnych osiągów bo zablokowaniu EGR auto nie zyskuje.
Dolo
Opublikowano
Ja mam przykrecony elektronicznie, ale delikatnie. Trza dbac o srodowisko :D

Na ile procent go ustawiłeś?? Disem jak sie domyślam. :mrgreen:

Bawiłeś się już DISem w tej kwestii? :P

Bo skoro faktycznie auto się dłużej nagrzewa, to elektroniczne "przyblokowanie" otwarcia EGRu wydaje się być lepszym rozwiązaniem :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Ja przerabiałem ten temat u siebie. Latem zablokowałem EGR i potem przyszła zima. Auto się długo nagrzewało, magicy poradzili mi, że nie powinienem całkowicie blokować EGR tylko go przykręcić w ASO i tak zrobiłem - robiąc coś przy okazji. Okazało się wtedy, że chłodnica spalin - przed zaworem EGR była tak zabita osmolinami, że trudno ją było przepchać. Dlatego odradzam całkowite blokowanie EGR. Wczesnie czy później się z nim przeprosimy, ja niestety po nadejściu zimy raz dwa to zrobiłem. Teraz mam z głowy, no i kat nie dostaje w du...ę.
Dolo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem jak to disem zrobić, tylko czy to ma sens moze na lato gp troszke przyblokuje ale jakos nie widze ze to ma pomoc
Pozdrawiam
Opublikowano
A w czym przyblokowanie EGR-u ma w ogóle pomóc. Ten silnik jest już tak skonstruowany i jedynie co możemy w nim robić to tylko zmieniać niektóre parametry poprzez regulowanie czynników, które się dają regulować - oczywiście nie przeginając w jedną lub w drugą stronę. Ja na pewno już nie będę się bawił w eliminowanie działania jakichkolwiek urządzeń - a odcięcie EGR na tym polega - bo niestety sam się przekonałem, że na niewiele się to zdaje. W ogólnym rozrachunku i tak wyjdziemy na minus.
Dolo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A w czym przyblokowanie EGR-u ma w ogóle pomóc. Ten silnik jest już tak skonstruowany i jedynie co możemy w nim robić to tylko zmieniać niektóre parametry poprzez regulowanie czynników, które się dają regulować - oczywiście nie przeginając w jedną lub w drugą stronę. Ja na pewno już nie będę się bawił w eliminowanie działania jakichkolwiek urządzeń - a odcięcie EGR na tym polega - bo niestety sam się przekonałem, że na niewiele się to zdaje. W ogólnym rozrachunku i tak wyjdziemy na minus.

Popieram w 100% ma być to niech bedzie

Pozdrawiam
Opublikowano
Swego czasu wypowiadałem się na temat - ajk to wyczyściłem EGR wraz z kolektorem - z nagaru jaki się tam odkłada. Warto to zrobić. Poza tym w kolektorze, na jego tylnej ściance jest czujnik ciśnienia, i zamiast zaślepiać EGR lepiej jego wykręcić i przeczyścić wlot, bo on pośrednio steruje pracą turbiny.
Dolo
Opublikowano
Jeżeli CI się zbytnio nie chce to na początek sam czujnik, ale lepiej polecam czyszczenie zaworu EGR i kolektora dolotowego. Jest to trochę pracochłonne, ale satysfakcja gwarantowana. Jezeli chociaz trochę umiesz grzebać przy swoim aucie to spokoje sobie poradzisz z czyszczeniem zaworu EGR i kolektora (a przy tym czujnika o którym pisałem i który znajduje się właśnie na tylnej ściance kolektora - patrząc od przodu). Na te czynności trzeba się trochę przygotować z uszczelkami i czasem. To wszystko
Dolo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli CI się zbytnio nie chce to na początek sam czujnik, ale lepiej polecam czyszczenie zaworu EGR i kolektora dolotowego. Jest to trochę pracochłonne, ale satysfakcja gwarantowana. Jezeli chociaz trochę umiesz grzebać przy swoim aucie to spokoje sobie poradzisz z czyszczeniem zaworu EGR i kolektora (a przy tym czujnika o którym pisałem i który znajduje się właśnie na tylnej ściance kolektora - patrząc od przodu). Na te czynności trzeba się trochę przygotować z uszczelkami i czasem. To wszystko

Dopiero co wymieniłem 6 wtrysków i miałem wszystko rozgrzebane ale już za późna godzina była i dałem sobie spokój, ale pomyśle nad tym czujnikiem żeby go tam wyciągnąć bez rozbierania wszystkiego,

Może da rade jakoś go wyjąć, z tego co pamiętam to był na jedną śrubkę na kluczyj 10

Pozdrawiam
Opublikowano
Powinieneś teraz żałować, że przy wymianie wtrysków nie wyczyściłeś EGR i kolektora. Naprawdę znacząca różnica. Auto po wyczyszczeniu wszystkiego zyskuje ładnych parę koników.
Dolo
Opublikowano

Może da rade jakoś go wyjąć, z tego co pamiętam to był na jedną śrubkę na kluczyj 10

Dokładnie to ten na jedną śrubkę!

ALE lepiej poświęcić trochę więcej czasu i pomyśleć oczyszczeniu EGR i Kolektora.

Dolo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze mogłem wyczyścić, ale z drugiej strony wszystko przedemną i satysfakcja też :mrgreen:

Ale czy aż tak jest to odczuwalne?? Myślę żę największy wpływ na moc może mieć czujnik który jest w kolektorze, ale pewnie i tak wszystko wyczyszczę

tylko że ściąganie kolektora zawsze wiąże się z ryzykiem że jedna z podkładek gumowych gdzieś wpadnie do kanałów w silniku :(

Pozdrawiam
Opublikowano
Nie jest to takie straszne, uszczelkę zawsze można wyciągnąć - nie wpadają one same od tak do środka - chodzi mi tylko o to, że jeżeli miałeś ściągany kolektor to powinny być wymieniane uszczelki - nie są drogie w ASO - a jeżeli nie były to przy okazji czyszczenia będziesz mógł je wymienić. Ja z kolektora wyskrobałem jedną torebkę po cukrze nagaru. Po złożeniu wszystkiego do kupy auto złapało jakby drugi oddech. Lekko i szybko wchodziło na obroty. Mój kolektor jest trochę krótszy to mi sprawniej to poszło. Ty się będziesz trochę dłużej bawił bo Ty masz chyba 6 wiaderek. Ale jak to zrobisz dokładnie to sam z siebie będziesz dumny.
Dolo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.