Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżdzę umiarkowanie spokojnie, zauważyłem że w trybie D przy prędkości około 80-90kmh obroty ciut pływają - na obrotomierzu o jakieś 100rpm góra dół.

 

przełączenie na tryb manualny - obroty się uspokajają a przynajmniej sprawiają takie wrażenie

 

nie wygląda to na zmianę biegu, bo jak wymuszę ręcznie bieg to różnica jest na poziomie 400rpm a tu tylko sto...

 

wyłączenie klimy też nic nie zmienia

 

auto dziś przy okazji innej naprawy przechodziło test GT1 w aso i błędów nie wykazał, a przynajmniej ja nic swoim okiem nie widzę na ile mi znajomość niemieckiego pozwala, ani też pan z serwisu na nic nie zwrócił uwagi.

 

 

może ktoś ma jakiś pomysł cóż to może być ? Ewentualnie może ten typ tak ma. Krótko to autko u mnie i jeszcze do paru rzeczy sie przyzwyczajam :)

Opublikowano

może przy tej prędkości sterownik autamatu nie wie czy spinać czy nie. raz wrzuca luz i obroty spadają drugim razem spina i obroty podskakują.

 

ja to może z 3 razy zaobserwowałem na dystansie 5000km, podczas jazdy na wzniesieniach, wyglada tak jakby zawór lok-up raz był on raz off.

Opublikowano
A to nie wina czipa na 320+ koni?

 

o ile mi wiadomo to chipa nie ma i raczej nie bedzie :)

 

może przy tej prędkości sterownik autamatu nie wie czy spinać czy nie. raz wrzuca luz i obroty spadają drugim razem spina i obroty podskakują.

 

ja to może z 3 razy zaobserwowałem na dystansie 5000km, podczas jazdy na wzniesieniach, wyglada tak jakby zawór lok-up raz był on raz off.

 

dokładnie tak to by wyglądało. Próbowałem skasować adaptacje skrzyni, nie jestem pewien czy dobrze bo w zasadzie różnicy po ruszeniu nie zauważyłem /ani pod kątem tych obrotów ani wogole jakiejkolwiek/.

może źle to zrobiłem. Trzeba będzie spróbowac jeszcze raz chyba.

Opublikowano

pobawiłem się dziś troche z tempomatem

 

z obserwacji wynika że kłopot jest jadąc 89-92kmh - czyli około 1350rpm - wtedy pojawia się falowanie +/- 50rpm - niby nic ale czuć i widać.

 

jak się przyśpieszy lub zwolni nawet o 1km to problem znika

 

na innych biegach - z tą samą ilością obrotów nie wygląda żeby był kłopot...

 

cóż to może być ?

Opublikowano

napisalem ci na PM ale wkleje tutaj

 

 

jak to dokladnie u Ciebie wygląda ?

 

u mnie 3 tygodnie temu wymieniali przewody sterowania turbinami/-ą nie wiem dokladnie jutro dopiero dostane kwity z aso co tam sie działo.

 

objawy mam takie - przy 90kmh jadąc na D, czy to gaz trzymany nogą czy to tempomat, faluje sobie obrotami o jakieś 50rpm góra / dół. Niby nic ale denerwuje i zdrowym objawem nie jest.

 

podobno wczesniej poprzedni wlasciciel zgłaszał to do aso, to mu wlasnie te przewody wymienili, ale wtedy była jeszcze sytuacja taka ze auto ponad 180kmh nie chciało jechać. I faktycznie, po wymianie zaczeło jechac normalnie. Tylko nadal faluje przy tych 'spokojnych' 90kmh :/ Poprzedni wlasciciel podsumował ze w ASO powiedzieli mu że "tak ma być". Aso tego nie pamieta jakoby tak powiedziało. Cuda...

 

inne aso zaprasza na diagnostykę, i 'może coś znajdą'

 

zastanawiam sie czy to turbiny, czy to te rurki, czy to nieszczelnośc, czy to wariant najgorszy - zbliżająca się do konca skrzynia biegów. Cokolwiek dziwne bo auto ma 100.000km przebiegu...

 

domyslam sie po twoim przypadku ze raczej nie skrzynia biegów bo przez te kilka miesiecy od zadania pytania już by pewnie umarła ?

 

 

przełączenie na DS - problem znika, albo zmienia miejsce wystepowania, bo wtedy przy 90kmh jest około 2000rpm... dziś poszukam

 

wiec faktycznie by wychodziło ze to coś z załączaniem turbin

 

czy może ktoś wie gdzie znaleźć informacje ktora turbina przy jakich obrotach się załącza ?

Opublikowano
A to nie jest przypadkiem tak że turbo wymienia się w całości? Kolega Jdef miał taka sytuacje i sprawdzaliśmy w DISIE z DIS wynikało że sterowanie jest integralną częścią turbo i wymienia się je w komplecie, jednak w Polsce potrafią podobno wymienić samo sterowanie :) I u niego jakoś tak właśnie było z tym że turbo i tak działało źle pomimo że działało lepiej niż przed.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Uszkodzony jest tzw konwerter (sprzegło hydrokinetyczne) w skrzyni.

 

U mnie jest to samo, spec zdiagnozował, kilka innych osob tez, niebawem musze to naprawic.

Opublikowano
A sprawdzales ten konwerter?

Co do konwertera to jak sie spotkaliśmy,a było już późno wieczorem i prowadził krecik nie wiem czy on wie,czuje kiedy zapina (tyle było do obgadania).Ale nic straconego przed nami weekend i jak będzie chciał sprawdzimy.

hej

Opublikowano

sprawdziliśmy - na czuja - wygląda że sprzęgło jest ok...

 

dodając do tego jeszcze podręcznikowe wyniki na hamowni, czyli 275KM/580nm w podanych zakresach obrotowych i żadnych zadyszek w czasie rozpędzania się do 250 na rolkach.... odpadły przepływomierz i turbawki.

 

trzeba sie będzie na upgrade softu zapisać do serwisu i sprawdzić czy to rozwiąże problem...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

I jak ? rozwiazales temat??

 

bo ja chce wlasnie usunac ten problem u siebie, i nie wiem od czego zaczac, czy dojscie do konwertera czy na poczatek przeprogramowac skrzynie?

Polecacie ASEKO na minskiej?

Opublikowano

nie mialem czasu sie bawić z tematem dalej

 

po wgraniu softu nie ma zmian.

 

 

aseko - u mnie wgrali soft, i tyle ;)

 

nie mialem czasu pojechac drugi raz na poszukiwania szczegółowe :(

Opublikowano
moze sproboj zrobic reset adaptacji skrzyni i pojezdzij potem bardziej agresywnie przez jakis czas - z tego co pamietam to niektore automaty dopasowuja sie do stylu jazdy kierowcy i tu moze tkwi problem
Opublikowano

ciężko wyczuć, bo raz w ub tygodniu był taki dzień ze za żadne skarby falować nie chciało :)

 

a droga codziennie ta sama

Opublikowano
łoo Panowie ale kombinujecie skrzynia, turba cuda, to jest znany problem, mialem to samo okazalo sie ze DPF byl zapchany. Musza Ci podlaczyc w serwisie auto i wprowadzic w tryb wypalania sadzy...
Opublikowano
Nie chodzi o doswiadczenie bo ja tez nie wiedzialem o co chodzi po prostu podlaczenie do komputera pokazalo ze filtr ma iles tam % zapelnienia i wypalili. Sam sie oczywiscie wypala ale jak duzo zamulasz auto to moze nie wyrobic i trzeba podpiac komputer. Mowiac kombinujecie mialem na mysli ze ASO kombinuje a raczej wali w ch&&^ co ma turbo do skaczacych obrotow by Ci wymienili za grube $ turba skasowali DPF i nawet bys nie wiedzial no ale coz Polska... ;)
Opublikowano

W Aseko wgrali mi nowy soft, i musze powiedziec ze sie poprawilo. Jest juz prawie idealnie, czasami szarpnie, ale obroty juz tak nie falują.

Myśle ze wymiana oleju powinna tez dac kolejne pozytywne rezultaty, skrzynia powinna plynniej bez szarpniec pracowac :) oby :)

 

No ale zmiana softu w 98% zniwelowala falowanie i szarpanie skrzyni.

Opublikowano

nie ma sprawy

 

bedziesz w okolicy ursynowa to moze porównamy z bliska moje i twoje, zobaczymy czy to co u mnie to było u ciebie wczesniej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.