Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się ponieważ kolega zafundował mi dziś jazde swoim e39 530d...

Powiem krótko - autko zbiera się niesamowicie.

 

Miałem kiedyś e34 525i 95r w b.dobrym stanie bez gazu i samochód miał rewelacyjne osiągi, do dziś byłem przekonany, że lepsze od 530d.

Posprawdzałem w tabelach osiągów i powiem, że 530d wypada bynajmniej lepiej w teście 0-100 od 525i e34. Skoro to diesel to pewnie po 100km/h zbiera się też lepiej od 525i e34

 

Normalnie szok dla mnie. Obecnie jeżdżę Paskiem 2.0 TDI 140 PS i autko ma niezłe osiągi ale przyznam, że e34 525i utkwiło mi w pamięci jako strasznie szybkie autko.

 

Jak wasze opinie, czy to możliwe że 530d jest szybsze w każdym zakresie prędkości od e34 525i 24v????

www.swiatdrewna.eu
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
oczywiscie ! w calym zakresie uzytecznych obrotow bedzie duzo lepsze. moment obrotowy jest o niebo lepszy , mialem mozliwosc poscigania sie z 330i, i roznica naprawde jest smiesznie mala. [ oczywiscie na kozysc 330]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo masz chipa albo Ci odpuścił bo mu się żal Ciebie zrobiło, że zarypiesz turbinę. :wink:
Opublikowano

Mowa o 530d z 98 czy 2000r.? Bo tak jest mała różnica w mocy?

 

Ciężko mi to sobie wyobrazić bo mój na benzynie rwie do przodu aż skóra mi drętwieje na głowie :shock:

Opublikowano
Miałem dużo benzyn i powiem wam,że 3.0d 193KM daje rade.Niby ta sama moc w 2.5i 192KM ,ale benzyna dostaje baty.

 

3.0d przy wyscigu 0-80 potrafi złoić nawet wyraznie mocniejszy samochod. Przy 0-100 juz gorzej, bo po drodze trzeba dodatkowa zmiane biegu na trójke wykonac, wiec to jest moment kiedy benzyniak zyskuje przewage

Opublikowano
p. vortex 5. 3.0 d - do setki ma 7.8 !! a jego przewaga rosnie znaczaca po przekroczeniu setki ! powinniscie sprawdzic sobie serie na hamowni.
Opublikowano
p. vortex 5. 3.0 d - do setki ma 7.8 !! a jego przewaga rosnie znaczaca po przekroczeniu setki ! powinniscie sprawdzic sobie serie na hamowni.

 

530d (manual, sedan) ma faktycznie 7.8, ale 530i (manual, sedan) ma już tylko 7.1

 

nie wiem jak zrozumiales to co napisalem, ale chodzilo mi o cos takiego:

 

wyscig 530d - 530i

 

0-80 ----> 530d wyraznie wygra

0-100 -----> moze byc roznie, 530i ma podejrzewam przewage bo nie musi wrzucac trójki

100-200 ----> 530d znowu wygrywa zdecydowanie (tego nie napisalem wczesniej, ale zgadzam sie z toba - jezdzilem 3.0i, na codzien jezdze 3.0d i generalnie diesel znacznie przyjemniej sie zbiera przy wyzszych predkosciach niz benzyna)

 

moja serie trzyma ladnie :)

Opublikowano

Moment obrotowy diesla nie jest równy momentowi obrotowemu benzyny. Gdybyśmy mieli przykładowo te same moce i momenty w benzynie i dieslu to benzyna była by dużo mocniejsza .

 

co do 530d to miałem okazje się z takim kolesiem "po ścigać" na obwodnicy trójmiejskiej swoim e34 3.0 v8 i na LPG nie dałem rady ale jak przełączyłem na benzyne to wziąłem go ale szliśmy podobnie. Dopiero od 170 -> miałem jako taką przewagę w przyspieszeniu nad 530d

 

Trzeba przyznać że jak na diesla to ten silnik daje rade ale i tak wolę widlaste ósemki

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano (edytowane)
Hah widać, że zebrało się towarzystwo wzajemnej adoracji (czyt. właściciele 530d). A to, że 330 jest minimalnie szybsze od 530d to już w ogóle kpina :liar: Moim zdaniem dzieli je przepaść, na korzyść 330 oczywiście. A teksty o elastyczności diesla i benzyny np. od 60 do 100, na 4 czy też 5 biegu, które pewnie się tutaj jeszcze pojawią to jakiś żart, bo kto normalny wyprzedzając benzyną przy takich prędkościach używa tak wysokiego biegu. Przepraszam jeśli kogoś uraziłem ale wydaje mi się, że niektórzy niechcący bądź też celowo mijają się tutaj z prawdą ;) Edytowane przez ShakeIt
Opublikowano

Ale herezje.

e60 530i robi kilometr w 27.1s a 530d w 27.2s

Na takim odcinku prędkość wyniesie około 200km/h i wcale nie widać żeby diesel coś zyskiwał.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
Ale herezje.

e60 530i robi kilometr w 27.1s a 530d w 27.2s

Na takim odcinku prędkość wyniesie około 200km/h i wcale nie widać żeby diesel coś zyskiwał.

 

ja swoje zdanie opieram na roku jezdzenia 530d i jednym pelnym dniu jezdzenia 530i (miasto i trasa). Oczywiscie w obu przypadkach to nie są zadne skrupulatne testy, nie ma kilku egzemplarzy do porownania tylko jeden diesel i jedna benzyna. Moje SUBIEKTYWNE odczucie jest takie, ze diesel powyzej 100km/h zbiera sie WYRAZNIE lepiej. Oba auta zadbane, wiec raczej trudno podejrzewac ze benzyna nie trzyma serii (diesel tez oczywiscie bez zadnego chipa).

 

0-100 zgodze sie z przewagą benzyny, co juz powiedzialem dwa razy.

 

0-80 diesel wygra nieznacznie (trudno o duza przewage na tak krotkim odcinku). Poszukajmy moze w necie jakichs konkretnych liczb, to bedzie mozna dyskutowac - bo teraz to takie bezsensowne gadanie

 

ja zaczne w takim razie - znalazlem dane dla E60 530d dla przyspieszenia 0-80 oraz 0-100 (z automatyczna skrzynia)

 

530d

0-80 : 5.72s

0-100 : 8.45s

 

 

http://www.cartoday.com/content/magazine/roadtests/pdfs/2003/12/01/BMW%20530d%20AT.pdf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry, ale piszesz bzdury. Diesel jest lepszy do jazdy na codzień, bo zbiera się dużo lepiej z dołu niż benzyna a to w związku z zastosowaniem w nim turbo, które daje duży moment obrotowy przy niskich obrotach.

 

Prawda jest taka, że szybsze będzie auto, które ma więcej mocy i tyle. Moment obrotowy może się liczy ale w codziennym użytku ale nie w wyścigach. Jeżeli 530i ma np. 7,1 do 100 a 530d 7,8 to jakim cudem diesel ma wygrywać??????? Nie ma znaczenia przy jakiej prędkości, 530i zawsze będzie trochę szybsze, tylko że żeby 530i "jechało" musisz używać go na wysokich obrotach czyli pomiędzy maksymalnym momentem a mocą. Diesel się zbiera z dołu i daje odczucie lepszych osiągów, ale to złudzenie i tyle. Zresztą 530i ma dużo lepszą v-max niż 530d (250 do 230 km/h), a wg Twoich teorii to diesel powinien się oddalać znacznie przy większych prędkościach.

 

Niestety silniki z turbo i to nie ważne czy benzyna czy diesel są fajniejsze do jazdy na codzień (podobnie jak auta z pięciolitrowym motorem nawet o małem mocy w stosunku do 3 litrowego) bo nikt nie ma ochoty jeździć autem w zakresach 4-6 tys obrotów, a tak by trzeba było jeździć wolnossącą benzyną żeby mieć takie osiągi jak diesel z niskich obrotów.

Opublikowano
Sorry, ale piszesz bzdury. Diesel jest lepszy do jazdy na codzień, bo zbiera się dużo lepiej z dołu niż benzyna a to w związku z zastosowaniem w nim turbo, które daje duży moment obrotowy przy niskich obrotach.

 

Prawda jest taka, że szybsze będzie auto, które ma więcej mocy i tyle. Moment obrotowy może się liczy ale w codziennym użytku ale nie w wyścigach. Jeżeli 530i ma np. 7,1 do 100 a 530d 7,8 to jakim cudem diesel ma wygrywać??????? Nie ma znaczenia przy jakiej prędkości, 530i zawsze będzie trochę szybsze, tylko że żeby 530i "jechało" musisz używać go na wysokich obrotach czyli pomiędzy maksymalnym momentem a mocą. Diesel się zbiera z dołu i daje odczucie lepszych osiągów, ale to złudzenie i tyle. Zresztą 530i ma dużo lepszą v-max niż 530d (250 do 230 km/h), a wg Twoich teorii to diesel powinien się oddalać znacznie przy większych prędkościach.

 

Niestety silniki z turbo i to nie ważne czy benzyna czy diesel są fajniejsze do jazdy na codzień (podobnie jak auta z pięciolitrowym motorem nawet o małem mocy w stosunku do 3 litrowego) bo nikt nie ma ochoty jeździć autem w zakresach 4-6 tys obrotów, a tak by trzeba było jeździć wolnossącą benzyną żeby mieć takie osiągi jak diesel z niskich obrotów.

 

nie irytuj sie tak :) wlasnie dla unikniecia takich wypowiedzi napisalem wielkimi literami slowo "subiektywne" w odniesieniu do moich odczuć z jazdy. Szukam cyferek, ale jesli znajde konkretne dane zaprzeczające mojej tezie (a potwierdzajace Twoją) to po prostu przyznam ci racje

 

zeby nie bylo - nie jestem maniakiem diesli ktory musi udowadniac wyzszosc klekota na kazdym kroku. Chetnie przesiadlbym sie na benzyne, ale 3.0i wg mnie daje po prostu mniejszą frajde z jazdy niz klekot, a 4.4i przy tej ilosci km ktore pokonuje rocznie byloby po prostu za drogie. W kazdym razie stwierdzam tylko, ze odczucia jazdy dieslem są wg mnie wieksze niz benzyniakiem o tej samej pojemnosci. Jesli masz jakies dane liczbowe, to zapraszam do podzielenia sie nimi

Opublikowano

śmieszy mnie jak czytam "przecież mają tęsamą moc" moc nie ma najmniejszego znaczenia przy przyspieszaniu, moc jest to ilośc siły jaka nalezy przyłożyć aby zatrzymać silnik i zawsze oscyluje przy maksymalnych obrotach silnika. W jakim zakresie obrotów silnik najlepiej przyspiesza?? A no w takim w jakim ma najlepszy moment, bez żadnych wyjątków.

 

Do tego dochodzi fakt że w miarę zużywania iędiesla jego moment obrotowy, często rośnie, bo silnik się uszczelnia olejem i rośnie ciśnienie sprężania, jak bedzie miał sprawna turbinę to mu wzrosną parametry. Jak miałem zarżniętego TDSa to jego ciśnienie sprężania na 4 cylindrach wynosiło od 32 do ponac 40 barów, na reszczie było poniżej 30, auto miało takie odejscie że nie wiem czy 525i dało by radę, niestety głowica zakońćzyła żywot silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
śmieszy mnie jak czytam "przecież mają tęsamą moc" moc nie ma najmniejszego znaczenia przy przyspieszaniu, moc jest to ilośc siły jaka nalezy przyłożyć aby zatrzymać silnik i zawsze oscyluje przy maksymalnych obrotach silnika. W jakim zakresie obrotów silnik najlepiej przyspiesza?? A no w takim w jakim ma najlepszy moment, bez żadnych wyjątków.

 

Głupoty piszesz.

 

Dlaczego M5 lepiej przyśpiesza niż 550i i to w każdym zakresie prędkości? Moment obrotowy mają podobny.

 

Dlaczego M3 E46 dużo lepiej przyśpiesza niż 330d E46??? 330d ma miażdżąco lepszy moment obrotowy od M3.

Opublikowano

sam głupoty piszesz,

 

a pomyślałeś o tym że auta moga mieć inne przełożenia, o tym że wykres momentu może być bardziej liniowy w M3 niż 330d??

Opublikowano
sam głupoty piszesz,

 

a pomyślałeś o tym że auta moga mieć inne przełożenia, o tym że wykres momentu może być bardziej liniowy w M3 niż 330d??

Nie bierz tego do siebie ale to że moment obrotowy ma większe znaczenie od mocy to brednie. Sam kiedyś to usłyszałem i sprawdziłem w katalogu danych samochodowych jak to sie przekłada na rzeczywistość.

 

Porównywałem te same modele aut różnych marek o podobnym stosunku mocy do masy a znacznie różniące się momentem (diesle i benzyny) okazuje się że moment nie ma wpływu na przyśpieszenie do 100km/h czy 160km/h ani na prędkość maksymalną.

Duży moment ma wpływ na wygodę wyprzedzania.

Np. jedziesz sobie turbodieslem 320 NM po okolicy 50km/h wrzucasz 3 wciskasz gaz i w mgnieniu oka masz takie błyskawiczne odejście że właściciele benzynek 1.6 które wyprzedzasz mają wrażenie jakbyś miał pod machą 250KM :8)

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

Cyfry cyframi... Filmik 530d vs. 530i :

 

 

 

PS. Do danej mocy odpowiednio sie projektuje przelozenia skrzyni, aby moment na kołach był jak najwyzszy.

Diesel z kolei ma mniejszy uzyteczny zakres obrotów, stąd inne przełożenia i przy pewnych wartosciach niekoniecznie diesel ma na kołach wiecej Nm, niż benzyna.

Opublikowano
Ale Wy tu brednie rozprowadzacie, ze łapy opadają. Według tego co piszecie, diesel powinien najlpepiej przyspieszać ok 4500 rpm, nie wiem jakimi wy tam dieslami jeździcie :) ale tymi co ja jechałem to najlepiej przyspieszały jak im zawór od turbo otwierał czyli ok 2000 rpm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sam głupoty piszesz,

 

a pomyślałeś o tym że auta moga mieć inne przełożenia, o tym że wykres momentu może być bardziej liniowy w M3 niż 330d??

 

Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz.

 

M3 E46 2004 r. mom.obr. 365Nm 4900 obr/min, 0-100 km/h 5,1 s.

330Cd E46 2004 r. mom.obr. 410Nm/1500-3250 obr/min, 0-100 km/h 7,2 s.

 

Jak byś nie kombinował to Twoja teoria o przebiegu momentu jest bzdurą bo diesel ma do dyspozycji jego maksymalną wartość prawie w pełnym zakresie obrotów, a M3 musi ciagnąć wysoko żeby go osiągnąć.

 

O Twojej teorii przełożeń skrzynii biegów to już nawet nie wspomnę bo M3 nie jest samochodem WRC, który ma V-max 200 km/h bo więcej mu nie trzeba więc ma przełożenia dobrane na przyśpieszenie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.