Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jest zima, jak wiekszosc uzytkownikow zmagam sie z ujemnymi temperaturami. Otoz, gdy zapalam rano auto mam wrazenie jak jedzilbym 2 suwem, dragania na wszytkich czesciach samochodu(az maska lata), po ok 5 min wszytsko jest ok, chodzi jak nowka, jak jest cieply to zapala na tzw dotyk. co to moze byc?, jezdze e36 m44, aha, mam troche slaby aku, czy to jest przyczyna?niewydaje mi sie....

(dodam jeszcze ze jak jest zimny i dodam mu gazu do (powyzej 1000 obrotow to jest ok) on po odpaleniu wchodzi do okolo 800 obrotow i wtedy sa drgania , po 5 min jest ok

 

pozdrawiam

Opublikowano

Hmmm... robi się ciekawie... Mianowicie ja równiez mam podobny problem... U mnie wygląda to tak, że mam słaby aku i ledwo kręci, ale odpala i wszystko jest ok. Dopiero jak wyjadę z bramy i dam gazu, to obroty zatrzymują się zawsze na 2000 i dopiero po chwili lecą dalej. Tak na wszystkich biegach :)

 

Po wymianie czujnika temperatury jest lepiej, ale jednak nie zawsze choć w mniejszym stopniu jest to odczuwalne :)

 

Teraz pytanie : może jednak aku ma jakis wpływ na iskrę albo ki diabeł. Będe śledził dyskusję :)

Opublikowano
hm, teraz jak zapalam to jest ok przed zgaszeniem daje mu troche gazu i gasze , bylem wczoraj w niemczech tam stal cala noc , zapalilem z rana i jest ok, dzis tez, niewiem o co chodzi, moze jakies problemy ma ze soba...,pozatym to bajecznie :)
Opublikowano

Cześć,

ja mam podobnie (318ti, M44), jak odpale to chodzi bardzo nierówno i strasznie trzęsie.

Jak potrzymam na 2500 obrotach przez chwilke (30 sek) to sie uspokaja.

Mechanik powiedział ze to czujnik położenia wałka rozrządu - jak wymienie to zobaczymy co będzie.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

Witam.

Ja mam taką sytuację, że rano jak odpalam (E36 318IS) to silnik kręci dość długo około 4s i załapuje powoli. Pracuje na niskich obrotach i nierówno. Po chwili jest już git. Mam wrażenie jakby nie przepalał dobrze paliwa albo jakby nie pracował na wszystkie gary. Jak jest ciepły to pali szybko. W obu przypadkach ma dość kopa. Tylko mam wrażenie że jakby od 3 tyś obr. zbierał się lepiej. Podmieniałem już prawie wszystkie elementy osprzętu elektrycznego a usterka dalej jest. Mam już sporo elementów na zapas tym sposobem (3 przepływki, kilka czujników temp., 2 czujniki położenia pzepustnicy, 2 krokowce itd. :twisted2: ). Nie wymianiałem natomiast czujnika położenia wałków rozrządu. Myślicie że ten czujnik może być winny???? Mam czujniczek od 1.6 i 1.8 M43 i kabelek nieco krótki ale go przedłużę i chyba podmienie czujnik. Co o tym myślicie???

Opublikowano

Nie wiem czy od M43 podejdzie, ale jak będzie jakaś zmiana - daj znać ;-)

Niestety oryginalny czujnik do M44 jest baardzo drogi (o ile pamiętam ponad 300 zł).

Jest zamiennik Febi, ale niestety niedostępny w polsce jak narazie. Cena po moich zniżkach w Inter Cars to jakieś 130 zł.

Zastanawiam się czy ściągać (czas oczekiwania jakieś 2-3 tyg. max).

W razie czego byłby ktoś zainteresowany??

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

Wygląd czujnika jest taki sam w M43 i M44 numery prawie takie same. Długość kabla inna to może i numery inne. Wydaje mi się że czujnik będzie pasoawł. Przedłuże kable.

 

P.S. Czujniki wałka rozrządu do M44 mam chyba 2 sztuki. Tylko muszę poszukać. ale prawie na 100% mam. Jeden to napewno bo gdzieś mi się walał ostatnio.

 

Wogóle do M44 mam sporo klamotów. Mam 2 rozebrane silniki i instalkę i sterowniki i oprzyrządowanie.

Opublikowano

Nie wiem, nie porównywałem czujników od M44 i M43.

Patrzyłem tylko po numerach i stąd moja wiedza o tym że są inne. Daj proszę znać czy podmiana czujnika coś pomogła.

Gdybym miał dostęp do czujnika położenia wałka - sam chętnie bym podmienił i zobaczył co sie stanie rano, przy odpalaniu :-)

Seweras - bywasz czasem w Trójmieście? ;-)

 

PS. U was też jest problem z delikatnymi drganiami na biegu jałowym? U mnie nawet na ciepłym wyczuwam delikatne drgania. Krokowiec oraz poduszki pod silnikiem i skrzynią wykluczam - wszystko wymienione.

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

Sorki.

Pomyliłem się. Czujnik M43 Wygląda tak samo jak M42 a nie M44. Od M44 jest inny przeciaż mam 2 sztuki. Ale nie pasują do M42. Myślę że do M42 podejdzie od M43. Tylko kabelek przedłużyć.

 

W trójmieście bywam ale rzadko. A potrzebujesz coś do M44?

Opublikowano

Odpisałem na priv.

Co do czujnika mozemy się dogadać. 1 znalazłem.

Części mam od Cupe M42, Compakt 1,6, oraz 2 silniki M44 w częściach.

Pisz na gg wrazie pytań. Szybciej odpiszę zawsze.

Opublikowano
@hubertsk mam dokładnie to samo- delikatne drgania na biegu jałowym. Odstawiam auto w przyszłym tygodniu na pełną diagnostykę komputerową, a potem na remont silnika (ciśnienie wyszło słabe), a przy okazji będzie czyszczony dolot, krokowiec itp. Zobaczymy jakie będą efekty. Is-ik zostaje więc troszeczkę jeszcze sie pozmienia :D

Żółw się rusza...

Nie sprzedam mojego is-a (a na pewno nie tanio) :D

Fotki http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=96849

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.