Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z "zapaleniem" samochodu.

Problem wystepuje glownie po dluzszym postoju - okolo 3 dni.

Mam juz zamontowany zawor zwrotny - zaraz przed filtrem paliwa.

Teraz kiedy mamy zime jest to szczegolnie uciazliwy problem - jesli jezdze samochodem systematycznie (codziennie) to nie ma problemu - akumulator dobry wsiadam, podgrzewam swieczki i od strzala zapala...,

gorzej jesli auto postoi okolo 2-3 dni - wtedy musze nim krecic kilka razy po kilka sekund, po kilku takich probach za 5-6 razem po kreceniu okolo 10 sekund zaczyna powoli lapac i w koncu zapali...

w lecie sobie moglem krecic, ale teraz w zimie przy -10 stopniach po tak dlugim kreceniu akumulator mi pada a samochod niestety nie zapali - bo zanim paliwo dojdzie (bo podejrzewam, ze paliwo mi ucieka) to aku padnie...

 

pytanie moje brzmi - skoro mam zawor zwrotny przed filtrem paliwa to gdzie mi to paliwo ucieka, ze musze tak dlugo krecic?

zalozyc jeszcze gdzie zawor? poradzcie co zrobic.

 

z gory dziekuje

Opublikowano
Kolego a mam takie pytanie, powrót z wtryskiwaczy wraca na pompę wtryskową, tam mocowany jest do niej i dalej idzie do zbiornika. Chodzi mi o samo mocowanie (rurka z zawiniętą szyjką z jakiegoś stopu - metalu). W jaki sposób masz ją zamontowaną? Pytam bo miałem kiedyś taki problem że w momencie gdy szyjka (jak zobaczysz element będziesz wiedział o czym mówię) skierowana była do dołu to całe paliwo z pompy spływało sobie przez noc i rano był problem, obróciłem szyjką do góry i już od ponad roku nie ma problemów. Sprawdź, może tutaj tkwi problem. na schemacie chodzi mi o element nr 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CJ51&mospid=47453&btnr=13_0397&hg=13&fg=15
Opublikowano
witam powiem ci ze to o czym piszesz to czesta wada tych silników i na forum nie ma rozwiazania na to bo osobiście szukałem jak możesz to spróbuj podgrzać silnik od dołu jakąś kuchenką turystyczną (elektryczną oczywiście)i wtedy powinien ci zapalić napewno nie jest to wina paliwa poprostu ten typ tak ma po pewnym przebiegu odnośnie zapowietrzania sie ponpy to ci powiem ze nie ma takiej możliwości gdyż ponpa ma u góry odejście paliwa i dojście trochę niżej a sekcja jest na samym dole i paliwo do góry nie wypłynie z sekcji
przedni napęd jest dla dziewczyn...
Opublikowano

ja tylko dodam iż warto dokładnie sprawdzić świece żarowe bo ja dwa alta miałem problemy w zimie, kupiłem nowy aku, już mi pompę chcieli wymieniać, a tu się okazało że problem był z jedną świecą. Teraz autko pali od pierwszego zero problemów wibracji, choć dziwne iz po jednym dniu pali, u mnie problemem okazały sie jednak świece :),

ps. u mnie paliwo się nie cofa, co jest przyczyną iż tak wiele TDS ma ten problem

 

pozdrawiam

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

nie no nie zgodzę się że "ten typ tak ma". Jeżeli pomaga rozgrzanie silnika to wynika z tego że pompa a dokładniej nastawnik nie przestawia kąta wtrysku i dlatego na zimnym nie zapala. Ogrzanie silnika pomoże jedynie tyle że silnik będzie miał lżej kręcić ale jeżeli paliwa nie ma w pompie to i tak kręcić będzie trzeba długo. Możliwe też, że pompa już pomału niedomaga.

 

a tak na marginesie szukając przyczyn staraj się usuwać najpierw te które wiążą się z najniższymi kosztami i możesz sprawdzić ich wpływ na prace silnika. W przypadku braku pomysłów najlepiej "po nici do kłębka".

Opublikowano

no tak, ale czemu kazdy zaczal czepiac sie mrozu - napisalem wyzej, ze w lecie moge sobie krecic - mialem na mysli, ze nie jest to kwestia zimna i mrozu poniewaz w lecie przy 35 stopniach ciepla mam to samo jak samochod postoi 3 dni - tyle, ze wtedy moge sobie krecic rozrusznikiem bo aku mi nie siadzie...

co do swiec - sa nowki - i tak jak tez pisalem z dnia na dzien kreci od strzala - jak to mowia pali na dotyk - problem jest tylko jak postoi 3 dni obojetnie czy w lecie, czy w zimie czy garazu...

gdzies mi sie cofa paliwo tylko gdzie skoro zawor zwrotny mam juz zamontowany przed filtrem paliwa...

 

jeszcze raz to napisze, ze byla jasnosc - zimna, lato garaz - jedno i to samo - 3 dni i musze krecic kilka razy zeby zalapal i zapalil...swiecie grzeja sa nowe - jesli pale autko codziennie nie ma zadnego problemu - na dotyk mi pali nawet jak jest -17 stopni na zewnatrz, ale jak juz postoi 3 dni to albo paliwo mi sie cofnie albo cos innego bo musze dlugo krecic - i mimo tego, ze aku kreci jak szalony przy -17 to po kilku razach po kilka sekund chcac nie chcac padnie bo gdzie mi paliwo ucieka i musze dlugo pompowac :( jeszcze raz - problem pojawia sie po dopiero po 3 dniach postoju i nie tylko w zimie - wczesniej tez to mialem

Opublikowano
rozwiązywałem ten sam problem w oplu 2.0 DTI a wracając do tematu zrobiłem tak ; założyłem 2 zaworki zwrotne ;pierwszy przed filtrem a drugi pomiędzy filtrem a pompa wtryskowa .sukces, normalnie pali od strzała nawet po tygodniu .ale u ciebie może się kończyć pompa pomocnicza (w zbiorniku) tam być może leżeć cały problem. :doh:
Opublikowano

no w porzadku - tylko myslisz, ze mimo tego ze paliwo nie ucieka przed filtrem to i tak moze byc problem z zapaleniem po tygodniu? przeciez pomiedzy wtryskami pompa a filtrem paliwa jest troche ropy zgromadzone powinien chociaz na chwile zapalic i zgasnac...

 

jak mozna sprawdzic ta pompe w zbiorniku?

Opublikowano
sprobuje dokrecic wszystkie polaczenia miedzy pompa a wtryskiwaczami - mam tylko pytanie - czy polaczenia tych metalowych rurek wtryskiwacz - pompa sa jakos specjalnie uszczelniane czy nie? wystarczy tylko dokrecic czy sa tam jakies oringi?
Opublikowano
przy wtryskach na pewno nie ma uszczelniaczy, co do pompy to na 99 % też nie ma, jedynie stożek. Ewentualnie po takim dłuższym postoju przed odpaleniem możesz odkręcić jeden przewód od wtrysku i zobaczyć czy pluje od razu czy nie.
Opublikowano
nic nie odkręcaj :!: po dłuższym postoju wsiądź do auta i przekręć kluczyk na zapłon i słuchaj jak długo pracuje pompa w zbiorniku (najlepiej unieś kanapę tylna)i tak kilka razy zapłon i 0 zapłon i 0 i po kilku razach podgrzej go no i spróbuj odpalić ,będziesz widział efekt czy lepiej czy gorzej a i możesz go podgrzać na 2 razy :cool2: :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.