Skocz do zawartości

320D 150km kopci na czarno jak gwałtownie przyspieszam


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ma tak samo ja ty, olej pod zbiorniczkiem od spryskiwaczy, puszcza dym przy depnieciu i 10 l spala na 100 km, to jest za duzo jak na diesla przy ekonomicznej jezdzie. Robiłem test INPA ale w drodze i wtedy korekcja wtrysków wychodzi prawidłowo, jeden wtrysk wyszedł 3,69 przy 60km/h wiec chyba on jest przyzczyna, dlatego zastanów sie czy to nie wtryski.Jak znajdziesz rozwiazanie to daj znac bo mam ten sam problem.

Pozdrawiam

Opublikowano
Wstawiam do mechanika na dniach swoja maszynkę, żeby ustalić skąd ten olej i ewentualnie go zlikwidować. Tylko czy wtrysk byłby przyczyną tego oleju? Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku po odpaleniu od razu wstawię jej dobrze gaz w podłogę aż obroty na maksa to gaśnie jakby odcinało paliwo. Na rozgrzanym silniku powtarzam te samą czynność i nic się nie dzieje!Nie wiem może to gaszenie silnika w takiej sytuacji jest celowe aby na zimnym nie uszkodzić go???
Opublikowano
Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku po odpaleniu od razu wstawię jej dobrze gaz w podłogę aż obroty na maksa

 

No to tylko pozazdrościć głupoty.

Gdy po odpalaniu dasz gaz w podłogę to turbina pracuje w zasadzie na sucho. Rób tak dalej to turbina padnie jak nic.

Opublikowano
Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku po odpaleniu od razu wstawię jej dobrze gaz w podłogę aż obroty na maksa to gaśnie jakby odcinało paliwo. Na rozgrzanym silniku powtarzam te samą czynność i nic się nie dzieje!Nie wiem może to gaszenie silnika w takiej sytuacji jest celowe aby na zimnym nie uszkodzić go???

 

 

No kolego nie mogę uwierzyć ze tak robisz :))) to ta twoja dmuchawka już tam ledwo zipie. Ogólnie turbina potrzebuje się chwile przesmarowac a jak gasisz po mocnym bucie to tez chwile odczekaj żeby ostygła. Są psychopaci co czekają 2 min z zegarkiem w ręku :)

 

A z mocą nic się nie będzie działo jeśli turbina puszcza olej a dmucha normalnie, Pozatym skąd wiesz ze masz pełna moc :)

 

A skąd jesteś ? Bo jest dobry mechanik po Wawą

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano
Zaślep dolot spalin do EGR aluminiową blaszką na pewno pomoże,sprawdzone u mnie było tak samo teraz nie puści nawet dymka :cool2:
Opublikowano
co ma zaslepienie do wycieku oleju w okolicach turbiny ? EGR mógł się zaciac na otwartym tłoczku ale to akurat można łatwo sprawdzić zdejmujac główna rurę dolotową i np szczykawka podpiętą do przewodów podcisnieniowych po to by sprawdzić czy się zamyka i otwiera

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano
-soda- Dlaczego od razu mówisz, że robie źle i "pozazdrościć głupoty"!!!nigdzie nie napisałem , że robie to cały czas!!!zdarzyło mi sie to raz i to teraz zimą gdy nie mogłem ruszyć z miejsca!!!nie napisałem że to robię za każdym razem a ty od razu psy wieszasz!!!bez sensu taka twoja pomoc!!!!Jestem z pod Szczecina.
Opublikowano
co ma zaslepienie do wycieku oleju w okolicach turbiny ? EGR mógł się zaciac na otwartym tłoczku ale to akurat można łatwo sprawdzić zdejmujac główna rurę dolotową i np szczykawka podpiętą do przewodów podcisnieniowych po to by sprawdzić czy się zamyka i otwiera

 

 

Vinci, a te sprawdzenie EGR to na zgaszonym silniku czy odpalonym?i trzeba wstrzykiwać powietrze czy wyciągać ta strzykawką aby sprawdzić działanie EGR? Dodam że go tydzień temu też czyściłem bo myślałem, że to ma jakiś wpływ na kopcenie i ten wyciek oleju.

Opublikowano
Skąd wiadomo że olej wycieka turbiny ja tylko podsuwam pomysł koledze żeby spróbował zaślepić dolot spalin do EGR i wtedy sprawdzić czy kopci, u mnie to pomogło a EGR i tak sobie pracuje
Opublikowano

buc9 nie unoś się. Już taki mój niewybredny dowcip. Jakbyśmy się znali lepiej tak samo bym Ci powiedział :-)

 

Dlaczego piszę, że robisz źle ? Dlatego, że turbina, żeby wykorzystać jej max obroty musi być dobrze nasmarowana, a jeśli robisz tak jak napisałeś to zmuszasz dmuchawkę do pracy w ekstremalnie niekorzystnych warunkach.

 

Jeśli chodzi o sprawdzenie działania elektrozaworu od EGR:

Na wolnych obrotach wyciągasz wężyk podciśnienia idący do zaworu EGR od elektrozaworu, przytykasz palec i sprawdzasz czy podciśnienie zasysa palec do wężyka. Jeśli nawet podciśnienie będzie, a elektrozawór będzie zapieczony to też może się nie otworzyć. Sprawdzisz to po zdemontowaniu rury idącej od intercoolera.

 

Demontujesz rurę przy zaworze EGR i patrzysz czy na wolnych obrotach zawór jest otwarty. Następnie przy cały czas pracującym na wolnych obrotach silniku, odłączasz wężyk podciśnienia i sprawdzasz czy zawór się zamyka.

Opublikowano
Ja się uporałem z kopceniem!!!Teraz nie kopci ani na zimnym silniku ani na zimnym silniku ani na biało ani na czarno, nie ma śladu żadnego dymu. Okazało się, że wąż od intercoolera w moim BMW jest dziurawy. Został wymieniony na szczelny i w lusterkach nie widać najmniejszej chmurki!!!Wąż (używany) z wymianą kosztował mnie 100zł.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam mam pytanie w moim pzypadku jest ze kiedy odpalam auto kopci na jasny kolo i jest dziwny zapach z tlumika ale gdy juz toche pochodzi to niema kopcenia na jasno lecz pzy dawaniu mocniej ale nie badzo mocno gazu kopci na czano.Co to moze byc?
Opublikowano
do kolegi vinci: Taki przypadku jak opisujesz miałem osobiście. W tej chwili jestem po wymianie turbo :(

Wykorzystaj potencjał swojej nowej Garrettki :8)


Pomoc drogowa w Krakowie http://www.janhol.pl

-------------

C-O-N

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam mam pytanie w moim pzypadku jest ze kiedy odpalam auto kopci na jasny kolo i jest dziwny zapach z tlumika ale gdy juz toche pochodzi to niema kopcenia na jasno lecz pzy dawaniu mocniej ale nie badzo mocno gazu kopci na czano.Co to moze byc?

Mam to samo. Wie ktoś co to może być ?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam e46 320 150km zczipowaną po czipowaniu zaczoł kopcić na czarno okazało się że turbo jest na wykończeniu po regeneracji wszystko ok ale po 2 tyg. zaczyna sie to samo co robić ?????
Opublikowano
Witam mam e46 320 150km zczipowaną po czipowaniu zaczoł kopcić na czarno okazało się że turbo jest na wykończeniu po regeneracji wszystko ok ale po 2 tyg. zaczyna sie to samo co robić ?????

może jednak źle wykonany soft .... najpierw powrót do serii a potem szukaj problemu ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.