Skocz do zawartości

320D 150km kopci na czarno jak gwałtownie przyspieszam


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

silnik 320D 150 km

jak nacisnę mocno gaz podczas przyspieszania to potrafi zakopcić na czarno, w dzień bardzo nie widać, natomiast w nocy widzę w lusterku w światłach aut jadących za mną dużą chmurę.

 

wymieniłem:

-olej z filtrem,

-odme

-filtr powietrza

-przeczyściłem EGR

-korekcje wtryskiwaczy w normie

-spalanie w normie

-przyspieszenie w normie

-silnik równo pracuje

-zapala na ciepło i zimno po 1 sekundzie.

- "0" błędów na kompie

-ekonomizer przy gwaltownym przyspieszeniu biegnie na max.

- przy spokojnym dodawaniu gazu i na biegu jałowym spaliny są przezroczyste - nic nie widać

-nie ma "sadzy" na zderzaku, rurze wydechowej i tylnej klapie tak jak to czasem widać w dieslach...

 

miałem kilka diesli innych marek i żaden nie kopcił na czarno przy przyspieszaniu.

 

szczerze mówiąc denerwuje mnie to kopcenie, bo czasami jak trzeba przyspieszyć to człowieka w tyle ogarnia czarna chmura :roll: - wstyd jak cholera.

 

w starszych silnikach 136 kucy byly jakies zaworki cisnieniowe przy turbo - w moim chyba już jest sterowanie mechaniczne.

 

co to może być???

wtryski? w inpa korekcje od 0,5 do 0,9 wiec w normie..

EGR?

przepływomierz?

 

w kompie 0 błędów.....

Opublikowano
Jak by sie dobrze przyjrzec to u mnie tez w lusterku w nocy w swietle innych aut widac lekkie dymienie. W dzien nic nie widac. Nie biore do glowy nawet takiego dymienia. Wymienione wtryski, odma, filtry, 0 bledow. Gdyby zostawial chmure dymu widoczna w dzien, scielaca sie po asfalcie to co innego.
Opublikowano
zobacz na tdi czy nie puści bąka :mrgreen: u mnie też tak było ale jak go schipowałem tak nie widze nic takiego za mną przy kick down
Opublikowano

U mnie to samo, wlaczylem z problemem dlugo, ale niestety nie doszedlem co to. Sproboj zmienic stacje i lac dobre paliwo. U mnie naj mniej dymi jak zatankuje vpower disel na shelu. Nieraz jest tak ze nie dymi wogole, a dymienie pojawia sie po nastepnym tankowaniu. Jak ma dobre paliwo to dym widoczny jest jedynie w nocy w swiatlach innych samochodow - ale samochod jadacy z tylu tego nie widzi. Efekt powiekszaja swiatla xenonowe. No i po dlugotrwalej spokojnej jezdzie to samochod potrafi puscic baka nawet w dzien. Wydaje mi sie ze to olej z dolotu, ktory po zwiekszeniu cisnienia i ilosci przeplywu powietrza(gwaltownie dodanie gazu) wpada wymieszany z sadza z egr-u do cylindrow. Wogole to tam jest niezly syf. Jak to zobaczylem po zdjeciu dolotu to sie dziwilem ze to wogole jezdzi,m a mechanik mowil ze u mnie to czysciutko. Ale pamietaj ze niestety shel shelowi nie rowny, nawet tankujac na tej samej stacji to wydaje mi sie że ze 2 razy to bylo gorsze paliwo.

 

 

jak nacisnę mocno gaz podczas przyspieszania to potrafi zakopcić na czarno, w dzień bardzo nie widać, natomiast w nocy widzę w lusterku w światłach aut jadących za mną dużą chmurę.

Opublikowano

w tdi, cdi i ctdi nie miałem tego problemu, nawet przy mocnym pałowaniu żadnego dymienia, a przebiegi miałem o wiele większe niż w bmw.

moze zrobić jakis test dynamiczny?

Opublikowano
w tdi, cdi i ctdi nie miałem tego problemu, nawet przy mocnym pałowaniu żadnego dymienia, a przebiegi miałem o wiele większe niż w bmw.

moze zrobić jakis test dynamiczny?

czy ja wiem , schipuj go i problem zniknie bo wgrają nowe zmodyfikowane mapy a przy okazji sprawdza kondycję na hamowni , Mastersa masz na miejscu

Opublikowano

mike68

czy ja wiem , schipuj go i problem zniknie bo wgrają nowe zmodyfikowane mapy a przy okazji sprawdza kondycję na hamowni , Mastersa masz na miejscu

 

chip u mnie nie wchodzi w grę, nie jestem przekonany do zmian niefabrycznych. kuzyn 10 lat temu przerobił vectre 2.0d 100km na 150km, zmienili turbo i jakies pierdoły. auto miało kopa, dymiło jak cholera i padł silnik po 20 tys km -kuzyn miał ciężką nogę.

chyba się skusze na hamownie - masters to ten kolo od http://forum.tdi-tuning.pl jeżeli tak to się chyba specjalizuje w VAG'ach, bo o bmw coś mało pisze.....

Opublikowano

No to dziwne, bo ja jak sie pogonie po trasie z jakims dieslem takim przed 2003r - czyt bez filtra czastek stalych to zawsze pusci mi delikatnego czarnego dymka(nieraz wiecej), szczegolnie gdy kreci ponad 3tys obr.

Jakos zazwyczaj z tdi dymu jest najwiecej. Ale moze na same chipowane trafiam - choc wątpie.

Aczkolwiek jak znajdziesz rozwiazanie problemu to bardzo chetnie sie dowiem co bylo przyczyną - chodzi mi o ten dym widoczny w swiatlach samochodow jadacych z tylu.

Bo ja to sie zastanawialem czy to nie olej z turbo - bieze mi okolo 1l/9tys km i tak od 30tys km - czyli od kiedy go mam. Poniewaz oleju w dolocie jest stosunkowo malo, to widac dopiero przy pelnym bucie jak sie wymiesza z czarnym dymem z ropy i idzie wiecej powietrza do spalania.

Co do zaworkow podcisnienia pomimo ze sa sterowane elektrycznie to i tak trzeba je czyscic. Ja jeden wymienilem na nowy is samochod troszke rowniej zaczal przyspieszac w calym zakresie obrotow, Wczesniej tak jakby bylo troszke gorzej przy 2,3 tys obr. Jest tam takie siteczko, na ktorym osadza sie kurz.

 

 

 

W tdi, cdi i ctdi nie miałem tego problemu, nawet przy mocnym pałowaniu żadnego dymienia.

Opublikowano

Jesteś przewrażliwiony chyba z kopceniem. Te silniki tak mają, taki jest urok tych diesli. Jeździłem takim dieslem, silnik też miałem w idealnym stanie i jak dało się kopa to puszczał dymka. Właśnie w światłach innych aut wydaje się ta chmura wielka ale faktycznie nie jest źle.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano

galczych napisal:

Co do zaworkow podcisnienia pomimo ze sa sterowane elektrycznie to i tak trzeba je czyscic. Ja jeden wymienilem na nowy is samochod troszke rowniej zaczal przyspieszac w calym zakresie obrotow, Wczesniej tak jakby bylo troszke gorzej przy 2,3 tys obr. Jest tam takie siteczko, na ktorym osadza sie kurz.

 

 

gdzie sa te zaworki masz jakiesgos linka z realoem?

czy napewno są jakies zaworki w silniku 150km?

Opublikowano
jak jest to przyczyna kopcenia beda te zaworki, jak przeczyszcze to dam znac

Jeżeli na codzień uskuteczniasz PSJ, a potem depniesz, to wiadomo, że musi puścić bąka.

Nawet w trasie przy dynamicznej jeździe, gdy wydawałoby się, że turbo już się "odkurzyło" wciśniesz mocno pedał gazu, czarny dym (w sensownych ilościach) ma prawo polecieć z rury. To diesel bez DPFu.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

..może zabiorę troszkę głos,

korekcja wtrysków tak naprawdę mówi o kondycji cylindra i samej kompresji, nigdy nie o stanie samej końcówki, czesto jest to mylone..

te silniki nie kopcą i tak jak ktoś mówi,że one tak mają to się myli..

zerknij na szczelność samego dolotu czyli wszystkie rury i cooler

ja obstawiam wtryskiwacze a dokładnie kończącą się powoli końcówkę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam ten sam problem że jak pojadę mocniej to mi dymi ... ale już wiem co to jest i teoria mojego mechanika wreszcie ma jakiś sens w porównaniu do innych ....

Podobno przy gwałtownym dodaniu gazu przepływomierz daje za dużo powietrza i wtedy wtryski dają więcej paliwa.. i stąd ten dym

powiedział że przy wyższych wartościach obrtów komputer pokazuje że przepływomierz daje za dużo powietrza :)

 

Ale jest jeszcze coś bo od jakiegoś czasu 10 tys km wydaje mi się że bierze więcej oleju :( pytanie tylko skąd takie cuda ? nie przegrzałem ani nic ...

Macie jakiś pomysł na ten temat ?

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano

dzisiaj zrobilem 60 km po autostradzie i miescie w dzien, i jak na złość nawet przy mocnym butowaniu, w lusterku nie widzialem nawet malego dymka, temp na zewnatrz ok 12 stopni na plusie. tem plynu to 86 stopni. ale jak go testowalem ostanio w nocy przy tem -3 stopnie to dym był w swiatłach innych aut. tak czy siak przeczyszcze te zaworki.

nie wiem może jestem przewrażliwiony

Opublikowano
dzisiaj zrobilem 60 km po autostradzie i miescie w dzien, i jak na złość nawet przy mocnym butowaniu, w lusterku nie widzialem nawet malego dymka, temp na zewnatrz ok 12 stopni na plusie. tem plynu to 86 stopni. ale jak go testowalem ostanio w nocy przy tem -3 stopnie to dym był w swiatłach innych aut. tak czy siak przeczyszcze te zaworki.

nie wiem może jestem przewrażliwiony

Po primo to jestes na 100 % przewrażliwiony.

Jeśli przez określony okres nie butujesz go i nagle dasz w podloge to siłą rzeczy usuwasz z układu wydechowago wszystkie cząstki stałe ( głównie sadzę ) i stąd ten dym!

Po secundo to, że wygląda iż w nocy więcej tego dymu jest za tobą to tylko i wyłącznie zasługa złudzenia optycznego-tym bardziej w światłach samochodu za tobą.

Nie szukaj dziury w całym. Diesel bez DPF musi troche dym ka puścić-taka charakterystyka spalania...pozdro

sex, drugs and BMW...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie ja bujałem się z tematem dymienia przy przyspieszaniu prawie rok, wyczyściłem i wymieniłem prawie wszystko :) i nic ale .....

Pojechałem wreszcie na sprawdzenie wtrysków i zadałem konkretne pytanie o co chodzi że tak dymi ............ okazało się, że przepływomierz jest tak uszkodzony że daje sygnał większej ilości powietrza i przez to wtryski podają za dużo paliwa ... wymieniłem przepływomierz i jest wreszcie czyściutko za mną :))))))))))))))))))))))))) myślałem, że nie doczekam tego dnia :)))

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano
Panowie ja bujałem się z tematem dymienia przy przyspieszaniu prawie rok, wyczyściłem i wymieniłem prawie wszystko :) i nic ale .....

Pojechałem wreszcie na sprawdzenie wtrysków i zadałem konkretne pytanie o co chodzi że tak dymi ............ okazało się, że przepływomierz jest tak uszkodzony że daje sygnał większej ilości powietrza i przez to wtryski podają za dużo paliwa ... wymieniłem przepływomierz i jest wreszcie czyściutko za mną :))))))))))))))))))))))))) myślałem, że nie doczekam tego dnia :)))

 

Podaj jeszcze, jeśli możesz, numery starego i nowego przepływomierza i napisz, czy robiłeś adaptację nowego przepływomierza.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Przepływomierz Bosch stary miał takie numery 0928400468 a Bosch-oski 13277870760. W zasadzie nie wymieniałem całej "rury" tylko wykręcił mi miechanik sam modulik ... pytałem go o adaptację przepływomierza ale nic takiego nie robił podpieliśmy tylko auto do kompa i pojechaliśmy na testy dane zalecane były identyczne z rzeczywistymi i wszystko gra ...

 

A czy ta adaptacja jest wymagana ? bo auto chodzi idealnie, spalanie spadło mi +/- 1 litr ( na kompie ) pozatym wydaje mi się, że " lata " sprawniej tzn nie mam takiego " zadławienia " ( zauważyłem to dopiero po wymianie, bo teraz jeździe dużo równiej)

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

  • 1 rok później...
Opublikowano
Mi moje BMW też kopci na czarno.Jak jade delikatnie czy bardzej agresywnie to kopci. w miarę dodawania dymu jest więcej.dodam , że zauważyłem po nocnym postoju w garażu zostaje olej na ziemi a dokładnie po prawej stronie samochodu tak gdzies pod zbiorniczkiem na płyn do spryskiwaczy.
Opublikowano

Po prawej stronie masz turbinę i może gdzieś przepuszcza olej. Dymila mi w zasadzie do momentu kiedy urwala się klapka od kolektora i rozwalila silnik. Przy remoncie zregenerowalem tez turbinę ( błąd niestety ) powymieniane uszczelki w zasadzie milion rzeczy wymieniono przy remoncie ....

Ale po mojemu to puszcza ci jakaś uszczelka przy turbinie ...

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.