Skocz do zawartości

[ F10 ] Nowe wiadomosci i foty BMW F10 - wrzucajcie co macie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Spojrzmy na to obiektywnie, audi mialo te ledy pierwsze i to bylo cos, czego nikt wczesniej nie stosowal. Stalo sie to ich znakiem rozpoznawczym. Mozna rozpoznac audi nawet w nocy, kiedy nic nie widac tak, jak niegdys po ringach BMW. Z drugiej strony Audi wogole prawie sie nie zmienia, bo nie musi - narazie ewidentnie widac, ze sprzedaz dobrze im idzie.

Ja miałem ledy przed Audi w ringach E60 :mrgreen:

  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dla mnie te LEDy w Audi są obleśne i jarmarczne na maxa. Przypominają zestaw do tjuningu za 200 zł a nie fabryczne wyposażenie auta klasy premium. Gdyby to jeszcze nie było tak krzykliwe, żeby to było mniej jaskrawe, a świeci się jak psu jajca i w dzień i w nocy... Co do zestawienia - to trochę słabo, że tylko przody są pokazane. Mimo tego, że jakoś mnie nie zachwyca F10, to chyba wygląda najciekawiej, kolejne miejsce Audi, MB, Lexus, Jag i Volvo (z zasady ;) ).

 

Kal

Opublikowano
Konkurencja....

 

http://www.motofilm.pl/2009/12/01/swiatowa-premiera-audi-a8-oficjalnie-relacja-live/

 

 

 

http://www.motofilm.pl/wp-content/uploads/2009/12/2011audia8000glowne.jpg

 

 

czyli jak przejaskrawić przód LEDami... :duh:

 

Tak, tyle że nie dla auta w tytule wątku. Jednak pomijając to, dlaczego oni od jakiegoś czasu lifting nazywają nowym modelem? przecież zmieniają się tylko detale w porównaniu z obecną A8 (może nieco więcej we wnętrzu) :duh: to samo niedawno zrobili z A6. zmienili lamy i okrzyknęli to NOWY MODEL! ppfff buehehehe - bo inaczej tego nie da się skomentować....

Opublikowano

Nie wiem dlaczego Wy sie tak nową "piatką" zachwycacie. Patrząc na przód to tak jak bym patrzył na jakiegos napompowanego amerykańskiego Buicka z lat 90'tych :duh: .Wygląda tak ja by na masce usiadł słoń:

http://img215.imageshack.us/img215/2394/bmw5series2011800x600wa.th.jpg

Auto miało choć trochę przypominać serię 7 ale chyba im troche nie wyszło bo patrząc na ten mętny wzrok:

http://img39.imageshack.us/img39/2394/bmw5series2011800x600wa.th.jpg

..to to auto nie ma wogóle agresji...tak jak to było w przypadku modelu e60

Tył auta to juz wogóle jakaś porażka, wygląda to tak jak by wszystko robili na szybkiego byle do salonów wprowadzić i zacząc sprzedawać:

http://img38.imageshack.us/img38/2394/bmw5series2011800x600wa.th.jpg

Jak zobaczyłem zdjęcia nowej 5 to po bliższym przyjrzeniu się myślałem że to drugi facelifting trójki - katastrofa. Poprzednia piątka była jeszcze do zaakceptowania, choć urodą jeśli chodzi o przód nie grzeszyła, ale jesli miałbym wybierać to napewno e60 O wnętrzu e60 nie będe się wypowiadał bo to wogóle jest jakiś meksyk. W nowym modelu to nic innego jak skórczona seria 7. W sumie nowa 7 jest dla mnie bajka :norty:

A tak na koniec...dla mnie osobiscie najlepszym wzorem serii 5 był model e39 - wzór konspekt :cool2:

Axel
Opublikowano

A tak na koniec...dla mnie osobiscie najlepszym wzorem serii 5 był model e39 - wzór konspekt :cool2:

 

Dla mnie tez byl ale to bylo dawno. Gdy wyszla E60 wielu narzekalo, ze zbyt nowoczesna, zrywa z klasycznym wzorem BMW itd. Dzis jest postrzegana jako jedno z piekniejszych aut na drodze. Mnie sie od razu podobala. Co do Bangle'owskich kokpitow to tu sie zgodze. Jakos do mnie nie przemawiaja zwlasza te z podwojnym daszkiem.

Nowa "5" do drzwi pasazera troche podobna do nowej siodemki, za drzwiami pasazera troche podobna do trojki. Dla mnie to zadna wada. Przod spokojniejszy od E60 ale nie ma w tym nic zlego. Co do nowych wnetrz 5 i 7 tez nie mozna sie doczepic...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Musze powiedzieć, ze F10 to ciekawy zwrot po E60. Widać ze wyszła z pod reki innego projektanta.

Jest bardziej klasyczna i stonowana - takie właśnie bmw było zawsze - to E60 było raczej jednorazowym wybrykiem w stronę "albo pokochasz albo znienawidzisz"

dlatego wydaje mi się lub raczej prawie jestem pewien, że ludzie którzy kupili E60 jako pierwsze BMW (ze względu na wygląd a nie inne walory tej marki)

prawdopodobnie teraz będą rozglądać się za innym samochodem - pewnie AUDI. Chociaż nie lubię tej marki to rozumiem, że takie osoby będą się do nich przesiadać.

Co (nie ukrywam) mnie cieszy :lol: Dzięki temu miedzy właścicielami BMW zapanuje lepsze wzajemne zrozumienie :P

 

Do tego muszę dodać, co mnie niepokoi. Zazwyczaj z nowymi modelami BMW było tak, że zaraz po wypuszczeniu nowego modelu

wydawało mi się, że absolutnie mi się nie podoba i niema szans by się spodobało. Teraz już wiem, że im bardziej te modele stają się

wiekowe tym więcej atrakcyjnych cech w nich odkrywam. Tak było z E46, z E60 ZWŁASZCZA. Teraz gdy tylko włączam allegro, moja ręka bezwiednie

wędruje ku temu modelowi. Do tego stopnia iż łapię się na tym, że siadam przed komputer z chęcią wyszukania konkretnej rzeczy a bezwiednie

włączam właśnie tą kategorie. : :lol: W F10 już teraz odkrywam linie które mi się podobają i w tej chwili jestem przekonany, że jest to samochód który mi się podoba.

Nie wiem tylko czy to źle czy dobrze. Może się okazać, że w momencie w którym będzie mnie na ten samochód stać jego linia będzie już zbyt nudna i zbyt "oklepana".

Uznanie do wcześniejszych modeli rosło z czasem i każdy z nich miał swój moment na zakup, trochę się boje, że taki moment z F10 nie nadejdzie.

 

Pozdr.

Opublikowano
Musze powiedzieć, ze F10 to ciekawy zwrot po E60. Widać ze wyszła z pod reki innego projektanta.

 

 

 

Wszystko się zgadza, tyle że, czy 5 (F10) jest spod ręki innego projektanta?? Nie powiem że na pewno, bo tego do końca nie wiem, ale jedno jest pewnie na 100%, podczas powstawania tego auta w BMW Chrisa Bangle był jeszcze głównym projektantem. Przecież on odszedł w lutym tego roku. W tym czasie F10 było już testowanie na drogach publicznych... Więc logika wskazuje, że zbudowanie, a tym bardziej zaprojektowanie zostało dużo wcześniej!

 

 

Ale mogę się mylić (po przejrzeniu neta), bo być może byli to Adrian van Hooydonk (wnętrze) i Oliver Heilmer(szef projektu). Ma ktoś potwierdzone informacje na ten temat?

Opublikowano
... Więc logika wskazuje, że...

Logika wg mnie jest taka, że jeżeli wszystko odbywa się uczciwie (a w tym przypadku musiało tak być) to właśnie człowiek będący w największym stopniu autorem i który przewodniczył zespołowi projektantów danej realizacji dostępuje obowiązku/zaszczytu prezentacji, a nie odchodzi w cień na długo przedtem (o odejściu C.B. głośno mówiono już w 2007 roku, jednocześnie mówiąc o A.v.H jako kolejnym szefie designu BMW). Kogo widzieliśmy w głównej roli podczas prezentacji F10, chyba wiadomo, tak? To po co jakiekolwiek dywagacje na ten temat skoro wiadomo, że nie mogło tu być sytuacji, że ktoś coś projektuje, a potem komuś innemu powierza się "podpisywanie pod projektem". W każdej dziedzinie branży projektowej dobór nazwisk jest nieprzypadkowy.

pozdr.

 

P.S.

Adrian van Hooydonk (wnętrze) i Oliver Heilmer(szef projektu)

raczej odwrotnie

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

A ja wlasnie obejrzalem sobie ten filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=Occvkfc_w7g

 

Wystepuje tam gosc o swoiskim imieniu "Jacek" - zaciekawiony poszukalem w necie - to, co o nim znalazlem.

 

Jacek Fröhlich

 

(*1966)

 

Polish born German designer, studied Architecture at Silesian University of Technology, Gliwice, Poland (Master 1989) and at Pforzheim University of Applied Sciences in Design, Technology and Business (1989-1993; presently with BMW in Munich, he designed F10 / F11 - the newest 5-series

 

http://www.bmwism.com/bmws_designers.htm

 

Nie wiem, jak dla Was, ale dla mnie to byla zupelna nowosc - absolwent Politechniki Slaskiej byl jednym z glownych projektantow F10 :)

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Jacek Fröhlich... studied Architecture at Silesian University of Technology, Gliwice,...presently with BMW in Munich, he designed F10

Że też cholera nie wybrałem takiej drogi kończąc ten sam wydział i kierunek, tejże uczelni :mrgreen:

BTW. wiem, że to nie jedyna taka sytuacja, że ktoś "ode mnie" wchodzi mocno w design motoryzacyjny.

 

W każdym razie brawo Jacek Fröhlich :cool2:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musze powiedzieć, ze F10 to ciekawy zwrot po E60. Widać ze wyszła z pod reki innego projektanta.

 

 

 

Wszystko się zgadza, tyle że, czy 5 (F10) jest spod ręki innego projektanta?? Nie powiem że na pewno, bo tego do końca nie wiem, ale jedno jest pewnie na 100%, podczas powstawania tego auta w BMW Chrisa Bangle był jeszcze głównym projektantem. Przecież on odszedł w lutym tego roku. W tym czasie F10 było już testowanie na drogach publicznych... Więc logika wskazuje, że zbudowanie, a tym bardziej zaprojektowanie zostało dużo wcześniej!

 

 

Ale mogę się mylić (po przejrzeniu neta), bo być może byli to Adrian van Hooydonk (wnętrze) i Oliver Heilmer(szef projektu). Ma ktoś potwierdzone informacje na ten temat?

 

Ostatnim autem Bangle'a było nowe Z4. Z F10 nie ma on już nic wspólnego. Nawiasem mówiąc w nowym Z4 Bungle pokazał swój prawdziwy geniusz i udanie zamknął swoją piękną historię w BMW. To auto ma niesamowitą linię.

 

Co do 5tki to nie bardzo rozumiem jak ktoś mógłby się przesiąść z E60 do Audi. Co ma jedno do drugiego??? E60 faktycznie jest inne niż E39 ale jednak nadal z kilometra widać, że jest to BMW z krwi i kości, podobnie jest z F10, która można powiedzieć, że wychodzi jakby z korzeni E39 ale jednak chyba bardziej jest połączeniem E60 i E39. Mnie osobiście się bardzo podoba ale nie uważam żeby była autem ładniejszym niż E60. Pamiętajcie, że E60 jest samochodem, na które patrzymy od 7 lat prawie a F10 to coś nowego dla oka. Ciężko obiektywnie stwierdzić w tym przypadku co się bardziej podoba.

 

I jeszcze coś. Bungle czy van Hooydonk to szefowie (były i obecny) działu projektów i odpowiadają za wygląd ostateczny danego modelu. Mają pod sobą ekipę ludzi i pisanie, że zrobił ten wnętrze a tamten przód a ten tył chyba nie ma sensu, bo i tak generalnie za całość odpowiada szef a kto tworzył dany detal czy daną linię nadwozia to się pewnie nie dowiemy nigdy.

Opublikowano

to prawda ze E60 troche nie pasuje miedzy E39 a F10 , powinna byc po F10, wowczas pasowalaby kolejnosc. F10 to powrot do przeszlosci, tym bardziej ze bmw w dniu premiery powiedzialo ze F10 nawiazuje duzo do trojki E90 , a ta przeciez jest juz na rynku od 2005, czyli F10 ma sylwetke jakby z deka juz opatrzona

 

 

 

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/f10-m5-discussion/94904d1260886150t-bmw-m5-f10-render-m5board-com-m5boardbmwf10m5.jpg

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano (edytowane)

dziś widziałem 5GT na drodze, a później sobie ją dokładniej obejrzałem w salonie...

 

na drodze jakoś słabo wygląda... zdecydowanie za wysoka... taki niemal minivan, na pewno nie jest czymś w stylu MB CLS czy passata CC, to raczej takie "sportowe" kombi. W środku mnóstwo miejsca, z zewnątrz tak sobie...

 

Generalnie mi nowa piątka nie bardzo pasuje (ale może się "przyjmie" jak nowa siódemka), jestem jednym z tych, którzy w chwili gdy zobaczyli E60 powiedzieli: o kurcze! ale jazda! bardzo mi się podoba przedliftingowa asceza na zewnątrz i wewnątrz, połączenie ostrych linii z ogólnym klasycznym kształtem.

 

Nowa piątka znowu jest taka jak E39. Dobre niemieckie auto.

 

Niemal jak Skoda, tylko z zupełnie innym targetem i ceną. Na pewno na chwilę obecną nie zapragnąłem jej mieć.

 

z aut konkurencyjnych zdecydowanie najbardziej mi do gustu przypada XF (choć za bardzo podobny do mondeo, ale po prezentacji nowego XJ spodobał mi się 100X bardziej)

 

Poczekamy na kombi, potem poczekamy jak trochę stanieją używki, a w międzyczasie pewnie będzie audi :mrgreen:

Edytowane przez jdef90

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na drodze jakoś słabo wygląda... zdecydowanie za wysoka... taki niemal minivan, na pewno nie jest czymś w stylu MB CLS czy passata CC, to raczej takie "sportowe" kombi. W środku mnóstwo miejsca, z zewnątrz tak sobie...

 

5ka GT nie miała być odpowiednikiem CLSa i Paska CC. Takie auto BMW dopiero szykuje (pokaże je w Genewie w 2010).

Opublikowano (edytowane)

no tak, czy srak zrobi karierę jak R-klasse :mrgreen:

raczej...

 

ale dodam, że jak wsiadłem do swojej biduli E61... to w środeczku już taki osiołek jest... taki P O P R Z E D N I model :mrgreen:

 

wszystko przez ten nowy iDrive :)

Edytowane przez jdef90

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
z miesiac temu dokladnie macalem 5 GT, przednie swiatla bardziej mi sie podobaja niz te w normlanej 5tce F10,bo nawiazuja troche do E60. W srodku duzo miejsca, tylko ta deska rozdzielcza, milion dwiescie tysiecy przyciskow i zajebiscie wielki kredens, w 7mce F01 jest identyczny kredens, jednak wole ten ktory jest w E60 , czyli ascetyczna deska, malo przyciskow, pokretlo idrive'a. Po nowym roku rozejrze sie za czyms nowszym
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak by nie kochać BMW to niestety obiektywnie trzeba stwierdzić, że nie wiadomo po co w ogóle stworzono to auto. Jest 200 kg cięższe od 5tki kombi przez co pali więcej i ma słabsze osiągi. Miejsca ma dużo ale z tyłu, co w aucie tego typu nie ma dużego znaczenie bo to nie luksusowa limuzyna do wożenia prezesa. Bagażnik jest nie za duży, do tego otwierany częściowo w tak niewygodny sposób że nikt i tak nie będzie go używał (czemu nie zrobiono tego jak w Superb to chyba samo BMW nawet nie wie). Widoczność do tyłu jest do bani. No i ta cena nie wiadomo skąd wzięta. Ogólnie porażka niestety i tak, jak ktoś wyżej napisał, auto to podzieli los R klasy Merca.
Opublikowano
dowiemy sie dopiero w 2011
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do premiery nowego M5 będzie pewnie dobrze się "sprzedawał" tuning 550i, który da wiele możliwości dzięki silnikowi z turbinkami. :)
Opublikowano
no tak i wowczas po co kupowac M5 skoro mozna wpuscic wirusa w 550i? beda miec takie same silniki V8 turbo
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.