Skocz do zawartości

[ F10 ] Nowe wiadomosci i foty BMW F10 - wrzucajcie co macie


Herodyn

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 312
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tylko nie podobaja mi sie przebąkiwania szefa M o tym ze nawet oprocz V8 moga zamontowac w nowych M5/M6 - V6 , co by bylo totalna degradacja.

 

Śmiem twierdzić, iż V6 raczej jest mało prawdopodobne. Jeżeli już to R6. Tak przewiduję.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie podobaja mi sie przebąkiwania szefa M o tym ze nawet oprocz V8 moga zamontowac w nowych M5/M6 - V6 , co by bylo totalna degradacja.

 

Śmiem twierdzić, iż V6 raczej jest mało prawdopodobne. Jeżeli już to R6. Tak przewiduję.

 

to zle przewidujesz, R6 nie bedzie , beda V6

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz na samym poczatku jest coś nie tak jesli nowe M5 bedzie miało 550KM a RS6 ma w tej chwili 580KM.Widocznie w audi lepiej kombinują a spadkobiercy Quandta ostatnie pokolenie Susanne Klatten i Stefan Quandt są akcjonariuszem większościowym BMW jak czytałem to utracjusze.

http://wyborcza.pl/1,86733,4544664.html

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale F10 Alpinka będzie musiała byc dopiero piękna i potężna. Myśle że moc w koniach będzie się zaczynała od cyfry 6

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz na samym poczatku jest coś nie tak jesli nowe M5 bedzie miało 550KM a RS6 ma w tej chwili 580KM.Widocznie w audi lepiej kombinują a spadkobiercy Quandta ostatnie pokolenie Susanne Klatten i Stefan Quandt są akcjonariuszem większościowym BMW jak czytałem to utracjusze.

http://wyborcza.pl/1,86733,4544664.html

hej

 

no wlasnie byloby to dziwne, dodatkowy limitowany RS6+ moze miec nawet 620KM, chodz nowy Mercedes E63 AMG rocznik 2010 ma tylko 525KM z wolnossacego V8 ( o dziwo bez zadnego turba), czyli mniej koni niz M5 E60 ze zdjetym vmaxem. Tylko ze Mercedes wydaje sie jakby stracil troche pary, patrzac na to co ostatnio zaprezentowal w nowej 7mce BMW- wielki bydlasty silnik 6 litrowy V12 ktory ma 544KM , to sie troche kloci z tym ostatnio "modnym" zmniejszaniem silnikow w ramach ekologii. Jak wiemy w takiej lidze samochodow jak AMG czy M, na co komu male zuzycie paliwa? nikt takich samochodow nie kupuje dla niskiego zuzycia paliwa..

 

 

 

to zle przewidujesz, R6 nie bedzie , beda V6

 

Jakieś konkretne info?

 

chocby tutaj http://www.worldcarfans.com/9090320.014/rumor-bmw-m3-to-receive-six-cylinder-turbo---1-series-m-is-a-go

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie byloby to dziwne, dodatkowy limitowany RS6+ moze miec nawet 620KM, chodz nowy Mercedes E63 AMG rocznik 2010 ma tylko 525KM z wolnossacego V8 ( o dziwo bez zadnego turba), czyli mniej koni niz M5 E60 ze zdjetym vmaxem. Tylko ze Mercedes wydaje sie jakby stracil troche pary, patrzac na to co ostatnio zaprezentowal w nowej 7mce BMW- wielki bydlasty silnik 6 litrowy V12 ktory ma 544KM , to sie troche kloci z tym ostatnio "modnym" zmniejszaniem silnikow w ramach ekologii. Jak wiemy w takiej lidze samochodow jak AMG czy M, na co komu male zuzycie paliwa? nikt takich samochodow nie kupuje dla niskiego zuzycia paliwa...

 

Czy ja wiem czy dziwne, jakby BMW, Audi czy Merc bardo chciało, to robiłoby silniki po 1000 KM spalające 50-60l na 100km. Tylko widocznie rynek chce aut mocnych, ale oszczędnych - stąd producenci jak zwykle idą w stronę tego co chcą użytkownicy. Sam się do nich zaliczam.

 

Juz na samym poczatku jest coś nie tak jesli nowe M5 bedzie miało 550KM a RS6 ma w tej chwili 580KM.Widocznie w audi lepiej kombinują ...

 

Różnica pomiędzy RS a M5 jak wszyscy wiemy jest prosta - RS ma turbo (czy tam dwa, kogo obchodzi co robią w Audi :wink: ), a M5 nie ma. Byle tuner po dołożeniu dodatków robi z M5 600-700KM.

 

Dlaczego nie robi tego BMW? Widocznie uznaje, podobnie jak kiedyś Gates, że 500+ KM "wystarczy każdemu" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A wg mnie prawda jest taka, że powyżej 500KM przy takich autach zacierają się już różnice i nikt aż tak nie patrzy czy coś ma do paki 4,5 czy 4,7. Pamiętajmy też, że silnik w Audi musi "uciągnąć" napęd na 4 koła i jednak większą masę auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie prawda jest taka, że powyżej 500KM przy takich autach zacierają się już różnice i nikt aż tak nie patrzy czy coś ma do paki 4,5 czy 4,7. Pamiętajmy też, że silnik w Audi musi "uciągnąć" napęd na 4 koła i jednak większą masę auta.

 

tak to prawda jesli chodzi o naped na 4 kola i wieksza mase auta, dlatego zeby audi mialo porownywalne osiagi musi miec wiecej koni niz m5. Przez co przy predkosciach powyzej 200km/h jest slabsze niz tylnionapedowiec z 7 biegami bmw. No ale nastepna generacja powinna miec przynajmniej 600KM. A co do zacierania sie roznicy , to czy ja wiem? im wejdziesz na wiekszy szczyt gory to te roznice miedzy szczytami wydaja sie wieksze niz jakbys patrzyl z niskiego pagorka

 

no wlasnie byloby to dziwne, dodatkowy limitowany RS6+ moze miec nawet 620KM, chodz nowy Mercedes E63 AMG rocznik 2010 ma tylko 525KM z wolnossacego V8 ( o dziwo bez zadnego turba), czyli mniej koni niz M5 E60 ze zdjetym vmaxem. Tylko ze Mercedes wydaje sie jakby stracil troche pary, patrzac na to co ostatnio zaprezentowal w nowej 7mce BMW- wielki bydlasty silnik 6 litrowy V12 ktory ma 544KM , to sie troche kloci z tym ostatnio "modnym" zmniejszaniem silnikow w ramach ekologii. Jak wiemy w takiej lidze samochodow jak AMG czy M, na co komu male zuzycie paliwa? nikt takich samochodow nie kupuje dla niskiego zuzycia paliwa...

 

Czy ja wiem czy dziwne, jakby BMW, Audi czy Merc bardo chciało, to robiłoby silniki po 1000 KM spalające 50-60l na 100km. Tylko widocznie rynek chce aut mocnych, ale oszczędnych - stąd producenci jak zwykle idą w stronę tego co chcą użytkownicy. Sam się do nich zaliczam.

 

Juz na samym poczatku jest coś nie tak jesli nowe M5 bedzie miało 550KM a RS6 ma w tej chwili 580KM.Widocznie w audi lepiej kombinują ...

 

Różnica pomiędzy RS a M5 jak wszyscy wiemy jest prosta - RS ma turbo (czy tam dwa, kogo obchodzi co robią w Audi :wink: ), a M5 nie ma. Byle tuner po dołożeniu dodatków robi z M5 600-700KM.

 

Dlaczego nie robi tego BMW? Widocznie uznaje, podobnie jak kiedyś Gates, że 500+ KM "wystarczy każdemu" :D

 

 

nie popadajmy w skrajnosci z tym spalaniem rzedu 60l na 100km, bo przeciez nie o to mi chodzilo

 

co do mocy to jak wiemy bmw wypuscilo kilka lat m5 e60 przed c6 rs6 wiec stad sa te roznice w mocach mimo roznej masy

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

bmwblog.com opublikowalo kilka nowych fotek... ;)

 

http://img136.imageshack.us/img136/663/20105series41.th.jpg

 

http://img196.imageshack.us/img196/7488/20105series61.th.jpg

 

Srodek wyglada rewelacyjnie rozplanowany... jedynie bryla wydaje mi sie malutka jak w serii 3.... :roll:

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Środek super, bryła nadwozia też fajna, bardzo zwarta i dynamiczna.

 

Widzę, że jeżdżąc w okolicach Monachium można już się nowej 5tce przyjrzeć. Pamiętam jak pół roku przed premierą jeździły już pooklejane tą pstrokacizną X6tki i 1ki coupe i cabrio. Nawet X6tkę udało mi się uwieńczyć na fotkach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mi także środek przypadł do gustu, zdecydowanie ładniejsze jak E60, w poprzednich wnętrzach nie podoba mi się to "podcięcie" kokpitu na wysokości do klimy do lewarka zmiany biegów. wygląda tak trochę spartańsko przy Mercu czy Audi. teraz jest wypełnione i dużo ładniej i masywniej to wygląda, poszli w dobrą stronę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi także środek przypadł do gustu, zdecydowanie ładniejsze jak E60, w poprzednich wnętrzach nie podoba mi się to "podcięcie" kokpitu na wysokości do klimy do lewarka zmiany biegów. wygląda tak trochę spartańsko przy Mercu czy Audi. teraz jest wypełnione i dużo ładniej i masywniej to wygląda, poszli w dobrą stronę :)

W 100% sie zgadzam :!:

 

Tak to prawda jesli chodzi o naped na 4 kola i wieksza mase auta

A przede wszystkim wszystkie mechanizmy, niezbedne do przelozenia napedu na 4 kola powoduja spore opory, zwlaszcza przy wiekszych predkosciach, gdy obracaja sie szybko. Tak samo jak przy skrzyniach automatycznych przelozenie napedu na kola odbywalo sie za pomoca oleju co stanowilo spory opor w stosunku do tradycyjnego mechanicznego (tryb-tryb) przelozenia manualnego. Dlatego automaty kiedys mialy gorsze czasy 0-100km/h. Aktualnie roznice zanikly, m.i. dlatego, bo nie przerzucisz biegu tak szybko jak automat.

 

Różnica pomiędzy RS a M5 jak wszyscy wiemy jest prosta - RS ma turbo (czy tam dwa, kogo obchodzi co robią w Audi ), a M5 nie ma. Byle tuner po dołożeniu dodatków robi z M5 600-700KM.

 

Bardzo wazna uwaga :!: Pamietajmy, ze BMW odpowiednika dla RS6 nie wypuscilo... Pamietajmy, ze konkurentem M5 byl i jest S6 :!: Jesli ktos sie nie zgadza zapraszam do przeanalizowania historii diesli (niestety sa tacy, ktorzy uwazaja ze "DIESEL MA MOC"* :roll: ... Na koncu lat '80 2.0l diesel mercedesa mial gora 60-70km, gdy 2.0l benzyna ok 100-150km. Byl to tak zwany "death end" dla diesla, poniewaz charakterystyka pracy tego silnika sprawiala, ze byl silnikiem nierozwojowym. Wiadomym jest bowiem, ze do cylindra wstrzyknac mozesz dowolna ilosc paliwa, takze nie chodzi tu o wzbogacenie mieszanki, poniewaz bez powietrza, komore spalania zalejesz. Problemem zawsze bylo powietrze i... stad sie wziely turbiny. Gdy do diesli dolaczali turbo, pierwsze 2.0l silniki TURBO-diesla, mialy juz ok 100-120km, ok 70-80% wiecej mocy, aktualnie po do 180 a nawet 200km.

 

Takze nie uwazam, aby RS6 mozna bylo przyrownac do czegokolwiek ze stajni BMW. Inaczej: przyrownanie RS6 do M5 jest "troche" niefortunne. Nie jestem fanem turbin, ale uwazam, ze BMW powinno wypuscic high-end'owe M5 ze swistakiem.

 

Abstrachujac do poprzednich postow na temat M5 z silnikami V6... Moje zdanie - APOKALIPSA :!: :duh: :cry2:

 

*TURBO-diesel moze i ma namiastke mocy... Kubica na torze ma jednak silnik spalinowy :wink:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie są takie złe, niestety są za bardzo awaryjne jak dla mnie. Chodzi plotka ze BMW pracuje nad M-kami z dieslem wlasnie, tak ze uwazajcie z tym osądzaniem pochopnym, bo Was niedlugo V8 diesel objedzie w tej M5 E60 :D

 

Swoją drogą miało by to jakiś sens. BMW V8 w dieslu odpuściło (montowali w serii 7 E65 diesla 4.4l pojemnosci, 330KM i 700+ Nm momentu, niezły silnik), więc do M-ki po lekkim podrasowaniu i 500 KM wraz z 1000 Nm byłoby w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

eee, chyba wydanie turbo-diesla o takiej mocy mija sie z celem... Wydaje mi sie, ze znacznie latwiejsze i tansze bedzie zaprojektowanie i wykonanie silnika spalinowego o tej mocy, dodatkowo o mniejszej awaryjnosci. Gdzies wyczytalem, ze wyprodukowanie silnika diesla o okreslonym litrazu, takim samym jak silnika spalinowego (bodajze mowili o 2.5L) oraz podobnej mocy i ciagu, bylo dwukrotnie drozsze. Roznica kosztow wzrastala geometrycznie w momencie podwyzszania litrazu oraz mocy (krzywa przyrostu mocy do litrazu byla wzorowana na krzywej silnikow spalinowych). Podkreslono rowniez, iz wzrasta prawdopodobienstwo wystapienia awarii w turbo-dieslu, ktore spowodowane jest coraz intensywniejszym obciazeniem wtryskow, cisnieniem w cylindrach (ktore w dieslach jest ogromne), ogolnym wyzylowaniem osprzetu...

 

Nie wiem na ile to bylo obiektywne, ale cala dewagacje zakancza... turbina w silniku spalinowym, bo wtedy rozmawiajac o turbo-dieslach mozemy tylko oddac mu ekonomie. :8)

 

Idac dalej w rozwazania o turbo-dieslach, kiedys scigalem sie na trasie Berlin - St. Malo we Francji (ok. 1000-1200km), z golfem TDI. Konsensus byl taki, ze wyprzedzalem go ponownie po kazdym moim tankowaniu na stacjach... :P Podejzewam, ze gdyby wkoncu on zjechal, to zostalby w tyle, ale nie zmienia to faktu, ze ekonomia niekiedy stanowi wazny element, przelozylo sie to akurat w tym przypadku na szybkosc podrozy.

 

Mysle, ze jest to bezposrednio zwiazane ze zwyciestwami silnikow TDI w rajdzie Le Mans...

 

Silnik spalinowy uwazam za swojego rodzaju luksusik i dlatego w bardziej prestizowaych wyscigach, na przyklad Formula czy WRC stosuje sie silniki spalinowe - i tu nawiazujac do tematu, ktos pytal, dlaczego nowe silniki AMG sa bez kompressorow a M bez turbin? Byc moze chodzi wlasnie o cos innego niz sama moc, o prestiz? Jednak jest to sztuka z 5L wyprodukowac 500+ km... A ze swistakiem podobno 3L Supra miala i 700km, jedym slowem wsadzenie swistaka to pojscie na latwizne, byc moze dla niektorych brak stylu (troche ostro powiedziane, ale byc moze). Pomimo to, ewidentnie widac na podstawie nowej 7er, ze BMW przelamalo sie i zaczelo stosowac turbiny, zobaczymy jak to wyjdzie z nowym M5... (mam nadzieje, ze nie V6... :cry: )

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee, chyba wydanie turbo-diesla o takiej mocy mija sie z celem... Wydaje mi sie, ze znacznie latwiejsze i tansze bedzie zaprojektowanie i wykonanie silnika spalinowego o tej mocy, dodatkowo o mniejszej awaryjnosci. Gdzies wyczytalem, ze wyprodukowanie silnika diesla o okreslonym litrazu, takim samym jak silnika spalinowego (bodajze mowili o 2.5L) oraz podobnej mocy i ciagu, bylo dwukrotnie drozsze. Roznica kosztow wzrastala geometrycznie w momencie podwyzszania litrazu oraz mocy (krzywa przyrostu mocy do litrazu byla wzorowana na krzywej silnikow spalinowych). Podkreslono rowniez, iz wzrasta prawdopodobienstwo wystapienia awarii w turbo-dieslu, ktore spowodowane jest coraz intensywniejszym obciazeniem wtryskow, cisnieniem w cylindrach (ktore w dieslach jest ogromne), ogolnym wyzylowaniem osprzetu...

 

Nie wiem na ile to bylo obiektywne, ale cala dewagacje zakancza... turbina w silniku spalinowym, bo wtedy rozmawiajac o turbo-dieslach mozemy tylko oddac mu ekonomie. :8)

 

Idac dalej w rozwazania o turbo-dieslach, kiedys scigalem sie na trasie Berlin - St. Malo we Francji (ok. 1000-1200km), z golfem TDI. Konsensus byl taki, ze wyprzedzalem go ponownie po kazdym moim tankowaniu na stacjach... :P Podejzewam, ze gdyby wkoncu on zjechal, to zostalby w tyle, ale nie zmienia to faktu, ze ekonomia niekiedy stanowi wazny element, przelozylo sie to akurat w tym przypadku na szybkosc podrozy.

 

Mysle, ze jest to bezposrednio zwiazane ze zwyciestwami silnikow TDI w rajdzie Le Mans...

 

Silnik spalinowy uwazam za swojego rodzaju luksusik i dlatego w bardziej prestizowaych wyscigach, na przyklad Formula czy WRC stosuje sie silniki spalinowe - i tu nawiazujac do tematu, ktos pytal, dlaczego nowe silniki AMG sa bez kompressorow a M bez turbin? Byc moze chodzi wlasnie o cos innego niz sama moc, o prestiz? Jednak jest to sztuka z 5L wyprodukowac 500+ km... A ze swistakiem podobno 3L Supra miala i 700km, jedym slowem wsadzenie swistaka to pojscie na latwizne, byc moze dla niektorych brak stylu (troche ostro powiedziane, ale byc moze). Pomimo to, ewidentnie widac na podstawie nowej 7er, ze BMW przelamalo sie i zaczelo stosowac turbiny, zobaczymy jak to wyjdzie z nowym M5... (mam nadzieje, ze nie V6... :cry: )

 

 

bzdury, herezje, stereotypy i dyrdymały. ( zmiazdzyc golfa TDI przez 4.4 V8 rzeczywiscie wyczyn )

 

ps.kolego odrobina szacunku dla wiedzy innych użytków tego forum to minimum kindersztuby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bzdury, herezje, stereotypy i dyrdymały. ( zmiazdzyc golfa TDI przez 4.4 V8 rzeczywiscie wyczyn )

Kolego, chyba nie zrozumiales co mialem na mysli piszac o tym przypadku. Ja musialem tankowac 3x i za kazdym postojem znajdowalem tego samego golfa przed soba... Wyszlo zatem prawie odwrotnie :!:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie są takie złe, niestety są za bardzo awaryjne jak dla mnie. Chodzi plotka ze BMW pracuje nad M-kami z dieslem wlasnie, tak ze uwazajcie z tym osądzaniem pochopnym, bo Was niedlugo V8 diesel objedzie w tej M5 E60 :D

 

Swoją drogą miało by to jakiś sens. BMW V8 w dieslu odpuściło (montowali w serii 7 E65 diesla 4.4l pojemnosci, 330KM i 700+ Nm momentu, niezły silnik), więc do M-ki po lekkim podrasowaniu i 500 KM wraz z 1000 Nm byłoby w sam raz.

 

 

zostalo to zdementowane, nie bedzie zadnego diesla w wersjach M. W nowych wersjach F10/12 M5/M6 nie bedzie tez V8 z X5M/X6M jak do tej pory bylo pisane w gazetach, tylko V10.

Zreszta BMW nigdy nie wstawialo do M5 silnika ktory wczesniej wystepowal w jakims innym modelu , bedzie zupelnie nowy silnik

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tę chwilę to chyba wolę E60 :? Coś zalatuje z leksza "koreańszczyzną"...mam nadzieję, że ogólny "feeling" będzie ok - kiedyś E60 wydawała mi się brzydka i designersko słaba, ale zmieniłem całkowicie zdanie gdy zacząłem jeździć (zwłaszcza jeśli chodzi o wnętrze). Oby i z tą tak było (cóż, dotychczas chyba z wszystkim śmigłami było... :wink:).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz sie nie moge doczekac nowego modelu .

 

Ciekawe czy bedzie to mialo duzy wpływ na cene e60

 

do sprzedazy wejdzie pod koniec pierwszej polowy przyszlego roku, kazdy model BMW to cykl pelnych 7 lat.

E60 na pewno stanieja,ale jak szybko to nie wiem, moze w 2011 bedzie przecena

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.