Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zobaczymy co się będzie działo jutro po remap i odłączeniu DPF i EGR. A z tymi termostatami to wydaje mi się, że jakby coś się z nimi działo to powinno to wyskoczyć po podpięciu pod kompa a u mnie jest czysto :(
  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No właśnie o to chodzi że nie. Sprawdzić to możesz odczytując temperature na kompie albo w ukrytym menu. Żaden blad nie wyskakuje
Opublikowano
Moje E60 520d 163km pali średnio 6,9 do 7.3 60% trasa 40% miasto opony standard 225/50r17 przy mega oszczędnym ecodriwingu 6,5 .Jak ja kupiłem nie umiałem zejść poniżej 7,8 kombinowałem z termostatami ale problem był bardziej błahy miała tak ustawiona zbieżność że kumpel jak mi to robił to sie dziwił że mi całych opon nie zeżarło . Radze więc posprawdzajcie zbieżność może pomoże mi pomogło .
  • 3 lata później...
Opublikowano

Wiem że stary temat, mimo wszystko odkopię i zapytam...

520d automat 177 @204km/408Nm spalanie w cyklu miejskim 10l/100, temp powietrza -8 do +4 jazda dynamiczna ale beż wściekania się... auto ma moc, błędów brak, nie dymi, czy to za dużo i szukać dziury w całym czy dalej lać i jeździć...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem kiedyś E60 LCI 177KM w automacie i w trybie mieszanym paliła ok. 9 L/100km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy to za dużo i szukać dziury w całym czy dalej lać i jeździć...?

Normalne spalanie w mieście, szczególnie jak to są krótkie odcinki, nie ma cudów, to ciężkie auto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja robiąc odcinki 5km nawet (do pracy) mam spalanie max 8,8l/100km

 

te same odcinki w 525d/530d mam 12,1l/100km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer lubi przekłamywać, sprawdź w inny sposób.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer lubi przekłamywać, sprawdź w inny sposób.

Chyba każdy zdążył sobie go skalibrować? Przecież jest taka możliwość

Opublikowano
Nie każdy, jak mówiłem auto mam od ok tygodnia, kabel już zamówiłem czekam na paczkę, a co do faktycznego spalania to muszę zatankować kilka razy do pełna i wtedy będzie wiadomo jakie jest spalanie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie każdy, jak mówiłem auto mam od ok tygodnia, kabel już zamówiłem czekam na paczkę, a co do faktycznego spalania to muszę zatankować kilka razy do pełna i wtedy będzie wiadomo jakie jest spalanie...

Ale to nie kablem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer lubi przekłamywać, sprawdź w inny sposób.

 

W BMW te komputery akurat są dość precyzyjne. To nie VW. :)

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,jestem świeżym posiadaczem E61 N47, 177 KM, rocznik 2008, przebieg 214tys.(tyle pokazuje licznik).Jeżdżę mym "nowym" autkiem dopiero od dwóch miesięcy i muszę przyznać, że moja wiedza na temat BMW jest znikoma, a szczerze mówiąc jestem zielony :mrgreen: . Jeżdżę niewiele, do dzisiaj zrobiłem ok. 2500 km. Samochód w trasie palił średnio 5,8-6,8 l/100 km nawet z czterema osobami na pokładzie. W mieście około 9. Niestety jakiś tydzień temu po przejechaniu ok. 100 km w trasie (sam bez pasażerów i bagażu) komputer pokazał spalanie ponad 10 l/100km. W mieście też kiepsko 11-12. Nie odczułem spadku mocy ani żadnych innych zmian. Komputer pokładowy też o niczym nie informuje. Przeczytałem cały temat i myślę, że chyba należy zacząć od wymiany filtra powietrza i może spróbować przepalić DPF (jak dokładnie to należy zrobić?). Proszę o radę jak ogarnąć ten problem, może tak krok po kroku. Zdaję sobie sprawę z tego, że być może moje pytania są banalne ale liczę na wyrozumiałość doświadczonych znawców tematu.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

Opublikowano
zacznij od sprawdzenia termostatow (chodzi o temp silnika)

 

Sprawdziłem temp. w czasie jazdy. Średnia temp. 90-92 . Cały dystans 20 km , nie zeszło poniżej 88 i nie przekroczyło 95. Temp. zew. powietrza 27. Czy zatem termostaty są OK czy mimo wszystko należy myśleć o wymianie. Tak w ogóle to gdzie jest drugi termostat?

Opublikowano

Niestety jeszcze tego nie zrobiłem, a należałoby raczej od tego zacząć. Czy można spróbować samodzielnie interfejsem typu "elm" (dokładnie to mam coś o nazwie iCar 3) przez bluetooth... domyślam się, że to raczej zabawka do sczytania podstawowych parametrów i najczęściej występujących błędów. Najpewniej należy odwiedzić profesjonalnego diagnostę. Jak tylko będę miał wyniki to napiszę co wykazało.

Przede wszystkim - wielkie dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz skąd jesteś, jeżeli to nie jest tajemnica, bo inaczej to ciężko, żeby Ci ktoś pomoc zaoferował.
Opublikowano
Napisz skąd jesteś, jeżeli to nie jest tajemnica, bo inaczej to ciężko, żeby Ci ktoś pomoc zaoferował.

 

Mieszkam w Wałbrzychu/Dolny Śląsk.


15.07.2019.

Wybaczcie, że odzywam się dopiero po tylu miesiącach. Zjawisko nadmiernego spalania w moim przypadku okazało się tylko powodem niewiedzy.

Zacznijmy od początku. Auto nagle zaczęło spalać o 2~3 litry więcej ON niż tydzień wcześniej. Sprawdzałem temperaturę w obiegu itd. , byłem na diagnostyce komp.(-100zł) itd , itp , wydawało mi się, że przeczytałem wszystko na FORUM, jednym słowem spać nie mogłem. Zacząłem sprawdzać faktyczne spalanie przy tankowaniu. Robiłem to regularnie , przy stanie baku 1/4 tankowałem zawsze do pełna i tak przez parę miesięcy. Wynik .. średnio ok. 2~3 l więcej wykazywał komp. w stosunku do rzeczywistego spalania. Po kilku miesiącach uśredniony wynik to 21,86% różnicy (zawyżone spalanie). Jeszcze raz spędziłem dużo czasu z lekturą FORUM i ... eureka !!!. Rozwiązanie problemu okazało się proste , jest opcja w ukrytym menu - kalibracja sterownika-zużycie paliwa, kanał 20 , szczegóły w linku :


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=297611 ,


Nie wiem dlaczego u mnie ten parametr sam się ustawił na 1255, nominalnie jest na 1000 , i tak też go ustawiłem , teraz problem zniknął.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.