Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, przecież praca silnika nie jest uzyskana w skutek spalania paliwa a mieszanki paliwowej a tak naprawdę w skutek gwałtownego rozszerzenia się gazów powstałych wskutek zapłonu tejże.

Im większa ilość mieszanki (a nie samego paliwa) i stopień sprężenia tym większa "energia wybuchu" (po to się planowało głowice w maluchach :) i po to jest turbo i po to jest intercooler - chłodniejsze powietrze ma większą gęstość a więc i ilość cząstek na m3).

Można by powiedzieć po co zwiększać wtedy dawkę paliwa gdy wystarczy zwiększyć dawkę powietrza ale tu kłaniają się zjawiska zbyt bogatej i zbyt ubogiej mieszanki.

 

Oczywiście powyższe jest dość mocnym uproszczeniem ale generalnie da się zwiększyć moc nie zwiększając dawki paliwa i min ten fakt chiptunning wykorzystuje albo NOS w benzynach.

 

Kolego. Najpierw piszesz rzeczy oczywiste czyli, że paliwo musi być wymieszane z powietrzem itd. Nie piszemy o tym bo to wiadome więc posługujemy się określeniem "więcej paliwa" a w domyśle idzie to w parze z większą ilością powietrza. Potem sam piszesz, że nie można zwiększyć tylko dawki powietrza, po czym za chwilę stwierdzasz "generalnie da się zwiększyć moc nie zwiększając dawki paliwa". Czyli jak to się robi?????

 

I co ma do tego w ogóle NOS to nie wiem. Poczytaj na czym polega działanie podtlenku azotu bo nijak się ma to do dyskusji o chip tuningu. ;)

 

A z drugiej strony czy auto ma orginał program czy czip to na tej samej rpm będzie miał tą samą prędkość na tym samym biegu :)

 

A tu w sumie poruszyłeś dość istotną sprawę, która nam umknęła i która już w ogóle wykłada na plecy teorię i testy kolegi szatynwroc, którego auto przy tej samej prędkości po chipie ma podobno niższe obroty. :) :) :)

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dobra!

Ja kończę, nie przekonam was, jesteście zatwardziałymi znawcami tematu i ni jak nie dacie sobie przemówić że jest szansa na to aby auto poprzez program mniej paliło. Niema problemu nie będę was więcej przekonywał, bo to niema sensu a argumenty do was nie przemawiają, macie prawo do własnego podejścia i przemyśleń.

 

Moje zdanie jest takie że po programie auto spala mniej w odpowiednich warunkach pracy i może spalać więcej w odpowiednich warunkach pracy.

Pozdrawiam

Opublikowano
Patrzyłem ostatnio rozmiary opon, seria w 520d to 205/16, teraz mam 225/45/17 to też pewnie swoje dokłada ;] Na lato mam stare 225/17 i myślę nad nowymi 205/50/17 (nie będą za wąskie?).
Opublikowano
tak jak kolega wyżej napisał koła nie powinny być mniejsze niż 225/55/16, więc jak już to załóż 225/50/17 lub 245/45/17 myśle że nie zauważysz różnicy w spalaniu(ja między 275 a 225(zima) nie zauważam) a prowadzenie się znacznie poprawi , nie wiem jaką masz serokość felgi ale 205 mogłyby się "zawijać" na feldze ,przez co felgi byly by bardzo podatne na uszkodzenia chyba że masz jakieś fajne bbs-y i chcesz osiągnąc "german style" http://imageshack.us/f/828/plany1.jpg/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znajomy sprowadził kiedyś E60 520d na oponach 205. Możliwe, że w trakcie użytkowania ktoś takie sobie wrzucił. Jemu to odpowiadało, bo to sknera i cieszył się, że mu będzie mniej paliła. :duh:
Opublikowano
Znajomy sprowadził kiedyś E60 520d na oponach 205. Możliwe, że w trakcie użytkowania ktoś takie sobie wrzucił. Jemu to odpowiadało, bo to sknera i cieszył się, że mu będzie mniej paliła. :duh:

hehe to niech cztery dojazdówki założy albo sobie tico kupi :lol:

Opublikowano
Tu nie chodzi tylko o spalanie ale też by mały silnik mógł jakoś rozpędzić tą masę. Założę dużo więcej niż seria to moje 150KM + automat może sobie nie dawać rady. Kupię 225/50/17 Barumy Bravuris lub Fulda Exelero, wiem że to niska półka ale chyba lepsze nowe takie niż używki. PS. 7.7 wyszło spalanie od ostatniego tankowania, i teraz jest do zniesienia bo wcześniejsze 8.3-10 było trochę za duże. Faktem jest jednak że gdyby nie akcyza na większe pojemności kupiłbym 2.5 lub 3.0 .
Opublikowano

Kolego,

 

moje 525 pali dokładnie 12,5 l przy średniej ok. 30 km/h. Dojeżdżam codziennie w mniejszych lub większych korkach ok. 20 km.

Dla porównania:

- trasa do 140 km/h - 7,5 l

- trasa 160-200 km/h - 8,0 - 8,8 l

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego. Najpierw piszesz rzeczy oczywiste czyli, że paliwo musi być wymieszane z powietrzem itd. Nie piszemy o tym bo to wiadome więc posługujemy się określeniem "więcej paliwa" a w domyśle idzie to w parze z większą ilością powietrza. Potem sam piszesz, że nie można zwiększyć tylko dawki powietrza, po czym za chwilę stwierdzasz "generalnie da się zwiększyć moc nie zwiększając dawki paliwa". Czyli jak to się robi?????

 

Po prostu do pewnego momentu można "doładować powietrza" do tej samej ilości paliwa i moc się zwiększy ale efekty ubogiej mieszanki nie są jeszcze drastyczne (wzrost temp. spalania) więc cała zabawa z chiptuningiem to optymalizacja tego procesu dla danego motoru i podciągnięcie parametrów jeśli to możliwe.

Efekt jest taki że przy spokojnej jeździe auto może (ale nie musi) mniej palić ale przy butowaniu "turbo żyje, turbo pije"...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego. Najpierw piszesz rzeczy oczywiste czyli, że paliwo musi być wymieszane z powietrzem itd. Nie piszemy o tym bo to wiadome więc posługujemy się określeniem "więcej paliwa" a w domyśle idzie to w parze z większą ilością powietrza. Potem sam piszesz, że nie można zwiększyć tylko dawki powietrza, po czym za chwilę stwierdzasz "generalnie da się zwiększyć moc nie zwiększając dawki paliwa". Czyli jak to się robi?????

 

Po prostu do pewnego momentu można "doładować powietrza" do tej samej ilości paliwa i moc się zwiększy ale efekty ubogiej mieszanki nie są jeszcze drastyczne (wzrost temp. spalania) więc cała zabawa z chiptuningiem to optymalizacja tego procesu dla danego motoru i podciągnięcie parametrów jeśli to możliwe.

Efekt jest taki że przy spokojnej jeździe auto może (ale nie musi) mniej palić ale przy butowaniu "turbo żyje, turbo pije"...

W dieslu odwrotnie niż w benzyniaku ,wzrost temperatury powoduje bogatsza mieszanka.

Opublikowano

A ja mam pytanie czy ktoś z was wie czym charakteryzuje się Eco Tuning ?

Jak go się osiąga, co wzrasta, co jest na niezmienionym poziomie ? Jakie są efekty ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To takie coś co daje dobrego kopa z samego dołu i nie służy najlepiej silnikowi :wink:
Opublikowano
Masz racje ale u góry niewiele się zmienia poza tym ten kop od dołu nie jest większy niż w przypadku normalnego chip tuningu.
Opublikowano
Masz racje ale u góry niewiele się zmienia poza tym ten kop od dołu nie jest większy niż w przypadku normalnego chip tuningu.

To było pytanie konkursowe? :P

  • 2 lata później...
Opublikowano

Trochę odkurzę temat.

E61 520d 163KM 2005 - spalanie średnie mam na poziomie 9.0l (wg. komputera) przy średniej prędkości 39km/h przy dynamicznej jeździe (bez szaleństw). Trasy to 30% miasto 60k i 70% wsie (dojazd do pracy). Głównie jeżdżę nim do pracy (20km w jedną stronę) na trasie jw.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

 

Mój wcześniejszy Opelek Astra IV (1.7d 120KM) palił na tej samej trasie około 6,7l - nie chcę absolutnie porównywać tych dwóch samochodów.

 

Czy nie wydaje Wam się że to jednak trochę dużo?

Opublikowano

Zobacz czy ci nie przekłamuje komputer, sprawdź w jakim stanie jest DPF czy wtryski nie leją.

Dużo zależy od tego jakie masz opony i jak duże koła, do tego technika jazdy jest ważna.

9 litrów jak na duże kombi to wcale nie jest za dużo auto może tyle palić w zależności od techniki jazdy a do tego prędkość średnia 39 km/h to nie jest za duża.

Opublikowano

Mam właśnie wrażenie, że komputer zawyża mi to spalanie więc muszę zrobić test spalania "z natury". W jaki sposób mam sprawdzić stan DPF-a?

Chyba zainteresuje się jakimś chipem z usunięcięm DPF i EGR.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Średnia 39 jest odpowiednia do małego spalania i te 9 litrów to bardzo dużo. Miejskie średnie to 25-30 km/h maks.
Opublikowano
Witam a sprawdzałeś moze termostaty? Byc moze ktorys sie nie domyka albo popuszcza, mialem u siebie w 530d tak samo, z uszkodzonym termostatem palila 11-12l na komputerze, po wymianie 8,7 juz ponad 8 tys km nie kasowalem sredniego wiec mozna je uznac za odpowiednie. Dodam ze auto ma remap na 260 koni i blisko 600 nm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.