Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w mojej e32 mechanik dolal do wspomagania ATF220 i tez zaczelo ciezko pracowac. Wylalem ten syf i wlalem odpowiedni olej : zalezy od poj. silnika u mnie musi byc (750) syntetyczny olej CHF11S a nie ATF. Starsze 7 maja CHF7S (mozna go zastapic CHF11S). Zobacz co jest napisae na korku od wlewu plynu do wsp. Jezeli ktorys z CHF to wine za slabo wspomaganie ponosi wlany do ukladu ATF220 (dextron II).

Ja mialem dolany ATF i jezdzilem tak tydzien. Z kazdym dniem wspomaganie dzialalo coraz gorzej, wymienilem caly plyn i po tygodniu wspomaganie dziala tak dobrze jak przed felerna dolewka ATF-u.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
w mojej e32 mechanik dolal do wspomagania ATF220 i tez zaczelo ciezko pracowac. Wylalem ten syf i wlalem odpowiedni olej : zalezy od poj. silnika u mnie musi byc (750) syntetyczny olej CHF11S a nie ATF. Starsze 7 maja CHF7S (mozna go zastapic CHF11S). Zobacz co jest napisae na korku od wlewu plynu do wsp. Jezeli ktorys z CHF to wine za slabo wspomaganie ponosi wlany do ukladu ATF220 (dextron II).

Ja mialem dolany ATF i jezdzilem tak tydzien. Z kazdym dniem wspomaganie dzialalo coraz gorzej, wymienilem caly plyn i po tygodniu wspomaganie dziala tak dobrze jak przed felerna dolewka ATF-u.

Jestem obecnie bez autka ale z tego co czytałem to mam chyba atf zresztą wymieniony był z tego co wiem w niemczech u poprzedniego właściciela a właściwie właścicielki :D , jutro jeszcze sprawdze.

 

najdziwniejsze jest to że do tej próby nie martwilo mnie to wspomaganie bo od roku działa w ten sam sposób - dwupalcowo :lol:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Ostatnio porównując siłę skrętu u siebie z inna siudemka stwierdziłem że kierownica chodzi mi nieporównywalnie ciężej.

Od razu mówię że mam dość plynu i nic nie buczy przy kreceniu. :?

Nie o to chodzi że nie ma tego wspomagania tylko porównując moje z tym drugim to ja obsługuje kierownice dwoma palcami a ta druga da się polową małego :D .

Z tego co wiem to wspomaganie utwardza się w miarę większej prędkości czy u mnie mogło się zaciąć natym bardziej twardym stopniu? jak temu poradzić :worried:

Czy może robili "twardsze wspomagania" niż we wcześniejszych ekzemptlażach - bo ten kolegi jest z 1989 a mój z 1992r.

czekam na opinie.

:pray: :pray:

 

Uważam, że coś w układzie kierowniczym się podtarło. W mojej ex. BMW E34 pewnego razu spodkał się przedni zderzak z pieskiem :mrgreen: nic sie nie połamało,ale za dwa dni przy skrecaniu kierownicą, coś głośno skrzypiało, podjechałem do mechanika, a on dolał płynu do wspomagania (brązowy pojemniczek ZF). Niestety po dwuch dniach efekt powrócił, a ja zauważyłem mały wyciek, okazało się, że wąż od tego zbiorniczka wychodzący od dołu przeciekał, lekko go skruciłem opaske poprawiłem i olej uzupełniłem. Niestety po tym wszystkim kierownica zaczęła troszke ciężej chodzić. Pompa nie miała żadnych "humorów" (nie chodziła w pewnych miejscach ciężej) natomiast w każdym położeniu i zawsze musiałem już użyć troszkę, wiecej siły przy skręcie. Pompa po dolaniu oleju także nie skrzypiała. Wydaje mi się, żę u ciebie winą jest pompa, ale jak ci to bardziej nie przeszkadza to możesz z tym jeździć. U mnie chyba z 1,5 roku jeździłem i nie było problemów.

no i po tym czasie jak to naprawiłeś? pomogła wymiana płynu czy pompy :D

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

niewiem ale chyba wymienie ten płyn bo luzu nie zauważam, dlatego chciałbym potwierdzić prawidłowość procedury spuszczania i odpowietrzania układu:

1.najpierw odkręcam wąż odprowadzający i kręcę kierownicą aż całly płyn nie wyjdzie - na odpalonym silniku

2. następnie po napełnieniu znowu obracam kołami na maxa w obie strony żeby to odpowietrzyć - dolewając płynu i na pracującym silniku

Jeśli coś nie tak to dajcie znać mam czas do wtorku :roll2:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

no i po tym czasie jak to naprawiłeś? pomogła wymiana płynu czy pompy :D

 

Sprzedałem auto :mrgreen: . Ale tak jak Ty to odczówasz tak i ja to odczówałem. Jeżeli pompa działa i ma się bardzo dobrze, a zamiast obracać jednym palcem obracam 3 to po co wymieniać pompe ? Ale płyn profilaktycznie możesz wymienić.

Opublikowano
niewiem ale chyba wymienie ten płyn bo luzu nie zauważam, dlatego chciałbym potwierdzić prawidłowość procedury spuszczania i odpowietrzania układu:

1.najpierw odkręcam wąż odprowadzający i kręcę kierownicą aż całly płyn nie wyjdzie - na odpalonym silniku

2. następnie po napełnieniu znowu obracam kołami na maxa w obie strony żeby to odpowietrzyć - dolewając płynu i na pracującym silniku

Jeśli coś nie tak to dajcie znać mam czas do wtorku :roll2:

 

Dokladnie tak, z tym ze musisz naprawde porzadnie umocowac waz

do pojemnika do ktorego bedziesz go zlewal (albo trzymac caly czas)

cisnienie jest naprawde spore i w ciagu kilku sekund uklad sie oprozni.

Jak to sie juz stanie, to od razu wylacz silnik - szkoda katowac pompy

na sucho.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

dzięki Psyhop.

dzisiaj sprawdzałem i mam na 100% z tego co pisze na korku ATF - only. ale jeszcze może ma ktoś możliwość sprawdzenia tego w jakichś katalogach czy to napewno to - bo boje się że poprzedni właściciel mógł wymienic korek :? chociaż z drugiej strony to niemka :D

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
dzięki Psyhop.

dzisiaj sprawdzałem i mam na 100% z tego co pisze na korku ATF - only. ale jeszcze może ma ktoś możliwość sprawdzenia tego w jakichś katalogach czy to napewno to - bo boje się że poprzedni właściciel mógł wymienic korek :? chociaż z drugiej strony to niemka :D

 

Nie sadze zeby komukolwiek sie chcialo. Jesli na korku jest ATF a plyn

jest czerwony, to nie podejrzewam, zeby cos mialo byc nie tak.

 

Aha - fabryka zaleca zalewanie ukladu olejem Dexron II. Ja do siebie

nalalem Dexron III ktory niby jest udoskonalona wersja DII i w ogromnej

wiekszosci mozna go zastepowac, jednak mam wrazenie ze ma nieco

inne parametry (glownie chodzi o lepkosc w podwyzszonych temperaturach) wiec zastanawiam sie nad ponowna wymiana na DII.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
niektore e32 maja wspomaganie na ATF. Ja mam 750 i musze miec plyn chf11s - tak jest napisane na korku. Moj kolega ma 730 z 91 i ma na korku napisane ATF. U niego do krecenia kierownica trzeba uzyc duzo wiekszej sily niz u mnie.Pewnie dlategoze ATF jest mineralnym olejem, a CHF to syntetyczny. Wiec mysle ze z Twoim wspomaganiem jest wszytsko ok. Jezeli jest na ATF to musi tak chodzic.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.