Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio porównując siłę skrętu u siebie z inna siudemka stwierdziłem że kierownica chodzi mi nieporównywalnie ciężej.

Od razu mówię że mam dość plynu i nic nie buczy przy kreceniu. :?

Nie o to chodzi że nie ma tego wspomagania tylko porównując moje z tym drugim to ja obsługuje kierownice dwoma palcami a ta druga da się polową małego :D .

Z tego co wiem to wspomaganie utwardza się w miarę większej prędkości czy u mnie mogło się zaciąć natym bardziej twardym stopniu? jak temu poradzić :worried:

Czy może robili "twardsze wspomagania" niż we wcześniejszych ekzemptlażach - bo ten kolegi jest z 1989 a mój z 1992r.

czekam na opinie.

:pray: :pray:

obecnie Alfa 156 GTA SW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jakie masz opony? A jakie kolega? Jeśli masz szersze to chyba wszystko jasne? :) Szersze opony większy opór = ciężej się kręci kierownicą :)

Pozdrawiam!!

Opublikowano

z oponami to fakt

w e32 nie bylo chyba utwardzania wraz ze wzrostem predkosci ( a przynajmniej ja nie wiem ze cos takiego mam.... )

ciezkosc moze wynikac ze zuzecia ukladu ( jest on wtedy mniej wydajny )

ale tez w e32 byly montowane 2 typy ukadow kierowniczych ( kanciasty i bardziej okraglu w nowych) moze jeden ma wieksz sile wspomaganie a drugi mniejsza....

Opublikowano

Też nie słyszałem zeby w 32 podczas większej prędkości zwiększały się opory skrętu - jest coś takiego to fakt ale w duzo nowszych autkach.

Może się mylę ale o takim rozwiązaniu słyszałem całkiem niedawno w nowszych modelach samochodów niekoniecznie BMW.

Mnie też aż tak lekko nie chodzi ale mnie się to wydaje że to ma związek z pompą wspomagania. Zastanawiałem się czy czasem nie ma jakiś zestawów naprawczych takich pomp (bo coś mi się obiło o uszy że są i wystarczy powymieniać w nich uszczelki i wszystko wraca do normy) - Ktoś może coś wie na ten temat?

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
A jakie masz opony? A jakie kolega? Jeśli masz szersze to chyba wszystko jasne? :) Szersze opony większy opór = ciężej się kręci kierownicą :)

Pozdrawiam!!

nie to nie to próba była przeprowadzana na szutrze a opony się różnią o jeden rozmiar tzn. 215, 225.

Nie nie wydaje mi się że by to było to.

 

A z tym utwardzaniem strzelałem ale coś podobnego chyba musi być dla leprzego prowadzenia, żeby :D nie przekręcić zabardzo kierownicy, no albo to tylko siła odśrodkowa :D to robi.

 

Co do zuzycia układu - mam połowę mniejszy przebieg :|

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Ostatnio porównując siłę skrętu u siebie z inna siudemka stwierdziłem że kierownica chodzi mi nieporównywalnie ciężej.

Od razu mówię że mam dość plynu i nic nie buczy przy kreceniu. :?

Nie o to chodzi że nie ma tego wspomagania tylko porównując moje z tym drugim to ja obsługuje kierownice dwoma palcami a ta druga da się polową małego :D .

Z tego co wiem to wspomaganie utwardza się w miarę większej prędkości czy u mnie mogło się zaciąć natym bardziej twardym stopniu? jak temu poradzić :worried:

Czy może robili "twardsze wspomagania" niż we wcześniejszych ekzemptlażach - bo ten kolegi jest z 1989 a mój z 1992r.

czekam na opinie.

:pray: :pray:

 

Servotronic, bo tak nazywa sie wynalazek o ktorym mowicie byl

montowany juz w E32 i to od poczatku produkcji. Byl dostepny

oczywiscie jako opcja - byc moze niektore modele wyposazane

byly seryjnie, ale tego nie moge sprawdzic. Dotyczy to tez E34.

 

Uklad jest prosty jak drut - dodatkowy elektromagnetyczny zawor

ktory "przymyka" obieg oleju pomiedzy pompa a przekladnia

kierownicza. A elektrycznie to prymitywne pudelko ktore dokonuje

konwersji sygnalu predkosci na napiecie sterujace zaworem.

 

Byc moze jeden z samochodow ma taka opcje i stad roznice w

zachowaniu sie wspomagania.

 

Skutecznosc pompy raczej ma slaba zaleznosc ze zuzyciem -

dopoki wirnik sie kreci i ma komplet lopatek to pompa bedzie

dostarczac znamionowego cisnienia. Ponadto jesli nic z niej

nie cieknie to nie ma co jej naprawiac bo to nic nie zmieni.

JESLI juz cokolwiek mialo by byc nie tak, to upatrywal bym

tego raczej w przekladni kierowniczej.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

No właśnie tak mi się wydawałoże coś takiego musi być PSYHOP :cool2: .

A możesz dokladniej sprecyzować co z tym układem kierowniczym? gdzie szukać?

:?:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Servotronic, bo tak nazywa sie wynalazek o ktorym mowicie byl montowany juz w E32 i to od poczatku produkcji. Byl dostepny oczywiscie jako opcja - byc moze niektore modele wyposazane

byly seryjnie, ale tego nie moge sprawdzic. Dotyczy to tez E34.

...

Skutecznosc pompy raczej ma slaba zaleznosc ze zuzyciem -

dopoki wirnik sie kreci i ma komplet lopatek to pompa bedzie

dostarczac znamionowego cisnienia. Ponadto jesli nic z niej

nie cieknie to nie ma co jej naprawiac bo to nic nie zmieni.

JESLI juz cokolwiek mialo by byc nie tak, to upatrywal bym

tego raczej w przekladni kierowniczej.

Z tego co wiem, to był montowany seryjnie w 750, a w pozostałych modelach opcjonalnie (podobnie zresztą jak w E38).

Co do "ciężkości" pracy, to może być jeszcze powodem :

- ciężko pracujące zwrotnice lub McPhersony (raczej wątpię)

- ciężko pracujące łożyska kolumny kierownicy

- no i wspomniana przekładnia kierownicza

Pompa raczej nie - przeważnie znacznie wcześniej zaczyna "wyć", choć w praktyce róznie to bywa ... :)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Czyli z tego co mówisz Sebast to jak podniosę auto na lewarkach tak żeby koła były w powietrzu to będą wyczówalne opory?
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Servotronic, bo tak nazywa sie wynalazek o ktorym mowicie byl montowany juz w E32 i to od poczatku produkcji. Byl dostepny oczywiscie jako opcja - byc moze niektore modele wyposazane

byly seryjnie, ale tego nie moge sprawdzic. Dotyczy to tez E34.

...

Skutecznosc pompy raczej ma slaba zaleznosc ze zuzyciem -

dopoki wirnik sie kreci i ma komplet lopatek to pompa bedzie

dostarczac znamionowego cisnienia. Ponadto jesli nic z niej

nie cieknie to nie ma co jej naprawiac bo to nic nie zmieni.

JESLI juz cokolwiek mialo by byc nie tak, to upatrywal bym

tego raczej w przekladni kierowniczej.

Z tego co wiem, to był montowany seryjnie w 750, a w pozostałych modelach opcjonalnie (podobnie zresztą jak w E38).

Co do "ciężkości" pracy, to może być jeszcze powodem :

- ciężko pracujące zwrotnice lub McPhersony (raczej wątpię)

- ciężko pracujące łożyska kolumny kierownicy

- no i wspomniana przekładnia kierownicza

Pompa raczej nie - przeważnie znacznie wcześniej zaczyna "wyć", choć w praktyce róznie to bywa ... :)

 

 

Sebast z tym McPersonem jest całkiem możliwe... :wink:

 

Mam ten sam problem i pierwsze podejrzenie padłow właśnie na górne łożysko w McPersonie. Było już nawet zamówione, ale panowie z Mag-Pol'u kolumne rozebrali i stwierdzili, że nie trzeba wymieniać.

 

Irkii sprawdź sobie, czy nie maż luzów na Piaście. Podobno zmienia się wtedy ustawienie koła względem jezdni i stąd może brać się ten opór. Taka diagnoza padła u mnie. Jutro piasta będzie wymieniana....Dam znać :!: :!:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Czyli z tego co mówisz Sebast to jak podniosę auto na lewarkach tak żeby koła były w powietrzu to będą wyczówalne opory?

 

jeśli na odprężonym - podniesionym aucie becie chodziło ok, to obstawiam tą piastę...

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano (edytowane)
Czyli z tego co mówisz Sebast to jak podniosę auto na lewarkach tak żeby koła były w powietrzu to będą wyczówalne opory?

 

jeśli na odprężonym - podniesionym aucie becie chodziło ok, to obstawiam tą piastę...

jaką piastę bo się pogubiłem? :? oj już wiem :oops:

Edytowane przez Irkii
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
ale ja porównywałem te wspomagania na p[ostoju krecąc w kółko także to nic by nie wpływało :?:
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

a na co miało by wpływać... :?: :!: :?:

 

Jeśli masz taką możliwość to podnieś auto i zobacz, czy będziesz miał opór, czy będzie chodzić normalnie...

 

Jeśli opór to sprawdź układ kierowniczy , jeśli będzie chodzić luźno to sprawdź piastę....ew. pompke wspomagania..[/b]

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
a na co miało by wpływać... :?: :!: :?:

 

Jeśli masz taką możliwość to podnieś auto i zobacz, czy będziesz miał opór, czy będzie chodzić normalnie...

 

Jeśli opór to sprawdź układ kierowniczy , jeśli będzie chodzić luźno to sprawdź piastę....ew. pompke wspomagania..[/b]

No z Twojego postu wywnioskowałem że jak ma luz na piaście to w czasie jazdy pojawiają sie te problemy a nie na postoju :?: albo źle myslę.

 

W każdym razie jeżeli są luzy na piaście to jak podniosę koło do góry to będą wyczówalne luzy jak będę nim porószać tak? :?:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
a na co miało by wpływać... :?: :!: :?:

 

Jeśli masz taką możliwość to podnieś auto i zobacz, czy będziesz miał opór, czy będzie chodzić normalnie...

 

Jeśli opór to sprawdź układ kierowniczy , jeśli będzie chodzić luźno to sprawdź piastę....ew. pompke wspomagania..[/b]

No z Twojego postu wywnioskowałem że jak ma luz na piaście to w czasie jazdy pojawiają sie te problemy a nie na postoju :?: albo źle myslę.

 

W każdym razie jeżeli są luzy na piaście to jak podniosę koło do góry to będą wyczówalne luzy jak będę nim porószać tak? :?:

 

dokładnie....jeśli jest luz na piaście koło będzie się ruszać...

 

Jeśli chodzi o kręcenie na postoju, to też piasta ma wpływ. Zmienia się geometria koła (inaczej przylega do jezdni) i może wytwarzać odatkowy opór...

 

Jutro będę miał nową piastę to dam znać, czy coś to dało...

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano

Jeśli chodzi o kręcenie na postoju, to też piasta ma wpływ. Zmienia się geometria koła (inaczej przylega do jezdni) i może wytwarzać odatkowy opór...

 

Jutro będę miał nową piastę to dam znać, czy coś to dało...

 

Mimo wszystko mysle ze nawet mimo pewnych roznic w oporze

przesuwania kola (nieruchomego) po nawierzchni przy kreceniu

w miejscu, na kole kierownicy roznica nie powinna byc zauwazalna.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Jeśli chodzi o kręcenie na postoju, to też piasta ma wpływ. Zmienia się geometria koła (inaczej przylega do jezdni) i może wytwarzać odatkowy opór...

 

Jutro będę miał nową piastę to dam znać, czy coś to dało...

 

Mimo wszystko mysle ze nawet mimo pewnych roznic w oporze

przesuwania kola (nieruchomego) po nawierzchni przy kreceniu

w miejscu, na kole kierownicy roznica nie powinna byc zauwazalna.

 

Oczywiście. Ale wg. mnie wiele zależy od tego, jak duży jest luz na piaście. U mnie jest naprawdę spory (koło jest w negacie) i wg. Panu z Mag-Pol'u to jest przyczyną. Zobaczymy jutro...

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano

WITAM

A co powiecie na to,ze układ kierowniczy w mojej 7-ce ma fochy tz.

raz na kilka odpaleń silnika wspomaganie chodzi cięzej niezależnie od temperatury{lato_zima}

pozdrawiam

40tys na gazie i bez problemu
Opublikowano
no z tego co się tu dowiedziałem to siada Ci pompa :P . przejzyj posty gdzieś to było
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

Oczywiście. Ale wg. mnie wiele zależy od tego, jak duży jest luz na piaście. U mnie jest naprawdę spory (koło jest w negacie) i wg. Panu z Mag-Pol'u to jest przyczyną. Zobaczymy jutro...

 

I jak efekty ?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Niestety wymiany nie było....piasta nie pasowała... :mad2: :mad2: :mad2:

 

Kupiona miała złą koronkę od ABS'u.... :duh: :duh: :duh:

 

Trza będzie wymieniac...

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Ostatnio porównując siłę skrętu u siebie z inna siudemka stwierdziłem że kierownica chodzi mi nieporównywalnie ciężej.

Od razu mówię że mam dość plynu i nic nie buczy przy kreceniu. :?

Nie o to chodzi że nie ma tego wspomagania tylko porównując moje z tym drugim to ja obsługuje kierownice dwoma palcami a ta druga da się polową małego :D .

Z tego co wiem to wspomaganie utwardza się w miarę większej prędkości czy u mnie mogło się zaciąć natym bardziej twardym stopniu? jak temu poradzić :worried:

Czy może robili "twardsze wspomagania" niż we wcześniejszych ekzemptlażach - bo ten kolegi jest z 1989 a mój z 1992r.

czekam na opinie.

:pray: :pray:

 

Uważam, że coś w układzie kierowniczym się podtarło. W mojej ex. BMW E34 pewnego razu spodkał się przedni zderzak z pieskiem :mrgreen: nic sie nie połamało,ale za dwa dni przy skrecaniu kierownicą, coś głośno skrzypiało, podjechałem do mechanika, a on dolał płynu do wspomagania (brązowy pojemniczek ZF). Niestety po dwuch dniach efekt powrócił, a ja zauważyłem mały wyciek, okazało się, że wąż od tego zbiorniczka wychodzący od dołu przeciekał, lekko go skruciłem opaske poprawiłem i olej uzupełniłem. Niestety po tym wszystkim kierownica zaczęła troszke ciężej chodzić. Pompa nie miała żadnych "humorów" (nie chodziła w pewnych miejscach ciężej) natomiast w każdym położeniu i zawsze musiałem już użyć troszkę, wiecej siły przy skręcie. Pompa po dolaniu oleju także nie skrzypiała. Wydaje mi się, żę u ciebie winą jest pompa, ale jak ci to bardziej nie przeszkadza to możesz z tym jeździć. U mnie chyba z 1,5 roku jeździłem i nie było problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.