Skocz do zawartości

Problem z mocą do 2000obr - dzisiejsz diagnoza katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam mały problem z moim 330i w automacie. mianowicie wydaje mi się że samochód stracił trochę mocy w przedziale do 2000obr. Wydaje się jakby taki zamulony. Spokojnie dodawając gazu skrzynia zmienia biegi przy ok 1500-1800obr i zdarza się że piąty bieg wrzuca przy 50km/h. Jest to w miarę normalne przy spokojnej jeździe ale jadąc np na trzecim biegu lekko dodaję gazu a auto zamiast przyspieszać wrzuca bieg wyższy. po wrzuceniu piątki i w miarę umiarkowanym dodawaniu gazu obroty do 2000 nie idą lniowo tylko obrotomierz skacze co 200obr. Jak przekroczy te 2000 obr ciągnie ładnie, poniżej 2000obr prawie nie reaguje na lekkie dodawanie gazu, a jak puszczę gaz obroty wzrastają o ok 300. jedynie mocniejsze dodanie gazu powoduje redukcję i jeżeli obroty po redukcji przekroczą 2000 to zaczyna się normalna jazda. Wydaje mi się jakby samochód wogóle nie miał dołu. Próbowałem jeździć trochę mocniej dodawając gazu ale i tak samochód zamiast powoli przyspieszać wrzuca wyższy bieg i strasznie muli. Zdarza się ze jadąc na IV biegu na ok 1500obr dodam mu trochę gazu a on zamiast przyspieszać wrzuci piątkę i obroty spadają na 1200.

Byłem z tym w serwisie ASB i koleś stwierdził że to nie wina skrzyni tylko jakaś drobna usterka mechaniczna silnika. Może ktoś ma jakiś pomysł od czego zacząć szukając mocy od dołu. kiedyś podczas zczytywania błędów wyskoczył mi błąd czujnika położenia wałka, ale puźniej już się nie pojawił. Samochód chodzi równo a obroty nie wariują.

Edytowane przez transporter0
Opublikowano

Nie miałem takiego autka jak Ty masz ale posprawdzaj wszystkie wężyki gumowe czy nie są gdzieś przetarte albo jakiś się gdzieś nie zsunął. Kiedyś miałem dziurę w jednym wężyku i na niskich obrotach samochód był jakby zamulony, a im więcej gazu dodawałem tym bardziej go muliło, dopiero ok 2500-3000 obr. pracował w miarę normalnie. Wymieniłem wężyk i było wszystko ok.

 

Tak na marginesie to nawet nie wiem dokładnie od czego on był :wink:

Opublikowano

czesc.

 

na twoim miejscu pojechalbym na dobry komp. przeczytaj moj post. mialem podobne jak Ty objawy tylko ze do 3500obr/min. :mad2:

 

mysle ze wymiana (jezeli wyskoczy blad czujnika) zalatwi sprawe - pamietaj ze sa dwa :evil:

 

powodzenia

 

powazanko :cool2:

Opublikowano

Dzięki. już umówiłem się za tydzień do mechanika. Zczyta błędy i będzie walczył. Ale mam pytanko czy ASB ma prawo tak wariować w tej sytuacji (uszkodzony czujnik położenia wałka)? Przysznam że trochę mnie to martwi mimo iż koleś od skrzyni powiedział że wszystko jest z nią ok. Czy zmiana biegów przy obrotach rzedu 2200-2800 na zimnej skrzyni są dla niej szkodliwe? Bo tak da się jeździć. Najgorzej jak lekko naciska się pedał gazu wtedy strasznie muli, a zawsze tak robiłem zanim silnik i skrzynia nie nabrały temperatury.

P.S.

Aha i zaraz po odpaleniu auto chodzi idealnie dopuki wskazówka temeperatury jest w niebieskim polu. Gdy przekroczy niebieskie pole zaczynają się szopki z mocą. Czy jest to jakaś wskazówka na padnięty czujnik lub inną usterkę?

Opublikowano
Co ciekawe dzisiaj przez prawie cały dzień jeżdziłem na ręcznej zmianie biegów i samochód bardzo ładnie wkręca się na obroty od samego dołu. Jadąc nawet na IV biegu z 1500obr po dodaniu gazu ładnie elastycznie przyspiesza. Może to jednak jest wina skrzyni? sam już nie wiem co o tym myśleć :mad2: Mój samochód od trzech miesięcy nie był w trasie i porusz się tylko na bardzo krótkich odcinkach (1-2km). Zawsze starałem się jeździć spokojnie żeby nie piłować zimnej ASB i może skrzynia przyjęła już taki styl jazdy? Próbowałem sam skasować pamięć wyuczoną skrzyni według instrukcji na forum ale nic to nie dało. Może poprostu potrzebna jest jej jakaś ostrzejasza trasa albo poprostu trochę ostrzejsze traktowanie pedału gazu? Jak myślicie? Z góry dzięki za wszystkie opinie...
Opublikowano

No i dzisiaj ciąg dalszy z rozrywki. Mechanik stwierdził że to co trapi moje 330i to nie jest usterka mechaniczna tylko wina skrzyni. Koleś od skrzyń twierdzi że to usterka mechaniczna i rzaden jasno nie stwierdził co jest grane a ja stoję po środku i sam już nie wiem. :mad2: Dlatego mam pytanko do użytkowników 330i z automatem:

Przy spokojnej jeździe automat wrzuca mi piąty bieg przy 50km/h czy to normalne? Mechanik twierdzi że zbyt wcześnie i wskazuje usterkę oprogramowania lub "jakiś" czujnik w skrzyni.

Opublikowano

Dzisiaj byłem u kolejnego mechanika. Diagnoza: wypalony katalizator. Właściwie może mieć rację bo niedawno miałem przeboje z systemem recyrkulacji spalin a auto rzeczywiście zachowuje się tak jakbym ciągnoł dwu tonową przyczepę. Coś powoduje obciązenie na skrzyni/napędzie i ta bardzo szybko zmienia biegi przy bardzo niskich obrotach (bardzo nerwowo je zrzuca) gdy dodaje się gazu. jedno co mnie zastanawia to dlaczego na postoju auto ładnie wchodzi na obroty. Czy przy zapchanym jednym katalizatorze nie dławiło by się też przy dodawaniu gazu na luzie? I czy zapchany kataliztor może robić takie figle z automatem? Może ktoś na forum będzie mądrzeszy ode mnie i się wypowie. :modlitwa:

A co do katalizatora to wiem że najlepszy byłby oryginał i taki biorę pod uwagę (jeżeli to na 100% kat to z chęcią wydam te prawie dwa tysiące żeby cieszyć się znów jazdą) ale dzwoniąc dzisja do firmy zajmującej się wydechami zaproponowano mi zakup katalizatora unwersalnego Bosal do poj. max 3L (taki jak ten w linku http://moto.allegro.pl/item540813203_katalizator_bosal_vw_bmw_golf_sharan_galaxy.html) . Jak się sprawdzają takie uniwersalne katy? Czy jakieś inne firmy robią może zamienniki do 330i? Z góry dzięki za pomoc :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.