Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktos moze mnie oswiecic, jakie są konstrukcyjne różnice pomiędzy silnikami montowanymi w M5 i w 550i?

 

porownalem sobie pare suchych liczb i cos mnie dziwi:

 

M5:

pojemność 5000ccm (V10)

moc 507 KM (przy 7750 rpm)

moment 520Nm (przy 6100 rpm)

 

550i

pojemność 4800ccm (V8)

moc 367 KM (przy 6300 rpm)

moment 490Nm (przy 3400 rpm)

 

roznica pojemnosci bardzo niewielka, roznica momentu tez, natomiast roznica mocy potężna (140KM). Dodatkowo silnik M5 swoje parametry max osiąga w najwyzszym zakresie obrotow, podczas gdy 4.8 moment maksymalny ma dosc nisko i stosunkowo płaski

 

Co decyduje, że te silniki mimo zblizonej pojemnosci sa tak drastycznie rozne (bo chyba nie roznica dwoch cylindrów)?

Opublikowano

Te silniki rożni wszystko....

Silnik 4.8 to zwykły dupowoz....

Silnik z M5 to już inna bajka, ostry rozrząd, wysoki stopień sprężania, przystosowany do wysokich obrotów i duuuzzzoooo większe zapotrzebowanie na paliwo.... Silnik V10 z M5 jest klasą samą z sobie, a 4.8 to zwykle V8 jakich wiele....

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Opublikowano
Te silniki rożni wszystko....

 

no wlasnie pytam, co to jest to "wszystko" :mrgreen: w sensie roznic konstrukcyjnych - co jest inne w jednym i w drugim?

 

Silnik z M5 to już inna bajka, ostry rozrząd, wysoki stopień sprężania, przystosowany do wysokich obrotów i duuuzzzoooo większe zapotrzebowanie na paliwo....

 

wlasnie o takie rzeczy pytam :) na przyklad skad sie bierze fakt, ze pali duuuzo wiecej, co sprawia ze mozna go krecic do 8000rpm, co sprawia że ma 140KM wiecej itd...

Opublikowano

silnik z M5 ma :

1. Wiekszy stopień sprężania.

2. Dwa cylindry wiecej tym wiecej cylindrów tym płynniej rozwijana jest moc.

3. Ostre wałki rozrzadu i mocniejsze sprężyny zaworowe.

4. Inne oprogramowanie

5. Inny wydech i dolot bardzije nastwiony na góre

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
silnik z M5 ma :

1. Wiekszy stopień sprężania.

2. Dwa cylindry wiecej tym wiecej cylindrów tym płynniej rozwijana jest moc.

3. Ostre wałki rozrzadu i mocniejsze sprężyny zaworowe.

4. Inne oprogramowanie

5. Inny wydech i dolot bardzije nastwiony na góre

 

i o taka odpowiedz mi chodzilo :cool2: dzieki

Opublikowano
[...]roznica pojemnosci bardzo niewielka, roznica momentu tez, natomiast roznica mocy potężna (140KM)

 

Sprawa tak dużej różnicy mocy będzie dla Ciebie jaśniejsza jak porównasz sobie obroty, przy jakich osiągana jest moc max...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Dokładnie. Na tej samej zasadzie v-tec o pojemnosci ledwie 1.6 osiaga moc 170KM. Ale przy jakich obrotach...

 

 

Moim skromnym zdaniem w codziennej jezdzie 550i pewno jeździ lepiej niż M5 (lepszy dół)... Ale nie jezdzilem - się nie wypowiadam.

Opublikowano

ar_w w codziennej jexdzie 550i nie jexdzi lepiej napewno ponieważ dzieki 2 cylindrom wiecej nawet od zerowych obortów 550 nie odejdzie M5 a powyżej pewnych orotów stawiam tak około 5000RPM M5 odskoczy znacznie 550i tym więcej cylindrów tym płynniej roziwjana moc w całym zakresie do tego M5 zawsze wchodza szybcije na boroty jak zwykłe wersje więc 550 raczej nie ma zbyt wielkich szans w żadnej codzienneij ani torowej jexdzie

 

Fakt faktem jedno i drugie to kure.sko szybkie auto

 

 

ModEdit: Zdzira, dostajesz zolta kartke za bluzgi.

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
ar_w w codziennej jexdzie 550i nie jexdzi lepiej napewno ponieważ dzieki 2 cylindrom wiecej nawet od zerowych obortów 550 nie odejdzie M5 a powyżej pewnych orotów stawiam tak około 5000RPM M5 odskoczy znacznie 550i tym więcej cylindrów tym płynniej roziwjana moc w całym zakresie do tego M5 zawsze wchodza szybcije na boroty jak zwykłe wersje więc 550 raczej nie ma zbyt wielkich szans w żadnej codzienneij ani torowej jexdzie

 

Fakt faktem jedno i drugie to kure.sko szybkie auto

 

ale zauwaz tez, ze jesli mowimy o codziennej jezdzie (praca, zakupy, dom) nikt nie wykorzystuje maksymalnej mocy samochodu - zwlaszcza jesli mowimy o kilkusetkonnych potworach :) uzywa sie natomiast momentu dla plynnego przyspieszania bez koniecznosci ciaglej redukcji itp. A 550 moment max ma dostepny duuuuzo nizej niz M5. Wiec o ile na torze 550 nie ma zapewne zadnych szans na dotrzymanie kroku, o tyle w codziennej jezdzie byc moze jest przyjemniejsze?

 

nie twierdze ze na pewno tak jest - tylko tak sobie glosno mysle :)

 

a moze ktos mial okazje pojezdzic jednym i drugim?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ar_w w codziennej jexdzie 550i nie jexdzi lepiej napewno ponieważ dzieki 2 cylindrom wiecej nawet od zerowych obortów 550 nie odejdzie M5 a powyżej pewnych orotów stawiam tak około 5000RPM M5 odskoczy znacznie 550i tym więcej cylindrów tym płynniej roziwjana moc w całym zakresie do tego M5 zawsze wchodza szybcije na boroty jak zwykłe wersje więc 550 raczej nie ma zbyt wielkich szans w żadnej codzienneij ani torowej jexdzie

 

Fakt faktem jedno i drugie to kure.sko szybkie auto

 

Jak nie jeździłeś to nie pisz tak zdecydowanie, bo teoria ma się do praktyki jak onanizm do stosunku. ;) Charakterystyka silnika M5 jest zupełnie inna niż 550i i naprawdę nie zdziwiłbym się jak by inaczej zbierały się z dołu (na korzyść 550i), szczególnie że M5 ma skrzynię SMG więc bez konwertera a 550i normalny automat. Musiałby wypowiedzieć się ktoś kto jeździł i tym i tym albo trzebaby mieć wykresy przebiegu mocy i momentu obrotowego. Większość silników bardzo wysoko-obrotowych ma słabszy "dół" na korzyść "góry" i jest to zupełnie normalne.

Opublikowano

hmmm a skad wiecie, że nie jeździłem????

 

Do oceniania osiągów przydałyby sie wykresy obu aut ale M5 nie będzie wolneijsze z prostego powodu bo i tak ma wiekszy mometn to że jest on wyzej nie oznacza, iz np przy 1500 lub 2000RPM nie moze miec takiej samej wartości Nm jak 550 a bedzie juz miało wiecej KM

 

Hmmm moderator gdzie ja bluzgów użyłem??? I czy te ostrzezenia się łąskawie kiedys kasuja bo te pierwsze to mam z rok albo półtora:)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Aha co do stweirdzenia ż większość silników wysokoobrotowych ma słabszy dół to się tyczy raczej ednostej małolitrażowych typu 1,6 VTEC a nie V10 o pojemności 5 litrów koledzy
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Słabszy" w stosunku do silnika o tej samej pojemności ale nie tak bardzo wysokobrotowej charakterystyce. Nie czytaj wszystkiego dosłownie.
Opublikowano
sprawe rozwiazałby wykres mocy i momentu ale szukałem i nie znadjełm jak ktoś ma niech wrzuci o zobaczymy co w trawie piszczy :8)
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
skoro jesteśmy przy konstrukcji silnika to czy mógłby mi ktoś powiedzieć czemu w moim ex amg e55 (w210) miałem aż 530Nm przy 3000obr/min ?? gdzieś kiedyś słyszałem/czytałem ,że pod względem ogromnego momentu do niskich obrotów amg i mercedesowi nie dorównuje żadna inna marka.
Opublikowano
Jak nie jeździłeś to nie pisz tak zdecydowanie, bo teoria ma się do praktyki jak onanizm do stosunku. ;)

 

Ale jak partnerka to kłoda, to pewno byś wybrał pierwszą opcję :twisted2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
skoro jesteśmy przy konstrukcji silnika to czy mógłby mi ktoś powiedzieć czemu w moim ex amg e55 (w210) miałem aż 530Nm przy 3000obr/min ?? gdzieś kiedyś słyszałem/czytałem ,że pod względem ogromnego momentu do niskich obrotów amg i mercedesowi nie dorównuje żadna inna marka.
mysle ze to za sprawa sprezarek nietrzeba czekac az turbina zaskoczy i dopompuje powietrza sprezarka natychmiast daje takie cisnienie pow i wydaje mi sie ze z tad jest tak nisko dostepny moment

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Opublikowano (edytowane)
sprawe rozwiazałby wykres mocy i momentu ale szukałem i nie znadjełm jak ktoś ma niech wrzuci o zobaczymy co w trawie piszczy :8)

 

ok wygrzebalem cos w googlach (moment na obu wykresach jest liczony w ft.lb zamiast w Nm):

 

550i (niestety katastrofalna jakość skanu, ale dobrze widać przebieg krzywych momentu i mocy - czerwone linie są fabryczne, skala obrotów jest od 1500 do 6500, co 500 obrotów)

 

http://www.dragtimes.com/images_dyno/11262-2007-BMW-550i-Dyno.jpg

 

a tu M5:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.dragtimes.com/images_dyno/9578-2006-BMW-M5-Dyno.jpg

 

widac że M5 rownego plaskiego momentu nabiera powyżej 4000rpm, podczas gdy 550i juz poniżej 2500rpm.

 

Widac tez, ze do 4000rpm przebieg i wartości na krzywej mocy pokrywają sie praktycznie idealnie w obu autach. Co pozwala przypuszczac, ze na codzien przyjemniejszy jest 550i, ktory do granicy 4000rpm ma identyczna moc i juz plaski maksymalny moment :mrgreen: czy moze ktos ma inne zdanie patrzac na te wykresy?

Edytowane przez vortex5
Opublikowano (edytowane)

W sumie to tą dostępnością momentu przy bardzo niskich obr. nie ma co się szczycić.

Frajda z jazdy ogromna. Zużycie ukł. napędowego również.

 

 

Vortex mam podobne zdanie.

Choć M5 poniżej 3krpm i tak ma na tyle momentu, ze żwawo się poruszy, to 550i teoretycznie bedzie szedł lepiej w tych zakresach.

 

Osobiscie na moje potrzeby wybrałbym 550i. Cenię sobie elastyczność, a moc tego silnika z pewnością ładnie plecy prostuje :wink:

Edytowane przez ar_w
Opublikowano
skoro jesteśmy przy konstrukcji silnika to czy mógłby mi ktoś powiedzieć czemu w moim ex amg e55 (w210) miałem aż 530Nm przy 3000obr/min ?? gdzieś kiedyś słyszałem/czytałem ,że pod względem ogromnego momentu do niskich obrotów amg i mercedesowi nie dorównuje żadna inna marka.
mysle ze to za sprawa sprezarek nietrzeba czekac az turbina zaskoczy i dopompuje powietrza sprezarka natychmiast daje takie cisnienie pow i wydaje mi sie ze z tad jest tak nisko dostepny moment

 

wolnossak, więc taka teoria odpada

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
skoro jesteśmy przy konstrukcji silnika to czy mógłby mi ktoś powiedzieć czemu w moim ex amg e55 (w210) miałem aż 530Nm przy 3000obr/min ?? gdzieś kiedyś słyszałem/czytałem ,że pod względem ogromnego momentu do niskich obrotów amg i mercedesowi nie dorównuje żadna inna marka.

 

Zapewniam Cię, że jak by BMW chciało zrobić silnik o identycznych parametrach jak ten w AMG to by zrobiło. Silnik o którym piszesz nie miał zbyt wiele mocy, więc nie kręcił do bardzo wysokich obrotów jak silniki w M5 a co za tym idzie mógł mieć maksymalny moment obrotowy już przy 3000 obr/min.

 

Zresztą przykład jaki podałeś i porównanie tego silnika z tym z M5 jest idealny właśnie do pokazania jak wiele zależy od założeń konstrukcyjnych producentów samochodu.

 

Mercedes E55 AMG W210

Pojemność: 5439 ccm

Moc: 260kW / 354 KM @ 5500 U/min

Max. moment obr: 530Nm @ 3000 U/min

 

BMW M5 E39

Pojemność: 4998 ccm

Moc: 294 kW / 400 KM @ 7000 1/min

Max. moment obr: 500 Nm @ 3800 1/min

 

Zresztą wystarczy spojrzeć przy jakich obrotach maksymalny moment mają silniki motocyklowe.

Edytowane przez mmw
Opublikowano
M5 poniżej 3krpm i tak ma na tyle momentu, ze żwawo się poruszy, to 550i teoretycznie bedzie szedł lepiej w tych zakresach.

 

zwlaszcza ze 550 jest lzejsze o 120kg

 

Osobiscie na moje potrzeby wybrałbym 550i. Cenię sobie elastyczność, a moc tego silnika z pewnością ładnie plecy prostuje :wink:

 

tez bym wybral 550, bo watpie zeby poza torem M5 dostarczalo aż tak duzo wiecej frajdy niz 550 - zwlaszcza biorac pod uwage że jego utrzymanie kosztuje ze 2 razy wiecej

Opublikowano

A ja myślę, że każdy tutaj dałby się pociąć za M5-tkę. :lol: Tak jak ktoś wyżej napisał - 550i to zwykłe V8, najnowsze Motorsport to zupełnie inna bajka, kawałek jeżdżącej historii i przedmiot pożądania, auto dla ludzi ceniących sobie przede wszystkim najwyższą możliwą technologię, emocje płynące z jazdy a nie spalanie czy dostępność momentu. :wink:

 

Ponadto takie M5 to z reguły 2, 3 auto w domu, do codziennej jazdy przez cały rok rzadko służy.

Opublikowano

Ponadto takie M5 to z reguły 2, 3 auto w domu, do codziennej jazdy przez cały rok rzadko służy.

 

I tu się zgodzę :cool2:

M5 to auto dla ludzi, którzy już nie mają co z kasą robić, albo ktorzy w lotto totto wygrali.

Nie sądze, że znajdzie sie ktoś, kto sobie obrał M5 jako nadrzędny cel.

 

Schodzimy już całkiem na OT. Jak zwykle. :norty:

Opublikowano (edytowane)

zeby byla jasnosc: nie rozpatruje ktore z nich kupic, bo jeszcze pewnie sporo czasu minie zanim na ktorekolwiek z nich bedzie mnie stac :norty:

 

zastanawialem sie po prostu nad roznicami konstrukcyjnymi ktore sprawiaja, ze dwa silniki o zblizonej pojemnosci sa tak kompletnie różne - i to pytanie juz dostalo odpowiedz

 

poza tym jest chyba jasne, ze jedno jest wozidłem na codzien, a drugie rzeźnikiem torowym

 

do jezdzenia do pracy na pewno wzialbym 550, bo jest z pewnoscia bardziej cywilizowane i sluzy wlasnie do pokonywania mnostwa kilometrow w komforcie

 

M5 jest brutalem, wydech tez ma zestrojony tak, zeby bylo go slychac - bo wlasnie o to w nim chodzi zeby dawalo poczucie siedzenia w srodku huraganu :mrgreen: ale na pewno nie sluzy do tego zeby robic nim 50kkm rocznie - raczej po to zeby raz na miesiac pojechac na przejazdzke i wrocic z krwawiacymi uszami i szerokim rogalem na twarzy :)

Edytowane przez vortex5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.