Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pojawił się moduł na allegro

 

http://moto.allegro.pl/item545256462_chip_fga_bmw_e39_e_39_x5_x_5_530d_3_0d_motosport.html

 

wg producenta przyrost rzędu 15% więc chyba bezpiecznie dla ASB. Czy warto w to wejść? zaletą pewnie będzie możłiwość odpięcia wpięcia/odpięcia w każdej chwili, wadą zapewne niedokładne zestrojenie pod dany egzamplarz.

 

Prosze o jakiś komentarz.

Opublikowano
osobiscie mam powerboxa cyfrowego i to o wiekszych przyrostach. asb daje rade bez problemow ! jak juz inwestowac w powera ,to wolalbym cos mocniejszego za podobna kase . pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ciekawy jestem co oznacza, ze asb daje rade bez problemu? :) w serii sie czesto wykrzacza, wiec przy boxie ryzyko wzrasta, dzis pracuje, jutro nie, pewnych rzeczy sie nie przeskoczy

 

osobiscie nie widze sensu wkladac chipa do samochodu, ktory ma prawie 200 km i potezny moment obrotowy, ale kazdy robi jak uwaza

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
osobiscie mam powerboxa cyfrowego i to o wiekszych przyrostach. asb daje rade bez problemow ! jak juz inwestowac w powera ,to wolalbym cos mocniejszego za podobna kase . pozdrawiam

 

Jakiś firmowy czy "no name"? Rozrzut cenowy jest dosyć duży, od kilkuset zł za niemieckie, bezmarkowe do 1300 zł np V-TECH rodzimej produkcji. Od V-techa dostałem info że wzrost mocy+ 35 KM i wzrost momentu obrotowego +50 Nm z ich Powerboxa jest bezpieczny dla ASB.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Po montażu Powerboxa V-Techa odwiedziłem ich autoryzowaną hamownię www.oliwersystem.pl Nie mam pewności czy ktoś wczesniej modyfikował cokolwiek w ECU ponieważ już w serii był duży moment

Oto wyniki ( wklejone w picassa )

 

http://picasaweb.google.pl/PiotrSawiak/EISENMANN530d#

 

Kilka słów wyjasnienia:

- przebieg 170 tkm,

- opony zimowe 17 ( dosyć duże straty, szybko sie grzały ),

- hamowana w standardzie oraz na programie nr 7 i nr 8 ( spośród dostępnych 0-9 )

- pomierzone wartości seryjne 182 KM i 478 Nm

- pomierzone wartości maksymalne 208 KM i 535 Nm

- pomierzona prędkośc na rolkach 274 km/h przy 4930 rpm ( jeszcze był zapas lecz uzgodniliśmy pomiar do 5 tyś rpm )

- Hamowanie automata ze Step-Tronic na 4 biegu.

 

W odczuciu różnica znaczna, pewnie zejde na program nr 5 ze względu na automat lub ostrożne deptanie na programie nr 7.W ofercie V-techa jest jeszcze chip pod silnik i skrzynię ale to już kosztuje.

Opublikowano
Na wyposażeniu hamowni jest zewnętrzny miernik prędkości przy rolkach. Z wykresu można przeczytać że przy pomiarach własciwych prędkośc wynosiła 203 km/h co pokrywało się ze wskazaniami predkościomierza w aucie, zegary w aucie lekko nawet zawyżały ( wirtualna na rolkach zaznaczam gdyż w realu dochodzą rózne inne opory ). Na zakończenie zrobiliśmy test prędkości a więc na ostatnim biegu do 5 tys rpm. Wyszło jak wyszło, wskazówka w aucie miała już opór, a na zewnętrznym prędkość rosła ... do 274 km/h. Zaznaczam ze jest to predkośc wirtualna, nie do uzyskania na drodze. Taka ciekawostka :)
Opublikowano
Na wyposażeniu hamowni jest zewnętrzny miernik prędkości przy rolkach.

Źle się wyraziłem. Zastanawia mnie jaką sposobnością było to 274 km/h zakładając że miałeś koła o fabrycznym wymiarze.

Opublikowano
Zastanawia mnie jaką sposobnością było to 274 km/h zakładając że miałeś koła o fabrycznym wymiarze.

Kurcze nie wiem, nie wnikałem, nie znam dokładnie zasad pomiarów. Wiem tylko, że obydwa prędkościomierze były synchronizowane, a w zasadzie dobierane było przełożenie koło/rolka być może wraz ze wzrostem prędkości rosła różnica błędu. Koła seria, 225/50R17. Mierniczy równiez był zaskoczony i zapraszał na kolejny pomiar z letnim ogumieniem.

Hamownia jest autoryzowana z homologacją.

Opublikowano
Zastanawia mnie jaką sposobnością było to 274 km/h zakładając że miałeś koła o fabrycznym wymiarze.

Kurcze nie wiem, nie wnikałem, nie znam dokładnie zasad pomiarów.

Jako podpowiedź - rower z przerzutkami, czy bez, nie pojedzie szybciej jeżeli będziesz utrzymywał jakąś prędkość pedałowania - w analogii - obrotów silnika.

 

Mówiąc bardzo obrazowo, trybka w skrzyni biegów nie są z gumy, a przełożenie każdego biegu to wartość stała.

 

Stąd moje zdziwienie na Twoje 274 km/h. Kiedy ja hamowałem swojego diesla, było to coś circa 236 km/h, fakt do odcięcia było jeszcze trochę ale czy na blisko +40 km/h... ?

Opublikowano

Jako podpowiedź - rower z przerzutkami, czy bez, nie pojedzie szybciej jeżeli będziesz utrzymywał jakąś prędkość pedałowania - w analogii - obrotów silnika.

Mówiąc bardzo obrazowo, trybka w skrzyni biegów nie są z gumy, a przełożenie każdego biegu to wartość stała.

 

Z pewnością jest tak jak mówisz. U mnie na rolkach skala licznika w aucie się skończyła ( 250 ) i wskazówka poszła znacznie poza, a on kręcił dalej ... myslę że wiosenny pomiar zweryfikuje Twoje wątpliwości lub błędy Mierniczego. Pozdrawiam :8)

Jeszcze mały detal. Zaraz po zakupie ( czyli rok temu ) miałem okazję jechac pustą autostradą i na budziku miałem 245 km/h co mnie zaskoczyło, gdyż wiem że fabryczne dane mówią o 235 km/h. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale tak było :shock:

 

PS. Rozmawiałem z Panem Mierniczym, rolki są ustawione na realną prędkość więc nie ma mowy o jego pomyłce. Wielkośc koła nie ma znaczenia na odczyt zewnętrzny vmax co jest w sumie oczywiste. Widocznie w mojej 530dA jest ukryta bestia o której nie wiedziałem :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.