Skocz do zawartości

730D "wyciek" oleju ze skrzyni biegów


wwolny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam wyciek oleju ze skrzyni biegow tzn. plastikowa oslona ma ciemna plame o srednicy 20 cm. Bylem na Vehicle Check ( jakby nie potarfili przetlumaczyc na polski :) u Smorawinskiego. Oczywiscie proponuje naprawe tj. wymiana miski olejowej koszt 2 500 zl ( nowa miska z filtrem + uszczelka + olej ). Dwoch znajomych mechanikow doradza mi, zebym tego nie ruszal. Skoro skrzyna pracuje prawidlowo, a w garazu na podlodze nie ma kropelki oleju - kazali jedzic mi i sie nie przejowac.

 

Moje pytanie brzmi: czy zorientuje sie po pracy skrzyni, ze jest malo oleju??

Pzdr,


Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tej z allegro nie kupuj, BMW zmienilo miske bo poprzednia wersja (plastikowa) podobno czesto ulegala uszkodzeniom. Moja przy wymianie wlasnie u Smorawinskiego w Poznaniu w poprzedniej E65 zostala za mocno dokrecona i na gwarancji wymieniali ją na nową, bo przeciekała.

 

Ogólnie wyciek musisz naprawic, bo zacznie ubywac Ci oleju i moze byc problem ze skrzynią. Ja mam aktualnie lekkie pocenie się i w serwisie w którym będę robił koszta wyglądają tak

1. Olej ok 6-8l, 87 PLN za litr

2. Miska z filtrem ok 650 PLN, z uszczelką nową

3. Wymiana oleju 50 PLN, naprawa przyczyny pocenia się 100 PLN.

 

U Smorawinskiego troche przepłacisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej z allegro nie kupuj, BMW zmienilo miske bo poprzednia wersja (plastikowa) podobno czesto ulegala uszkodzeniom. Moja przy wymianie wlasnie u Smorawinskiego w Poznaniu w poprzedniej E65 zostala za mocno dokrecona i na gwarancji wymieniali ją na nową, bo przeciekała.

 

Ogólnie wyciek musisz naprawic, bo zacznie ubywac Ci oleju i moze byc problem ze skrzynią. Ja mam aktualnie lekkie pocenie się i w serwisie w którym będę robił koszta wyglądają tak

1. Olej ok 6-8l, 87 PLN za litr

2. Miska z filtrem ok 650 PLN, z uszczelką nową

3. Wymiana oleju 50 PLN, naprawa przyczyny pocenia się 100 PLN.

 

U Smorawinskiego troche przepłacisz ;)[/quote

 

 

pytanie gdzie sie poci , w bmw bardzo czesto poci sie pomiedzy skrzynia a silnikiem i koszt usuniecia na pewno nie jest 100 bo trzeba skrzynie wyjąć.jak poci sie tam to nic nie robić,praktycznie w kazdej e38 jest tam wyciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oj nie pamietam dokladnie, powiedzieli mi że gdzies na simmeringu czy jakoś tak. Mowi Ci to coś?

 

Ogólnie oleju nie ubywa, byłame 1.5 mies po tym jak stwierdzili pocenie i nie trzeba było nic dolewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie pamietam dokladnie, powiedzieli mi że gdzies na simmeringu czy jakoś tak. Mowi Ci to coś?

 

Ogólnie oleju nie ubywa, byłame 1.5 mies po tym jak stwierdzili pocenie i nie trzeba było nic dolewać.

 

to mi wyglada wlasnie na miejsce pomiędzy silnikiem a skrzynią , w 99,9 bmwkach tam jest wyciek - nic nie robic

napewno za 100 tego nie zrobisz bo trzeba wykac skrzynie a to juz ok 300 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

robertzpoznania --> już naprawili, wymienili mi o-ringi gumowe na takiej gumowej rurce nad filtrem, z prawej strony od tyłu patrząc. Jak narazie spokój, skrzynia pracuje dużo płynnie, spokojniej i odczuwalnie lepiej. Mimo że olej według mechaników był w niezłej kondycji (ten który spuszczali, sam go widziałem i miał ciemną zbliżoną do czarnej barwe, z tym że był w miarę przejrzysty).

 

bakster29 --> do skrzyń ZF można wlać tylko i wyłącznie olej oryginalny przez producenta przwidziany. Jest to Shell M (cośtam).4, cena ok 90 PLN za litr w Polsce bez zniżek w ASO, w DE za 4 litry chcieli 55 EUR. Kup sobie 6 litrów do wymiany. ASO będzie sprawdzać go po VINie i da Ci odpowiedni. Do tego jak wymieniasz olej, to od razu powinieneś wymienić filtr (żeby to miało sens).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertzpoznania --> już naprawili, wymienili mi o-ringi gumowe na takiej gumowej rurce nad filtrem, z prawej strony od tyłu patrząc. Jak narazie spokój, skrzynia pracuje dużo płynnie, spokojniej i odczuwalnie lepiej. Mimo że olej według mechaników był w niezłej kondycji (ten który spuszczali, sam go widziałem i miał ciemną zbliżoną do czarnej barwe, z tym że był w miarę przejrzysty).

 

to sie ciesze ze wszystko juz ok u Twojego wielorybka :dance:

pozdrawiam przy okazji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to sie ciesze ze wszystko juz ok u Twojego wielorybka :dance:

pozdrawiam przy okazji :)

 

Jeszcze mam w planie zabawe z 2 elementami (maglownica, bo ma lekkie luzy oraz tuleja jakaś z tyłu gumowa) i mam nadzieje będzie miał jak ryba w wodzie :D

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.