Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam oto takie pytanie jakis czas temu moja E34, silnik 2,5 12v M20, po wcisnieciu pedalu gazu zaczela szarpac tak chocby nie chodzila na jeden a nawet na wiecej garow lecz, wkrecala sie do 4tys.obr bo dalej nie chciala. Dzieje sie tak na gazie i na benzyne, gaz prawdopodobnie 1 generacji. I jakis czas temu jadac pod gorke zaczela slabnac wiec wcislem wiecej gazu i w pewnym momencie cos walło pod maska( wydaje mi sie ze to gaz ). Zobaczylem pod maske i rozwalilo mi przeplywke. Wiec koledzy powiedzcie mi co to za przyczyna ze nie chce sie wkrecac na oborty i czemu tak szarpie silnikiem.

Powiem jeszcze ze jakies pol roku temu byla robiona glowica, ostatnio wymienilem swiece. Aha i koledzy jesli ktos by mial przeplywke do takiego silnika to dajcie znac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regulacja luzow zaworowych powinna zalatwić sprawe przynajmniej na lpg a przeplywke i tak musisz kupić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
piotr520 chyba wspomniał o luzie zaworowym jako powodzie wystrzałów. Znaczyłoby to że 525i raczej nie jest serwisowane na "bieżąco". Zreanimuj przepływke albo kup używaną albo o co nikogo nie podejrzewam nową.
Opublikowano
piotr520 chyba wspomniał o luzie zaworowym jako powodzie wystrzałów. Znaczyłoby to że 525i raczej nie jest serwisowane na "bieżąco". Zreanimuj przepływke albo kup używaną albo o co nikogo nie podejrzewam nową.

 

 

dołącze się do tematu, bo mi tak ostatnio w 518 sie zrobiło, Pinczer a na czym ma polegać reanimacja przepływki? jak to zrobić?

Opublikowano

Nie wiem jaki jest u Ciebie przepływomierz bo w M20 jest klapowy. Reanimacja polega na przywrócenie płynnej pracy tej klapy, w miarę możliwości żeby klapa szczelnie przylegała do obudowy przepływomierza.

 

Oczywiście jest to druciarstwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisalem o luzach zaworowych bo kolega ma m20 1generacje lpg i pól roku temu robil glowice.Wydaje misię że ten silnik na lpg powinien śmigać i bez przeplywki.Swiece jak pisze wymienil to zostają luzy ,przewody albo cewka.Gdyby sprawa dotyczyla m50 albo sekwencji to przeplywka musi być sprawna na bank.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie wiem jaki jest u Ciebie przepływomierz bo w M20 jest klapowy. Reanimacja polega na przywrócenie płynnej pracy tej klapy, w miarę możliwości żeby klapa szczelnie przylegała do obudowy przepływomierza.

 

Oczywiście jest to druciarstwo.

 

 

u mnie w M43 też jest klapowy przepływomierz, zrobiłem jak poradziłeś ale albo to nic nie dalo i przepływkę trza wymienić albo to coś innego. a dziwne bo też stało się to po mocnym wystrzale lpg. Na szczęscie mam drugą BM więc mogę sobie w tej grzebać do woli bez oddawania do warsztatu, może masz jeszcze pomysł co się mogło stać?

Opublikowano
Źle to widocznie zrobiłeś, kup nową w sklepie, nie będzie miała powycieranej bieżni, pokrzywionej klapy/ośki, krzywej obudowy, nie będzie rozregulowana. Miałem strasznego trupa po reanimacji i jeździła w 2 x 535i w jednej na sekwencji w drugiej na 1gen potem na IV. Byłem nią na południu Włoch. Auto na niej dokręcało się do odcinki na 5 biegu. Auto na niej dobrze odpalało.
Opublikowano
no chyba trzeba bedzie kupic nowa. tylko chcialbym wykluczyc inne mozliwosci, odpowiedz mi jeszcze na takie pytanie. Po strzale gazu, na Pb gasnie i nie chce odpalic, na gazie ok. Po odłączeniu przepływki na Pb czasem odpali i chodzi równo, a czasem nie chce odpalić, a na gazie dalej ok. czy to normalne przy uszkodzonej przepływce? pytam bo czytalem na forum ze jak uszkodzona przepływka to po jej odlaczeniu normalnie odpalaja auta a u mnie nie zawsze...
Opublikowano
Testów z odłączaniem przepływomierza nie robiłem. Na instalacji mieszalnikowej będzie działał silnik, a na benzynie nie musi jak uszkodzona jest przepływka.
Opublikowano
Kolego co do luzow zaworow to byly ustawiane ok 2-3miesiace temu bo troche klepaly ale po ustawieniu bylo ok. Koledzy co do przeplywki to jak zadzwonilem do sklepu z czesciami to powiedzieli mi ze maga mi sprowadzic ale orginal bosha bo zaiennikow nie maja a jesli chodzi o cene to powiedzieli mi 2150zl dokladnie. Wiec wydaje mi sie ze to lekka przesada bo za taka cene to idzie wyremontowac pol silnika. A jak do mnie to tyle pieniedzy to troche za duzo. A koledzy powiedzcie mi czy da sie wyciagnac przeplywke tak aby auto jezdzilo bez niej? Czy raczej ma ona jakas konkretna funkcje. Bo oprocz 2 klapek i czujnika nic tam wiecej nie ma. A wydaje mi sie ze jesli zakladaja dolot stozkowy to przeplywki chyba tam nie ma? Wiec jest mozliwosc wyciagniecia tej przeplywki?
Opublikowano
Masz pewność że luzy są prawidłowe, może za ciasno są ustawione. Nie wiem jak przy dzisiejszym szalejącym euro ale 1-2 temu można było kupić za 1100-1300zł.
Opublikowano

No panowie muszę się pochwalić, wczoraj podjąłem drugą próbę "zregenerowania" przepływomierza, rozkręciłem w nim co się dało, wszystko przeczyściłem, lekko spolerowałem bieżnię, klapka była lekko wygięta więc idealnie ją wyprostowałem i dopasowałem żeby szczelnie się domykała, popsikałem styki specjalnym preparatem, zostawiłem tak na noc a dziś od rana wszystko skręciłem do kupy i ku mojemu zaskoczeniu auto śmiga na Pb jak nowe, wkręca się idealnie, odpala bez problemu. Na lpg oczywiście też wszystko ok. Także ja się już uporałem, może lukaszo spróbuj najpierw tak jak ja.

 

PS. na allegro widziałem jakieś przepływki używane Boscha w cenie ok 450 zł, ale nie wiem czy to coś warte.

Opublikowano

sprawdz allegro kolego, czasami do M20 mozna spotkac przeplywke za 150 zl nawet,

 

samochod bez przeplywomierza nie bedzie jezdzil prawidlowo, na PB wogole nie bedzie jezdzil, a na LPG bedzie sterownik lapal blad

 

btw, nawet jak kupisz nowy przeplywomierz to wybuch gazu i tak Ci go rozwali predzej czy pozniej, moze nawet w tem sam dzien :duh: wiec raczej zaopatrz sie w przeplywomierz masowy (goraca plytka) ktory jest odporny na strzaly gazu i odpowiedni uklad od jednego kolegi z forum cala zabawa to jakies 250 zl i jak strzeli to jedziesz dalej, ja tak mam

 

i jeszcze jedno, zastanow sie nad sekwencja (tylko dobra nie jakies valteki), bo I gen to kiszka, a jeszcze jak nie zabardzo masz pojecie to juz wogole, ja odkladam :P

 

pozdro

Opublikowano
Luzy sa na pewno ok, bo pierw byly ustawiane po remoncie silnika, potem po jakims czasie lecz ustawione byly na cieplym silniku i po dojechaniu do domu na 2 dzien juz sie auta nie odpalilo i trzeba bylo je znowu ustawiac i jest teraz ok. Kolego powiem ci tak ze nad sekwencia nie mysle bo mi sie to nie oplaca a chce zrobic autko i je sprzedac bo jednak ten silnik jak do mnie na to auto jest za maly. Wiec nie chce wkladac w niego az takiej kasy. No ok dzieki koledzy jak na razie szukam na allegro wrazie czego bede pisał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.