Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

1000 pln to względne pojęcie.

 

Bo za to możesz mieć np 1 oryginał lub 5 zamienników więc zależy kto co wkłada i gdzie naprawia :)

Opublikowano
280 000 wymiana silnika :mrgreen: - pęknięta głowica i po rozebraniu i ocenie decyzja o zmianie. Błąd popełniony przy tym związany z tym, że byłem jeszcze zielony ? - nie zrobiłem SWAP`u, który robie teraz wywalając w 100% piękny silniczek aczkowiek za słaby :]
Opublikowano
Amortyzatory to nie awaria. Można nie mieć żadnej awarii a 2-3 tys. to będzie koszt wymiany części eksploatacyjnych jak się nałożą terminy.
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

dokladnie. np wydalem 3.5 tys by naprawic zawieszenie, pompe wody, amorki itd. 270tys km

 

wiec awaria to co masz dokladnie na mysli ?? najdrozsza czesci ?? najdrozsza awaria to chyba zatarty silnik...

B M W
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje poprzednie e36 m43 318i przebieg ponad 200 000km.

Awarii powyżej 1000zł brak.

Robione elementy zawieszenia oraz sprzęgło. I jeszcze bendix w rozruszniku.

 

Obecne e39 520i m52 przebieg ponad 260 000km i praktycznie nic nie robiłem.

Był zmieniany przepływomierz i chłodnica.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Jam mam E30 M40B18 228 000 km

 

Awarie?? Rozumiem że mówimy o rzeczach typu muszę jechać a BMW mówi NIE?

 

To tylko raz i co ciekawe przed drzwiami warsztatu mojego mechanika :dance:

 

Padła pompa paliwa, ale nie kosztowało to 1000 zł.

 

A tak poza tym to nic!

Auto odpala na dotyk nawet przy -25 st mrozu!!

 

Patent polega na tym, że jeśli auto przy zakupie jest w dobrym stanie mechanicznym to żadnych awarii nie będzie!!

Oczywiście przy założeniu, że wymieniamy wszystko co jest zużyte. Czyli sworznie, drążki kierownicze, tuleje, amory itp.

 

Jeśli wiemy że coś pada i należy tę część wymienić to trzeba to zrobić jak najszybciej!! Awaria jednego elementu potrafi pociągnąć za sobą awarię innych.

 

A jak ktoś stwierdza, ze to kosztuje i "można jeszcze pojeździć" to lepiej niech nie kupuje BMW.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano
chce kupic 330d lub 320d,rok 2002-2004 ale znalezsc takie auto dobrze utrzymane z realnym przebiegiem max 170.000 graniczy z cudem,obserwuje allegro juz od dłuzszego czasu i perełek bylo moze ze dwie,wiec ostatnio mysle nad 330 benzyne,ale tu znowu te spalanie :mad2: stad te moje pytanie w temacie o awarie,bo wiadomo ze sa elementy które sie zuzywaja i wymienaic trzeba,czy to bmw czy mercedes,ale mi chodzi o awaryjnosc tych aut,bo jest bardzo duzo tych aut z przebiegami ponad 200.000
Opublikowano
U mnie przy 179tys poszly 2 wtryski do wymiany (600 PLN szt). Tak po za tym to pierdoly, termostat, czujnik temp, eksploatacyjne sprawy.
Opublikowano

Ogólnie to jak kupilem to auto to było troszeczke zapuszczone... Jest to 325i z 93 roku w srodku ładnie utrzymane. przebieg w tej chwili 254 000 km

 

Przy zakupie sprzęgło juz sie troche slizgało ale smigałem (styl jazdy - agresywny. Ale bez jakiegos tam palenia gumy i zostawiania opon na kazdym skrzyzowaniu) Po 5 miesiacach padło. Koszt sprzegła kompletnego to ~600 zł + 3 zimmeringi w ASO 200 zł(wymiane miałem w gratisie bo u kumpla na warsztacie)

 

Zawieszenie trzymało dobrze. Jednak polskie drogi wiemy jakie sa i po 3 miechach musiałem tył robic + tuleje te w progach co sa i piaste z łożyskiem w prawym tylnym kole. całosc z wymiana około 900 zł (na markowych częsciach)

 

I to narazie wszystko co robiłem w przeciągu 8 miesiecy i 15000 tys km.

Jeszcze mam całe zawieszenie z przodu do zrobienia ale to we wakacje sie za to zabiore jak bede gwintowane zakładał...

 

Jak kupisz auto to zawsze musisz sie liczyc z tym ze cos do zrobienia bedzie. Cos sie posypie albo jeszcze co innego... Wiadomo, to nie bedzie nowe auto tylko kilku letnie którego gwarancja juz nie obejmuje...

 

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

Benzyna ma duże spalanie?

 

Jeśli porównamy wersję 330d (184 KM) do mojego 231 konnego potworka to wychodzi, że diesel pali 0,049 litra na jednego konia, a mój 0,047 ltra na konia mechanicznego.

 

Pomijam już komfort i przeważnie lepszy stan techniczny.

Opublikowano
Nie wiem jak popzedni właściciel mojego auta ale ja od 3 lat jedna , wymiana wahaczy + tuleje i sworznie chyba 1200zł całość , acha , 270tyś teraz mam
Opublikowano (edytowane)
Benzyna ma duże spalanie?

 

Jeśli porównamy wersję 330d (184 KM) do mojego 231 konnego potworka to wychodzi, że diesel pali 0,049 litra na jednego konia, a mój 0,047 ltra na konia mechanicznego.

 

Pomijam już komfort i przeważnie lepszy stan techniczny.

 

A ja myslalem, ze spalanie benzyny podaje sie w litrach na przejechany kilometr a nie na posiadana moc.

Ciekawostka to co piszesz na serio...

 

poza tym troche chyba ściemniasz :)

Miałem M50 2.5l w wersji e36 Cabrio i palilo srednio 12,5l/100km i mialo 193KM, teraz mam 330d w Sedanie i pali średnio 6,5l/100km i ma 184KM. Kalkulacje zrób sobie sam ale róznica dla mnie jest prawie dwukrotna i dokladnie to widze na stacji.

 

Co do tematu posta to ja bym sie nie przejmowal tym co piszą na forum o dieslach. Jak kupowałem swoje pierwsze BMW e36 325 Cabrio wszyscy dookola - lacznie z forum starszyli mnie ze czesto w bmw pada uszczelka pod glowica i pozniej niewiadomo jakie to koszta naprawy. Przejezdzilem tym autem 65tys km w 2 lata, duzo tras nie tylko w polsce i jedyne co wymienilem (mimo ze auto mialo 15 lat i bylo po wypadku) to gumowe elementy zawieszenia, reszta to elementy eksploatacyjne ktora wiadomo, ze sie zuzywaja. W sumie te gumy to tez jasne, ze co pare lat trzeba wymienic. Jak chcesz moge Ci wyslac fotke mojego e36 robiona 2 tygodnie przed sprzedaza, zeby nie bylo ze o auto nie dbalem bo wygladalo super, na felgach od M3, a stan techniczny tez byl dobry.

 

http://i42.tinypic.com/10p66ty.jpg

 

Teraz od kwietnia mam 330d w manualu i wymienilem naprawde niewiele jak na auto przywiezione z Niemiec.

 

ODMA - 170zl

Klocki+czujniki (4) - nie pamietam ceny kupowalem u Stonesa

Termostat - 170zl

Opony zimowe 225/45/R17 - 2500zl

2x wymiana oleju z filtrem - okolo 300zl/kazda

Guma miedzy walem a skrzynia - niepotrzebnie - 250zl

Nabilem klime za 120zl

Wszystkie elementy gumowe przedniego zawieszenia, laczniki stabilizatora, wahacze z tulejami i sworzniami - cale komplety - wahacz + sworznie (2) + tuleja - za dwa takie zestawy kolo 1000 wyszlo

Przejechalem juz dieslem 25tys km. Liczac, ze cene za auto bym zaplacil taka sama - porownuje 330i i 330d to zaoszczedzilem wedlug moich obliczen okolo 20zl na kazdych 100km.

 

Moj przebieg to 316 tys. km.

 

Powodzenia w poszukiwaniach

Edytowane przez barteku
Opublikowano
330i to 12 srednio jak nic miasto 17 jak zima no a xd wole nie wiedzieć ile :mrgreen: i nie ma sie co załamywać bo mój 2.0d w automacie w lecie trasa 7,5 a teraz miasto pewnie 13 wiec więcej jak 3,0d
Opublikowano

102 tys km, żadnych awarii

 

Co do spalania, mialem 6 różnych BMW 325i, 728i, 520i, 318i, 318is,330xi. i zawsze spalanie mialem niższe (oczywiście latem i wiosną) o okolo 10% niż to co podaje producent.

Opublikowano
200 000 ma moja e36 320i i gotowały się mosty (5chyba wymieniłem) paliły opony(nie wiem ile już razy zmieniałem opony ) do tysiąca zł nic nie padło :mrgreen: paliwa spalam tak w tych granicach :twisted2:
Opublikowano
Benzyna ma duże spalanie?

 

Jeśli porównamy wersję 330d (184 KM) do mojego 231 konnego potworka to wychodzi, że diesel pali 0,049 litra na jednego konia, a mój 0,047 ltra na konia mechanicznego.

 

Pomijam już komfort i przeważnie lepszy stan techniczny.

 

a jak wygląda u ciebie to zestawienie z momentem obrotowym jeśli można wiedzieć?

Opublikowano
Benzyna ma duże spalanie?

 

Jeśli porównamy wersję 330d (184 KM) do mojego 231 konnego potworka to wychodzi, że diesel pali 0,049 litra na jednego konia, a mój 0,047 ltra na konia mechanicznego.

 

Pomijam już komfort i przeważnie lepszy stan techniczny.

 

a jak wygląda u ciebie to zestawienie z momentem obrotowym jeśli można wiedzieć?

 

Zaręczam Ci, że gdybyś przejechał się moim autem nie spojrzalbyś więcej na diesla. Podwójny vanos powoduje że silnik jest bardzo elastyczny. Zapytaj użytkownika "zenta" jak po jednej przejażdżce zmienil obiekt poszukiwań z 330d na 330i. Kupil oczywiście 330i.

Opublikowano

MOJE 520tys KM 330d 2003r 204KM......Wszystkie 6 wtryskiwaczy poszło, regeneracja nie jest juz nawet możliwa łatwo przeliczyc 6x300pln i jeszcze trzeba sprzawdzić czy są dobre gdyby okazało się że nie...jeszcze raz 6x300pln RAZEM 3600PLN. Dodatkowo pęknięty kolektor wydechowy...częsta dolegliwość naprawa 1600PLN.

POZDRAWIAM i życzę wiecej szczęścia

Opublikowano (edytowane)

E46 323i m52b25TU 98r. >>264.000km<<

 

Od sprowadzenia w październiku 2008 do dzis:

1. wymiana czujnika położenia wałka ssącego - objaw: na zimnym motorze czasem dłużej odpalał jakby go zalewało i efekt niewkrecania się do 3000 obr.

2. Wymiana przepustnicy (uszkodzony potencjometr pedału przyspieszania) - objaw: po wrzuceniu na luz i zdjęciu nogi z pedału gazu, wolne obroty spadały prawidłowo a za chwilę podnosiło je do ok 950 i tak już zostawało. Wystepował też efekt "długiego" spadania z wyższych obrotów po przegazowaniu.

Edytowane przez Boggy e36
Opublikowano
e46 330i, 2000r, 175.000km. Auto mam od marca 2008 i jak narazie naprawiałem system recyrkulacji spalin (wyleciała zawleczka i nie otwierało klapki) - 100zł. A tak poza tym eksploatacja: olej, filtry, akumulator, klocki, świece. Jak narazie zero awarii i czysta przyjemność z jazdy. :wink:
Opublikowano
330i to 12 srednio jak nic miasto 17 jak zima no a xd wole nie wiedzieć ile :mrgreen:

Albo miałeś ciężką nogę albo niesprawny samochód.

Nie zanotowałem jeszcze spalania powyżej 12 litrów, bez znaczenia czy miasto czy trasa. Średnie spalanie na ostatnich 10 zbiornikach u mnie to 10,5, a zdecydowanie jak emeryt nie jeżdżę.

Opublikowano
miasto a miasto tez różnica , u mnie jezdżę po 5 km dziennie i w tym 3 razy postój więc wskazówka w zimie nie wyjdzie poza niebieskie pole , w trasie już inaczej bo przy ciężkiej nodze i automacie mam 7,5-8,5 srednie raz asekurowałem mastera jakiego prowadził brat a ja przed nim z Norymbergii do Krakowa - 1000 km i dojechałem jak rezerwa zaświeciła ale średnia po autostradzie była 90-110 km max więc spalił mało

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.