Skocz do zawartości

320d Problemy z drganiami silnika, jestem załamany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszytkich,

 

zakupiłem w czerwcu pierwsze BMW E46 320D 2001r (M47). Zainwestowałem w różne części aby mieć spokój i cuieszyć się jazdą. Jednakże od samego początku wystepują drgania które przenoszą się na kierownicę i nadwozie samochodu. Jest to widoczne szczególnie na tłumiku wylotowym, cały wydech drga. Oczywiście drgaia wystepują tylko na wolnych obrotach i bieg jałowy. Mechanicy uświadamiają mnie że to normane przy silnikach diesel. Drugim problemem jest zapałam samochód i pracuje na wolnych obrotach co jakiś czas ( co 1min) wzrastają obroty ( z 800 na 1000-1100) co oczywiście powoduje zwiększenie drgań o których wpomniałem wyżej, poczym wraca do poziomu 800. Gdy silnik się zagrzeje wystepuje to rzadziej. Nie wiem czy to jest normalne ale borykam się z tym od 5 miesięcy. Nie jestem fachowcem a nie chce aby nasi mechanicy wyciągli ze mnie ostatnie pieniądze. Tak samo podczas jazdy wrzucam bieg jałowy i obroty spadają do 1000ob/min, gdy staję obroty spadają do 800.

Poprzez te drgania nie ma prawie żadnego konfortu jazdy.

Mechanicy powiedzieli że wszytko jest ok ale ostatnio ogłądałem taką samą betkę i nic jej nie drgało.

 

Tak więc proszę was o pomoc, jesteście ostatnia deską ratunku.

Opublikowano

Takie drgania to najczęściej dwumas albo poduszki silnika. Dwumasowi towarzyszy drganie pedału sprzęgła po jego delikatnym wciśnięciu. Poduszki silnika lubią wydawać dźwięki przy gaszeniu auta.Poczytaj tu, całkiem spora lektura:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=100711&highlight=

 

Na marginesie dodam, że zanim pojechałem do porządnych fachowców, inny mechanik zdiagnozował poduszki silnika jako sprawne (jedna była urwana, a druga trzymała na słowo honoru), więc teksty typu 'Panie, auto jest sprawne, tylko jeździć' odcztytuję jako 'Nie mam pojęcia, przerzucam się na uprawę truskawek' :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego a w jakim stanie są u Ciebie wtryski, powinieneś je sprawdzić w Live data programem diagnozującym, u mnie jak były padnięte to jak były otwarte drzwi to było widać jak się trzęsą, po wymianie na dobre drgań nie ma a autko równiutko chodzi.
Pozdrawiam
Opublikowano

Witam

Jeżeli wyeliminujesz problemy z wtryskami i zasilaniem paliwem to ja bym się przyjrzał poduszkom silnika. I uważaj na jakie wymieniasz mi po wymianie u niby fachowca chciała się karoseria rozlecieć pojeździłem dwa miesiące i wymieniłem obie poduszki na uznane zamienniki np: febi u mnie jak ręką odjął, w dieslach nie sprawdzają się żadne tanie podróbki

pozdrawiam

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi, ale nadmienię że: wymieniłem lewą poduszkę bo była zerwana (prawa tweirdzą że jest ok), świece żarowe. Po wciśniejciu delikatym pedała nie ma żadnych drgań, tak więc myślę że to nie jest dwumas ( o tym juz wyczytałem na tym forum).

 

 

Gdzie najlepiej sprawdzać takie rzeczy jak dwumas, czy wstryski , czy ASO BMW to najbardziej wiarygodny machanior.

 

Za odp z góry dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poduszki wymienia sie parami wymien jeszcze ta druga. A co do Tych skoków na obrotomierzu z 800 na 1000 co 1 min jak pisałes, tez takie mam ale na zimnym silniku i przy wł nawiewie, gdy go wył obroty nie skacza. Spr czy czasem tez tak nie masz nie wiem czy to jest norma ale ja i kumpel tak mamy (no chyba ze mamy razem cos popsute) pozdrawiam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Rafał2301 - a masz może telepanie po delikatnym wciśnięciu hamulca na wolnych obrotach? Zrób taki test:

-rozgrzej auto porządnie

- rozpędź się do np. 80km/h i wyrzuć na luz

- zacznij hamować poprzez delikatne dotknięcie hamulca

-zobacz czy zaczyna Ci się coraz bardziej telepać

 

U mnie własnie tak jest. A dokładnie przy prędkości ok. 40km/h zaczyna wpadać w wibracje i w miarę zmniejszania prędkości telepanie rośnie. Po zatrzymaniu jeszcze chwile trzęsie. Tym wibracją towarzyszy charakterystyczny dźwięk - jakby się zatrzymywało krzywe koło - na początku szybko a potem coraz wolniej, coraz wolniej...aha. a ostatnio zaczęly sięę pojawiać kontrolki: ABS+ASC+ręczny. Na kompie wyszło że czujnik padnięty...a czy to moze mieć jakiś związek....

 

Dzisiaj jadę do mechanika. Będziemy patrzeć po spód:poduszki, zawieszenie, przeniesienie napędu,skrzynia, dyfer i odepnę czujnik ABS. Jak sie nic nie poluzowało i jest ok no to trzeba jeszcze zobaczyć na tłumik drgań na kole pasowym. Ktoś wie jak go sprawdzić bez wykręcania?

 

Może wspólnymi siłami rozwiążemy problem :cool2:

Opublikowano

Mialem dokladnie to samo, koniecznie wymien 2 poduchy na firmowe. A i wymien tez pod skrzynią, kosztuja chyba po 22zl/szt. Tez mnie wk... drgania. I mechanicy mowili ze to diesel i tak ma byc. Teraz na kierownicy i fotelu nie ma prawie zadnych drgań. Jest tylko nieraz takie delikatne mrowienie na kierownicy, ale trzeba sie postarac aby wyczuc. A pomyslec ze juz myslalem ze bede musial samochod zmieniac na benzyne.

Pamietaj ze kilka osob wymienilo poduchy pomimo tego ze wygladaly jak nowe, a drgania po wymianie ustepowaly. I ja bym zaczal od tego, bo za komplet wszystkich poduch to moze na 1/3 1szt wtryskiwacza ci wystarczy.

 

 

 

"Na marginesie dodam, że zanim pojechałem do porządnych fachowców, inny mechanik zdiagnozował poduszki silnika jako sprawne (jedna była urwana, a druga trzymała na słowo honoru), "

Opublikowano
ziomekthx z tymi obrotami to i ja tak mam ale dodam ze nie jest to chyba normalne bo ja mam tak od nie dawna wiec albo sie cos zepsulo albo nie mam pojecia:P
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Opublikowano
Warto również sprawdzić tłumik drgań skrętnych na wale korbowym. U mnie właśnie to było przyczyną drgań silnika.
320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Mam podobny problem, tzn jak auto stoi cala noc rano odpalam to na poczatku jest wszystko dobrze lecz po chwili jak obroty spadaja zaczyna drgac, lecz po ok 1 min jak juz silnik lekko nabierze temperatury nie ma nic zupełna cisza.. na dniach jade na komputer wtryski posprawdzac, jak to nic nie wykaże to poduchy pod silnikiem wymieniam.
Opublikowano

Witam.

Chcialbym sie dolaczyc do dyskujsji. Mianowicei mam podobny problem. Na wolnych obrotach gdy silnik jest zimny sa mocne drgania. Niezaleznie od predkosci jazdy mozna wyczaic drgania na lewarku, pedale sprzegla i kierownicy. Pedal sprzegla po lekkim wcisnieciu stoi jak wrtyty nic nie drzy drzy jedynie przy delikatnym polozeniu stopy na pedale. Na kazdym biegu przy przyspieszeniu tzn. zduszeniu silnika tak od ok. 1700-2200 obr/min slychac dziwny stlumiony odglos jakby buczenie (jest ono dobrze slyszalne) i towarzyszy temu wyrazne drzenie lewarka i pedaly sprzegla ale tez tylko przy delikatnym wcisnieciu. Jesli pedal sprzegal wcisne glebiej nie ma zadnych drgan.

Mechanik ogladal auto sprawdzal poduszki pod silnikiem. Poduszki nie wygladaja na zniszczone i nie leja (auto z 2004r. 320). Ponoc te poduszki sa hydrauliczne czy jakos tak i jesli by byly padniete to widac by bylo wyciek oleju z nich. Pod skrzynia powiedzial ze pomimo iz sa troche miekkie to tez nie z tego powody bylyby te drgania.

Pesymistyczna wiadomosci mi powiedzial mechanik po przegladnieciu calegu ukladu wydechowego, zawieszenia i dyfra ze to nic innego nie bedzie jak tylko sprzeglo i dwumas.

Po stanie skrzyni biegow mowi ze raczej nikt jeszcze nie grzebal przy sprzegle (135tys. km) i pewnie sie juz konczy. A te drgania do z pewnoscia od dwumasa bo kolo pasowe tez wg. niego jest dobre. Wiec mam pytanie czy pomimo tego wymieniac poduchy ???? Czy dwumas tak szybko leci 135tys. i juz ?????.

Opublikowano

jeśli chodzi o poduszki to tylko firmowe i parami u mnie też pseudo fachowcy chcieli wymieniać dwumas itd..... a warto też wymienić poduszki pod skrzynią

macie jeszcze młode autka moja ma już i sporo latek i ponad 200000 km i żaden dwumas ani sprzęgło się nie kończy ........ to nie seicento ;)

pozdro

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

Dzieki za optymistyczne wiesci.

Mialem taka nadzieje ze to poduszki ale podcas diagnostyki zszedlem z Gosciem do kanalu i pokazal mi ze poduszki raczej sa dobre tzn. podniosl silnik i poduszki sie wyprostowaly tzn. rozciagnely i nie widac bylo zadnych pekniec ani wyciekow z poduszek. To chyba musze mu pryznac racje - chyba ze sie myle i poduszki mimo to so do wywalenia.

Prosilbym rowniez o pomoc poniewaz ile uzytkownikow tyle mechanikow i tyle samo diagoz odnosnie trzesienia autem.

 

pozdrawiam

meggiel

Opublikowano
Megiel to samo było u mnie z poduchami. Mechanik podważył silnik, poduszki się podniosły razem z silnikiem, wszystko cacy. A jak pojechałem do fachowca, to od razu stwierdził, że jedna urwana.
Opublikowano
to że się rozciągnęły nic nie oznacza czy te poduszki to oryginały ?? ja mam w piwnicy dwie poduchy które wyglądają jak nowe chyba firmy Hanspreis a można je tylko do Jelcza chyba założyć ;) paskudne podróby

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ponownie.

Chciałbym odgrzać trochę stary temat drgań.

Wymieniłem komplet tarcz hamulcowych ponieważ ich grubość była poniżej dopuszczalnej coś około 19mm o ile dobrze pamiętam oraz klocki hamulcowe + płyn.

Starałem się wyeliminować te ukochane przez NAS drgania i wymieniłem poduszki pod silnikiem oraz skrzynią.

Po odwiedzeniu kilku warsztatów chwalących się super znajomością naprawy aut firmy BMW powiedziano mi że dziwna sprawa ale to raczej będzie sprzęgło.

Przejechałem już parę tysięcy km od tego czasu i drażni mnie nadal sprawa drgań.

Mianowicie delikatnie wyczuwalne drgania na pedale sprzęgła ale po wciśnięciu tak na ok. 0,5cm wszystko OK tak jakby pedał sprzęgła miał luz. Drga tylko w momencie mocniejszego przyspieszania na 3 i dalej biegu. Przy wciśniętym sprzęgle do końca jest spokój ale jeśłi sprzęgło jest wciśnięte do podłogi - nie ważne czy to na postoju czy też podczas jazdy - to przy obrotach około 3 tys. można odczuwać delikatne drgania ale dopiero przy tych orotach poniżej jest spokój.

Mechanik który oglądał sprzęgło był zdziwiony ponieważ tarcza sprzęgła jest OK ale widać na niej coś w rodzaju ślizgania na połowie jej szerokości tzn. jeśli tarcza ma około 5cm szerokości (nie grubości) to tak do połowy od góry widać bardziej wyszkloną okładzinę. O kole dwumasowym wyraził się że jest OK. Byłem na serwisie i mówię o problemie a gość tłumaczy mi że to na 100% nie jest dwumas ponieważ inne odgłosy by temu towarzyszyły. Mam już trochę dosyć główkowania i zastanawiania się co jest grane oraz szperania na forum ponieważ nie mogę doczytać się o idealnie takich samych oznakach i tutaj ośmielam się prosić pomoc:

 

- Jeśli znalazłby się Ktoś kto może rzucić okiem na te drgania w okolicach Krakowa to chciałbym się z nim umówić na powiedzmy jazdę próbna, może wpadnie na jakiś pomysł odnośnie tych drgań. Dodam że odwiedziłem kilka warsztatów w tym ASO i słyszę non-stop jedną śpiewkę ze to normalne i nic złego się nie dzieje ale jednak drgania są.

 

Tak więc jeszcze raz proszę o pomoc.

Opublikowano

Witam !

 

W mojej poprzedniej E46 miałem podobny problem z tłumikiem, na poczatku bagatelizowałem to czego efektem było PEKNIECIE RURY WYD. tak posrodku samochodu !!! Byłem u mechanika aby to pospawał, za jakis czas pękła w innym miejscu !

Proponuje wymienic obydwie poduszki jednak tak jak koledzy podpowiadaja na ORYGINALNE BMW, ja zreszta wtedy zrobiłem tak samo co pomogło !

 

Pozdrawiam

Opublikowano

a jak sprawdzić uszkodzony tłumik drgań, to koło pasowe na wale korbowym bez zdejmowania? jakie objawy towarzyszą gdy jest uszkodzone? u mnie też drga pedał sprzęgła delikatnie a przy gaszeniu telepie silnikiem. Poduszki dwie pod silnikiem mam wymienione na oryginały.

Dodam jeszcze ze czasem telepie mi podczas ruszania budą całą, czasem przypalę sprzęgło troche i jakby lepiej sie wtedy rusza, ale problem powraca za chwile.

Jak zdiagnozowac kończące się sprzegło albo dwumasa?

Czy ktos już to przerabiał i czy ktoś wyleczył diesle z telepania ??

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie.

W dalszym ciagu borykams ie z tymi drganiami.

Moze ktos jednak pomoze.

Dodam ze ostatnio po diagnostycje na kompie wyszlo ze mam cos porabane z wtryskami tzn.wartosci byly takie:

-0,48

+1,98

-0,05

-0,96

Czy takie wartosci moga miec wplyw na te drgania, juz sie dowiedzialem ze powinienem zbierac na wtryski i przygotowac sie do ich wymiany.

Opublikowano

Jak juz pisalem wyzej:

- wymienilem poduchy pod silnikiem i pod skrzynia na oryginaly.

- wymienilem tarcze i docisk oraz lozysko poniewaz troche ciagnelo ale to teamt inny opisany w glosnej pracy silnika pod obciazeniem + dwumas.

- wymienilem filtr odmy i pozostale filtry.

Odglos jest taki stlumiony dragania moze sa troche mniejsze teraz po wymianie filtrow i poduszek ale sa.

Odglos jest tuylko pod obciazeniem tzn. przy przyspioeszaniu tak do 3000obr.

 

Prosze o pomoc

Opublikowano

do meggiel

gdzie wymieniałes sprzegło w krakowie ? ile cię kosztowało ? odbyło sie to fachowo? jest jakaś róznica w jeżdzie? tez jestem z kraka i mam podobne problemy (masz jakies doswiadczenia z serwisem bmw w kakowie?

u mnie drga nadal ale tylko jak zimny to przy ruszaniu trzepie autem (podejrzewam sprzęgło)

na wolnych obrotach jest elegancko żadnych drgan.

pedał sprzęgła drga delikatnie po delikatnym wcisnięciu ok 1cm. na pełnym wcisnieciu nic nie drga.

 

historia moich napraw wygląda tak :

kupno auta drgania przy ruszaniu tylko, po 2 miesiącach drgania na wolnych odczuwalne na kierownicy, ewidentnie poduszki silnika lewa zerwana prawa cała, wymienione obie - brak drgań (nawet przy ruszaniu przez jakiś czas)

po pół roku pojawił sie efekt telepania silnika ale tylko jak otwarłem maske i przysłuchiwałem sie pracy - okazało sie uszkodzone koło pasowe na wale tłumik drgań. nie było to słyszalne i odczuwalne w srodku auta. wymiana nie miała wpływu na inne sprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.