Skocz do zawartości

mały pożar


lechu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Miałem ostatnio mały pożar. Spalił mi się moduł odpowiedzialny za światła i check control. Poszedł z niego ogień i po sprawie :( . Jest to takie czarne pudełko w skrzynce bezpieczników (pierwsze od strony błotnika). Tak naprawdę nie wiem dokładnie za co on odpowiada i jak go nazwać,ale kiedy się spalił to straciłem właśnie światła(poza kierunkami wszystkie) i check control. I tu moje pytanie. Czy moduł ten pasuje od innych modeli BMW - jeśli ktoś wie od jakich :?: to proszę o pomoc. Rozglądałem się w internecie i ciężko trafić tą część od E34.
lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem ostatnio mały pożar. Spalił mi się moduł odpowiedzialny za światła i check control. Poszedł z niego ogień i po sprawie :( . Jest to takie czarne pudełko w skrzynce bezpieczników (pierwsze od strony błotnika). Tak naprawdę nie wiem dokładnie za co on odpowiada i jak go nazwać,ale kiedy się spalił to straciłem właśnie światła(poza kierunkami wszystkie) i check control. I tu moje pytanie. Czy moduł ten pasuje od innych modeli BMW - jeśli ktoś wie od jakich :?: to proszę o pomoc. Rozglądałem się w internecie i ciężko trafić tą część od E34.

 

W jakich okolicznosciach doszlo do tego zdarzenia?

I jak bardzo modul sie "spalil" - czasami daje sie je naparwic

po zaskakujaco powaznych uszkodzeniach.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno sa rozne wersje tego modulu, mniej lub bardziej rozbudowane, i z roznych wersji autek. ja kiedys tez szukalem czegos takiego bo moj glupial. w szczecinie jest gostek ktory mial takie cos, ale musialbys zrobic fotke swojego (jesli cos z niego zostalo), albo chociaz podac numer z etk lub jakies inne oznaczenia. koszt ok 150pln

jakby cos to pomoge zalatwic

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem z przyczepą i spadł na asfalt przewód od oświetlenia. Przetarł się i zrobił zwarcie. Wysiadły bezpieczniki, wymieniłem je, ale musiało coś się zewrzeć w module i zaczęło się po jakimś czasie palić. Wypalona jest w nim dziura o średnicy ok 3 cm, także o jego odratowaniu chyba nie ma mowy :cry2: . O ile moglibyście to podajcie mi numer tego modułu z ETK (nie wiem jak tego szukać), bo obudowa jest za bardzo popalona i nie widać numerów katalogowych. Końcówka numeru nadwozia -GJ81036 (o ile potrzebne inne dane dajcie znać). DJYendruh-chętnie skorzystam z pomocy o ile nie dostanę tej części w pobliżu Torunia.
lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem z przyczepą i spadł na asfalt przewód od oświetlenia. Przetarł się i zrobił zwarcie. Wysiadły bezpieczniki, wymieniłem je, ale musiało coś się zewrzeć w module i zaczęło się po jakimś czasie palić. Wypalona jest w nim dziura o średnicy ok 3 cm, także o jego odratowaniu chyba nie ma mowy :cry2: . O ile moglibyście to podajcie mi numer tego modułu z ETK (nie wiem jak tego szukać), bo obudowa jest za bardzo popalona i nie widać numerów katalogowych. Końcówka numeru nadwozia -GJ81036 (o ile potrzebne inne dane dajcie znać). DJYendruh-chętnie skorzystam z pomocy o ile nie dostanę tej części w pobliżu Torunia.

 

Dziwnie to wychodzi, bo w Twoim nadwoziu powinien byc osobny CHECK MODULE i osobny BULB TESTING DEVICE czyli modul kontroli oswietlenia.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD61&mospid=47376&btnr=61_0564&hg=61&fg=25

 

Ktory z modulow sie spalil - to ten numer 5 czy numer 3 ?

 

Jesli spalil sie light a check nie dziala to byc moze rowniez uszkodzeniu

ulegl bezpiecznik lub wspolny obwod ktory je zasila.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg etk Twoj numer modulu to 61 35 1 388 614

 

a dla aut z cental locking modul unicode lub w wersjacha "regionalnych" (dla Wielkiej Brytanii) -cokolwiek by to nie oznaczalo, to cos z centralem to numer jest nastepujacy:

61 35 8 368 173

 

pzdr

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie to wychodzi, bo w Twoim nadwoziu powinien byc osobny CHECK MODULE i osobny BULB TESTING DEVICE czyli modul kontroli oswietlenia.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD61&mospid=47376&btnr=61_0564&hg=61&fg=25

 

Ktory z modulow sie spalil - to ten numer 5 czy numer 3 ?

 

Jesli spalil sie light a check nie dziala to byc moze rowniez uszkodzeniu

ulegl bezpiecznik lub wspolny obwod ktory je zasila.

Spalił się nr 5. Na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Check control" i nie wyświetla żadnych innych komunikatów. A może dwa moduły się uszkodziły ?

DJYendruhe - jak możesz to spytaj tego gostka czy ma te moduły. Może podskoczyłbym po nie.

lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec po przegladzie schematow wyglada to tak:

 

- modul CHECK nie jest polaczony z modulem LIGHT CONTROL

za pomoca zadnych "silowych" polaczen, tzn. zadne sygnaly

sterujace swiatlami nie sa obecne w module CHECK. Co za tym

idzie, zwarcia w koncowych obwodach swiatel nie powinny uszkodzic

CHECK'a. Natomiast, moduly polaczone sa za pomoca szyny danych

i podejrzewam ze w chwili obecnej uszkodzony modul LCM powoduje

na tej szynie zwarcie - co uniemozliwia doplyw komunikatow do CHECKa.

 

Istnieje takze pewna mozliwosc, ze awaria w LCM spowodowala podanie

na szyne danych napiec ktore uszkodzily CHECK - ale ta ewentualnosc

nie wydaje mi sie bardzo prawdopodobna.

 

Zdobycie modulu LCM moze okazac sie trudne. Poniewaz modul

(cale szczescie) dziala w dosyc "analogowy" sposob to pomijajac

funkcje kontroli zarowek, modul z cala pewnoscia da sie "naprawic"

do tego stopnia, ze bedzie prawidlowo sterowal calym oswietleniem.

 

W skrajnym przypadku bedzie to wymagac wyprucia jego zawartosci,

wykorzystania oryginalnego konektora i dobudowania prymitywnego

ukladu przelaczajacego (czesci za paredziesiat pln) ktory na podstawie

niskopradowych sygnalow z wlacznikow bedize sterowac swiatlami.

 

Daj znac, jak to u Ciebie wyglada - wyciagnij LCM i zobacz co sie bedzie

dzialo. Ogolnie sadze ze nie powinienes jezdzic z uszkodzonym modulem

wpietym do instalacji. Nie nalezy tez probowac podpinac swiatel

bezposrednio do wlacznikow (!!!) poniewaz podlaczone sa one bardzo

cienkim sygnalowym okablowaniem i przy poborze pradu rzedu kilkunastu

amper z cala pewnoscia pojda z dymem i narobia jeszcze wiecej szkod.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdobycie modulu LCM moze okazac sie trudne. Poniewaz modul(cale szczescie) dziala w dosyc "analogowy" sposob to pomijajac

funkcje kontroli zarowek, modul z cala pewnoscia da sie "naprawic"

do tego stopnia, ze bedzie prawidlowo sterowal calym oswietleniem.

.

Czy to jest taki rzadki moduł, że ciężko go zdobyć? Od jakich modeli może pasować? Moduł ten wyciągnąłem kiedy się spalił i wszystko działa poprawnie poza brakiem stopu i świateł.

lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg etk Twoj numer modulu to 61 35 1 388 614

 

a dla aut z cental locking modul unicode lub w wersjacha "regionalnych" (dla Wielkiej Brytanii) -cokolwiek by to nie oznaczalo, to cos z centralem to numer jest nastepujacy:

61 35 8 368 173

 

pzdr

 

Ta druga wersja to modul z tzw DRL czyli Daytime Running Lamps - dla krajow wymagajacych tzw "oswietlenia dziennego". Mozna zastosowac i taki z tym ze w naszej czesci europy z rzadka wystepuje.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg etk Twoj numer modulu to 61 35 1 388 614

 

a dla aut z cental locking modul unicode lub w wersjacha "regionalnych" (dla Wielkiej Brytanii) -cokolwiek by to nie oznaczalo, to cos z centralem to numer jest nastepujacy:

61 35 8 368 173

 

pzdr

 

Ta druga wersja to modul z tzw DRL czyli Daytime Running Lamps - dla krajow wymagajacych tzw "oswietlenia dziennego". Mozna zastosowac i taki z tym ze w naszej czesci europy z rzadka wystepuje.

Chodzi mi o to, czy może pasować od np E32, lub E36, zawsze to wieksza możliwoś zdobycia. Czy można to sprawdzić w ETK?

lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdobycie modulu LCM moze okazac sie trudne. Poniewaz modul(cale szczescie) dziala w dosyc "analogowy" sposob to pomijajac

funkcje kontroli zarowek, modul z cala pewnoscia da sie "naprawic"

do tego stopnia, ze bedzie prawidlowo sterowal calym oswietleniem.

.

Czy to jest taki rzadki moduł, że ciężko go zdobyć? Od jakich modeli może pasować? Moduł ten wyciągnąłem kiedy się spalił i wszystko działa poprawnie poza brakiem stopu i świateł.

 

Modul kontroluje

 

- swiatla przeciwmgielne

- swiatla drogowe

- swiatla mijania.

 

Reszta powinna dzialac OK.

 

Oprocz modulow od E34, wydaje sie ze powinien pasowac modul od E32. Ma inne oznaczenie, ale

na schemacie jest wlacozny w identyczny sposob, i mechanicznie ma

taki sam konektor. ma tez inna koncowke

numeru - ale zaloze sie, ze rozni sie tylko software'em. W skrajnym

przypadku moze miec zaprogramowane odrobine inne wartosci

rezystancji, ale to sie da opanowac. w E36 nie stwierdzilem wystepowania

podobnego modulu.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, czy może pasować od np E32, lub E36, zawsze to wieksza możliwoś zdobycia. Czy można to sprawdzić w ETK?

 

Juz Ci napisalem - nie podpisze sie pod tym wszystkimi konczynami,

ale zrodla informacji ktore ja posiadam (schematy+ETK+TIS+odrobina

wyczucia;) podpowiadaja mi ze modul od E32 powinien teoretycznie

dac sie "pozenic" z E34.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno sa rozne wersje tego modulu, mniej lub bardziej rozbudowane, i z roznych wersji autek. ja kiedys tez szukalem czegos takiego bo moj glupial. w szczecinie jest gostek ktory mial takie cos, ale musialbys zrobic fotke swojego (jesli cos z niego zostalo), albo chociaz podac numer z etk lub jakies inne oznaczenia. koszt ok 150pln

jakby cos to pomoge zalatwic

Czy dałoby radę skontaktować się z tym gostkiem, może akurat ma na stanie ?

A może ktoś wie gdzie można zdobyć ten moduł :idea:

psychop, dzięki za tyle informacji, teraz mniej więcej wiem o co tu chodzi.

lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

da rade sie z nim skontaktowac, oczywiscie, jutro bede dzwonic.

daj tylko znac, jak mozesz to zrob jakies foty pozostalosci (takze zlacza) i podeslij mi na maila. ja jeszcze raz sprawdze w etk, i porownam to do swojego. bo moze moj modul jest taki sam?

 

tak jak przedmowcy sadze ze od e32 tez moze sie nadac, e36 raczej wykluczone. sprawdze wystepowanie tego cuda

 

PS. bedziesz chcial sie przejechac po to? za paliwko chyba zaplacisz wiecej niz za modul :duh:

 

pozdrawiam

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LKM E34 i E32 są identyczne.

 

W LKM nie ma żadnego przełączania. Za to odpowiadają przekaźniki, a przez LKM leci tylko prąd, który jest monitorowany.

Teoria mówi, że tylko LKM powiniem polecieć, a CC zostać cały.

 

Tylko jeszczed jedno pytanie: a co z bezpiecznikami? Całe? Bo jak tak, to już jest dla mnie coś śliskie. Piszesz, że jechałeś z przyczepą, jeżeli masz oryginalny hak, to z tyłu, za tapicerką lewego błotnika w bagażniku jest moduł sterujący oświetleniem przyczepy.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LKM E34 i E32 są identyczne.

 

W LKM nie ma żadnego przełączania. Za to odpowiadają przekaźniki, a przez LKM leci tylko prąd, który jest monitorowany.

Teoria mówi, że tylko LKM powiniem polecieć, a CC zostać cały.

 

Tylko jeszczed jedno pytanie: a co z bezpiecznikami? Całe? Bo jak tak, to już jest dla mnie coś śliskie. Piszesz, że jechałeś z przyczepą, jeżeli masz oryginalny hak, to z tyłu, za tapicerką lewego błotnika w bagażniku jest moduł sterujący oświetleniem przyczepy.

 

Roznia sie numerami czesci i jak sadze, zaprogramowane wartosci

sa nieco inne (chociazby wziete pod uwage inne dlugosci przewodow

w E34/E32). Ale nie sadze zeby to byl wielki problem.

 

 

O jakich przekaznikach mowisz? Na schematach nie ma nic podobnego -

wysokopradowe obwody swiatel (low,high,fog) sa wpiete bezposrednio

do modulu. I taka jest idea - jak wyobrazasz sobie monitorowanie pradu

pobieranego przez zarowke, jesli modul sterowal by cewka przekaznika ???

 

To fragment schematu o ktorym mowa:

 

http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/BMW/1993/525i/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/313.pdf

 

Spojrz np. na bezpiecznik chroniacy niskopradowy obwod swiatel - ma

on tylko 7.5 ampera, a swiatla mijania przy zalozeniu ze sa w nich

55W zarowki pobiora prawie 9.2A pradu - nie wspominajac o jego

wartosciach przy zimnej zarowce ktora przez moment moze byc

nawet dwukrotnie wyzsza - a wiec nie sa one zasilane przez

wlaczniki tylko modul podaje napiecia z przewodu (2) VOLTAGE SUPPLY - HOT AT ALL TIMES.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LKM E34 i E32 są identyczne.

 

W LKM nie ma żadnego przełączania. Za to odpowiadają przekaźniki, a przez LKM leci tylko prąd, który jest monitorowany.

Teoria mówi, że tylko LKM powiniem polecieć, a CC zostać cały.

 

Tylko jeszczed jedno pytanie: a co z bezpiecznikami? Całe? Bo jak tak, to już jest dla mnie coś śliskie. Piszesz, że jechałeś z przyczepą, jeżeli masz oryginalny hak, to z tyłu, za tapicerką lewego błotnika w bagażniku jest moduł sterujący oświetleniem przyczepy.

 

Roznia sie numerami czesci i jak sadze, zaprogramowane wartosci

sa nieco inne (chociazby wziete pod uwage inne dlugosci przewodow

w E34/E32). Ale nie sadze zeby to byl wielki problem.

 

 

O jakich przekaznikach mowisz? Na schematach nie ma nic podobnego -

wysokopradowe obwody swiatel (low,high,fog) sa wpiete bezposrednio

do modulu. I taka jest idea - jak wyobrazasz sobie monitorowanie pradu

pobieranego przez zarowke, jesli modul sterowal by cewka przekaznika ???

 

To fragment schematu o ktorym mowa:

 

http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/BMW/1993/525i/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/313.pdf

 

Spojrz np. na bezpiecznik chroniacy niskopradowy obwod swiatel - ma

on tylko 7.5 ampera, a swiatla mijania przy zalozeniu ze sa w nich

55W zarowki pobiora prawie 9.2A pradu - nie wspominajac o jego

wartosciach przy zimnej zarowce ktora przez moment moze byc

nawet dwukrotnie wyzsza - a wiec nie sa one zasilane przez

wlaczniki tylko modul podaje napiecia z przewodu (2) VOLTAGE SUPPLY - HOT AT ALL TIMES.

 

Schemat jak najbardziej ok i się zgadza.

 

Sprawa wygląda tak, że:

- obwód niskoprądowy (załączeniowy) ma malutki bezpieczniczek i służy tylko do załączenia lampki i przekaźnika sterującego "dużym" obwodem,

- do przekaźnika przychodzą "silne" kable z "silnych" bezpieczników,

- ta "siła" przelatuje właśnie przez LKM i tam jest test, czy płynie prąd,

- dodatkowo LKM dostaje sygnał z obwodu niskoprądowego, że TO światło powinno być załączone.

 

LKM zgłasza błąd, gdydostaje sygnał, że np. światło mijania powinno być włączone, a jednak w jego obwodzie prąd nie płynie.

 

LKM niczego nie przełącza, tylko kontroluje.

Rozumiem, że twierdzisz, że LKM coś przełącza, w takim razie po co osobne przekaźniki w pudełku z lewej? Gdyby ciężką robotę odwalał LKM, to byłoby parę przekaźników mniej.

 

Jeszcze jedno:

W module LKM prąd płynie przez małe (pod względem wartości) rezystory spore mocowo. Na podstawie prostej zależności (słynne prawo Ohma) określany jest prąd.

 

Aaaa żarówka halogenowa 55W przy właczaniu pobiera impulsowo do 1kW.

 

Polecam ponadto: http://crass.on.ru/bmw/e34_dashboard/

Edytowane przez __Kai__
Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak, że:

- obwód niskoprądowy (załączeniowy) ma malutki bezpieczniczek i służy tylko do załączenia lampki i przekaźnika sterującego "dużym" obwodem,

- do przekaźnika przychodzą "silne" kable z "silnych" bezpieczników,

- ta "siła" przelatuje właśnie przez LKM i tam jest test, czy płynie prąd,

- dodatkowo LKM dostaje sygnał z obwodu niskoprądowego, że TO światło powinno być załączone.

 

LKM zgłasza błąd, gdydostaje sygnał, że np. światło mijania powinno być włączone, a jednak w jego obwodzie prąd nie płynie.

 

LKM niczego nie przełącza, tylko kontroluje.

Rozumiem, że twierdzisz, że LKM coś przełącza, w takim razie po co osobne przekaźniki?

 

Jeszcze jedno:

W module LKM prąd płynie przez małe (pod względem wartości) rezystory spore mocowo. Na podstawie prostej zależności (słynne prawo Ohma) określany jest prąd.

 

Wszystko co napisales sie zgadza, zasada dzialania tez - naprawialem

tego typu uklady i mniej wiecej wiem jak one dzialaja. W nowszych modelach stosowane sa drivery ktore maja dodatkowy pin na ktorym

driver samodzielnie (bez poserdnictwa rezystora - wystarczy pomiar

spadku napiecia na strukturze krzemowej) jest w stanie

stwierdzic, czy przewodzi prad, czy tez nie (na przewodzacym

zlaczu bipolarnego tranzystora bedzie ok 0.65V a to juz wystarczy

zeby stwierdzic, co dzieje sie z obwodem, ale to pewnie wiesz:)

 

Ale wciaz nei rozumiem o co Ci chodzi z przekaznikami - gdzie one

sa i co przelaczaja ? Wysokopradowy obwod wchodzi jeden,

wychodzi ich co najmniej trzy - a wiec w module odbywa sie akcja

komutacyjna!!! Nie widzialem LKM od E34 od srodka ale wszystkie

znaki wskazuja na to, ze to wewnatrz znajduja sie przekazniki (lub co

bardziej prawdopodobne tranzystorowe drivery) ktore wlaczaja

sygnal na wysokopradowych wyjsciach swiatel, w zaleznosci od

niskopradowych sygnalow poranych przez wlaczniki.

 

Aaaa żarówka halogenowa 55W przy właczaniu pobiera impulsowo do 1kW.

 

Tego akurat nie wiedzialem, ale biorac pod uwage bardzo niska

rezystancje zimnego wolframowego wlokna, jest to mozliwe.

 

Jeden z ukladow ktore buduje w tej chwili _NA BIURKU_ przez

ulamek sekundy przewodzi prady, ktore porownywalne sa

do tych ktore zasilaja 500-tysieczne miasto :)

 

Dyskusja zrobila sie chyba nieco akademicka i koledze od pozaru

juz raczej nie pomagamy ;)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LKM E34 i E32 są identyczne.

 

W LKM nie ma żadnego przełączania. Za to odpowiadają przekaźniki, a przez LKM leci tylko prąd, który jest monitorowany.

Teoria mówi, że tylko LKM powiniem polecieć, a CC zostać cały.

 

Tylko jeszczed jedno pytanie: a co z bezpiecznikami? Całe? Bo jak tak, to już jest dla mnie coś śliskie. Piszesz, że jechałeś z przyczepą, jeżeli masz oryginalny hak, to z tyłu, za tapicerką lewego błotnika w bagażniku jest moduł sterujący oświetleniem przyczepy.

Haka nie mam oryginalnego i jego instalacja nie jest podpieta pod żadne bezpieczniki.

Dostałem taki moduł od E32 z numerem 6135-1390356. Zobaczymy czy bedzie pasował :?: :?: :?:

lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LKM E34 i E32 są identyczne.

 

W LKM nie ma żadnego przełączania. Za to odpowiadają przekaźniki, a przez LKM leci tylko prąd, który jest monitorowany.

Teoria mówi, że tylko LKM powiniem polecieć, a CC zostać cały.

 

Tylko jeszczed jedno pytanie: a co z bezpiecznikami? Całe? Bo jak tak, to już jest dla mnie coś śliskie. Piszesz, że jechałeś z przyczepą, jeżeli masz oryginalny hak, to z tyłu, za tapicerką lewego błotnika w bagażniku jest moduł sterujący oświetleniem przyczepy.

Haka nie mam oryginalnego i jego instalacja nie jest podpieta pod żadne bezpieczniki.

Dostałem taki moduł od E32 z numerem 6135-1390356. Zobaczymy czy bedzie pasował :?: :?: :?:

 

Jak go bedziesz podpinal, to odlacz akumulator

pozniej wloz modul i ostroznie podepnij zasilanie - jak nic sie nie

bedzie fajczyc, to zacznij sprawdzac swiatla

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go bedziesz podpinal, to odlacz akumulator

pozniej wloz modul i ostroznie podepnij zasilanie - jak nic sie nie

bedzie fajczyc, to zacznij sprawdzac swiatla

Ok. Będzie to robił elektryk. Mam nadzieję że ma trochę oleju w głowie i dalej nic nie popali. Tak przy okazji dobrze że mi poradziłeś, żeby nie podpinać świateł pod przełączniki bo właśnie miałem zamiar to zrobić :oops:

lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc włożyłem ten moduł od E32 z numerem katalogowym 6135-1390356. Na początku po włożeniu cały czas paliły się światła pozycyjne przednie i tyle po prawej stronie (nawet po wyjęciu kluczyka), po tym elektryk coś zmoskował w układzie i jest ok. Tyle że check control pokazuje komunikat „standlicht”, chociaż żadna żarówka świateł pozycyjnych nie jest przepalona. Może jest na to jakaś rada?
lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc włożyłem ten moduł od E32 z numerem katalogowym 6135-1390356. Na początku po włożeniu cały czas paliły się światła pozycyjne przednie i tyle po prawej stronie (nawet po wyjęciu kluczyka), po tym elektryk coś zmoskował w układzie i jest ok. Tyle że check control pokazuje komunikat „standlicht”, chociaż żadna żarówka świateł pozycyjnych nie jest przepalona. Może jest na to jakaś rada?

 

Skoro elektryk "cos zmostkowal" to tutaj dopatrywal bym sie problemu.

Czy modul na pewno byl sprawny ? Elektrycznie jest on sterowany

w identyczny sposob w E32 i E34, ten efekt nie powinien wystapic.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, bo przez moment po włożeniu układu w instalacji było zwarcie i moduł lekko się zagrzał. Dopiero po tym okazało się że te ułomy co zakładały hak, źle poprowadziły wiązkę i była ona dociśnięta do karoserii (przez hak) przez co zmiażdżyły się przewody. W tym miejscu zrobiło się zwarcie i trudno było je zlokalizować. Ale może też przyczyna jest taka, że układy maja inną budowę, bo kiedy je oglądaliśmy to różniły się kilkoma elementami. Ten od E32 miał o 2 scalaki więcej i niektóre inne elementy też się różniły. Czy gdybym dał ten moduł jakiemuś elektronikowi to można sprawdzić czy jest w nim coś spalone ?
lechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.