Skocz do zawartości

Problem z przednim Zawieszeniem - drgania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

problem polega na tym, że przy prędkości ok 80 km/h przednie koła wpadają w wibracje które przenoszą się na cała karoserie oraz kierownice, zawieszenie nie ma żadnych luzów amortyzatory sa nowe, felgi są proste i wyważone. Przy każdej innej prędkości nie ma problemów.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jakie masz felgi?

oryginalne dedykowane do bmw czy inne?

 

Jesli inne to możesz mieć inną, nieco wiekszą średnicę otworu centrującego na piastę.

Róznica kilkudziesietnych milimetra może powodować takie wibracje w zakresie od 80-120 km/h.

 

Również opony jeśli są używane mogą być wyzabkowane, jak ktoś nie wie o co chodzi to nawet nie zauważy a też będą miały na to wpływ.

 

Co do zawieszeń i spraw technicznych to pozostawiam głoś siódemkowiczom :wink:

Opublikowano

ja bym stawiał na tarcze lub górne wachacze - u mnie tak było. Oba przypadki przećwiczylem na zasadzie - "niemożliwe"

tarcze miały mały przebieg ale widocznie musiałem je jakoś skrzywić, po zmianie jeździ idealnie. a wcześniej miałem bicie niedługo (jakieś 15.000 km) po wymianie całego zawieszenia (oryginały). i wtedy do wymiany był jeden wachacz. Nasze drogi niestety są zabójcze...

Opublikowano

przy prędkości ok 80 km/h przednie koła wpadają w wibracje które przenoszą się na cała karoserie oraz kierownice,

 

wcale niemusi tak byc ze od kół ida drgania na bude ,na zakretach tez tak jest ? przy ilu obrotach ? niemasz wycieków płynu wsp.? oprucz przedniego zawieszenia sprawdzales poduchy,podpore wału itd?

Opublikowano
Drgają niezależnie od obrotów, na prostej i na zakrecie, poduchy silnika są ok, a wału jeszcze nie sprawdzałem
Opublikowano

ja również stawiam że to górne wahacze lub tarcze - też to przerabiałem i swego czasu widziałem na forum mnóstwo takich tematów które równiez naprowadzały na ten trop ->i słusznie.

Jeśli chodzi o tarcze , to zależy czy są to wysokiej jakości (np ATE),czy jakieś tańsze zamienniki. Wiele osób już na sobie przetestowało tańsze zamienniki i ci powiedzą że wystarczy JEDNO krytyczne(mocniejsze) dohamowanie i tarcza może ulec odkształceniu.

Ale biorąc pod uwagę prędkość jaką określiłeś -80km/h- i jeśli dzieje się tak do około 110km/h to stawiam na wahacze górne :wink:

Opublikowano
Stanowczo tuleje wachaczy górnych. Luzu nie będzie ale poprostu guma już jest wybita przez co jest zbyt miękka i powoduje że tuleja pracuje więcej niż powinna. Sprawdzeie proste sztywna tuleja podczas kopnięcie w oponę (od strony bierznika) nie pozwoli by koło zachowywało się jak galareta, natomiast kopnij w koło przy sztywnej tulei to zobaczysz ze koło nie bedzie galaretowato latać. Może ktoś powie że to śmieszna metoda na "kopniaka" ale przy nawet lekko wybitych tulejach pozwoli zaobserwoać ich zurzycie. No chyba że masz już tak wywalone tuleje że aż są mokre to zobaczysz to gołym okiem. Tuleje w E38 są olejowe. Pociekną jak guma popęka.
Opublikowano
WITAM, JEST JESZCZE JEDNA RZECZ DO SPRAWDZENIA WIEM ZE TO MOZE WYDAWAC SIE SMIESZNE ALE MIALEM DOKLADNIE TAKIE SAME OBJAWY CO KONRAD_740 PRZY PREDKOSCI OKOLO 75KM/H ZACZYNALY SIE WIBRACJE NAJMOCNIEJSZE BYLY PRZY 80 I ZNIKALY PRZY 85 OKOLO I CO SIE OKAZALO MIALEM WYBITA LEWA GUMOWA TA KULKE NA DRAZKU KIEROWNICZYM SRODKOWYM WYMIENILEM DRAZEK I DO DZIS DRGANIA SA WSPOMNIENIEM. PZDRAWIAM
Opublikowano
jesli nie masz zadnych luzow w zawieszeniu to poprostu sprawdz dwie rzeczy : czy nie przykleił sie jakis grubszy syf do felgi od srodka oraz czy masz koła - opony we własciwym stanie nie mówie juz o wywazeniu bo to podstawa przy zle wywazonych kołach zawsze bedą pojawiać sie wibracje przy pewnej predkosci po jej przekroczeniu amplituda drgan sie wyrównuje i one zanikają przy zwalnianiu przy tej samej predkosci znów sie pojawia
Opublikowano
Mam oryginalne 16 i nowe zimówki 235/65

 

czy aby na pewno masz takie opony ? 235/65 ?

jezeli tak to masz za duze , powinny byc 235/60 i tu moze byc problem

ale jezeli sie pomyliles i masz 235/60 i auto wpada jak gdyby w rezenons jak np wpadnie w dziure to sprawdz drazek srodkowy lubi sie wybijać w e38

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam a gdzie znajduja sie tuleje wachaczy górnych? bo tez sobie bende musial sprawdzic e-34 535 pozd
Opublikowano
tuleja wahacza górnego to duża tuleja ,która siedzi w górnym wahaczu. Mocuje wahacz do nadwozia. Sprawdzisz wzrokowo jak jest wybita to guma jest popękana, zerwana. Może też się zdarzyć że poprostu jest już miękka i wachacz za dużó pracuje. Koło sie za dużó cofa i może to powodować stukanie i drgania.
Opublikowano
Mialem to samo i meczylem sie z tym dosyc dlugo,kola wywazalem wiele razy,zadnych luzow w zawieszeniu i problem ciagle istnial przy predkosci ok 80-90.Tarcze przednie jednak mialem juz dosyc slabe...kupilem nowki i po problemie.Pozdrawiam.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

identyczny mam problem.

i właśnie nie wiem czy to nie tarcze przypadkiem. bo zawieszenie zabiło mój portfel a problem jeszcze jest. zostały tylko tarcze do wymiany. i stawiam na to

Opublikowano
miałem podobne objawy. wywaliłem całe zawieszenie (nogi) bo były wylatane wtedy koła zaczynaja skakac. Może tez być wyważenie kół co 10tys powinieneś sprawdzic wywazżenie.
Opublikowano
wydaje mi się kolego że są to tarcze hamulcowe. Miałem ten sam problem podczas hamowania właśnie w tych prędkościach auto skakało oraz kierownicy nie szlo utrzymać. Mam też luz na drążku środkowym ale wymieniłem tarcze i jest wszystko ok. myślę że powinieneś zacząć od tarcz. Albo je można przetoczyć usługa taka nie jest droga lecz są różni znawcy którzy przetaczają to na aucie..ale to nie zdaje egzaminu. Dać tarcze do tokarza i zrobi to elegancko lub kupić nowe. Mogę załatwić tarcze Zimermanna nowe za 250 zł sztukę. Jak coś pisz na gg 3360870 lub kom 504126626.
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
Również stawiam na wahacze górne (tylnie). Niedawno zaczęły mi bić koła w okolicach 80-90km/h. Wyważyłem koła, poprawa była niewielka. Kolega (u którego jestem na kanale co 2-3 tygodnie - profilaktycznie) namówił mnie na wymianę wahacza z prawej strony. Oboje stiwerdziliśmy, że w sumie luzu tam nie ma, ale lewy trzyma jakby lepiej. Wymieniłem. I co? Znów mam nowe auto. To już chyba moje 4 z kolei BMW, w którym w ciemno można wymienić górne wahacze, żeby uspokoić przednie zawieszenie :cool2:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.